Geld & Recht alle pijlers

Aanklagen of toch niet.

12-08-2010 23:22 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn post gewist,
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
quote:diaantje1971 schreef op 13 augustus 2010 @ 00:08:

[...]

Ja, dat hebben wij uitgesproken.

Onze vader heeft tegen ons gezegd, dat hij uitgestrooid wou worden in het bos waar hij was opgegroeid.

Later heeft hij de wens tegen haar uitgsproken,dat hij wou worden uitgestrooid, op een begraafplaats in hun woonplaats.

Oke,prima, als hij maar word uitgestrooid.

Maar dat heeft ze in de wind geslagen

Zij heeft tegen jullie gezegd dat jouw vader tegen haar heeft gezegd dat hij uitgestrooid wilde worden op de begraafplaats?

Klopt dat?

Zo ja, dan is dat wel heel moeilijk te verdragen dat ze daar geen gehoor aan heeft willen geven.
poef
poef
poef
Diaantje, het is heel moeilijk, ik zou ook woedend zijn in jouw geval.

Ik weet niet of je er wat mee kunt, ik denk het eigenlijk niet.

En wat fleurtje zegt klopt denk ik inderdaad.

Goede analyse ook.

Heel veel sterkte.
poef
Slaap lekker. En bespreek dit soort dingen alsjeblieft met je hulpverlener wanneer je daar terecht kunt.
Wat vreselijk dat je je beide ouders zo kort na elkaar bent verloren. Kan me goed voorstellen dat je dan niet overal met je hoofd goed bij bent.

Het vervelende in deze is denk ik alleen dat de echtgenote toch vaak het laatste woord heeft als er niets officieel geregeld is. Alhoewel niet financiele zaken ook in een wilsbeschikking vast kunnen worden gelegd en dit hoeft niet via een notaris. Zolang je vader zijn handtekening er maar onder staat.

Een belletje naar een notaris kan natuurlijk nooit kwaad om dit eens na te vragen.
Diaantje, allereerst een stevige .

Verder denk ik dat het advies van Fleurtje en Summerdance erg zinnig is. Probeer je energie op jezelf te richten en op het rouwen, niet op een al bij voorbaat verloren strijd met de vrouw van je vader.

Sterkte!
Wat raar dat je je OP hebt verwijderd en dan al je berichten ook ( met Poef, hoe kinderachtig)
En voor dit soort mensen schrijf je dus een posting?
Vreselijk, dat weghalen van die postings. Echt irritant. Laat dan het hele topic verwijderen. Zo heeft toch niemand er meer iets aan?
Hee Fleur! Wat fijn dat je weer terug bent!
Oh het is iets notarieels zie ik......jammer dat de posts zijn weggehaald. Wellicht had ik er nog wat zinnigs over kunnen zeggen.
Traincha

Vergeet het, zelfs ik als leek kan je vertellen dat de kans nihil was dat hier nog iets aan te doen was.
Ok thanx Fleur.Ga ik er verder ook geen energie meer in steken. K heb nu nog een goed humeur, dankzij 2 zonnige weken vakantie in Luxemburg.
quote:eleonora schreef op 14 augustus 2010 @ 14:14:

Vreselijk, dat weghalen van die postings. Echt irritant. Laat dan het hele topic verwijderen. Zo heeft toch niemand er meer iets aan?

Topic word weggehaald.

Knopjes kwestie,
God kwam handen tekort, daarom schiep hij moeders.
quote:diaantje1971 schreef op 12 augustus 2010 @ 23:22:

Ik heb mijn post gewist,

Dan was het vast heel belangrijk.

Ga in Amerika wonen en klaag de boel aan, of loop niet te zieken over onbenulligheden. Kies maar.
quote:feeks schreef op 12 augustus 2010 @ 23:25:

Zij is zijn partner geweest, ook degene die de beslissingen nam wat betreft zaken die geregeld moesten worden. Hij heeft misschien wel tegen haar gezegd in een urnengraf te willen. Zij wil ook graag een plaats hebben waar ze heen kan gaan. Niet netjes dat ze niet heeft gezegd waar hij ligt.

Wat voor stappen denk je te kunnen nemen op basis van gesprekken met vader terwijl zijn echtgenote bevoegd is besluiten te nemen?

Ohhh het gaat over waar iemand begraven wil worden?

Ja klaag de boel aan, ga manipuleren, stampvoeten, en ga je wil opdringen, maar doe het vooral niet zoals degene die overleden was wilde.
Ehm, de overleden persoon wilde het zoals TO wilde. Of liever gezegd: haar vader heeft TO verteld hoe hij het wilde en zijn vrouw doet nu iets anders.
Jammer dat TO haar post heeft weggehaald. TO, was er een testament?
quote:fleurtje schreef op 16 augustus 2010 @ 13:28:

Ehm, de overleden persoon wilde het zoals TO wilde. Of liever gezegd: haar vader heeft TO verteld hoe hij het wilde en zijn vrouw doet nu iets anders.Maar ik denk dat TO geen poot heeft om op te staan als er alleen mondelinge afspraken waren... helaas.
quote:fleurtje schreef op 16 augustus 2010 @ 13:28:

Ehm, de overleden persoon wilde het zoals TO wilde. Of liever gezegd: haar vader heeft TO verteld hoe hij het wilde en zijn vrouw doet nu iets anders.

En als het voor de overleden persoon zo belangrijk was, had hij dat vast wel laten vastleggen. Lijkt mij.

Het heeft toch geen zin om hier over door te blijven malen? Dat kost alleen maar energie die beter bij de verwerking kan worden ingezet.
quote:Miss Moneypenny schreef op 16 augustus 2010 @ 16:28:

[...]

Maar ik denk dat TO geen poot heeft om op te staan als er alleen mondelinge afspraken waren... helaas.Tenzij TO getuigen heeft, die haar beweringen kunnen onderbouwen.
quote:traincha2 schreef op 16 augustus 2010 @ 19:51:

[...]

Tenzij TO getuigen heeft, die haar beweringen kunnen onderbouwen.En dan nog kan hij tegen zijn echtgenote op het laatste moment gezegd hebben dat hij niet uitgestrooid wilde worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven