wat moet ik doen

15-08-2010 16:33 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon heeft mij onlags toevertrouwd op jongens te vallen, en hij durft dit niet aan mijn vriend (zijn vader) te vertellen, en heeft mij daarom gevraagd dit te doen.

Ik vraag mij alleen af of hij dit niet beter zelf kan doen, want er is geen enkele reden om dit niet aan mijn vriend te durven vertellen, ik heb het al eens met hem erover gehad en hij zal het echt niet erg vinden of wat dan ook.

Natuurlijk begrijp ik mijn zoon ook wel, dus ik denk dat ik het maar moet zeggen, wat denken jullie?
Wat dacht je van samen dat gesprek aan gaan? Het is zijn ding en jij moet niet tussen je vriend en je kind in komen te staan. Hij zal het er toch eens met zijn vader over moeten hebben uiteindelijk!
Denk het ook Jelu. Ik vind het heel dapper van je zoon dat hij het aan jou verteld heeft en hij vraagt je nu om hulp.
Ik kan me jouw zoon best voorstellen. Misschien een idee om het samen met hem aan zijn vader te vertellen?
Waarom zou jij dat niet willen doen als het geen probleem is? Ik zou het dus gewoon vertellen, het is toch geen 'ding'?

En dan kan je vriend gewoon aan zijn zoon zeggen: jongen, geen probleem.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ooh, er zijn er meer met dat idee:)
Hoe was je zoon er onder toen hij het jou vertelde? Gespannen? Bang? Of gewoon zichzelf. Als het voor hem een non issue is, wellicht gewoon eens tussen neus en lippen laten vallen tijdens een gezamelijke maaltijd? Etenstijd is bij uitstek geschikt voor goede gesprekken....
Ja, samen met je zoon vertellen. Ik zou er ook zeker voor waken om tussen vader en zoon in te komen. Heb je hem gevraagd waarom hij het niet zelf aan zijn vader wil vertellen?
Samen aan vader vertellen. Kan me voorstellen dat zoon het een beetje eng vindt om alleen te doen. Dan heeft ie iig jouw morele steun erbij.
O, samen, ja dat zou nog mooier zijn.
Je weet dat je vriend er geen moeite mee zal hebben, in dat geval zou ik het hem zelf laten vertellen, eventueel met jou erbij. Je vriend krijgt op die manier de kans om op een goede manier te reageren. Als hij die kans niet krijgt, kan je zoon het idee houden dat hij eerst misschien moest bijkomen van de mededeling, en misschien maar doet of hij het accepteert.
Zegt je vriend vaak deigrerende dingen over homo's? Heeft hij een hekel aan homo's?

Waarom zou zijn eigen zoon bang zijn om het aan zijn vader te vertellen?

Ik zou het inderdaad ook samen vertellen, dwz jij kondigt aan dat zoon iets te zeggen heeft, hij vertelt het en bent er als mentale steun bij.
toen hij het mij vertelde kwam hij niet echt gespannen of bang over, maar misschien vind hij het moeilijker om te vertellen aan een man, ik weet het niet, onder etenstijd is wel een goede optie. Ik ga het even voorleggen.

wordt vervolgd..
Zo, dat ging snel, ik zei, misschien kunnen we het bij het eten samen vertellen, en dat vond hij goed. Hij vind het volgens mij wel fijn dat ik er iig bij ben, ik begrijp wel dat hij het misschien een beetje eng vind. Mijn vriend zal er geen probleem van maken, en dan is er na vanavond weer een grote last van zijn schouders verdwenen.

Ik zal jullie op de hoogte houden!
fijn
Dat is fijn om te horen!

Hoe oud is je zoon eigenlijk? Ik kan me voorstellen dat het "geheim houden" inderdaad een last kan zijn. Hopelijk is die last na vanavond weg en kan hij lekker zichzelf zijn. En (aangenomen dat hij al in de "relatie-leeftijd" valt, hoop ik dat hij iemand vind van wie hij houd.
Hij is vijftien, dus een hele serieuze relatie zal het (denk ik) nog niet zijn dan, maar ik hoop ook dat hij later iemand vind van wie hij houdt en gelukkig mee wordt, dat wenst iedereen voor zijn kinderen! Op dit moment vind ik hem niet echt het type om een serieuze relatie aan te gaan, maar ach, hij is nog piepjong dus laat hem eerst nog maar experimenteren denk ik dan
met 15 zijn er zat die denken dat de relatie serieus is hoor

Dacht ik toen ook.
quote:Honingbijtje78 schreef op 15 augustus 2010 @ 17:15:

met 15 zijn er zat die denken dat de relatie serieus is hoor

Dacht ik toen ook. schattig toch :p
Om 6 uur gaan we eten, (vriend kookt in het weekend, lees: haalt chinees )

En ik word langzamerhand toch zenuwachtig voor mijn zoon, omdat ik weet hoe belangrijk dit voor hem is en hoe spannend hij dit vindt.
.
Ja is ook spannend! Ik denk dat hij heel blij zal zijn als hij uit de kast is.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Is ook spannend. Geef hem nog maar even een wel verdiende knuffel. (of doen ze daar met 15 jaar niet meer aan? Mijne is pas 2,5 maand dus ik heb geen ervaring)
Ik vind het wel goed je zoon om op deze leeftijd er al serieus mee om te gaan.

Hoe is het gegaan?
Nee echt?
Ik hoop dat je vriend net zo begripvol zal reageren als jij want je doet het heel goed.

Een van mijn krantenbezorgers, nu 17, is ook uit de kast gekomen op zijn bijna 16e en heeft nu een leuke vriend.

Zijn ouders waren eerst heel sceptisch en hadden de instelling van dat het wel een bevlieging zou zijn maar zien nu gelukkig in dat het dus wel degelijk serieus is.

Waar je zoon misschien wel mee te maken krijgt is opmerkingen van klas/schoolgenoten en die zullen niet altijd even leuk zijn.

Ook mijn bezorger heeft daar veel last van gehad maar stond zijn mannetje en heeft zich niet klein laten krijgen.

Dus wees daar eventueel op voorbereid.

Succes!!!!!!!!!!!! En inderdaad, als je kind zijn of haar geluk maar vindt, of dat nu met een vrouw of man is, daar heb ik ook geen moeite mee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven