Entertainment alle pijlers

Farmville - DEEL 2

01-03-2010 18:02 1940 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de echte diehard Viva-boerinnen en een enkele -boer, hier het tweede deel van het "Alles wat je ooit wilde weten maar nooit durfde te vragen"-topic over het Facebook-spelletje Farmville.

Het eerste deel farmville bevat veel handige aanwijzingen en tips.

Je eigen farm starten én lid worden van de heusche Viva-fanpage op facebook? Dat kán! Mocht je lid willen worden: meld je hier bij het Opperhoofd Himalaya aan! Wel even vermelden wie je bent/was/wilt worden op het forum, want dat is door knopjesgate een chaos geworden.

Wil je niet dat jouw privé-facebook gegevens alsnog bekend worden via Facebook op dit forum, heb je twee mogelijkheden:

- maak een apart FB-account aan op je Viva-nick

- scherm alle Farmville vrienden af door middel van het maken van een aparte lijst waar je alle mensen in zet die je niet irl kent en waar je geen privé-info aan wilt verstrekken (op je echte naam na, die kun je niet verbergen) en sluit in de privacy-opties deze lijst uit van alle info naar keuze.

Veel succes met 'boeren'!

moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-03-2011 00:20
Reden: aanpassing emailadres
% gewijzigd
rtl 8 : dr Phil behandelt iemand met Farmville verslaving
quote:nieuweauto schreef op 11 augustus 2010 @ 18:01:

rtl 8 : dr Phil behandelt iemand met Farmville verslaving

en was het interessant???

ik kon het niet zien,moest farmen;-)))
quote:girlie22 schreef op 09 augustus 2010 @ 19:41:

wat is je reden appeltjesgroen?

Vind de boerderie niet meer leuk, dus ga ermee stoppen.

En ga dan ook mijn account deleten op facebook.

Als ik dat nu doe, vervalt de viva boerderettes omdat ik beheerder ben.
quote:himalaya schreef op 09 augustus 2010 @ 19:44:

Appel, wil je me even mailen wat het inhoud en wat voor werk er aan zit? vivahimalaya op gmail.Ik ga je mailen!
quote:patricia1987 schreef op 06 augustus 2010 @ 14:40:

Maar een vraagje; Is het Boerderettes groepje op FB zo goed verborgen, dat ik het zelfs nu ik lid ben niet meer terug kan vinden? Waar staat dit?

Ik wil ook zo graag de boerderettes kunnen zien! Ik heb mij voorgesteld (althans wie ik ben op Viva, maar ik zie niets! ) Iemand?

Nog een vraag; Die magnolia trees, hebben die bij jullie ooit iets gedaan? Is daar wat mee? Ik krijg ze van iemand van Viva Ik plaats ze op mijn farm, ik stuur ze braaf terug, maar volgens mij zitten er alleen gaten in die boom, en geen vruchten? Of ben ik nu gek?

Jammer dat ik die farmville verslaving bij Phil gemist heb, ga even kijken morgen of ik het terug kan vinden op tvduck, na mijn tentamen. ( Heb net de hele tijd geleerd, heb mezelf een half uur farmville beloofd na het leren, zit er nu al meer dan een uur )

Groetjes!
Die kan je verkopen Patricia, voor 250 coins.

Dat is de voornaamste reden dat ze worden gestuurd. Je kunt er inderdaad niet van oogsten.
Magnolia's leveren veel geld op, daarom worden ze gestuurd. Geldt ook voor de Mangroveboom, ook 250 waard, maar pas geefbaar vanaf level 80

Als je aangemeld bent bij de boerderettes dan staat het links bij groepen als het goed is.

leuk trouwens dat ze al die oude dingen weer in de winkel hebben, heb weer een paar mooie paardjes gescoord. (en dus hopelijk binnenkort weer wat aparte veulens)
Hallo,

Ik ben ook sinds een tijdje helemaal verslaafd aan farmville.

Ik kan nog wel wat buren gebruiken.

Hapert farmville bij jullie ook telkens zo vaak?
[quote]misschicken schreef op 12 augustus 2010 @ 09:21:

Magnolia's leveren veel geld op, daarom worden ze gestuurd. Geldt ook voor de Mangroveboom, ook 250 waard, maar pas geefbaar vanaf level 80

Als je aangemeld bent bij de boerderettes dan staat het links bij groepen als het goed is.

Bedankt Noatb en misschicken!

Weer een mystery opgelost, ik laat ze voorlopig dan even staan voor het einde van de maand

En ik heb de Boerderettes gevonden, idd links en hoefde alleen op 'meer' te klikken om groepen te vinden, ik voelde mijzelf erg blond.

Ik heb meteen op een aantal topics gereageerd, blijkt dat ik de nr. 1 irritatie doe; cadeautjes sturen in de hoop dat je iemand ze terugstuurt. Ik dacht eigenlijk dat het andersom was;iemand stuurt je cadeautjes, zodat je makkelijk wat terug kan sturen! Zo doet iedereen het bij mij het tenmiste, ik farm ook pas een paar maanden dus vergeef me!

In de tussentijd doet het merendeel van mijn lijst het zo, dus als je dit vervelend vindt, geef het alsjeblieft aan!

Groetjes!
Hi CN25! Je kan mij vinden via de boerderettes.

Ik heb dezelfde naam ( ja echt haha) en heb mijn dochtertje op mijn schoot op de profielfoto. Hier hapert het ook echt super erg, op mijn laptop helemaal, vandaar dat ik steeds zo laat online ben, dan heb ik de computer veroverd!

Offtopic: ( mag dat hier, of is hier strenge etiquette dat je alleen samen farmt? Ik houd het bewust vaag just in case)

Gaat alles goed met je? Ik las mee via mijn mobiel en inloggen lukte niet, ik ging pas verder met leren toen ik je besluit las, dikke knuffel igg!
Patricia, als je bepaalde dingen nodig hebt/wilt hebben kun je ook een 'gift request' ofzo doen. Dat staat, als ik het uit mijn hoofd doe, links bovenin het blokje als je je gifts opent. Dan kun je de buren selecteren waar je dat aan wilt vragen, en is het daarna met 1 klik door die buren te bevestigen.

Dit gaat stukken sneller dan dat ik eerst een magnoliaboom moet accepteren (die ik niet hoef/wil), daarna jou er een terug moet sturen, omdat ik denk dat je mij die boom hebt gestuurd om er zelf een te krijgen. Snap je?

Vervolgens moet ik mijn giftbox openen om die magnoliaboom weer op te zoeken, aan te klikken en bevestigen dat ik hem écht wil verkopen voor 250 coins. Da's een beetje omslachtig.

Ik beken dan ook dat ik niet altijd dingen accepteer en dus terug stuur als ik niet zoveel tijd/zin/gelegenheid/animo heb
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik probeer jullie te vinden op FB. Maar vind niets. Iemand een linkje? Link in de OP doet het niet. Kom ik op mijn eigen pagina uit.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Detigmin, je moet je eerst aanmelden bij (nu nog ) Appelgroen, zij kan je dan toevoegen aan het Geheim Genootschap Der Boerderettes, waarna je veel van ons kan vinden.
Zit nu in level 22 en ben met mijn eerste co-up bezig. Leuk hoor, nog een extra wedstrijdelement. Ben nu ook met bushels bezig zodat je sneller een mastery behaald. Farmville wordt nog lastig!

Ik krijg van 1 van mijn buren ook telkens cadeaus voor mijn garage (die ik niet aan het bouwen ben). Tja.

Appel, ik heb je een tijdje terug een mailtje gestuurd voor de boerderettes, heb je wel ontvangen
quote:Sarah2006 schreef op 13 augustus 2010 @ 17:47: Ik krijg van 1 van mijn buren ook telkens cadeaus voor mijn garage (die ik niet aan het bouwen ben). Tja.Je kunt de algemene onderdelen (planken, spijkers en stenen) altijd nog bewaren voor een ander te bouwen iets. Er valt steeds wel weer wat te bouwen. Heb je de bijenkorf al?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:Sarah2006 schreef op 13 augustus 2010 @ 17:47:

Ik krijg van 1 van mijn buren ook telkens cadeaus voor mijn garage (die ik niet aan het bouwen ben). Tja.

Geloof me, over een paar levels ben je erg blij met je garage en je zaaier/harvester/ploeger die 4x4 veldjes tegelijk kunnen doen...
Ik laat de cadeaus ook gewoon staan in mijn giftbox maar ben nu nog bezig met mijn nursery. Beehive heb ik al af, heb geloof ik zo'n 20 bijtjes, grappig hoor als je bedenkt dat mijn vader een imker in reallife is. Het bouwen schiet alleen nog niet zo op, heb nog maar 3 buren.

Mijn landje is ook eigenlijk helemaal vol (14x14) maar uitbreiden is 20 FV dus ik moet nog heel wat levels omhoog voordat ik naar 16x16 kan of buurtjes erbij zoeken want dan kun je geloof ik voor coins uitbreiden toch?
Je kunt voor coins uitbreiden inderdaad. Ik zou er m'n FVCash niet aan uitgeven.

Bouwmateriaal bewaar ik standaard omdat er volgens mij vrij regelmatig nieuwe onderdelen bijkomen (ik farm nog niet zo lang).

De farm die op deze nick lijkt gebruik ik heel weinig. Op m'n privefarm zit ik regelmatiger. Dus wanneer ik niet tijdig reageer op verzoeken en niets terug stuur aan gifts komt het daardoor.
N00tje!!!

(Was al bang dat ik n.a.v. het andere topic niemand meer zou herkennen... )
Zo moeilijk is het niet
quote:Kipstra schreef op 14 augustus 2010 @ 09:03:

Zo moeilijk is het niet

Nee, jou had ik al snel gespot...

Maar ik weet al nooit wie wat schreef (en met wie ik het dus oneens/eens was in een vorig topig), laat staan welke avatar ze hebben of nog erger, welk onderschrift...
Nou Himalaya, ik moest door jouw wijziging ook even 2 keer kijken wie er zo enthousiast naar me zwaait

Kipstra herken je uit duizenden.
Je ava heb ik het dan over he .
Himalaya, je hebt mail!
Mag ik jullie voorstellen aan Himalaya, de nieuwe beheerder van de boerderettes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven