Geld & Recht alle pijlers

borstverkleining met machtiging verzekeraar. Of toch niet?

15-08-2010 00:59 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb ik weer. Ik heb in oktober vorig jaar een borstverkleining gehad, waarvoor ik keurig netjes een machtiging bij mijn verzekeraar heb aangevraagd. Compleet met een brief van de chirurg. Machtiging is in 2008 gegeven voor de periode van 1-1-2009 tot en met 1-1-2010. Kom ik vandaag terug van vakantie en vind ik een brief van de verzekeraar, dat ze mijn brief van 23 juli 2010 hebben ontvangen en dat de machtiging geweigerd wordt....ik heb nooit een brief in juli 2010 geschreven en de machtiging over 2009, waarin heel duidelijk staat dat de zaak 100 % vergoed wordt, had ik al lang en breed in huis. De eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat het ziekenhuis nooit naar die machtiging heeft gevraagd. Ik was er - misschien nu ten onrechte - van uit gegaan, dat het nu wel geregeld zou zijn. Iemand hier ervaringen mee? Moet ik me zorgen maken? Of zal ik maandag gewoon even bellen?
Gewoon even bellen maandag, volgens mij besteden zorgverzekeraars e.e.a. uit en dan wil er wel eens iets misgaan. Ik heb een tijdje geleden 2 facings gekregen en dit rechtstreeks aan de tandarts betaald. Een maand later kreeg ik alsnog een rekening. Ik heb dezelfde dag gebeld en kon de rekening in de prullenbak gooien.
Een verzekering is een log apparaat. Medewerker A heeft vaak geen idee wat medewerker B al voor verzekerde X heeft gedaan. En ze hebben heul veul standaard briefjes waar ze alleen maar je naam en adres in veranderen, maar verder geen idee hebben waar het over gaat.

Als het goed is krijgt het ziekenhuis ook een kopie/afschrift van jouw verzekering met de machtiging voor de ingreep. Zo niet, dan zullen ze met jou overleggen hoe de betaling geregeld gaat worden.

Jij hebt een machtiging voor de periode waarin je geopereerd bent (je bent toch niet van verzekering veranderd neem ik aan?) dus 'het antwoord op jouw brief' is misschien een rekening van het ziekenhuis voor een na-controle, die ze hebben ingediend bij jouw verzekering. Die lezen maar half of snappen het niet, en zeggen dat je er geen toestemming voor krijgt.

Gewoon maandag even bellen en vragen waar ze het over hebben.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Nee, ik ben niet van verzekering veranderd. En ik ben inderdaad geopereerd in de periode waarvoor die machtiging gold. Ik denk ook dat er per saldo niks aan de hand is, maar ja: toch dat kleine stemmetje he?
inderdaad even bellen.

zou het kunnen dat je een nacontrole in 2010 hebt gehad, waar technisch de machtiging dan misschien niet meer voor geldt? Ik zeg maar wat hoor, bellen moet je toch.
gewoon bellen, ze moeten altijd in je dossier melden wat er speelt/ Ik werk zelf ook voor zorgverzekeraar en een machtiging staat gewoon bij je gegevens, het kan zijn dat het ziekenhuis foutje maakt? of dat het inderdaad is voor iets wat niet in de machtiging zit/ morgen bellen, weet je meer!

succes!
Sukkels daar......blijkt het ziekenhuis bijna een jaar na de operatie nog eens een machtiging te hebben aangevraagd.....en dat terwijl het gebruikelijk is dat de verzekeraar een afschrift van de machtiging naar het ziekenhuis toe stuurt. Ik kreeg het verzoek van het ziekenhuis of ik het zelf met de verzekeraar wilde regelen. Nou, dat dacht ik dus even niet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven