***APRIL 2007***
woensdag 12 september 2007 om 21:11
naamleef-
tijdnaam kindjegeb.
datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo
Steijn16/03/07
16/03/0711 kg
11kg83cm
81cmMees
28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee
27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje
27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop
11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars
22/12/05
Nina
15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot
04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia
24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj
15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee
15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas
16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin
23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs
8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee
DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE
Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
tijdnaam kindjegeb.
datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo
Steijn16/03/07
16/03/0711 kg
11kg83cm
81cmMees
28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee
27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje
27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop
11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars
22/12/05
Nina
15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot
04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia
24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj
15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee
15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas
16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin
23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs
8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee
DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE
Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
vrijdag 9 november 2007 om 12:26
Oei dat zijn inderdaad verschrikkelijke namen! Ik heb wel eens gezegd dat we Wesley top vonden en als tweede naam Rafael (om in de voetballers te blijven). Ik vind Amerikaanse namen echt verschrikkelijk. Ik hoorde laatst van een Delano.... vre-se-lijk!
Icke: ik heb geen idee wat Max bezield. Ik hoop toch niet dat hij een ochtendmensje wordt...
Icke: ik heb geen idee wat Max bezield. Ik hoop toch niet dat hij een ochtendmensje wordt...
vrijdag 9 november 2007 om 12:42
Esmeralda! Geweldig! Net als Sharona, Rochelle, Richelle, May-B (echt waar, heb vorig jaar een meisje in de klas gehad met die naam. Arm kind!), Delano, Boy, Jeffrey, Wesley, Patrick, Patricia, Jaylynn, Kiandra, Wendy en varianten en zo kan ik nog een tijdje doorgaan met namen die ik vreselijk vind! Kijk, dat je je hond, poes, konijn of whatever zo'n naam geeft, prima. Wesley het konijn klinkt best geinig. Maar een kind? Het andere uiterste kan ook niet al te best zijn. Ooit, lang geleden, zat ik bij een meisje in de klas, Marieke. Nu is dat een leuke naam, maar haar tweede naam was Aphrodite! De tweede naam van haar zusje was, hou me ten goede, Eurydice. Dat is toch zielig? Hun vader gaf Latijn, maar dan nog.
vrijdag 9 november 2007 om 12:45
Lara, ik heb wel eens gehoord dat ochtend- of avondmens zijn genetisch bepaald is. Muisman en ik zijn waanzinnige avondmensen en het lijkt er op dat Steijn en Huug dat ook zijn. Jij en J. zijn toch ook avondmensen? Misschien is Max er nog niet helemaal over uit hoeveel slaap hij nodig heeft op een dag! Hier is het 's middags altijd afzien, maar ik denk dat ze hun laatste slaapje binnenkort niet meer nodig hebben. (anders weet ik het ook niet)
vrijdag 9 november 2007 om 12:50
Pfff, waar haal je die namen vandaan zeg?! Driewerf vreselijk! Toppunt vind ik echt May-B... Arm, arm kind. Het is te hopen dat ze een betere 2e naam heeft, zodat ze die kan aannemen.
Genetisch bepaald? Dat zijn de betere berichten! Hoewel..., ik was een ochtendkindje. Kon ik lekker met mijn vader ontbijten. Nu vind ik het toch wel heel erg fijn om uit te slapen. In de eerste weken werd Max om half 8 wakker en sliep daarna van 8 tot 10:00. Prima.
Het slapen overdag gaat vandaag al een heel stuk beter. Ben ook begonnen met Nutrilon 2 (want hiep, hiep hoera! Max is een half jaar!). Ligt dat nu aan mij, of schuimt dat veel meer als je de fles schudt?
Je mag ook maar 3-4 flessen geven volgens het pak, maar hij zit ook wel eens op 5 flessen en dan doe ik al 200 ml water, de hongerwolf. Zou dat veel uitmaken?
Genetisch bepaald? Dat zijn de betere berichten! Hoewel..., ik was een ochtendkindje. Kon ik lekker met mijn vader ontbijten. Nu vind ik het toch wel heel erg fijn om uit te slapen. In de eerste weken werd Max om half 8 wakker en sliep daarna van 8 tot 10:00. Prima.
Het slapen overdag gaat vandaag al een heel stuk beter. Ben ook begonnen met Nutrilon 2 (want hiep, hiep hoera! Max is een half jaar!). Ligt dat nu aan mij, of schuimt dat veel meer als je de fles schudt?
Je mag ook maar 3-4 flessen geven volgens het pak, maar hij zit ook wel eens op 5 flessen en dan doe ik al 200 ml water, de hongerwolf. Zou dat veel uitmaken?
vrijdag 9 november 2007 om 13:52
even inbreken
Ik ben ook een april 2007 mamma en lees hier af en toe eens mee.
Leuk om te zien dat veel ontwikkelingen gelijk op gaan.
Vaak doe ik weer ideetjes op hier!
Nu wil ik een tip geven aan Icke.
Mijn meisje was de eerste 4 maanden een modelbaby die veel sliep. Vanaf ongeveer 5 maanden tot een paar dagen geleden waren de nachten dramatisch... Steeds even slapen en weer wakker. Minstens 15 x per nacht ging ik naar haar toe. Ik zal je niet vermoeien met alles wat we hebben geprobeerd....
We hebben haar bedje verplaatst en ze slaapt door!!!!
Probeer het eens! Baad het niet dan schaat het niet... toch!
Wil je mij vertellen hoe zijn bedje nu in z'n kamertje staat?
Ik weet hoe het voelt om zooooooooooo moe te zijn, dus daarom deze tip!
Ik ben ook een april 2007 mamma en lees hier af en toe eens mee.
Leuk om te zien dat veel ontwikkelingen gelijk op gaan.
Vaak doe ik weer ideetjes op hier!
Nu wil ik een tip geven aan Icke.
Mijn meisje was de eerste 4 maanden een modelbaby die veel sliep. Vanaf ongeveer 5 maanden tot een paar dagen geleden waren de nachten dramatisch... Steeds even slapen en weer wakker. Minstens 15 x per nacht ging ik naar haar toe. Ik zal je niet vermoeien met alles wat we hebben geprobeerd....
We hebben haar bedje verplaatst en ze slaapt door!!!!
Probeer het eens! Baad het niet dan schaat het niet... toch!
Wil je mij vertellen hoe zijn bedje nu in z'n kamertje staat?
Ik weet hoe het voelt om zooooooooooo moe te zijn, dus daarom deze tip!
vrijdag 9 november 2007 om 14:05
Lara, misschien gaan ze er bij 3 of 4 flessen van uit dat je al flink bijvoedt? Het lijkt me nogal weinig. Morris krijgt ter vergelijking nu een fruitje, een groenteprutje, een stukje brood, een flesje pap en 4 borstvoedingen!
Spitsmuis, volgens mij begin de liever vandaag dan morgen nog met de tweede legronde, of niet? Wat knap dat je manlief om hebt kunnen praten!
O jee, Lars tand door lip!
Spitsmuis, volgens mij begin de liever vandaag dan morgen nog met de tweede legronde, of niet? Wat knap dat je manlief om hebt kunnen praten!
O jee, Lars tand door lip!
vrijdag 9 november 2007 om 15:15
Oh Mich, dat vind ik ook van die vreselijke namen! Het doet me altijd denken aan "Kijk ons eens intellectueel zijn!" Brrrr, vind het helemaal niets.
Ik begin inderdaad liever vandaag dan morgen aan de tweede leg, maar moet van de arts wachten tot maart in verband met HELLP en keizersnee. Ik heb geduld...
Lilien, ik vind Kaj ook een mooie naam! Bijna net zo mooi als Steijn en Hugo!
Ik begin inderdaad liever vandaag dan morgen aan de tweede leg, maar moet van de arts wachten tot maart in verband met HELLP en keizersnee. Ik heb geduld...
Lilien, ik vind Kaj ook een mooie naam! Bijna net zo mooi als Steijn en Hugo!
vrijdag 9 november 2007 om 15:18
Tsja, Storm, Fee etc. zijn van die typische yuppennamen. Dat kind zit dan met 5 Fees in de klas en 4 jaar later heet niemand meer zo. Ik hoorde dat Fee de nieuwe Sterre is (hoewel dat een ouderwetse naam is, want dat komt van een gedicht van Joost vd Vondel).
Micha: hoe kreeg Lars zijn tandje door zijn lip?
Maak je die fles pap met kv en nutrix?
Micha: hoe kreeg Lars zijn tandje door zijn lip?
Maak je die fles pap met kv en nutrix?
vrijdag 9 november 2007 om 15:39
Nee Fachat! Eigenlijk moet ik maar eens even gaan bellen, want ik kijk de Huisartsenpost eigenlijk nooit!
Ik heb me net weer ingeschreven voor hockey! Een oud teamgenootje was net even langsgekomen en we hadden het er zo'n beetje over. Waar ik mee zat is dat ik moeilijk oppas voor de vrijdagavond kan vinden (zie iemand maar eens zo gek te krijgen om dat elke week te gaan doen), maar zij vond het geen probleem dat ik niet elke week zou kunnen trainen! Dikke prima! Ze zit ook nog eens in de elftalcommissie, dus ik ga gezellig terug naar mijn oude team! Geweldig! Volgende week ga ik weer eens trainen, kijken hoe het gaat. Het is ondertussen al meer dan een jaar geleden dat ik voor het laatst een stick in mijn handen heb gehouden, dus ik ben bang dat ik het niet meer kan. Was toch al nooit geweldig, maar het zal nu helemaal prut zijn. Volgende week zondag waarschijnlijk weer een wedstrijd spelen, heb er helemaal zin in!
Hugo ligt te schreeuwen, maar is doodmoe...Vermoeiend! (hij ligt in zijn bedje)
Ik heb me net weer ingeschreven voor hockey! Een oud teamgenootje was net even langsgekomen en we hadden het er zo'n beetje over. Waar ik mee zat is dat ik moeilijk oppas voor de vrijdagavond kan vinden (zie iemand maar eens zo gek te krijgen om dat elke week te gaan doen), maar zij vond het geen probleem dat ik niet elke week zou kunnen trainen! Dikke prima! Ze zit ook nog eens in de elftalcommissie, dus ik ga gezellig terug naar mijn oude team! Geweldig! Volgende week ga ik weer eens trainen, kijken hoe het gaat. Het is ondertussen al meer dan een jaar geleden dat ik voor het laatst een stick in mijn handen heb gehouden, dus ik ben bang dat ik het niet meer kan. Was toch al nooit geweldig, maar het zal nu helemaal prut zijn. Volgende week zondag waarschijnlijk weer een wedstrijd spelen, heb er helemaal zin in!
Hugo ligt te schreeuwen, maar is doodmoe...Vermoeiend! (hij ligt in zijn bedje)
vrijdag 9 november 2007 om 15:55
vrijdag 9 november 2007 om 17:04
Ha, vreselijk die namen...hier nog een leuke van een exbuurvrouw van mij die veel aan een soort van indiaantje spelen deed..Tachunko, voor een jochie...erg zielig.
Daan zit naast een rijstwafeltje naar binnen te schuiven, gaat al een stuk sneller als van de week, toen moest ie nog regelmatig kokhalzen.
Ik heb hem vanmiddag voor het eerst wat diksap gegeven, maar dat is nog geen succes, hij duwde met een vies gezicht de speen weer uit zijn mond en wilde het ook niet nogeen keer proberen. Gewoon water drinkt ie wel zonder problemen.
Zijn vlekken zijn nu zo goed als weg gelukkig, het zag er zo zielig uit!
Zijn de vlekjes bij Hugo ook al weg?
Daan zit naast een rijstwafeltje naar binnen te schuiven, gaat al een stuk sneller als van de week, toen moest ie nog regelmatig kokhalzen.
Ik heb hem vanmiddag voor het eerst wat diksap gegeven, maar dat is nog geen succes, hij duwde met een vies gezicht de speen weer uit zijn mond en wilde het ook niet nogeen keer proberen. Gewoon water drinkt ie wel zonder problemen.
Zijn vlekken zijn nu zo goed als weg gelukkig, het zag er zo zielig uit!
Zijn de vlekjes bij Hugo ook al weg?
vrijdag 9 november 2007 om 17:14
Hoi! Bedankt voor de tips!
Ik heb vandaag op advies van een vriendinnetje inderdaad luuf gehaald en een homeopathisch hoestdrankje voor babies. Fleur wil niet echt slapen vandaag (nu is ze overigens wel stil) Volgens mij heeft ze er behoorlijk last van.
Wat is het toch een **** weer. Ik ben vandaag op de fiets (met kar) naar een vriendinnetje geweest en het begon onderweg zelfs te hagelen!!!!
Ik heb vandaag op advies van een vriendinnetje inderdaad luuf gehaald en een homeopathisch hoestdrankje voor babies. Fleur wil niet echt slapen vandaag (nu is ze overigens wel stil) Volgens mij heeft ze er behoorlijk last van.
Wat is het toch een **** weer. Ik ben vandaag op de fiets (met kar) naar een vriendinnetje geweest en het begon onderweg zelfs te hagelen!!!!
vrijdag 9 november 2007 om 18:55
Heej moest even weer bijlezen...
Spitsmuis 5jaar wachten op een 3de kind??? Dat slaat echt op niets hoor! Pfff wat een generatie kloof tussen die kinders straks. Niet doen hoor!Ga nog maar eens even in onderhandeling!
Mich lief hoor Morris de rups Tommy zit dan ook op handjes en knietjes maar schuift achteruit. Hij is wel heel veel aan het wiebelkonten! heel grappig...
oja, hier ook een soort van zwaai gesignaleerd! Tommy wappert soms met zijn handjes als wij zwaaien. Ik dacht dat dit toeval was, maar als ik jullie moet geloven.....
Wat een vreselijke namen hebben hier de revue gepasseerd
ken dr ook nog een paar: Tamara, Damian, oja wesley hadden we al gehad! brrrrrrr
Nu we toch bezig zijn, hebben jullie nog (LEUKE) suggesties voor mij?? graag geen naam uit de baby top 10 scandinavisch vinden we ook wel leuk, en niet te lange namen.
volgende wk donderdag heb ik de 12weken echo/combinatie test.
spannend hoor! wat wel een beetje shit is dat die dag precies op Tommy's consulatie bureau dag is. Zijn 5,5maanden arts bezoek.(beetje laat nog)
Mijn moeder gaat nu met hem daar naartoe....Ik moet maar het 1 en ander op een lijstje zetten....ach, er zijn verder ook geen problemen dus niet een drama dat ik er 1X niet bij ben toch?
Wil graag muis bij de huisartsenpost zien! Wanneer???????
Spitsmuis 5jaar wachten op een 3de kind??? Dat slaat echt op niets hoor! Pfff wat een generatie kloof tussen die kinders straks. Niet doen hoor!Ga nog maar eens even in onderhandeling!
Mich lief hoor Morris de rups Tommy zit dan ook op handjes en knietjes maar schuift achteruit. Hij is wel heel veel aan het wiebelkonten! heel grappig...
oja, hier ook een soort van zwaai gesignaleerd! Tommy wappert soms met zijn handjes als wij zwaaien. Ik dacht dat dit toeval was, maar als ik jullie moet geloven.....
Wat een vreselijke namen hebben hier de revue gepasseerd
ken dr ook nog een paar: Tamara, Damian, oja wesley hadden we al gehad! brrrrrrr
Nu we toch bezig zijn, hebben jullie nog (LEUKE) suggesties voor mij?? graag geen naam uit de baby top 10 scandinavisch vinden we ook wel leuk, en niet te lange namen.
volgende wk donderdag heb ik de 12weken echo/combinatie test.
spannend hoor! wat wel een beetje shit is dat die dag precies op Tommy's consulatie bureau dag is. Zijn 5,5maanden arts bezoek.(beetje laat nog)
Mijn moeder gaat nu met hem daar naartoe....Ik moet maar het 1 en ander op een lijstje zetten....ach, er zijn verder ook geen problemen dus niet een drama dat ik er 1X niet bij ben toch?
Wil graag muis bij de huisartsenpost zien! Wanneer???????
vrijdag 9 november 2007 om 19:01
Zoo dat klinkt gezellig Spitsmuis! Veel plezier! Leuk dat je weer gaat hockey-en. Grappig dat je al met namen bezig bent, ik zou het echt moeilijk vinden om nog een naam voor een 2e te verzinnen. Moet ook wel een beetje bij Zahra passen natuurlijk.
Lara ook een fijne avond! Ik hoop dat Max vannacht een beetje doorslaapt.
Dropneus, ik hoop dat Fleur snel opknapt en in ieder geval lekker slaapt vannacht. Zielig is dat he als ze zo verkouden zijn.
Lievelust, fijn dat Daan ook opgeknapt is. Ik heb nog geen koekjes geprobeerd te geven, de oppas had een startkoekje gegeven maar ze zat steeds te kokhalzen dus ze vond het eng en heeft het koekje maar weer afgepakt. Ik ga het van het weekend wel weer een keer proberen. Het groentepotje ging er vanavond helemaal in (zo'n 6 maanden stoofvleespotje). Ze krijgt nog geen ander drinken dan melk, maar het is wel een goed idee om te beginnen met water/thee of dixsap en dan 1 fles te laten vallen. Ik zal het binnenkort eens proberen, moet makkelijk kunnen als ze meer vast voedsel gaat eten natuurlijk.
Ik ging vanmiddag naar het kdv om Zahra op te halen, zat ze gezellig in de box met een ander meisje, was zo schattig om te zien, 2 van die wipstoeltjes naast elkaar. Dat andere meisje was echt heel klein, ze was 2 maanden jonger en echt een sprietje hihi. Toen ik Zahra ging aankleden om mee te nemen begon ze echt te huilen omdat ze ineens alleen in de box zat, ik vond het zo sneu voor dat meisje.
Oh Zahra wordt wakker dus ik moet een fles maken.
Lara ook een fijne avond! Ik hoop dat Max vannacht een beetje doorslaapt.
Dropneus, ik hoop dat Fleur snel opknapt en in ieder geval lekker slaapt vannacht. Zielig is dat he als ze zo verkouden zijn.
Lievelust, fijn dat Daan ook opgeknapt is. Ik heb nog geen koekjes geprobeerd te geven, de oppas had een startkoekje gegeven maar ze zat steeds te kokhalzen dus ze vond het eng en heeft het koekje maar weer afgepakt. Ik ga het van het weekend wel weer een keer proberen. Het groentepotje ging er vanavond helemaal in (zo'n 6 maanden stoofvleespotje). Ze krijgt nog geen ander drinken dan melk, maar het is wel een goed idee om te beginnen met water/thee of dixsap en dan 1 fles te laten vallen. Ik zal het binnenkort eens proberen, moet makkelijk kunnen als ze meer vast voedsel gaat eten natuurlijk.
Ik ging vanmiddag naar het kdv om Zahra op te halen, zat ze gezellig in de box met een ander meisje, was zo schattig om te zien, 2 van die wipstoeltjes naast elkaar. Dat andere meisje was echt heel klein, ze was 2 maanden jonger en echt een sprietje hihi. Toen ik Zahra ging aankleden om mee te nemen begon ze echt te huilen omdat ze ineens alleen in de box zat, ik vond het zo sneu voor dat meisje.
Oh Zahra wordt wakker dus ik moet een fles maken.