Ligabiscuits uit de handel

09-08-2010 14:28 29 berichten
Ik weet niet zo goed op welke pijler (eten, actueel, kinderen) dit zou moeten, maar ik gok dat hier de meeste ouders komen.

Dit lees ik net in de krant. Geen groot drama, maar wel iets om misschien even op te letten?

Ligabiscuits uit de handel genomen

OOSTERHOUT - Fabrikant Kraft Foods haalt het product Liga Tweede Stap terug uit de winkels. Het bedrijf maakte dat maandag bekend. Volgens experts is het product niet geschikt om als droge biscuit aan kinderen van 6 tot 9 maanden te geven. Voor die leeftijdsgroep kan het te lang duren voordat de biscuit zacht wordt in de mond, waardoor er kans bestaat op ongemak en verstikkingsverschijnselen niet kunnen worden uitgesloten.

Voor kinderen van 6 tot 9 maanden is de biscuit alleen veilig als papje, waarbij het product eerst wordt verkruimeld en vervolgens wordt gemengd met een vloeistof of een een fruithapje. Kraft Foods haalt de biscuits terug uit voorzorg en om de gebruiksinstructies op de verpakking aan te passen.

Bron
quote:Bagheera schreef op 09 augustus 2010 @ 15:36:

[...]

Dan heb je ook mazzel, want mijn kind trapte er mooi niet in. Koekjes en liga's kende hij niet, dus daar lag het niet aan. Hij vindt rijstewafels (nog steeds) niet te vreten.

Mss omdat de mijne in de baarmoeder al vaak rijstwafels heeft mogen proeven? Ben er zelf ook dol op!

Maar pyamapapjes komen er hier ook niet in hoor, commerciele troep!
Alle reacties Link kopieren
quote:germanwings schreef op 09 augustus 2010 @ 19:32:

[...]

Mss omdat de mijne in de baarmoeder al vaak rijstwafels heeft mogen proeven? Ben er zelf ook dol op!

Maar pyamapapjes komen er hier ook niet in hoor, commerciele troep!

Als dat de oorzaak zou zijn, zou mijn kind rijstwafels en heeeeeel veel groente eten Maar helaas dus

Die pyamapapjes vind ik ook heel stom. Ik heb ze gekregen en nooit gebruikt omdat ik daar echt het nut niet van inzag.

Van een omkoopliga zie ik het nut overigens wel in
quote:fussie schreef op 09 augustus 2010 @ 14:41:

Ik kreeg dat als baby dan ook altijd met sinaasappelsap.... dat mijn darmen het nog doen is me een raadsel

ik ook. En toen was ik 3 maanden.

Toch bijzonder dat ik nog darmen over heb
Oh komen ze daar nu opeens pas achter. Heb er nooit iets van gemerkt bij mijn kinderen. Weet eigenlijk niet eens meer of ik ze zo jong al een liga gaf. Maar ik vind ze toch behoorlijk snel week worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven