ben ik nou echt zo bekrompen??

31-07-2010 21:06 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een lange relatie van 18 jaar achter de rug.Sinds een paar maanden heb ik contact (email/sms) met een man die ik van vroeger ken. Uiteindelijk wat gaan eten en bij hem thuis nog wat gedronken, alleen wat gezoend en gekletst. Het was erg gezellig. Nu hebben we afgelopen week weer afgesproken. Al een heleboel emailtjes en sms-jes uitgewisseld die er niet om logen. LUST!

We hebben een heerlijke avond gehad. Ik moest erg wennen want ik heb in mijn leven nog maar 1 partner gehad. Maar het was goed om te ontdekken wat de ander lekker vind. We hebben afgesproken dat we een gezellige tijd gaan hebben, we genieten van elkaar zonder verplichtingen en moeilijke vragen. Maar nu komt het grote twijfelen weer boven. Ik vind het erg moeilijk om me over te geven en me te laten gaan. Zeker omdat er eigenlijk geen liefde bij komt kijken. Zal ik hier aan wennen?

Wellicht vinden jullie het een rare/stomme vraag maar misschien hebben jullie wel ervaring met deze gevoelens?
grappig, die mensen die je waarschuwen: word niet verliefd. Alsof je dat in de hand hebt....
Tuurlijk heb je dat niet in de hand, maar het kan geen kwaad om er alert op te zijn, toch? Zodat áls je verliefd wordt op iemand met wie je enkel seks met hooguit wat vriendschappelijke gevoelens deelt, je weet dat je tijdig een stapje terug moet doen.
Ik snap denk ik wel wat je bedoelt, maar ik zou me (ook) niet teveel zorgen maken. Je stap meestal niet van de ene lange relatie over in de andere. Geniet van het interbellum zeg maar.
Clowns to the left of me..
ben het eens met qwerty: als het moment goed voelt, dan is het goed. gevoelens naderhand zijn vaak rationele argumenten (die al dan niet maatschappelijk worden voorgeschoteld), die je aan het twijfelen kunnen brengen. Doe waar jij je goed bij voelt, zowel op dat moment zelf als erna. Je kunt het ook langzaam aan opbouwen bijvoorbeeld? En erover praten wat het met je doet!
quote:elinaa schreef op 31 juli 2010 @ 21:06:

Ik heb een lange relatie van 18 jaar achter de rug.

quote:elinaa schreef op 31 juli 2010 @ 21:06:

Maar nu komt het grote twijfelen weer boven. Ik vind het erg moeilijk om me over te geven en me te laten gaan. Zeker omdat er eigenlijk geen liefde bij komt kijken. Zal ik hier aan wennen?

Het lijkt mij erop dat je ergens nog steeds moet 'wennen' dat je nu niet meer in het 18 jaar durende zit. Erg logisch, dit heeft tijd nodig.

Het kostte mij ooit ook lange tijd om weer vertrouwen te krijgen in een nieuwe partner. En nu een compleet gezin verder denk ik dat het me wel gelukt is...
Ja, waarschijnlijk is het ook "gewoon" wennen aan de nieuwe situatie.

Ben wel bij mijn besluit gebleven en geen contact meer gehad met de man in kwestie!

De redenen:

1) het voelde gewoon niet goed wat ik aan het doen was

2) de sex zelf viel eigenlijk een beetje tegen. Laat ik het zo zeggen; als ik het zelf doe kom ik wel klaar....

Spijt heb ik in ieder geval niet.

In ieder geval hartelijk bedankt voor de reacties, fijn dat ik er even over heb kunnen praten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven