Stinkende Koelkast

13-08-2010 11:05 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon sinds een maand ongeveer op mezelf in Maastricht in een kleine studio, en daar zat al een kleine koelkast/vries combinatie in,

helemaal nieuw, met alle papiertjes enzo erbij.

Ik heb er best veel inliggen, waaronder restjes pasta enzo.

Maar nu stinkt mijn koelkast zo, ondanks dat ik hem goed schoonmaak.

Ik heb ook geheckt of er niks bedorven was, maar dat was niet zo.

Bestaan er iets als geurvangers voor de Koelkast?

Heeft iemand een handige tip voor mij?
Het kan helpen om een citroen door de midden te snijden en in de koelkast te leggen. De geurtjes gaan dan in de citroen zitten. Bij mij werkt dit.
Zet een bakje met gemalen koffie of met soda in je koelkast. Dat neemt geurtjes op.
Ontdooien en uitsoppen met soda opgelost in heet water, werkt altijd.
quote:Guinevieve schreef op 13 augustus 2010 @ 11:12:

Ontdooien en uitsoppen met soda opgelost in heet water, werkt altijd.Datte!
Ik had dat laatst ook, maar dat kwam omdat ik er - iets te lang - een komkommer in had laten liggen.

Iemand zei tegen mij dat ik er een thee zakje in moest leggen. En iemand anders had het over een doorgesneden citroen. Dat heb ik allebei gedaan en sindsdien is het wel iets minder. Het is nog niet helemaal weg, dus ik lees ook even mee.

Het kan trouwens ook zijn dat het gaatje verstopt zit. Dat gebeurt bij mij ook regelmatig.
vicodin: welk gaatje?

Mijn koelkast heeft geen gaatje. Denk ik.

Niet dat die stinkt, maar toch altijd handig om te weten...
Ik heb dat eens gehad toen het opvangbakje van de condens (zit achter een koelkast) heel erg vies was. Ik heb toen de koelkast helemaal af gedaan met azijn en ook in het afvoerputje wat azijn laten lopen. Dat was de oplossing in mijn geval.
dat 'stinkgaatje' zit in de achterwand van de koelkast, meestal net boven de groentela. Om het schoon te maken kun je een wattenstaafje met zeepsop gebruiken
Ik heb thuis theezakjes, gemalen koffie en soda.

Ik ga na mijn werk even naar de super om een citroen te kopen en ik doe het er gewoon allemaal in :P

Heel erg bedankt voor de tips! Ik wist echt even niks wat ik eraan kon doen.

Werkt dit ook voor een stinkende vuilnisbak?
Ik ga die tip van heet water met soda eens aan de buurvrouw geven, haar diepvriezer blijft stinken nadat de stroom was uitgevallen tijdens hun vakantie. Je wilt niet weten wat we aantroffen toen we haar diepvries opentrokken. :puke:

We hebben de boel weggegooid en zo goed mogelijk schoongemaakt, maar de lucht was nog steeds niet weg toen ze thuiskwamen en blijft in de diepvries zitten, ze heeft hem niet meer gebruikt sindsdien.
quote:kaatje_85 schreef op 13 augustus 2010 @ 11:14:

vicodin: welk gaatje?

Mijn koelkast heeft geen gaatje. Denk ik.

Niet dat die stinkt, maar toch altijd handig om te weten...

Zie reactie van blop.

Dat gaatje is volgens mij om het vocht/druppels af te voeren. Als dat gaatje verstopt zit met prut, blijft het water staan en gaat het meuren.

Ideaal toch als je geen gaatje hebt, kan ie ook niet verstopt raken!
Een halve appel in de koelkast leggen
Ik heb ook de tip van de gemalen koffie, maar dan dus ook gebruikte. Als in: het volle koffiefilter van je laatste bakkie

Heb die tip van verhuizers gehad die mensen naar het buitenland verhuisden waarbij de spullen een tijd opgeslagen moesten worden. Om de koelkast dan niet te laten stinken, werd dus aangeraden om een vol, gebruikt koffiefilter in de koelkast te leggen.
Een koffiepad werkt ook, wij hebben al een tijdje geen Senseo meer, maar de pads heb ik bewaard om luchtjes op te vangen.
quote:layla1969 schreef op 13 augustus 2010 @ 11:28:

Ik ga die tip van heet water met soda eens aan de buurvrouw geven, haar diepvriezer blijft stinken nadat de stroom was uitgevallen tijdens hun vakantie. Je wilt niet weten wat we aantroffen toen we haar diepvries opentrokken. :puke:

We hebben de boel weggegooid en zo goed mogelijk schoongemaakt, maar de lucht was nog steeds niet weg toen ze thuiskwamen en blijft in de diepvries zitten, ze heeft hem niet meer gebruikt sindsdien.Die kan je beter wegflikkeren, daar helpt geen soda meer tegen...
Maar de koffiepads mogen die ook gebruikt zijn of moeten het goeie zijn?
Koelt de koelkast wel goed?

Het kan nl. ook zijn, dat er een gaatje in de zijwand zit.

Je ruikt dan de gassen/koelvloeistof.
Jullie vrouwen generaliseren allemaal zo....
Gisteren thuisgekomen van vakantie en de stoppen zijn doorgeslagen tijdens de vakantie. Onze amerikaanse koel-vrieskast is uitgegaan en niet meer aangegaan. Wat een stank en viezigheid. We hebben alles opgeruimd en schoongemaakt maar de koelkast stinkt verschrikkelijk. Ondertussen liggen er citroenen in, bakjes soda, koffiepads en ingespoten met spul wat de geur moet verwijderen maar tot nu toe nog geen resultaat.

Iemand nog meer tips (koelkast-ei moet ik nog kopen) of ervaring met zo'n thuiskomst van vakantie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven