Gezondheid alle pijlers

Stoppen met roken

13-08-2010 21:22 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stoppen met roken is helemaal niet moeilijk, ik heb het al honderd keer gedaan.

(Mark Twain)

Voor iedereen die wil stoppen, gestopt is en/of gestopt wil blijven!

Tips & Tricks van de ervaringsdeskundigen:

Boeken:

Kristina Ivings - Rookvrij

Jan Geurtz - De Opluchting en De Verslaving Voorbij

Hulpmiddelen:

Champix Of de natuurlijke (en goedkopere) variant: Tabex (te koop via Ebay)

Nicotinevervangers - m.n. pleisters en de kauwgom van nicotinelle - die zijn, volgens Fausto, best lekker!

Tellertjes

Silquit

Links!

Noorderlicht

Stop hulp

Losse tips

Het motto 'Roken is geen optie' maakt het een stuk makkelijker. Je hoeft niet te beslissen of je wel of niet rookt, het is gewoon geen optie.Accepteer dat je af en toe een moeilijk moment hebt. Laat het maar komen, het gaat ook vanzelf weer weg.Relativeer en blijf lachen! Hoe moeilijk de moeilijke momenten ook zijn, je vergeet ze na een tijdje weer.Ga sporten! Zo merk je dat je conditie beter wordt, het zorgt ervoor dat je niet (teveel) aankomt en je maakt endorfinen aan - daar blijf je vrolijk bij!Beloon jezelf! Spaar je uitgespaarde geld op, geef jezelf complimentjes, en koop iets leuks voor jezelf als je een x-periode gestopt bent, laat je tanden uitgebreid reinigen.Eén sigaret bestaat niet. Echt niet.Laat je niet van de wijs brengen door anderen. Blijf bij je besluit en wees trots op wat je bereikt hebt, daar heb je het oordeel van anderen niet voor nodig!Het is niet erg om trek te hebben in een sigaret. Dat is namelijk nogal logisch, aangezien je jarenlang elke dag vele malen gerookt hebt. Laat die trek gewoon bestaan, dan is ie binnen een paar minuten weer verdwenen. Word niet boos, probeer het niet weg te drukken. Daar wordt het alleen maar groter van.Aanvullingen? Let me know, dan voeg ik ze toe!
Nicotinepleisters werken ook heel erg goed!

Plak ze op je mond, werkt als een tiet!
God kwam handen tekort, daarom schiep hij moeders.
quote:Sandoppi schreef op 13 augustus 2010 @ 21:27:

Nicotinepleisters werken ook heel erg goed!

Plak ze op je mond, werkt als een tiet!

Ik stop vanzelf een keer, als ik dood ben.
Ik heb een cursus gevolgd...

Mijn vader rookte al 30 jaar twee pakjes per dag.. ineens was hij gestopt! Wat was dat nou? Ik natuurlijk hartstikke koppig: dat kan ik ook! En inderdaad.. ben na 1 zo'n cursusdag gestopt en nooit meer de behoefte gehad om een sigaret op te steken.
Olé, zo kan het ook ja

Hoe gaat het met de rest van de (s)toppers?
Hey wat leuk dat nog steeds mijn oude openingspost gebruikt wordt

Succes, stoppers! Ik ben 1 september a.s. 2 jaar gestopt!
-
Oke ik ben zover, ik geef het toe, ik ben een (ex) verslaafde...

Ben nu 2,5 week gestopt en het begint eindelijk iets makkelijker te worden. Soms vraag ik me af waarom ik gestopt ben, want roken beviel me eigenlijk best wel...

Ik zie overal om me heen rokende mensen, op straat, in de auto, enz enz. Dit viel me normaal nooit op, toen had ik het veel te druk met zelf roken.

Tjemig wat haal je jezelf op de hals wanneer je zoiets onderneemt, een kwelling, irritatie.. ik lag de eerste 1,5 week vroeg op bed, omdat ik helemaal gek werd. Van mezelf, van mijn verslaving, van het feit dat ik doorzetten wil...

Kortom 2,5 week, het begint ergens op te lijken. Ik vreet s'avonds te veel, maar ben wel 3 keer per week gaan sporten en dat vreten is over een week ook over, want dan begint het harde leven weer. Met aan het werk zijn en wisselende diensten, wordt mijn eetpatroon ook ingeperkt, gelukkig maar.

En we gaan door!
Bij mij het het boek van Allen Carr, heeft mij erg geholpen, ben al bija 10 jaar rookvrij!
Bij mij heeft geholpen dat ik toevallig ging verhuizen; stoppen lukte veel beter in een andere omgeving en met veel afleiding en geen directe buren meer die ook rookten (rest van mijn vrienden en kennissenkring rookte toch al niet meer). Daarvoor al een stuk of 5 pogingen ondernomen, dus ben er echt van overtuigd dat de verhuizing de trick was.
Bij mij was het feit dat ik zwanger was het wondermiddel. Daarna nooit meer begonnen (3,5 jaar geleden)
Anemoon , je zie het, je bent nog niet vergeten. Goed zeg dat je al zo lang van Nico en Tine af bent. Hopelijk gaat het voor de rest ook goed met je.

Amy, heb jij niet dat als je andere mensen ziet roken dat je het best wel smerig vindt? Ik vond het eigenlijk maar stumpers ook en dat terwijl ik misschien zelf toen net 4 dagen gestopt was.

Zij kunnen niet zonder, jij wel en bovendien is het zonder nog gezonder ook.

Houd vol hoor. Dat een komt vanzelf weer goed, denk anders aan snoeptomaatjes of van die snack komkommertjes als je snaaitrek hebt.

Amy, succes en ga ervoor.
Succes allemaal!!!!

Hier inmiddels dag 8!

En een ietsiepietsie minder chagerijnig, wel prettig voor mijn directe medemens
gevonden...

Gisteren was het een halfjaar geleden dat ik gestopt ben!

Ben enorm trots op mijzelf! Had afgelopen week, was op vakantie, wel, voor het eerst pas sinds het stoppen, een beetje moeite er mee, maar ja zal wel associatie zijn; eerste vakantie dat ik niet rook. Maar uiteraard niet weer begonnen; kan ook absoluut niet want ik ben 3,5 maand zwanger.
Hier gaat het ook wel goed. Denk er wel aan, maar het gaat ook zo weer weg. Alleen slapen is een crime. Slaap zo onrustig.
Goed topic! Ik heb me op de valreep nog kunnen aanmelden bij Stop Hulp. Sinds vandaag kan dat niet meer als je geen klant bent van Menzis.

Maar goed, ik moet wel stoppen. Het is sowieso slecht voor m'n gezondheid maar ik werd ook laatst met m'n neus op de feiten gedrukt. Mijn tandvlees is in zeer slechte conditie en aangezien iik binnenkort een gebitsrenovatie ga krijgen is dit wel een hele goede stok achter de deur natuurlijk.

Ik ben in het verleden al gestopt met alcohol, blowen, cocaine en xtc dus dit zal me ook wel lukken. Dit is de laatste verslaving waar ik me overheen moet gaan zetten. Het liefst in ruil voor een sportverslaving.

Voor de rest, iedereen hier heel veel succes met stoppen!!
Jacoba......super dat je je daar allemaal al mee gestopt bent. Kost het je veel moeite? En had je daar veel lichamelijke ontwenningsverschijnselen van?
Weet iemand hier waar je pakjes sigaretten kan kopen met minder dan 19 stuks? net als sigaren, een stuk of 5?
Up!
quote]wrikkelgat schreef op 20 augustus 2010 @ 14:11:

Weet iemand hier waar je pakjes sigaretten kan kopen met minder dan 19 stuks? net als sigaren, een stuk of 5?[/quote

tssssssssssssssss en dat vraag je hier?????????
Heb twee jaar geleden het boek van Allen Carr gelezen en sindsdien niet meer gerookt.
Upperdepup. Ik ben vanaf vandaag gestopt met roken en zocht dit topic vooral om de tips in de OP. Het gaat goed, ik voel me sterk, al is die zin in nicotine zo elk uur wel vervelend. Je mist echt wat... Maar goed, dat gaat vanzelf minder worden, nu maar gewoon vooral niet roken...
Heel veel succes Cherise! Stoppen met roken is eigenlijk heel gemakkelijk. Gewoon niet meer doen Ik ben 1 maand en 3 dagen geleden gestopt met roken, na 18 jaar stevig te hebben gepaft. Ik heb er geen moeite mee (gehad)
Yeeeeh Jacoba, wat goed! Nou het valt me ook mee, en ik wil gewoon écht stoppen. En inderdaad; hoe makkelijk is het om iets níet te doen? Ik rookte ook al 15 jaar. Ben tussendoor 2x gestopt; 1x 11 maanden en 1x 8 (zwangerschap), maar tóch weer begonnen. Nu is het klaar!
quote:blondekatie schreef op 18 augustus 2010 @ 12:40:

gevonden...

Gisteren was het een halfjaar geleden dat ik gestopt ben!

Ben enorm trots op mijzelf! Had afgelopen week, was op vakantie, wel, voor het eerst pas sinds het stoppen, een beetje moeite er mee, maar ja zal wel associatie zijn; eerste vakantie dat ik niet rook. Maar uiteraard niet weer begonnen; kan ook absoluut niet want ik ben 3,5 maand zwanger.

Blondekatie, wat goed van je! En van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat zul jij trots op jezelf zijn!

Ik ben volgende week een jaar gestopt. Vorige week waren wij op dezelfde vakantie als die waar het anderhalf jaar geleden misging. Ook tijdens deze vakantie had ik het af toe moeilijk, want ééntje kan best wel..... nope! Eén kan niet!

Bijna 1 jaar, ik ben zo trots op mezelf! Obsessief kettingrookster was ik, als ik er 1 op stak dacht ik alweer aan de volgende.

Om met Sartan te spreken: 'als ik kan stoppen met roken, kan iedereen het!'
Dag 2, en het gaat redelijk goed. Wel momenten dat ik trek heb, maar het is te doen. Kan niet wachten tot het een beetje uit mijn lijf/ systeem is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven