CV Ketel huren - ervaringen, tips

09-08-2010 10:36 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Situatie: huis staat al geruime tijd te koop, maar is nu verhuurd. cv ketel is oud, is al gerepareerd, maar gaat de komende winter niet overleven. Aanschaf en installatie van nieuwe cv ketel zal meer dan 2.000 euro zijn. we verwachten niet dat het huis snel verkocht al worden, maar vervanging betekent in een keer een groot bedrag neertellen.

nu dus aan het kijken naar het huren van een cv ketel. installatiekosten worden apart in rekening gebracht. zie soms ook in de kleine lettertjes minimale verhuurperiode staan e.d.

wat zijn jullie ervaringen met het huren van en cv ketel en welke zaken moeten we op letten?
ik heb misschien niet superveel info, mijn vriend heeft t allemaal geregeld, maar wij hebben inmiddels 8 jaar een gehuurde cv ketel, ideaal. Is er iets, binnen een dag hebben we iemand over de vloer. ieder jaar een controle, doorspoelen etc. Alles wordt gedaan, lekker makkelijk!!
Zou voor mij een minpuntje zijn bij de koop van een huis. Een nieuwe cv ketel daarentegen een pluspunt.

Heb hier een eigen cv-ketel e onderhoudskontrakt bij een een cv-installateur. Voor 65 euro per jaar komen ze hem schoonmaken en als er iets is betaal ik alleen maar de kosten van het onderdeel. Geen arbeidsloon of voorrijkosten. Ook hier is de service goed.

Wat betaal je per maand aan huur voor die cv-ketel?
Wij hebben het vorig jaar gedaan. We huren een CV ketel via de Nuon/Feenstra. We betalen 35 euro per maand, Remeha Avanta. Maar omdat onze ketel vanuit de keuken naar de berging verplaatst moest worden en er extra leidingen gelegt moesten worden en een nieuwe "schoorsteen" (we kregen een HR-ketel) moesten we wel 300 euro extra betalen. Dat zat niet bij het huurbedrag in. Daarnaast hebben we een nieuwe klokthermostaat aangeschaft deze hoort bij de Remeha ketel, deze kostte ook 100 euro.

Ze komen hem elke 2 jaar nakijken en schoonmaken, we hebben garantie tot het einde van de huurperiode (12 jaar) Mocht er iets stuk gaan dan komen ze binnen 24 uur en repareren ze het gratis.

Mochten we het huis verkopen dan kunnnen we het contract afkopen en wordt de ketel van de nieuwe eigenaren, ze kunnen ook het contract overnemen.
Ik ben het met Liselotte4 eens. Een nieuwe ketel is absoluut een pluspunt.

Wat is zo'n huurketel trouwens duur zeg. 35 euro per maand gedurende 12 jaar = 5.040 Euro. Daar zitten dan wel de kosten van onderhoud bij.

Koop je een Remeha Avanta dan betaal je iets van 65 euro per jaar voor een onderhoudscontract. Is in 12 jaar een bedrag van 780 euro. Kosten voor deze ketel zijn incl. plaatsing circa 1500 euro. Totale kosten bij huur zijn dan 5.040 euro en bij koop 2280 euro. Voor dat verschil zou ik liever kopen, je kunt er heel veel onderdelen voor kopen, zelfs een nieuwe ketel
Is inderdaad duur. Huren.

Maar voor ons was dit op het moment het enige wat we konden doen om het huis warm te krijgen en te houden.

We hadden namelijk nog een oude cv ketel in het formaat van een tafelkoelkast in de keuken staan. Die gaf het na 28 jaar op en om een nieuwe te plaatsen in de berging moest dus ook de keuken eruit ivm alle buizen. Of er moest een nieuwe luchtuitlaat/inlaat door de bestaande vloeren geboord worden, het gat wat er al zat was namelijk te klein.

De kosten die we dan zouden hebbben waren hoger dan ons budget.

Trouwens mocht deze cv ketel na een aantal jaren de geest geven dan wordt er door de verhuurder een vervangende ketel geplaatst. Ook na de garantie periode van de fabrikant, zolang het nog in de huurperiode valt.
Hoi!

In mijn huurwoning huur ik ook voor ongeveer 10,- p/m een boiler (is natuurlijk wat anders dan een CV ketel) en ik vind het ideaal!
Ik bedoelde mijn bericht niet als kritiek op je keuze hoor Pepermint-Patty. Ik begrijp heel goed dat niet iedereen zomaar een paar duizend euro kan neerleggen voor een nieuwe cv-ketel. Beter zo dan in de kou. Ik was alleen erg verbaasd over de kosten.
Wij hebben net een huis gekocht (nou ja, een maand of zes geleden) en hebben geeist dat de gehuurde ketel eruit ging, anders ging de koop niet door. De kosten per maand vond ik te duur en niet alles valt onder de service. Daarbij moest de service bij het bedrijf gedaan worden en kon ik bij een probleem niet rondshoppen voor een goedkoper tarief omdat dat de 'garantie' van het verhuurbedrijf teniet zou doen. Ook stond er in de papieren niet wat eventuele voorrijkosten zouden zijn. Overigens werd ons ook gezegd dat alles in het huurcontract zat (service, onderdelen etc.) maar na het doorspitten van alle kleine lettertjes (en het waren er veel) bleek dat helemaal niet zo te zijn.

Nieuwe Remeha met thermostaat en wat extra werk dat we gedaan moesten hebben kostte ons 1700 euro.

Je moet ook in de gaten houden wat er gebeurt als het contract snel weer ontbonden wordt indien de nieuwe koper het contract niet over wil nemen, het kan zijn dat je de huur voor een aantal maanden door moet betalen en dan ben je dus nog duur uit.
Ik vatte het ook niet op als kritiek. Ben het er ook wel mee eens dat het duur is.

Maar goed, we huurden nog een geiser (bj 1980) en de cv ketel had een onderhoudscontract, waarbij je reparatie grotendeels zelf mocht betalen . Per saldo waren we nu 10 euro duurder per maand en we hebben het spul nieuw en goed aangelegt.

We konden ook een mannetje krijgen die vroeg er 1700 euro voor. Maarja, dan zaten we helemaal zonder keuken. Ook niet handig Nu hebben lekker en een nieuwe (ikea) keuken en een goede cv, alleen jammer dat onze kerstvakantie in het water viel, want net 2 weken daarvoor gaf de ketel de geest. We hebben heerlijk gewerkt tijdens de kerstdagen en nieuwjaarsdag. Buurman om 11 uur uit bed gejaagt met de boormachine.

@TO Onze ketel zal nu goedkoper zijn. Vraag gerust offertes aan bij diverse verhuur of verkoopbedrijven. Er zit namelijk nogal wat verschil in prijs en wat ze ervoor doen.
Een nieuwe cv ketel heb je al voor rond de 1500 euro... uitgaande van een Remeha Avanta.

Als je dakdoorvoer (schoorsteen) vernieuwd moet worden komt daar ongeveer 100 euro bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven