help, is dit voldoende?

12-08-2010 16:24 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eerdaags geef ik een BBQ, Deze zal duren van 17.00-0.30 uur.

Nu ben ik al 2 dagen aan het stoeien met de drank na veel gereken kom ik op het volgende uit:

1 vat bier a 30 ltr (15 stevige bierdrinkers)

8 flessen rose

2 flessen rood

2 flessen wit (10 wijndrinkers hoofdzakelijk rose)

1 bacardi (3 bacardi drinkers)

3 flessen cola 1.5 ltr

1 sinas

1 7-up

zou dit voldoende moeten zijn?

Zo niet, wat zouden jullie meer of minder doen?

alvast bedankt
Jus d'orange/appelsap, dubbelfriss drinkt ook lang niet iedereen!

Veel plezier!
Ik vind het nog steeds weinig spa, ik zou zeker 10 flessen halen, maar misschien ben ik gewoon een ouwe sok aan het worden
quote:Waldorf114 schreef op 12 augustus 2010 @ 17:11:

Ik wil niet overkomen als een zeikerd of geheelonthouder, maar ik vind het erg veel drank. Bij je laatste lijstje hebben de bier drinkers ruim 3 liter bier p.p. en 14 flessen wijn op 10 man.

Wordt het een bbq of een zuipfeest? Leuk, straalbezopen je kippetje braden.

Dit met in m'n achterhoofd dat wat nog dicht is terug kan.

Zoals het bier, ik neem 5 vaatjes van 10 ltr. het hoeft niet op maar ik wil ook geen nee verkopen
Om je een beetje een idee te geven:

Wij gaven twee weken geleden een BBQ voor 25 volwassenen en 8 kinderen. Dit ging er op aan drank:

-twee kratten bier (24 flesjes)

-7 flessen rose

-1 fles droge witte wijn

-1 fles zoete witte wijn

-2 flessen cola light

-2 flessen gewone cola

-2 flessen sinas light

-3 pakken dubbel fris achtig spul

-1 pak sap

-15 kleine kinderflesjes met oranje e-nummers

-halve fles Berenburg

Aan eten ging ongeveer het volgende op:

Van te voren: zoutjes, chips, olijven, komkommertjes, etc.

Tijdens de BBQ:

-10 Kg vlees

-Twee heel grote bakken fruit salade

-Twee schalen salade, (waar in totaal 4 zakken voorgesneden sla in zaten en nog een heleboel andere dingen)

-20 spiezen met groente

-2 pakjes boter voor kruidenboter

-6 stokbroden en 1 Turks brood

-Saus (weet niet precies hoeveel)

-Bakjes tappenade, tzaziki, etc.

-Ijsjes voor de kinderen

Na de BBQ koffie en thee voor iedereen met chocolaatjes

Bij ons gingen veel mensen niet zo lang na de koffie weg. Als er bij jullie veel mensen blijven doortetteren dan heb je veel meer te drinken nodig, en nootjes, olijven, etc.

En ik heb ook niet het idee dat ons feestje nou zo'n zuipfeestje was eigenlijk. Er waren ook niet heel veel heel grote eters.
quote:Welpie schreef op 12 augustus 2010 @ 16:31:

[...]

Dat bedoelde ik met mijn 2 liter per persoon

Je was me net voor

De stevige drinkers die ik ken, studenten, stoppen 2 liter bier zo in hun holle kies en vragen je dan wat er voor de rest van de avond nog is
we beginnen om 5 uur en gaan door tot half 1 ongeveer, er komt een dj dus die half 1 gaan we wel halen.......en voordat iedereen weg is zal het wel tegen 2en lopen ben ik bang
Je tweede lijstje klinkt al een stuk beter

Misschien nog wat spa en sap/dubbelfris extra. Als het niet op gaat kun je het altijd in de voorraad kast stoppen of terugbrengen.
quote:siepje1 schreef op 12 augustus 2010 @ 17:34:

we beginnen om 5 uur en gaan door tot half 1 ongeveer, er komt een dj dus die half 1 gaan we wel halen.......en voordat iedereen weg is zal het wel tegen 2en lopen ben ik bangAls het zo lang duurt, dan kan je inderdaad maar beter groot inslaan. Is ook zo sneu als het op is om 11 uur
siepje, ik vind het bier echt nog steeds heel erg weinig, 50 liter voopr 15 stevige bierdrinkers? ik zou dan toch echt voor minstens 75 liter gaan, minstens!
Ik denk dat je op ongeveer 3 a 4 biertjes per uur moet reken...... Bier gaat altijd verdacht snel.

Heb je niet zo'n stevige bierdrinker in huis toevallig die je daar iets over kan zeggen?
als je uitgaat van 4 biertjes per persoon per uur ( want het zijn stevige drinkers) dan heb je, als ze allemaal lang blijven, 9 liter per persoon nodig, als er 15 stevige drinkers zijn, heb je 135 liter nodig..... nou is dat wel veel, maar ik vind 50 liter echt bitter weinig, kun je niet beter wat meer halen?
135 is wel erg veel. Dan ga je ook van erg ruime tijden uit trouwens. Maar goed, 50 is wel te weinig. Je kan beter van 3 biertjes per uur uitgaan en dan uitgaan van 7 uur ofzo. Kom je op 21 biertjes/4,5 liter per persoon uit ongeveer.
Wij vieren volgende week onze verjaardag en hebben 50 liter bier voor 4 stevige drinkers en 4 gezelligheidsbierdrinkers. Beter te veel dan te weinig denk ik altijd maar.
Ik denk dat je er ook vanuit moet gaan dat op een goed moment, genoeg gewoon goed genoeg moet zijn. Het moet -denk ik- toch ook geen zuipfeest worden? Genoeg in huis halen en op is op.
9 liter bier per persoon? Willen ze dood ofzo?! Sorry, ik ben wel wat bierdrinkers gewend, maar 9 liter op een avond geloof ik persoonlijk niet echt.
Ik vind 50 liter ook echt weinig...ik zou ook minimaal voor de 75 liter gaan, misschien nog wel ietsje meer.
stel dat je van 3 biertjes per uur uitgaat, dan wordt het nog 103 liter nodig.

T.O zegt dat het stevige drinkers zijn. Dan is 3 biertjes per uur toch niet veel?
datr verschilt, ik vind 9 liter op een bbq feest, dat ongeveer 8 uur gaat duren, echt niet veel.
zwup: ik ga dan gewoon van de tijden uit die t.o in haar openingpost noemt. ze zegt zelfs dat ze denkt dat het nog wel langer gaat duren.....
lopen jullie me nu in de maling te nemen of menen jullie dit serieus......manlief had het ook over 75 ltr en ik verklaarde hem toen voor gek......
nou ja, laten we gewoon afwachten wat ze uiteindelijk gaat halen
siepje: nee echt, ik zou minstens voor 100 liter gaan.

en dan neem ik je niet in de maling.
Ik geloof dat ik nu heel blij ben dat ik naast een kroeg woon......mocht ik tekort hebben kloppen we bij de buren aan....
Ik mis sap. Ik drink graag sap. Vooral als ik moet rijden, ben geen fan van bubbeltjes.
dat kan, maar betaal je dan niet het dubbele, siepje? kun je niet gewoon zorgen v0or voldoende voorraad?

hoe had jij dan gedacht met 30 liter rond te komen, voor 15 personen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven