Rotdag

11-08-2010 10:16 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Hè wat naar. Ik kan me voorstellen dat zo'n voorval een enorme impact op je leven heeft. Dat zal dus ook niet zo 1,2,3 weg zijn? Goed dat je een afspraak bij de huisarts hebt staan. Op die manier wordt je op de (deskundige en professionele) mogelijkheden gewezen om over dit trauma heen te komen. Heel veel sterkte! Heb je genoeg afleiding om je heen in de vorm van lieve vrienden en familie?
Het is wel voor te stellen , dat slachtofferhulp het liefst heeft dat je thuis blijft. Dat is immers de plek waar het allemaal gebeurd is en het is belangrijk dat je je weer veilig begint te voelen in je eigen huis. Dat is net zoiets als weer op het paard klimmen als je er net van af gevallen bent.

Ik kan me persoonlijk niet voorstellen hoe je je moet voelen en de kreet verschrikkelijk lijk me dan ook een vreselijke dooddoener.

Heel veel innerlijke kracht toegewenst en ik hoop dat je hier snel weer doorheen bent.
quote:Zoomix schreef op 11 augustus 2010 @ 10:20:

Heb je genoeg afleiding om je heen in de vorm van lieve vrienden en familie?
quote:Zoomix schreef op 11 augustus 2010 @ 10:20:

Heb je genoeg afleiding om je heen in de vorm van lieve vrienden en familie?

Woon je alleen? Is het misschien fijn als er iemand een tijdje bij je komt logeren?

Heb je huisdieren? Klinkt misschien stom, maar zelfs een klein beessie kan al een groot verschil maken, in gezelschap, maar ook in gevoel van veiligheid!
Hey,

Wat heftig zeg... Ik kan me niet voorstellen hoe dat voor je is.

Het is inderdaad verstandig om met je huisarts naar de mogelijkheden te kijken. Laat in ieder geval alle emoties de vrije loop. Dat is heel normaal.

Wat betreft EMDR, zou ik als ik jou was ook even overleggen met een EMDR therapeut. Ik weet inderdaad dat je er wel aan toe moet zijn om het te volgen. Maar ik weet niet of dit met tijd te maken heeft, of dat het met jezelf te maken heeft. EMDR kost namelijk wel veel energie en je moet terug naar de situatie. Is dit iets wat je aankunt?

Kun je thuis ook een beetje afleiding vinden? Dat is ook wel prettig lijkt mij. Je moet niet alles wegstoppen, maar er 24/7 mee bezig zijn is ook zwaar.

Succes en sterkte!
jeetje, dan worden alle problemen ineens heel relatief. Wat ontzettend erg voor je dat dit gebeurd is.

Kom je wel buiten voor boodschappen e.d. of blijf je echt binnen.

Heb je een partner?
.
Het verhaal van slachtofferhulp klinkt wel logisch. Maar als je het zeker wilt weten zou ik even met een therapeut contact opnemen. Hoe lang is het geleden?

En heb je er over nagedacht om overdag even er uit te gaan? Stukje wandelen, sporten oid?
'.
Caviaaatje, wat vreselijk naar wat er is gebeurd!

Ik heb al je topics gelezen en je begint steeds over EMDR. Ik zou je daar nu even niet teveel op focussen. Het is eigenlijk nog maar net gebeurd en wat je nu ervaart is super normaal in zo'n situatie. Nog afgezien van het feit dat je bewusteloos bent geweest, heeft je lijf een enorme optater gehad van de adrenalinestoot die zo'n incident geeft. Daar zijn al de chemische processen in je lijf en hoofd wekenlang van slag. Dat is voor elk normaal, gezond mens zo. Je eetlust is dan anders, je libido, je geheugen, en al je andere geestelijke en lichamelijke processen (van zweten tot slapen en van praten tot concentreren tot dromen -- echt alles)

EMDR wordt over het algemeen ingezet bij blijvende trauma's -- bij mensen die PTSS hebben of anderszins slecht blijven functioneren na een trauma. Met alle respect: daar kan je bij jou nog helemaal niet van spreken, want het is nog veel te kort geleden.

Echt, geef jezelf wat tijd. Je hoeft nu niet te weten hoe je je voelt of hoe je verder moet. Praat, beweeg, rust -- zorg voor jezelf en focus op het nu, niet teveel op de toekomst.

Veel sterkte
quote:zappie schreef op 11 augustus 2010 @ 11:43:

Caviaaatje, wat vreselijk naar wat er is gebeurd!

Ik heb al je topics gelezen en je begint steeds over EMDR. Ik zou je daar nu even niet teveel op focussen. Het is eigenlijk nog maar net gebeurd en wat je nu ervaart is super normaal in zo'n situatie. Nog afgezien van het feit dat je bewusteloos bent geweest, heeft je lijf een enorme optater gehad van de adrenalinestoot die zo'n incident geeft. Daar zijn al de chemische processen in je lijf en hoofd wekenlang van slag. Dat is voor elk normaal, gezond mens zo. Je eetlust is dan anders, je libido, je geheugen, en al je andere geestelijke en lichamelijke processen (van zweten tot slapen en van praten tot concentreren tot dromen -- echt alles)

EMDR wordt over het algemeen ingezet bij blijvende trauma's -- bij mensen die PTSS hebben of anderszins slecht blijven functioneren na een trauma. Met alle respect: daar kan je bij jou nog helemaal niet van spreken, want het is nog veel te kort geleden.

Echt, geef jezelf wat tijd. Je hoeft nu niet te weten hoe je je voelt of hoe je verder moet. Praat, beweeg, rust -- zorg voor jezelf en focus op het nu, niet teveel op de toekomst.

Veel sterkte Duidelijk verhaal. Volgens mij moet je dit advies opvolgen
.
.
[
q
?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven