Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
HIH is erg moe. Slaapt erg veel. Hechtingen van onderhuids infuus waren ontstoken die zijn er zojuist uitgehaald.

Ikzelf ben ook een beetje moe en nog wat hoofdpijn. Maak weer lange dagen.

Gisteren wel naar de kapper geweest. Even tijd voor mezelf genomen.

Weten jullie dat schoonmoeder nog steeds niet langs is geweest. Belachelijk toch?
tjee dat is heel raar dat ze nog niet is langs is geweest, heeft ze daar een reden voor? En goed van je dat je naar de kapper bent geweest, dat heb je ook nodig he! dikke knuf!
Dikke kus van mij lieverd!

En wat ontzettend raar van schoonmoeder dat ze nog niet langs is geweest... het is haar zoon!

Lekker dat je even tijd voor jezelf heb genomen, goedzo!

xxxxx
Schoonmoeder is gewoon een geval apart. Net belde ze hem wel op en ze komt zondag even langs. Zorg dan wel dat ik toevallig op dat moment wat anders te doen heb. Heb zo geen zin in haar.

Lig nu lekker in bed. Morgen weer een dag.
Ja laat lekker langs je heen gaan dan, je hebt je energie wel nodig voor andere dingen.

Vervelend dat HIH last had van infecties, mijn oom had dat ook van zijn infuus, zo vervelend al die dingen die erbij komen he.

Blijf tijd nemen voor jezelf, ik lees hier mee en denk aan jullie!
Jeetje IBI, das inderdaad op zn zachtst gezegd raar dat je lieftallige schoonmama nog niet langs is geweest. Maar maak je niet druk, je hebt genoeg aan jezelf en HIH en gelukkig zijn er genoeg schatten van mensen in je naaste omgeving!

Ga vanavond naar zwager en zijn vriendin. Bbq'en. Schoonmoeder en schoonzus zijn er blijkbaar ook. Ben benieuwd. Afgesproken met schoonzus dat zij mij naar huisbrengt direct als ik het vraag. Zit me nu al druk te maken.

HIH slaapt heel de tijd. Die maak ik wakker voor controle's en zijn medicijnen. Hopelijk voelt hij zij snel wat beter
IBI, bbq/gezelschap meegevallen?

Hier een zondagse
@IBI, hoe was de BBQ?

En veel
Bbq was vreselijk! Ik geef het op met mijn schoonmoeder en schoonzus. Ze hebben werkelijk niets tegen mij gezegd. Reageerde ook niet als ik wat zij.

HIH belde in paniek op vanmorgen. Hij kon zijn ogen niet meer open krijgen. Reactie van verpleegkundige was: ach mooie reden om je ogen dicht te houden vandaag! Belachelijk. Ben er dus direct naar toe gegaan ook al was het nog geen bezoektijd.

Heeft oogdruppels gehad en toen ging het weer wat beter. Nu ligt hij weer te slapen.

Maak me zorgen om hem. Wanneer die niet ligt te slapen geeft hij over.
Wat naar ibi, zo'n behandeling van je schoonmoeder en schoonzus kun je er nu echt niet bij gebruiken.

Ik hoop dat hih zich snel weer wat beter voelt.
The time is now
Niet te geloven, wat een rare mensen. Ze weten niet wat ze missen met zo'n lieve schoondochter!

Hopelijk gaat het allemaal snel wat beter met HIH.
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
Gaat niet goed hier hoor. Hij kan zijn ogen ongeveer vier seconden open houden. Dus ook als hij staat of eet lukt het niet langer. Heb hem net yoghurt gevoerd. Heeft enorme hoofdpijn en last van het niet bestaande licht in de kamer.

Volgens dokter komt het door te veel anti-misselijkheid medicatie. Dat word nu gehalveerd.

Hij is bang blind te raken. Vind het heel eng logisch is het ook!

Hij ligt nu weer te slapen. Ik zit te huilen. Ik haat haat haat die kutziekte! Ik wil mijn man terug!!!
Tjonge IBI...
Ach meissie toch wat kut allemaal....
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Och meissie toch...

Huil maar, dat mag best. Het is ook gewoon een kutziekte! Gelukkig slaapt HIH nu, dat is veel fijner voor hem. En misschien ook wel even voor jou, kun je even rustig uithuilen zonder je groot te hoeven houden.
Oh, en voor wat betreft de schoondames... Laat ze maar lekker in hun sop gaarkoken, dat kost alleen maar enegrie. Hun houding zegt alles over hun en heeft niets met jou te maken.

Focus je gedachten liever op al die lieve mensen die er nu wel voor jullie zijn. Die zijn veel en veel belangrijker en van dat soort mensen krijg je tenminste positieve energie!
Lieve IBI,het is ook een kloteziekte.Hopelijk voelt HIH zich snel wat beter.

En laat je schoonmoeder & -zus even lekker in de modder zakken ; wat een akelige houding hebben ze naar jou en HIH .

Dikke virtuele knuffel voor jullie ; ik post niet veel maar leef met jullie mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven