Rammelende eierstokken DEEL 2

08-04-2010 09:46 2508 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten

xx

NaamLeeftijdSTART..!!N.O.D.ZwangerWanneer uitgerekendNukje33April/Mei 201029 maart 2011janine2000131April 2010 31 januari 2011Boefje29December 2009 18/09/10Frutje30Augustus 201031 augustusPipo31Oktober 2010Verkademeisje30Januari 2010 19/11/2010Assie7831Begin 2011Orchis29begin 2011Orchid34Begin 2010 12-12-10Lavender 32?Spingstof29December 2010Moimoi29April 201026 juniMoos8623juni/juli 2010?Minie86 (gaat voor de tweede)23augustus 2010Meis, 9 sep 2009Hofje7732??[/quote]
pcos kun je volgens mij ook tijdelijk hebben. Ik was toen overspannen en mijn hormonen vlogen allerlei kanten op. Teveel adrenaline, teveel cortisol... en stress is nummer 1 risico bij pcos.. maar als je geen stress meer hebt misschien gaat het dan weer over.

ook geen zin meer hier.. bah.
Janine: dat zou natuurlijk goed kunnen.......maar een dubbele baarmoeder zal vast niet op zo'n manier kunnen verdwijnen

Blijft toch raar dat daar bij jouw echo's niets meer van te zien is....
@assie: volgens de gyn kon er best een klein deukje aan de bovenkant van mijn baarmoeder zitten maar dat ie nu is uitgerekt en niet zichtbaar meer is.. maar dat is een heeeeeeel kleine dubbele baarmoeder haha..

heb vandaag een jurkje (doorknoop) aan en je ziet nu wel goed een buikje.. ziet er leuk uit vind ik zelf haha..
Leuk dat je al een buikje hebt. Een vriendin van mij is nu 14 weken. Ze had laatst ook een jurkje aan waarbij je haar buikje al een beetje kon zien.

Ze is zelf erg blij dat het nu zichtbaar is. Ze vond het erg vervelend toen je nog net niet kon zien dat ze zwanger is. Ze dacht elke keer dat iedereen haar aan keek zovan: ' is ze nu dik of zwanger?'.

Mij zou het niet veel uitmaken, denk ik. Maar goed, dat weet ik nu natuurlijk niet zeker.
Ik vraag me ook steeds af hoe ik eruit ga zien; ik las laatst dat een gewichtstoename van 10 tot 12 kilo heel normaal is. En ik ben vrij klein, dus dat gaat erg opvallen...! Heb nog nooit in mijn leven op mijn lijn hoeven letten, dus ik denk dat het in alle opzichten een hele bijzondere ervaring gaat worden .

Belt m'n ma net weer (die is de zolder aan het uitmesten), hoor ik op de achtergrond een slaapliedje van zo'n ding dat boven een wiegje hangt tinkelen. Roept ze vrolijk in de hoorn: "Ook al 34 jaar oud, doet het nog steeds!" Het goede mens is helemaal in de wolken, haha, wat een schat!
10-12 kilo is nog vrij weinig.. een baby weegt ook veel + vruchtwater + placenta + je borsten.. nou, hier en daar een beetje vet. Tel maar op!

Ben bang dat ik dik over de 15 kilo ga. Heb me de laatste dagen niet gewogen.. ga ik dit weekend weer doen maar heb zo het idee dat er 1,5 kilo bij is.
lees ik dit op babybytes..

Als je een tweeling verwacht is de aanbevolen gewichtstoename 17 tot 22 kilo . Als je voor de zwangerschap al overgewicht had moet je minder aankomen, had je ondergewicht dan moet je meer aankomen. Als je voor de tweelingzwangerschap een normaal gewicht had, moet je iets minder dan een kilo per week in het 2e & 3e trimester aankomen.
Ik ben thuis.......en officieel met zwangerschapsverlof nu!!! Heerlijk hoor.....maar moest net wel even huilen bij mijn afscheid. Mijn collega's hadden een mandje met allemaal lekker spulletjes voor me samengesteld (scrub, bodylotion enz). Was toch wel gek om mijn bureau helemaal kaal te zien en dan dat laatste rondje maken: "Nou dag he....doeiiiii"

Tis echt zo'n nieuwe fase die nu gaat aanbreken.... De eerstvolgende keer dat ik mijn collega's zie ben ik moeder en heb ik een baby....

@ Nukje: ik ben inmiddels zo'n 18 kilo aangekomen. Ach...ik maak me er niet meer druk om...hoewel ik ook niet kan wachten om het er weer lekker af te sporten. Tis toch gek als ik in de spiegel kijk en mijn bolle kop zie hahaha. En wat betreft tweelingen.... Mijn oma heeft 2 (!!!) twee-eiige tweelingen gebaard...waaronder mijn vader en zijn tweelingzus.

Bij de eerste echo kunnen ze dat meteen zien....ik was er ook wel een beetje bang voor maar gelukkig was het er maar één.

En mijn moeder wilde ook wel een vaste dag in de week oppassen maar ik wil dat echt niet. Mijn moeder staat heel anders in het leven dan Boefman en ik en ze heeft ook andere ideeen over opvoeding. Ik heb daar dus heel vriendelijk voor bedankt. Ondanks dat ze heel lief voor babyboef zou zijn hoor.... Babyboef gaat twee dagen naar het kdv en voor de rest zijn wij zelf thuis.

Nou.....wat zal ik eens gaan doen met mijn vrije tijd
Boef; ja lekker genieten van je verlof! Goed hoor en idd raar dat je je collega's pas weer ziet als je moeder bent geworden. Een heel andere levensfase.

En de kilo's......dames, ik zou me daar echt geen zorgen om maken. Zolang je niet ineens kilo's ongezonde dingen per dag naar binnenwerkt, maar normaal blijft eten......zijn de kilo's er straks snel weer af.

Mijn schoonzusje is ook ongeveer 17/18 kilo aangekomen en 2 weken na de bevalling waren het er nog maar 4. Gaat super snel, zeker met het geven van borstvoeding.

En logisch dat je met een tweeling sneller aankomt. Collega had met ongeveer 25 weken al een buik van het maat "staat op ontpoffen" haha.....was weliswaar haar tweede zwangerschap en van een forse tweeling. Ze was laatst even op het werk en zag er al goed uit!!

pfftt...denk dat ik maar weer eens wat eerder naar huis ga.
@ehmmm ja, wat ga je doen met al die vrije tijd.. forummen? films downloaden, boeken lezen, borduren, haken, schilderen (op waterbasis natuurlijk), knutselen, schoonmaken, etc
@ehmmm ja, wat ga je doen met al die vrije tijd.. forummen? films downloaden, boeken lezen, borduren, haken, schilderen (op waterbasis natuurlijk), knutselen, schoonmaken, etc
Een paar toevoegingen op de opsomming van Janine: shoppen, bijpraten met vriendinnen (die toevallig ook vrij zijn) tijdens een lunch o.i.d., wandelen, laatste dingetjes voor baby op orde maken zoals kleertjes wassen, en vooral relaxen!!!!

Tijd voor jezelf, slapen wanneer je er zin in hebt (nu kan het nog), badderen, op je gemak insmeren met lekkere cremetjes, uitgebreid koken.....kortom, meer tijd voor jezelf!!
@Boefje: gefeliciteerd met je verlof: joehoeeee!!! Wat heerlijk dat BB straks maar twee dagen naar het KDV hoeft. Betekent dat dat jij drie dagen gaat werken en Boefman vier oid? Hoe vonden ze dat op je werk? Ik zou ook graag minder werken maar ga mijn inkomen denk ik wel missen dan...
Heerlijk op de bank tv series kijken.
Ik zou gaan shoppen in mijn verlof! Maar misschien dat je daar ook geen zin in hebt met zo''n buik? Filmpjes kijken is ook een goeie!
Verse soep en sapjes maken.
quote:pipo79 schreef op 12 augustus 2010 @ 15:52:

Ik zou ook graag minder werken maar ga mijn inkomen denk ik wel missen dan...

Ja same for me

Moeten Pipoman en Assieman maar een verdomd goed aanbod krijgen, zodat minder werken ook weer dichterbij komt
@pipo: Inderdaad tampons meenemen lijkt mij zeker een aanrader. Dat gedoe op je bruiloft is ook niets.

@Vicodin en Assie: Pcos wordt vrij snel benoemd bij een menstruatie probleem. Dus is een best ruim begrip. Wel appart dat jullie dat toevallig allebei hebben gehad en nu normale cyclus hebben.

@Nukje: bedankt voor je reactie. Denk dat dat wel een goede is voor mijn manlief. Denk dat ik het maar ga voorstellen. Moet hij maar beslissen of ie condooms wil kopen of niet....Dan is het zijn verantwoordelijkheid.

Lijkt mij gezien het feit dat je je ouders nu ook niet zo vaak ziet wel lastig om je ouders dan ineens zo vaak te zien. Maar tis ook wel een logische reactie van je ouders, zo krijgen ze hun kleinkind ook wat vaker te zien. Denk dat het allemaal wel losloopt.

@Boef: Lekker hoor verlof!! Dan komt het nu echt dichterbij allemaal. Geniet er maar van!!

Werken op een kraamafdeling is voor mij nu soms ook echt klote hoor. Je wordt naast het feit dat ik de hele dag loop te rammelen ook nog eens geconfonteerd met allemaal zwangere buiken en kleine lieve baby's. Daarnast zijn het natuurlijk geen leuke zwangeren, omdat ze ziek zijn. Dus tis niet de ideale situatie waar ik zou willen verkeren. Maar soms maakt me werk het niet makkelijker om mijn babywens nog voor even opzij te zetten.

Denk elke keer maar aan de dingen die ik misschien moet gaan laten als onze kleine baby er zou zijn. Zoals paardrijden, dan zal ik mijn Burley (dat is dus de naam van mijn paard) gedag moeten zeggen.....dat vind ik wel heel erg. Maar heb het er allemaal voor over....
@assie/pipo: inkomen is iets waar ik me eigenlijk niet veel zorgen over maak. Natuurlijk als ik straks 24 uur werk (als ik dat er door krijg hier) dan verdien ik stukken minder maar ja, ik heb ook geen zin om veel van de kinderen te missen of om overspannen te raken. Geld vind ik dan echt minder belangrijk. Gelukkig heb ik wel een redelijke buffer (gaat wel voor het grootste gedeelte op aan inrichting huis, storting hypotheek en nieuw klein autootje).

ben vandaag wel vrolijk eigenlijk! ga zo lekker de stad in met vriendlief. Tv's kijken.. das helemaal zijn ding..! hoef ik lekker niet met de trein.
en natuurlijk taarten bakken!
Hoi allemaal!

Ik ben al een tijdje aan het meelezen op dit forum, en ik vond het weleens tijd worden om me aan te melden en even voor te stellen.

Ik ben in juni getrouwd, en mijn man en ik zijn beide 30. Zo'n anderhalf jaar geleden is het bij mij heel erg gaan kriebelen, maar hij was er nog absoluut niet aan toe. Het laatste half jaar is het gevoel bij mij steeds sterker geworden en na een aantal fikse huilbuien snapt hij nu ook wel dat het gevoel bij mij heel sterk is.

Omdat we binnenkort willen beginnen met een verbouwing thuis, heeft hij besloten dat we misschien vanaf september/oktober gaan proberen. Dan zou het huis klaar zijn als het kindje komt, zelfs als ik (zoals hij gelooft en ik zeer betwijfel) direct zwanger zou zijn.

Een paar dagen geleden heb ik mijn mirena laten verwijderen, omdat ik even mijn hormonen op orde wilde laten komen, en ik heb horror-verhalen gelezen waarbij het maanden duurde voordat er weer een ovulatie in zicht was. Nu ligt hij al een week stijf naast me in bed, dus dat schiet niet echt op.

Manliefs zusje heeft een paar weken geleden bekend gemaakt dat ze zwanger is (van haar tweede), dat was even slikken. Maar manlief zegt dat hij het absoluut anders wil doen dan haar, want zij zit straks met twee kleine kinderen in een nog lang niet afgebouwd huis. Heel frustrerend, het voelt zo van: zij doet maar raak, en ik moet weer verstandig zijn...

Nou goed, nu is het tijd om naar huis te gaan, het werk is weer gedaan...
Welkom Pauley, als ik je verhaal lees is het een en al herkenning Vooral het stukje dat hij stijf naast je ligt in bed....haha. Heb ik hier een paar weken geleden meegemaakt. Inmiddels heeft hij de rit naar de drogist gemaakt en zijn er condooms in huis. Maar voor die tijd was hij praktisch al bang dat ik zwanger zou worden van knuffelen, volgens mij.

Wel een fijn idee dat het huis zometeen in ieder geval op tijd klaar is....lijkt me niets om in een verbouwing te zitten met een kleine. Kan me wel voorstellen dat de mededeling van je schoonzus er toch wel een beetje heeft ingehakt. Bij mij komt dan toch altijd het gevoel "waarom kan het daar wel en wordt er bij ons weer moeilijk gedaan over alles". Maar heb vertrouwen, het gaat vast snel ook voor jullie komen!

Fijne avond!!
Oh, wat fijn dat het weer goed gaat, Nukje! Voor mannen is het die eerste weken nog heel onwerkelijk, ze voelen niets, ze zien niets en kunnen zich er nog weinig bij voorstellen. Tenminste, dat was hier echt zo. Nu is dat helemaal anders. Vriend praat tegen de buik, geeft er kusjes op (en zegt dan: "Kusje van papa, dat kan mama niet, he?") en is druk met de babykamer. Het wordt gewoon echter na echo's, een zichtbare buik en een voelbare baby. Ook wel logisch denk ik. Ik miste dit wel een beetje, de eerste maanden, alsof je alleen zwanger bent, op sommige momenten dan, maar het is helemaal goed gekomen.

Wanneer heb je trouwens de echo?

Welkom Burley! Wat bedoelt je vriend precies met dat hij liever niet wil weten wanneer jullie beginnen? Wil hij niet weten wanneer je vruchtbaar bent, of kun je zelf bepalen wanneer je begint? Misschien is ontpillen wel een start, dat hebben velen hier ook gedaan. Ook al is het medisch niet echt nodig, het is wel een stap.

Een cyclus van 26 dagen, dat is een goed bericht Assie. Stap 2 is gezet! Gestopt met de pil, en alles werkt nog, op naar stap 3

Boef, joehoe, het laatste stukje van je zwangerschap! Heb je alle kleertjes al gewassen? Is het bedje al opgemaakt? Lijkt me heerlijk om al zover te zijn, ik kijk er naar uit!

Pauley, welkom!
@Assie

Fijn van je cyclus

@pipo

Ik hoop voor je dat je van de spanning gewoon nog ff niet ongesteld wordt.

@janine

Yes een buikje!

@boefje

Je bent met verlof! Lijkt me ook heel raar om afscheid te nemen, maar je komt weer terug hoor. En dan ben je mama.

Welkom voor de nieuwe dames!

Vandaag waren we wat 'moetjes' aan het doen. Maar de to do-lijst is bijna leeg, dus dat is fijn. Mijn nagels vind ik alleen niet zo mooi helaas. Ik denk erover om de lak er weer af te halen en gewoon transparante erop te doen. Ik ben niet zo nagellakkerig.

We slapen gelukkig nog prima. Eigenlijk gaat het erg goed met de spanning. Zeker voor vriend is dit een uitdaging, maar hij is er relaxt onder. Morgen hoeven we alleen de tassen in te pakken (veel staat al klaar) en even langs de ceremoniemeester. Ik ben heel benieuwd hoe we van vrijdag op zaterdag slapen. Hihi.

Nou, fijn weekend alvast. Ik weet niet of ik hier morgen nog langs kom. Dusse, tot de volgende keer, dan ben ik waarschijnlijk een getrouwde vrouw (aaaah!).
En jullie zijn schatten trouwens!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven