Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!
donderdag 1 juli 2010 om 13:13
vrijdag 2 juli 2010 om 18:46
Ik ben me rot aan het solliciteren maar leid tot nu toe tot niets
dus helaas parttime baan + 4 uur freelance
Leeftijd: 27
Opleiding: Bachelor psychologie
Werkzaam in: begeleiding kinderen met ontwikkelings/gedragsstoornissen
Ervaring: 2 jaar
Aantal uur: 12.25 p w
Netto: 700
freelance:
Aantal uur: 4 p w
Bruto: 400
dus helaas parttime baan + 4 uur freelance
Leeftijd: 27
Opleiding: Bachelor psychologie
Werkzaam in: begeleiding kinderen met ontwikkelings/gedragsstoornissen
Aantal uur: 12.25 p w
Netto: 700
freelance:
Aantal uur: 4 p w
Bruto: 400
zaterdag 3 juli 2010 om 20:58

zondag 4 juli 2010 om 14:16
Ik heb morgen mijn afrondende gesprek (arbeidsovereenkomsten bespreken etc) bij de baan waar ik per 1 september ga beginnen. Mijn situatie:
Leeftijd: 18, 4 dagen na start baan 19
Ervaring: 0,0 (behalve wat stages) ik krijg mijn diploma zelfs pas over 2 weken
Uren: 40
Bedrijf: Makelaardij
Functie: secretaresse van een makelaar, afdeling bestaande bouw
Iemand een schatting?
Leeftijd: 18, 4 dagen na start baan 19
Ervaring: 0,0 (behalve wat stages) ik krijg mijn diploma zelfs pas over 2 weken
Uren: 40
Bedrijf: Makelaardij
Functie: secretaresse van een makelaar, afdeling bestaande bouw
Iemand een schatting?
zondag 4 juli 2010 om 17:01
Leeftijd: 22
Opleiding: SPW-4
Stages: 4 x 5-maandenstages
1. Activiteitenbegeleider bij een somatische afdeling
2. Woonbegeleider bij clienten met een verstandelijke handicap
3. Werkbegeleider bij clienten met een verstandelijke beperking en/of een psychische aandoening
4. Werkbegeleider bij clienten met een visuele en verstandelijke beperking
Werkervaring: (zonder stages) 10 maanden
Instelling: Kinderdagverblijf
Fuctie: Pedagogisch Medewerker
Uren: 36 uur
Salaris : 1370,- netto per maand, vakantiegeld en eindejaarsuitkering niet meegerekend.
Opleiding: SPW-4
Stages: 4 x 5-maandenstages
1. Activiteitenbegeleider bij een somatische afdeling
2. Woonbegeleider bij clienten met een verstandelijke handicap
3. Werkbegeleider bij clienten met een verstandelijke beperking en/of een psychische aandoening
4. Werkbegeleider bij clienten met een visuele en verstandelijke beperking
Werkervaring: (zonder stages) 10 maanden
Instelling: Kinderdagverblijf
Fuctie: Pedagogisch Medewerker
Uren: 36 uur
Salaris : 1370,- netto per maand, vakantiegeld en eindejaarsuitkering niet meegerekend.
maandag 5 juli 2010 om 17:38
Leeftijd : 27
Opleiding : HBO radiodiagnostiek en WO gezondheidswetenschappen
Beroep : serveerster, keukenmedewerker
Salaris : 10800 Noorse kronen, ong. 1400 euro netto voor 25 uur per week. Zomers fulltime : ong. 2150 euro netto.
Bruto : 13500 NOK, ong. 1750 euro.
Ziektekosten zitten al bij de belasting in. Duur land, maar ook ergb hoge lonen.
Opleiding : HBO radiodiagnostiek en WO gezondheidswetenschappen
Beroep : serveerster, keukenmedewerker
Salaris : 10800 Noorse kronen, ong. 1400 euro netto voor 25 uur per week. Zomers fulltime : ong. 2150 euro netto.
Bruto : 13500 NOK, ong. 1750 euro.
Ziektekosten zitten al bij de belasting in. Duur land, maar ook ergb hoge lonen.

zondag 18 juli 2010 om 22:57
30 jaar
Overheid (HBO)
Bijna tweede HBO-studie afgerond
2600 euro bruto p/m bij 36 uur.
Ben niet heel blij met dit salaris. Ik sprak vandaag een vriend die alleen de MAVO heeft afgerond, een administratieve functie heeft, veel minder werkervaring heeft en 100 euro netto minder verdiend dan ik.
Zijn al die jaren studeren dan misschien helemaal niet nodig geweest, vraag ik me dan wel een beetje af...
Overheid (HBO)
Bijna tweede HBO-studie afgerond
2600 euro bruto p/m bij 36 uur.
Ben niet heel blij met dit salaris. Ik sprak vandaag een vriend die alleen de MAVO heeft afgerond, een administratieve functie heeft, veel minder werkervaring heeft en 100 euro netto minder verdiend dan ik.
Zijn al die jaren studeren dan misschien helemaal niet nodig geweest, vraag ik me dan wel een beetje af...
zondag 18 juli 2010 om 23:04
Tja, ik zeg altijd dat er meerdere wegen naar Rome leiden, ook op dit gebied. De een volgt een opleiding, de ander krijgt het op een andere manier voor elkaar. Als jij je opleiding leuk vond en je werk nu ook, dan zou ik me niet aan dat soort vergelijkingen wagen. Je wordt iha niet blijer door te kijken naar wat een ander heeft...
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.

maandag 19 juli 2010 om 10:08
@ Zusje, dat heb je mooi verwoord, maar ik ben niet gaan studeren met het idee dat het voornamelijk "leuk" moest zijn. Ik denk dus dat we daarin verschillen van mening.
Wat je zegt over dat er meerdere wegen naar Rome zijn, klopt, maar dat neemt niet weg dat ik vind dat ik te weinig verdien op het moment.
Ik dacht dat dit topic bedoeld was om je leeftijd, baan en salaris te vergelijken met dat van een ander in (ongeveer) hetzelfde schuitje. Dat heb ik gedaan en dan kom ik dus tot bovenstaande conclusie.
Je hebt gelijk als je zegt dat plezier in je werk het aller belangrijkst is, maar dat neemt niet weg dat ik stiekem toch om me heen ga kijken naar openstaande vacatures.
Wat je zegt over dat er meerdere wegen naar Rome zijn, klopt, maar dat neemt niet weg dat ik vind dat ik te weinig verdien op het moment.
Ik dacht dat dit topic bedoeld was om je leeftijd, baan en salaris te vergelijken met dat van een ander in (ongeveer) hetzelfde schuitje. Dat heb ik gedaan en dan kom ik dus tot bovenstaande conclusie.
Je hebt gelijk als je zegt dat plezier in je werk het aller belangrijkst is, maar dat neemt niet weg dat ik stiekem toch om me heen ga kijken naar openstaande vacatures.

maandag 19 juli 2010 om 10:15
O, ik zeg niet dat je niet kan streven naar meer, als jij het te weinig vindt, moet je daar idd zelf actie in ondernemen. Ik bedoel alleen te zeggen dat je van je eigen situate uit moet gaan en niet teveel moet vergelijken (en ja, dat is wel een beetje tegenstrijdig in dit topic ).
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.

dinsdag 20 juli 2010 om 19:18
dinsdag 20 juli 2010 om 21:39
Mijn laatste baan was cassiere in een amusementscenter,20jaar terug verdiende ik wit 3k gld en rond de 6700gld zwart:)aantal uren was rond de 75 per week.
Ik deed er ook van alles, na de overname in 1988 werd dit teruggebracht tot een geheel wit salaris 37uur/wk
beginnende bij een 3800gld.
Op het eind in 2008 was dit 2134euro netto.
Alle bovenstaande bedragen zijn eveneens netto.
Mijn ww= 1568 per weken netto bij tnt als postbode heb ik 827 netto voor 19uur(dit staat los van de ww)
Mijn opleiding: Mavo, Vhbo, Meao( 4 vakken examen),Vwo,Hoge School Windesheim, en 2,5jaar universiteit Twente(Richting Biochemie),buiten dit alles had ik een eigen speelautomatenexploitatie van 300 automaten.(dit gedurende 16jr,en in 2002 alles verkocht).
wila
Ik deed er ook van alles, na de overname in 1988 werd dit teruggebracht tot een geheel wit salaris 37uur/wk
beginnende bij een 3800gld.
Op het eind in 2008 was dit 2134euro netto.
Alle bovenstaande bedragen zijn eveneens netto.
Mijn ww= 1568 per weken netto bij tnt als postbode heb ik 827 netto voor 19uur(dit staat los van de ww)
Mijn opleiding: Mavo, Vhbo, Meao( 4 vakken examen),Vwo,Hoge School Windesheim, en 2,5jaar universiteit Twente(Richting Biochemie),buiten dit alles had ik een eigen speelautomatenexploitatie van 300 automaten.(dit gedurende 16jr,en in 2002 alles verkocht).
wila
zaterdag 31 juli 2010 om 23:48
Leeftijd: 26
Ervaring: 3 jaar + 3,5 jaar tijdens opleiding (duaal)
Opleiding: HBO-Verpleegkunde
Functie: Verpleegkundige GGZ
Salaris: 2129 bruto/ +- 1550 netto
Uren: 36 (regelmatig)
Ik werk tijdens kantooruren, dus geen ORT's voor mij. Echter moet ik wel vaak bereikbaar zijn en werk ik vaak over (wordt niet uitgebetaald en moeilijk te compenseren).
Voor het werk wat ik doe, vind ik dat ik aan de lage kant verdien. Helaas is de zorg geen vetpot, helemaal als verpleegkundige niet.
Met dit salaris en heel zuinig leven red ik het echt net iedere maand en daar baal ik wel van.
Ervaring: 3 jaar + 3,5 jaar tijdens opleiding (duaal)
Opleiding: HBO-Verpleegkunde
Functie: Verpleegkundige GGZ
Salaris: 2129 bruto/ +- 1550 netto
Uren: 36 (regelmatig)
Ik werk tijdens kantooruren, dus geen ORT's voor mij. Echter moet ik wel vaak bereikbaar zijn en werk ik vaak over (wordt niet uitgebetaald en moeilijk te compenseren).
Voor het werk wat ik doe, vind ik dat ik aan de lage kant verdien. Helaas is de zorg geen vetpot, helemaal als verpleegkundige niet.
Met dit salaris en heel zuinig leven red ik het echt net iedere maand en daar baal ik wel van.
zondag 1 augustus 2010 om 15:29
Hallo,
Ik ben net 23 jaar
MBO-verpleegkunde
(4 jaar ervaring tijdens opleiding opgedaan) en 1 jaar als gediplomeerd verpleegkundige werkervaring.
Ben werkzaam in het ziekenhuis.
Salaris: Bruto:1669 Netto:1403 incl ORT. ( zonder ORT 1100 )
voor 36 uur in de week.
eindejaarsuitkering en 8% vakantiegeld.
Ik ben net 23 jaar
MBO-verpleegkunde
(4 jaar ervaring tijdens opleiding opgedaan) en 1 jaar als gediplomeerd verpleegkundige werkervaring.
Ben werkzaam in het ziekenhuis.
Salaris: Bruto:1669 Netto:1403 incl ORT. ( zonder ORT 1100 )
voor 36 uur in de week.
eindejaarsuitkering en 8% vakantiegeld.