Terreur van borende buur
zaterdag 14 augustus 2010 om 18:17
Ik word vanavond even helemaal knettergek van een van de medebewoners van mijn flatgebouw.
Deze mijnheer (mevrouw?) is sinds vanmorgen 8 uur op het balkon aan het klussen. Da's zijn (haar?) goed recht natuurlijk.
Maar: hij (zij?) boort en boort en boort. Op een manier dat het echt een teringherrie is en het meer in mijn huis te horen is dan bij hem (haar?). Het te lang door boren als je al door een plank heen bent, het te lang laten draaien van de boor met een mjenggg geluid aan het eind.
Geen idee wie er precies aan het klussen is: in ieder geval niet mijn directe buren. Ik schat schuin boven me of daarboven.
Ik ben al van mijn balkon naar binnen gevlucht, maar in de woonkamer is het zo mogelijk nog beter te horen.
Net heel boos op het balkon naar boven gegild: 'kan het wat minder?' Toen was het 10 minuten stil. Helaas begon net de pret weer van voren af aan.
Ik heb vandaag een heel kort lontje, omdat ik nog naweëen heb van een behandeling aan mijn kaak. Dat boorgeluid lijkt te veel op de boor van de kaakchirurg
Iemand tips wat te doen?
Deze mijnheer (mevrouw?) is sinds vanmorgen 8 uur op het balkon aan het klussen. Da's zijn (haar?) goed recht natuurlijk.
Maar: hij (zij?) boort en boort en boort. Op een manier dat het echt een teringherrie is en het meer in mijn huis te horen is dan bij hem (haar?). Het te lang door boren als je al door een plank heen bent, het te lang laten draaien van de boor met een mjenggg geluid aan het eind.
Geen idee wie er precies aan het klussen is: in ieder geval niet mijn directe buren. Ik schat schuin boven me of daarboven.
Ik ben al van mijn balkon naar binnen gevlucht, maar in de woonkamer is het zo mogelijk nog beter te horen.
Net heel boos op het balkon naar boven gegild: 'kan het wat minder?' Toen was het 10 minuten stil. Helaas begon net de pret weer van voren af aan.
Ik heb vandaag een heel kort lontje, omdat ik nog naweëen heb van een behandeling aan mijn kaak. Dat boorgeluid lijkt te veel op de boor van de kaakchirurg
Iemand tips wat te doen?

zaterdag 14 augustus 2010 om 18:51
quote:ElleMichelle schreef op 14 augustus 2010 @ 18:26:
Misschien is het wel een hele leuke vrijgezelle buurman die zo boort in zijn nieuwe woning,ik zou hem maar ff een kopje suiker brengen:-))Doe er dan meteen een sloot lekkere koffie bij, aangezien je denkt dat hij wel erge dorst moet krijgen van al dat geklus zonder pauze (en zo heeft hij pauze en jij even rust).
Misschien is het wel een hele leuke vrijgezelle buurman die zo boort in zijn nieuwe woning,ik zou hem maar ff een kopje suiker brengen:-))Doe er dan meteen een sloot lekkere koffie bij, aangezien je denkt dat hij wel erge dorst moet krijgen van al dat geklus zonder pauze (en zo heeft hij pauze en jij even rust).

zaterdag 14 augustus 2010 om 20:01
O,ik weet hoe verschrikkelijk irritant dit kan zijn! Daar kunnen geen doppen tegenop.
Troost je met de gedachte dat het al bijna tijd is om op te houden. En anders gewoon de politie er op af sturen
Hoe gaat het trouwens met het drinkvoedsel?
*ergert zich kapot aan een gillende baby in een STILTE coupé in de trein*
Troost je met de gedachte dat het al bijna tijd is om op te houden. En anders gewoon de politie er op af sturen
Hoe gaat het trouwens met het drinkvoedsel?
*ergert zich kapot aan een gillende baby in een STILTE coupé in de trein*
zaterdag 14 augustus 2010 om 20:06
Gooi een folder in de bus voor een kluscursus. Als hij weet wat hij doet, is ie veel sneller klaar.
En verder kun je er weinig mee. Boren mag, binnen de geldende tijden. Staan die in het huishoudelijk reglement?
Hij zal zelf ook wel snappen dat anderen er last van hebben, dus gillen of het wat zachter kan zou ik niet doen.
Ga een stuk fietsen ofzo? Op bezoek?
En verder kun je er weinig mee. Boren mag, binnen de geldende tijden. Staan die in het huishoudelijk reglement?
Hij zal zelf ook wel snappen dat anderen er last van hebben, dus gillen of het wat zachter kan zou ik niet doen.
Ga een stuk fietsen ofzo? Op bezoek?
zaterdag 14 augustus 2010 om 20:19
tja, hoe rot het ook voor je is en dat snap ik echt wel, die man wil zijn werk graag af maken en zal waarschijnlijk doordeweeks werken. Hij kan er weinig aan doen dat jij last van je kaak hebt. Als hij dit niet iedere dag doet en tot laat in de nacht, heb je niks in handen. Je zou hem vriendelijk kunnen vragen wat zijn plannen zijn en of er een mogelijkheid is om zijn werk anders te verdelen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zaterdag 14 augustus 2010 om 20:57
Het is hier stil
Rosanna: een keertje geluidsoverlast door klussen vind ik echt niet erg. Wat ik wel erg vind, is dat het van 8 tot 20.30 uur aan een stuk door echt een rotlawaai was.
Normaal hangen we hier in de entree een briefje op dat er geklust gaat worden (is ook handig, dan komt er altijd wel iemand aanbieden mee te helpen ) Niets van dat alles, helaas.
Rosanna: een keertje geluidsoverlast door klussen vind ik echt niet erg. Wat ik wel erg vind, is dat het van 8 tot 20.30 uur aan een stuk door echt een rotlawaai was.
Normaal hangen we hier in de entree een briefje op dat er geklust gaat worden (is ook handig, dan komt er altijd wel iemand aanbieden mee te helpen ) Niets van dat alles, helaas.
zaterdag 14 augustus 2010 om 21:05
Tja, ik heb ooit in een flat gewoond waarin de woning beneden bij mij geschikt gemaakt moest worden voor een gehandicapt meisje, dus een maand lang iedere werkdag(i.v.m. ziekte was ik zelf vrij veel thuis) van 's morgens tot eind van de middag gehamer, geboor door de woningbouwstichting. Verder de familie die ging intrekken, ook met nog het nodige geboor. Dan toen ze eenmaal in wilden trekken, kwam er een lekkage, waarbij de woning van de benedenburen, maar ook die van daaronder onder water stond. Vervolgens moest dus veel werk opnieuw gedaan worden, overdag ging een bedrijf weer aan de slag, maar de jongen daaronder ging 's avonds zelf aan de slag, tot soms wel 11 uur. Pff, tel er bij op dat ik toen ook al behoorlijk wat geluidsoverlast had van bovenburen die hun stereo regelmatig te hard aanzetten en van een naaste buurvrouw die dagelijks een paar uur lang het volume van haar stereo op 20 zette. Je kon me wegdragen........
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
zaterdag 14 augustus 2010 om 21:42