F2006

15-07-2010 07:13 2306 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Tsss...Cees, wonderdoekjes NOOIT wassen met wasverzachter, dat weet je toch?!

Lekker dagje zo dus Tieg! Wel rustig aan doen nog he
Hmmm, heb al 2 dingen af kunnen strepen... Box staat inmiddels beneden, heb de bergzolder ook maar meteen gereorganiseerd (stond niet op het lijstje) en heb een wasrek en mand gevouwen. Nu nog een was ophangen, wieg neerzetten, weer een was in de machine mikken en de administratie opruimen, dan is mijn lijstje klaar.

Maar ik ga zo maar even lekker liggen, voordat ik weer kan gaan koken en de kinderen ophalen...
weet je wat je ook kunt doen tieg: foto's inplakken
Whoehahaha, van de afgleopen drie jaar Staat nog wel op mijn lijstje hoor, maar eerst deze dingen maar. Heeft ietsjepietsje meer prioriteit

Heb bijna alles gedaan wat ik wilde doen, behalve de administratie dan. Dus die komt vrijdag wel weer. Oh, en de wieg, maar die doe ik morgen wel.

Vanmiddag wel heerlijk geslapen, moest uiteindelijk bijna nog haasten om het eten op tijd klaar te hebben. Niet dat het echt zin had, Daan was niet te genieten vanavond met het eten. Wel jammer, want als hij zijn eten op tijd ophad, mocht hij naar de optocht kijken in het dorp. Nu is hij uiteindelijk zonder toetje naar bed gegaan. Tessel mocht uiteindleijk nog wel gaan kijken, die vond het ook wel leuk.

Hopelijk zijn ze morgen wel iets gezelliger, we hopen dan uit eten te kunnen gaan voor onze trouwdag...
Kijkt iemand van jullie nog wel eens Grey's Anatomy? Heb afgelopen dagen seizoen 6 gekeken, en gister de laatste 2. Mèèèèn wat blijven ze toch goed. Ik word er nog steeds helemaal ingezogen. Vond m ook mega spannend (kon er s nacht niet van slapen, schijtluis dat ik ben!)
Is nu niet op tv toch? Vind het ook altijd wel heel leuk maar te lui om te downloaden. Zijn nu Flashforward en Fringe aan het kijken thuis, man en ik houden wel van een beetje science fiction/mysterie
Oh, Tieg, gefeliciteerd met jullie trouwdag dan!

Goed zeg dat jullie zo streng zijn dat Daan naar bed moet en Tessel wel mag gaan kijken, wij zijn echt te slap voor dat soort dingen
Nou ja, valt wel mee hoor Lau. Er gaat wel vaker een van de twee eerder naar bed omdat ze heel vervelend zijn, en gisteren was toevallig toch die optocht. Tessel had uiteindelijk goed gegeten, en ik vond het toch wel leuk om even te gaan kijken. Dus man bleef thuis, en ik kon lekker aan de wandel. Daan heeft daar uiteindelijk niks van meegekregen, dus zo'n grote straf was het niet voor hem denk ik.

Hier wel Grey's kijken, ben nu bijna klaar met seizoen 5. Over twee weken begint het weer op tv, maar ik ben even kwijt waar ze zijn gebleven. Hopelijk komt seizoen 6 ook binnenkort op dvd uit, kan ik meteen verder met kijken...

Nu eerst even boodschappen doen, en straks even koekjes en taart bakken.
Cees, ging goed bij de tandarts. Alles zag er prima uit, helemaal gelukkig was ik .

Zit nu op een cursus waar ik al dagelijks mee werk... lekker dagje dus.

Tieg, inderdaad consequent, zijn wij ook niet goed in .. Levi slaapt heel slecht. Valt prima in slaap, maar wordt 's avonds helemaal in paniek wakker. Niks helpt meer dus nu maar het campingbedje bij ons. Gaat tegen mijn principes in, maar al maanden beroerd slapen gaat niet in je koude kleren zitten... En ik moet zeggen het werkt heel goed..heerlijk geslapen..

Oh juf komt langs
Heeft Sil ook last van (gehad) en inderdaad ook poosje bij ons op de kamer. Hij voelde zich dan veilig en wij sliepen beter (ik dan, Hork slaapt overal door heen)

Als ie dan in paniek raakte hoefde ik alleen maar te zeggen "mama is hier" en viel ie weer in slaap. Scheelde een tripje naar boven..

Denk dat Jes na de vakantie op zwemmen gaat, er was nog plek bij een school. Hij wil ook graag op voetbal zegt ie, maar 1 ding tegelijk.. Vind zwemmen trouwens wel duur; bijna 10 euro per les.. Hoeveel lessen hebben ze dan eigenlijk nodig...

Regenbuitje over, kan ik weer verder met stenen bikken. Jongens worden ook wat klierderig, dus ben benieuwd hoe ver ik kom..
Juf is weer even weg..

Tieg, nog gefeliciteerd met je trouwdag (of was dat gisteren??).. Nou ja, gefeliciteerd...

Het werkt inderdaad goed, hij wordt nog wel een paar keer per nacht wakker. Maar inderdaad hoef je alleen maar iets te zeggen en hij valt weer in slaap. Geeft veel meer rust voor iedereen.

Nog een paar uur en dan weekend...
Stenen bikkelen.. wat ga je maken en/of slopen??
Oh, hier is Daan er regelmatig bijgekropen. Inmiddels maakt het ons weer wat uit, want het bed wordt weer wat krap met die dikke buik Maar man heeft er meer problemen mee dan ik. Voorwaarde voor beiden is wel dat ze stil liggen en gaan slapen, geen gedoe met spelen of boekjes lezen ofzo.

Hier vanmorgen een genant moment... Was boodschappen aan het doen, komt Tessel ineens met de mededeling dat ze moest plassen... uiteindelijk gaf ze aan dat ze het nog kon ophouden, dus gauw naar de garage om de auto weer op te halen. Stond ze daar uiteindelijk in de showroom te plassen Heb m'n excuses wel aangeboden en gevraagd om een sopje om het schoon te maken, maar dat vond de eigenaar niet zo'n probleem. Uiteindelijk dus Tessel met natte broek en al in de auto gezet, en gauw door naar huis.

Nu ligt ze lekker in bed, Daan hangt lekker op de bank voor Toy Story (leuke film trouwens), en heb ik even rust. Vanmorgen bed opgeschoven en de wieg eindelijk neergezet en opgemaakt, dus kind kan komen

Nu eerst even een kwarkkoek bakken
Allemaal lekkere dingen aan het maken Tieg? Blijf dat even doen dan kom ik woensdag wel kopje koffie drinken bij je

Lasse slaapt gelukkig heel goed op het moment, heeft nog niet bij ons in bed geslapen. Nina kruipt nog wel redelijk regelmatig tussen ons in snachts, af en toe wordt het te gek (elke nacht) en dan zijn we weer een paar keer wat strenger. Maar ik vind het stiekem ook wel knus hoor, zo´n warm meiske in bed En ze slaapt ook gewoon dus dan is het minder erg natuurlijk.

Ohja, zwemmen, daar moet ik ook nogsteeds achteraan. Maar hoor toch wel heel veel in mijn omgeving dat ze nu nog wel heel jong zijn en dat ze dan gewoon een stuk minder snel leren. Twijffel of ik niet nog een (half) jaartje moet wachten. Wat doen jullie tieg?

Moeten nu wel nodig NIna leren fietsen. Fietsen ze bij jullie al allemaal zonder zijwieltjes? Nina valt met zijwieltjes zelfs nog om omdat ze gewoon overal op let behalve op fietsen/stoepjes/voor zich/snelheid/enzovoorts. Schiet niet op, en vind het ook lastig uit te leggen aan haar. Tips? Heb van vrienden zo´n loopfietsje geleend maar dat is tot nu toe ook nog geen succes.
Weer regen.. Hork is nieuwe raampies aan het plaatsen en de stenen die nu uit de muur komen moeten weer opnieuw geplaatst worden. De stenen die ik vorig jaar heb gebikt zijn nu eindelijk geplaatst met heel mooi resultaat. Dus dankbaar werk.

Besloten Jes nu al te doen omdat ie heel veel in het zwembad was en dat ook leuk vond. De angst is weg, hij plonst zo in het diepe (wel met armblaasjes om). Maar kan wel kloppen wat jij zegt, want er zijn ook zwemscholen die pas les doen vanaf 5 jaar.

Nemo is al begonnen toch, hoe gaat dat Vish?

En zonder wieltjes hier ook nog niet. Hij wil wel, omdat anderen het ook al doen, maar kan nog maar 3 trappen. En voetballen vindt ie nu ff wat belangrijker.

Heb met vakantie paar keer Filet of beef "Diana" gegeten, vond net een filmpje van Gordon Ramsey ( ) die voordeed hoe het moest, dus ik ga het ook eens proberen.. Wel ff mijn brandverzekering checken, want moet dan flamberen...
Lau, Daan gaat bij de zwemvereniging op zwemles (uiteindelijk, is nog niet opgegeven). Daar mogen ze vanaf 4,5 op de wachtlijst, en die schijnt ongeveer een half jaar te zijn. Is de enige die op zaterdag hier aanbied, of je moet naar andere dorpen in de buurt. Gemeente doet op de doordeweekse dagen, maar ik zie het niet zitten om op donderdag met 3 kinderen naar het zwembad te moeten. En aangezien man niet tegen zwembad kan, die krijgt dan onwijs last van zijn ogen en neus. Hij komt ook altijd speciaal voor mij kijken, omdat ik dat graag wil...

Maar het schijnt wel zo te zijn dat hoe jonger ze zijn, hoe langer het soms duurt. Maar het ligt er ook heel erg aan hoe watervrij ze zijn, en hoe speels ze nog zijn.

En fietsen... Daan heeft een 16" fiets met zijwieltjes, daar fietst Tessel ook op. Vorige week heb ik een 12" fietsje erbij gekocht voor Tessel via marktplaats, maar daar kan Daan nog niet op fietsen zonder zijwieltjes. We hoopten dat dat wel zo ging lukken, maar hij kan zijn evenwicht nog niet bewaren. Tja, waarschijnlijk wordt het de komende periode toch veel autowerk, want nr. 3 kan straks natuurlijk nog niet op de fiets. Dus zo belangrijk vind ik het nog niet, komt over een maandje of 9 wel
Ik ben niet zo goed in het verschil tussen zwemvereniging en gemeente Tieg, allebei toch in hetzelfde zwembad? Waar vind ik dan de info van beide? Gewoon op de gemeentesite allebei? Wij zitten ook niet zo te wachten op doordeweeks zwemmen hoor, dus als zwemvereniging op zaterdag is dan wordt het zwemvereniging. Toch maar weer eens even gaan kijken, want over een half jaar zijn ze natuurlijk alweer 5....
Bad is hetzelfde, verschil zit 'm o.a. in de lestijden (gemeente door de week 's middags, vereniging op zaterdag tussen (ik meen) half 9 en half 2 zo'n beetje. Plus dat de gemeente in ieder geval in de vakantie geen lessen heeft, hoe dat bij de vereniging zit, weet ik niet. Als je googled op waterpolo en onze woonplaats heb je met de bovenste link de vereniging te pakken.

Overigens wacht ik nog heel even hoor, denk ik, met opgeven. Eerst de eerste schoolweken weer achter de rug, dat het even duidelijk is hoe alles weer gaat. Plus ook de komst van nr. 3, dat heeft ook weer genoeg impact denk ik. Ik heb Daan al wel voorbereid dat hij eerst al zijn diploma's moet hebben (alleen A is écht niet voldoende), en dat hij daarna pas op een andere sport mag. Nog los van de kosten, 't is allemaal duur zat

Vanavond lekker uit eten geweest, kinderen vonden het ook erg leuk. Feestkleren aan, en dus écht uit eten Ze liggen er nu net in, dus het zal morgen wel weer bal zijn om ze eruit te krijgen Ze zijn nu in ieder geval allebei aan het roepen lijkt wel, weer een hoop gezelligheid
Zwaai!

Zo, ik ben er klaar voor, ga vandaag mijn hormonen en buik maar eens in de strijd gooien... Heb een maand geleden zo'n transportrek voor op de fiets gekocht bij de Hema, maar die past dus niet Alleen zijn de 30 dagen ruilen-termijn nu voorbij, dus hopelijk mag ik 'm nog terugbrengen. Ga dus straks maar even zielig doen... Wel heel stom, we hebben zo'n opoefiets met de stoeltjes erop, en om dat rek te kunnen monteren moet het stuur dusdanig laag dat Tessel er niet meer met haar benen op de steuntjes kan. Daan kan nog niet alleen fietsen, dus die moet nog achterop. En het schijnt dat zo'n ander rek, wat je niet aan het stuur monteert maar aan het frame, ook niet kan met het stoeltje omdat je dan met de voetsteuntjes in de knoei komt.

Grote vraag is dan: hoe doen andere ouders dat dan met zo'n stoeltje en zo'n transportrek?????

En daarna mag ik wederom zielig gaan doen bij de garage, en ik word het nu wel een beetje zat. Gisteren de auto opgehaald omdat de uitlaat er onderuit was, rijden we gisteren naar het restaurant (minuutje of 10), is ie op het laatst onwijs aan het stinken. Man gekeken, dacht dat het een sticker was die er nog op zat. Maar op de terugweg was ie weer onwijs aan het stinken en aan het roken, dus nu twijfelen we een beetje. Maar ook hier is het een beetje balen, kan ie verdorie voor de derde keer in twee weken tijd naar de garage toe
Balen tieg, van die auto, zou ik ook strontziek van worden

Dat met dat fietsstoeltje volg ik niet meer hoor Wat wilde je op het rek voorop dan? De maxicosi? Kun je niet een fietskar kopen anders?
Is het gelukt,Tieg? Balen van jullie auto. Hier ook al pech, auto moest vorige week naar de garage. Grote beurt, bellen ze op dat de waterpomp kapot is (gelukkig nog garantie), iets met mijn ruitenwissers en er moesten 2 nieuwe banden onder. Leuk financieel grapje.

Marius kan al fietsen zonder wieltjes, zomaar jn 1 keer een paar maanden geleden. En volg week zaterdag heeft hij z' n eerste zwemles. Het is wel een instapgroepje om kinderen helemaal watervrij te krijgen. Als dat allemaal goed gaat, gaat hij naar de 1e groep voor het echte zwemmen. Ook hier naar een ander dorp want daar kan hij op zaterdag zwemmen.

Lessen kosten trouwens 17 euro per 4 weken, zijn wel lessen van een half uur. Als hij uit de eerste groep is, dan id het 35 euro per 4 weken. Lessen zijn dan een uur.

En nu even lunchen
Schiet ook niet op Marlee, die auto. Wat dat betreft ben ik toch wel blij dat wij een lease auto hebben van man zijn werk, hoef je je om dat soort dingen allemaal niet druk te maken. Heb het in het verleden vaak genoeg meegemaakt met eigen auto´s, die rekeningen zijn echt niet grappig meer.

Zeg, waar is Dok eigenlijk gebleven?
Dok moet toch nog niet bevallen, volgens mij pas in okt. Gelukkig heeft man ook een lease-auto. Heb altijd lease gehad, nu voor het eerst mijn eigen auto. Nou ja, kan hij er weer even tegen.

Waar spelen jullie kids mee op dit moment? Marius vind het moeilijk aangeven wat hij leuk vindt. Ja, buiten spelen, maar dat laat het weer ook niet altijd toe. Vind het lastig. Ook op Bso speelt hij voornamelijk buiten
Neee, niet gelukt. Want ik was een week te laat...

Lau, ik heb van man vorig jaar (geloof ik) voor mijn verjaardag een mandje gekregen voor op de fiets. Omdat er geen fietstassen op kunnen vanwege het achterstoeltje. Zo'n transportrek is natuurlijk veul hipper, en aangezien ik zo'n hippe moeder wil zijn als ik mijn kindaccessoires ophaal van school/bso/creche moet dat natuurlijk wel in stijl op zo'n opoefiets. Plus dat het mandje te klein is voor mijn volle rugtas en die van Daan.

Maar.... om het transportrek te kunnen monteren, moet het stuur omlaag. En aangezien het voorstoeltje aan het stuur gemonteerd zit, moest die dus op z'n laagst, maar dan kan Tessel d'r lange stelten niet meer onder het stuur doorvouwen en haar voeten op de steuntjes zetten, want die kunnen ook niet meer lager. Dus Tessel past eigenlijk niet meer in het voorstoeltje, maar kan ook nog niet naar het achterstoeltje, omdat Daan nog niet alleen kan fietsen.

Dus het probleem zou opgelost zijn als Daan veilig en zonder zijwieltjes naast ons kan fietsen. En dat gaat denk ik nog wel even duren

Snappie?

Maar de mevrouw van de Hema vond dat het niet kon, ik was een week te laat (nee, het is écht binnen 30 dagen), en verwees me naar het filiaal waar ik het gekocht heb. Ik ga het gewoon nog bij een ander filiaal in de buurt proberen, met het verhaal dat ik 'm voor m'n verjaardag gekregen heb, en dat de fiets vervolgens een paar dagen bij de fietsenmaker gestaan heeft. Dat laatste klopt wel, want de voorvork moest vervangen worden.

Auto bleek een of andere sticker te zijn, lucht is nu al bijna weg. Dat scheelt dus weer.

Marlee, Daan is op de bso helemaal druk met strijkkralen, hij doet niks anders. Overigens alleen het hartje of de bloem, de rest is te veel werk Verder speelt hij veel buiten, hij kijkt regelmatig tv, speelt met de treinbaan/blokken/playmobil (bij voorkeur gecombineerd, met de blokken wordt het station gemaakt, en de playmobilpoppetjes staan dan op de trein te wachten). En ze spelen samen boven met de bodylotion keukenspullen in de poppenhoek.

Hebben jullie trouwens dat topic gezien over de knopjes waarmee je topics etc. kunt linken naar hyves en twitter enzo? Iemand daar wel eens over nagedacht, het privacyverhaal enzo?
Ik snap m Tieg

Nina wil nog wel puzzelen of kleuren, hoewel dat nooit heel lang duurt. Beetje hangen met de tv aan, boekjes voorlezen aan Lasse, dat soort dingen. Ze wil wel buiten spelen, wandelen, speeltuin enz, maarja, daar heb ik dan weer niet de hele tijd zin in natuurlijk. Maar echt iets waar ze heel lang mee kan spelen is er niet, dacht er aan misschien toch eens een spelletje voor op de nintendo ds te kopen voor haar ofzo.

Strijkkralen enzo kan ik ook wel voor haar kopen inderdaad (toch maar weer naar de Ikea dus ) denk dat ze dat wel leuk vind, ze is wel redelijk knutselig zeg maar. Maar ik zal wel blij zijn als ze echt groot genoeg is om alleen buiten te gaan spelen met kinderen uit de buurt. Zit nu een meisje uit de straat bij haar in de klas, dus dat is wel een potentieel speelkameraadje

Nina heeft erg zin in school weer volgende week, hebben gisteren samen mooie nieuwe tas gekocht en die wil ze heel graag aan de juf laten zien

Ik heb het gelezen Tieg, moet zeggen dat ik zelf niet zo´n heel groot probleem maak van het privacy-gebeuren, je kon eerder ook gewoon overal een link naar topics plaatsen enzo. Maarja, ik plaats hier niet zulke hele gevoelige informatie volgens mij, dat zal voor iedereen anders zijn. En trouwens, welke buitenstaander wil er nou ons topic gaan zitten doorlezen Verder post ik meestal alleen iets op Eten of Thuis, allemaal niet heel spannend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven