Mode & Beauty alle pijlers

Modeprobleem

13-08-2010 15:52 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet over een week op sollicatiegesprek. En wel in het buitenland (nog wel in Europa). De situatie: een conservatief instituut, drie uur vliegen ('s ochtends vroeg op, 's avonds weer thuis), gesprek van 2 uur met aansluitend lunch.

Ik wil er zakelijk, vrouwelijk, chic en toch modieus uitzien. Stof mag niet kreuken, moet wel ademen, comfortabel en van goede kwaliteit zijn. Geen glansstof, geen opzichtige prints. Liefst geschikt voor de meeste weersomstandigheden, indien nodig heb ik wel een trenchcoat of zacht, dof leren jasje dat ik kan meenemen.

Ik heb een kast vol kleding, maar heel veel daarvan is kreukend (zijde, linnen e.d). Geen probleem als ik hier in de auto stap en een jasje gerust op de achterbank kan leggen, maar wel een probleem als je het al uren aan hebt terwijl je gesprek nog moet beginnen.

Veel van mijn kleding is uitgaanskleding, omdat ik hier meestal de godganse dag achter mijn pc gekleefd zit.

Ik wil niet meer meenemen dan een attachékoffertje en een handtas.

Heb al zitten browsen, zag wat moois bij Heine, maar daar had men een levertijd van 10 dagen. LaDress heeft mooie dingen, maar het meeste is glanzend en ik vind het ook best aan de prijs. Eigenlijk heb ik ook te weinig tijd om uitgebreid te gaan shoppen.

Schoenen heb ik genoeg, handtassen ook.

Heb maat 38, slank postuur, smalle taille, brede schouders, mooie benen. Dacht zelf aan een mooie wikkeljurk o.i.d.

Iemand ideeën?
Ik snap wat je bedoelt. Dat is nog lastiger...hmmm

Als het iets is wat je al jaren wilde dan snap ik waarom je er ook goed over na denkt wat voor indruk door middel van kleding je wilt achter laten.

Ik hoop dat het lukt voor je.

Ja Claudia Strater is inderdaad classy, mee eens.
En zoiets met eventueel een jasje of net vestje erbij?

Vanilia

Ik wens je heel veel succes met de sollicitatie en mocht dat goed verlopen ook met de baan!
I choose happy!
quote:sue2 schreef op 13 augustus 2010 @ 16:52:

Claudia Sträter heeft inderdaad geschikte dingen.

Toen ik daar op gesprek ging, ging ik uiteraard ook op mijn paasbest in pak en dat deed iedereen. Daarna was het gewoon jeans, t-shirt en schoenen die de modder aankunnen. Toen er voor mijn functie weer sollicitanten kwamen, die kwamen ook allemaal netjes in pak ook al wisten ze dat het een boerderij was met vooral veel zand en modder eromheen.

Vind nog steeds dat een pak kan maar zou het dan wat minder stijf aankleden, geen bloes, geen parels. Leuk shirtje eronder en ik zou zelf dan ook wel een leuke lange ketting erbij kiezen. Ben zelf erg van de sieraden en mooie horloges dus....

Tuurlijk, iedereen komt in een (mantel)pak, daar ben ik me van bewust. Het is ook het meest voor de hand liggende. Maar ik denk zelf, dat ik er goed aan doe, 'anders' te verschijnen. Ik wil een sterke persoonlijk achterlaten, en mijn uiterlijk is daar één aspect van. Maar het moet wel stijlvol zijn.

Ik ben er nog niet uit, zal ik maar zeggen.
quote:EssentialBliss schreef op 13 augustus 2010 @ 16:56:

En zoiets met eventueel een jasje of net vestje erbij?

Vanilia

[afbeelding]

Ik wens je heel veel succes met de sollicitatie en mocht dat goed verlopen ook met de baan!De kleur vind ik mooi, maar de halslijn zou mij niet staan. Vestje zou ik weer zo snel niet doen, dan eerder kort, modieus jasje.
[img][img]http://www.jaeger.co.uk/index.cfm?page= ... fpage=1144[/img][/img]

Het is wel zwart....
Waarom doen die stomme plaatjes van mij het niet?
@Sue, ik vind zo'n kokerrok wel netjes en flatteus. Zeker bij het figuur dat Melpomene beschrijft. Ik zou het zelf dan wel met lichte accenten afmaken om de "ernst" van het jurkje enigszins te breken.
I choose happy!
Kiijk even bij just b.

Mooie kleding, basic en goede kwaliteit. Succes
Je kunt i.p.v. het koordje ook een mooie brede riem om je taille doen. Leuke ketting erbij en modieus jasje.
quote:Kitsch Kitten schreef op 13 augustus 2010 @ 16:27:

Check de "work wardrobe" van asos.com, misschien zit daar wat tussen. Voor ¤12 verzendkosten heb je het met 3 (werk?)dagen binnen.

http://www.asos.com/Women ... pgecategory.aspx?cid=8309Hier komen ook nog invoerrechten bij las ik op de site, weet niet hoeveel dat is......ook weer afhankelijk van aanschafbedrag?
quote:mette schreef op 13 augustus 2010 @ 17:21:

[...]

Hier komen ook nog invoerrechten bij las ik op de site, weet niet hoeveel dat is......ook weer afhankelijk van aanschafbedrag?Lijkt me toch niet, Asos is gevestigd in UK dus gewoon binnen EU, dan worden er geen invoerrechten geheven.
Bij Asos nooit hoeven betalen, is binnen EG.
quote:EssentialBliss schreef op 13 augustus 2010 @ 17:12:

@Sue, ik vind zo'n kokerrok wel netjes en flatteus. Zeker bij het figuur dat Melpomene beschrijft. Ik zou het zelf dan wel met lichte accenten afmaken om de "ernst" van het jurkje enigszins te breken.Hals is het weer niet, maar kokerrok is zeker een goed model voor mij.

Met een leuk jasje erop, vind dit zeer geschikt. Misschien wel geen open schoenen?
Binnen de EU betaal je geen invoerrechten. Ik heb een lichte verslaving aan het bestellen van kleding uit UK(favorieten Asos en Dorothy Perkins) en heb nooit iets bij hoeven te betalen. Alleen bij kleding vanuit andere continenten moet je hier op letten.

@Melpomene, wat is voor jou de meest flateuze halslijn?
I choose happy!
Essential Bliss: bij voorkeur vierkant, ronde diepe hals of V-hals. Heb namelijk nogal flinke boezem.
quote:sue2 schreef op 13 augustus 2010 @ 17:34:

[afbeelding]

Met een leuk jasje erop, vind dit zeer geschikt. Misschien wel geen open schoenen?Rok is prima. Ik heb ongeveer 40 paar pumps, dus daar zit wel iets bij...
Broek met blazer, GEEN wikkel-iets.

Vreemde vraag, trouwens.

Gewoon dragen wat je normaal ook zou dragen.

Je gaat toch niet liggen rollen in het vliegtuig?
Ik draag normaal geen broek met blazer. Heb uitgebreid beschreven waarom ik iets anders wil dan het geijkte 'pakje', dus ik vind je posting nogal vreemd.

En hoe kom je erbij, dat ik ga liggen rollen in een vliegtuig?
quote:Melpomene schreef op 13 augustus 2010 @ 17:27:

Bij Asos nooit hoeven betalen, is binnen EG.

Goed te weten, dus als je binnen EU bestelt hoef je nooit invoerrechten te betalen ook al staat het er wel bij de algemene tekst. Dit stond er bij ASOS:

Any customs or import duties are charged once the parcel reaches its destination country. These charges must be paid by the recipient of the parcel. We have no control over these charges and cannot predict what they may be. Customs policies vary widely from country to country; you may want to contact your local customs office for further information

Ben alleen maar blij als er geen invoerrechten gelden :-)

(sorry voor off-topic )
Rok Dit model vind ik mooi. Het is als ik het goed bekeken heb, wel zwart.

Voor de rest durf ik geen adviezen te geven.

Heel veel sites zijn in bewerking op dit moment en er wordt regelmatig wat toegevoegd. Esprit heeft leuke ook business basics.

EDIT: Die laarsjes niet dus. Op het moment van plakken was de maat er nog wel.
Ik heb toch maar besloten een van mijn korte jasjes aan te trekken (mengsel van linnen, katoen en viscose, vrij stevige stof). Het is gemeleerd zeegroen/lichtblauw, met aparte, vierkante iets donkerder knopen en driekwart mouwen, mooi getailleerd, ronde, lage kraag).

Het is van Alexon, meer van de collectie jasjes zie je hier:

http://www.alexon.co.uk/ranges.php?cat=Jackets

Het model is ongeveer dat van dit jasje, maar dan blauw/zeegroen:

Sorry, plaatje plakt niet drie pogingen nog niet...

Ik ga morgen nog wel kijken voor een kokerrok en dan liefst in grijs o.i.d.

En wat leuk dat iedereen zo meedenkt!

Ik vind het zelf heel erg spannend, ben benieuwd hoe het gaat verlopen. Het is jammer dat ik in verband met vertrouwelijkheid niet de hele situatie uit de doeken kan doen.
Ik had laatst een sollicitatiegesprek waarbij ik ook vrij netjes ging terwijl ik, als ik daar zou werken, niet zo netjes zou hoeven zijn elke dag. Ik had zoiets aan als het plaatje wat eerder is geplakt, maar in plaats van die broek een heel donkere, nette spijkerbroek. Verder bescheiden sieraden. Ik vond mezelf er supersaai uitzien, maar toegegeven ook wel netjes en toch wel chic.

Ik heb ook echt even getwijfeld of het niet te saai was, maar koos er uit eindelijk toch voor.

Even het plaatje nog een keer:

Oh, ik loop weer achter zie ik

Succes in ieder geval!! Zeker spannend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven