eFFFe forumvriendinnen

08-06-2007 19:38 7104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wow Es!!! Alsof je tussen de boodschappen door even een baby op de wereld hebt gezet!! Van harte gefeliciteerd met jullie mannetje! Natuurlijk ben ik ook benieuwd hoe hij heet en hoe de bevalling is gegaan! En dan ook mij nog succes wensen zo kort na je eigen bevalling. Wat een kanjer!!

En dan sta ik ineens bovenaan.......... Brrrrrrrrrrrrrr.....

Hier nog geen enkel voorteken. Hoewel eergisteren een heel klein beetje slijmvlies, maar dat betekent volgens de VK helemaal niets, dat schijnt gewoon continue weer te worden aangemaakt. Ook vannacht weer eens lekker geslapen.

Gisteren ook wel wat meer gedaan dan alleen visite ontvangen, dus was waarschijnlijk wel wat moeier dan anders.

Bri: fijn dat je maandag naar de huisarts kan. Ik duim voor een positief gesprek en wellicht ook wat actie van zijn of haar kant.

KQ: hopelijk heb je nog wat slaap in kunnen halen. Goed van jullie om de visite zo te spreiden, je hebt groot gelijk, want je hebt immers toch een pittige buikoperatie achter de rug!

En lief die speciale aandacht voor mij. Is echt niet nodig hoor. Ik heb het echt als een grapje bedoeld! Het zou wat zijn zeg, bedelen om aandacht terwijl er een aantal net bevallen zijn. Nee, zo egoïstisch ben ik niet hoor!

Plieno: ik hoop dat je nog steeds beter kunt slapen en dat een dreigende borstontsteking dreigend blijft en niet doorzet. Sterkte en succes.

Soep: wat een leuk en lief geboortekaartje! Weer een goede nachtrust gehad? Lekker dat je vriend nog een week vrij is. Wij zijn ook aan het kijken wat nu het handigst is qua vrijnemen. Ik heb wel gezegd dat als de kraamhulp er de eerste dagen zo'n 8 uur is, dat ik dan toch ook mijn man erbij wil hebben. Gewoon voor het idee, zo'n wildvreemde in huis lijkt me raar en dan kan luumman alles vertellen hoe wij dingen willen hebben.

Oh ja, stop die brief van je werkgever eens heel diep onderin een laatje!!!!

Mim: jijeerstofikeerstjijeerstofikeerst?? Confrontrerend hè nu de rest van de novemberbaby's er al is.....

Blond: nee de bioscoop is het niet geworden, maar misschien vandaag? Tas is op slippers na geloof ik wel ingepakt. En die zullen er denk ik ook niet meer ingaan, want ik denk er heel de week wel aan, maar ik ben te lui om ze te pakken en in de tas te stoppen....

Jules: fijn, je klinkt weer een heel stuk positiever!! Fijn dat je weer Clarabella 3 bent Ik duim met je mee dat het zo blijft!!

Hoe is de nieuwe kraamhulp? Voel je je ook bij haar op je gemak?

Nou ik ga maar weer eens wat doen. Fijn weekend allemaal en ik kom later nog wel terug. Dikke x allemaal.
ESSSSSSSSS JOEHOEOEOEOEEOEOEOE!!!!!!!! Echt kicken dat hij er is! Ben heel benieuwd naar zijn naam, foto's en naar je verhaal. Knap trouwens dat je er nu al bent. Ik hoop dat dat een goed teken is dat de bevalling je is meegevallen!

Blond, die andere kraamhulp is gelukkig ook heel fijn. En net wat je zegt, ze heeft weer andere tips. Ook handig! Over de bv en fv schrijf ik hier onder even, want er is een wonder gebeurd!

Bedankt voor je lieve woorden!

Oja, sunil nog halen

Soep, je kloppen heeft geholpen; het is er nog steeds!

En soep, weer lopen we naar dezelfde trein: bij mij (vanochtend gewogen) ook 10 kilo eraf en alleen moet ik nog twee stationnetjes verder, namelijk 9 kilo! Ik was er namelijk al 4 te zwaar voordat ik zwanger werd. Nu is het een goede reden om er mee door te gaan!

Bri, een hele dikke knuffel voor jou! Wat balen zeg. Maar, misschien ben je nu minder teleurgesteld omdat je voor jezelf de knoop hebt doorgehakt dat je naar de huisarts zou gaan. Fijn dat je maandag terecht kunt en nu maar duimen dat alles snel op zijn plek valt (en zwemt).

KQ, jij krijgt ook een hele dikke knuffel van mij. Het is vreselijk om zo heel de nacht op te zijn. Het breekt je. En in jouw geval zit daar ook nog een KS. Let heel goed op jezelf. Met zo’n wond

Luum, wat super spannend om bovenaan de lijst te staan! Ik ben zo benieuwd wanneer het bij jou zal gaan komen. Probeer goed uit te rusten. Goed uitgerust aan de start is volgens mij het halve werk. Maar goed, het gaat gewoon helemaal goedkomen!

Ik heb het trouwens ook als heel fijn ervaren dat mijn vriend er was tijdens dat de Kraamhulp er was. Mijn geheugen was/is een zeef en hij kon mooi een hoop dingen onthouden en leren. Verder is het gewoon fijn om die eerste dagen allebei vrij te zijn. Je begint samen aan een heftig maar super leuk avontuur. Het is een totale verandering van je leven. En dat is fijn om samen mee te maken.

Ego:

Nou, jullie zullen het niet geloven (doe ik ook nog niet), maar met de BV gaat het nog steeds goed. De kleine eet en eet en eet en is in 2 dagen 100 gram aangekomen. Hij zit al weer bijna aan zijn geboorte gewicht, terwijl hij op dag 4 al 10% van zijn geboorte gewicht was afgevallen. Vandaag hebben we voor het laatst kraamhulp (overigens ook echt een leuke en goede; wat een geluk eigenlijk: twee kraamhulpen en over beide gewoon super tevreden. Je hoort wel eens anders!), maar we hebben er alle vertrouwen in! Nu nog de nachten wat rustiger. Hij heeft nog steeds een jetlag, maar dat komt ook goed. Ik denk dat het me rust heeft gegeven dat ik eventueel gewoon kan overstappen op FV.

Wij zijn echt blij!

Heel fijne dag vandaag allemaal.

Liefs Jules
YES....ES.... gefeliciteerd met jullie zoon!

Tsjonge jonge leek bijna een live bevalling op het forum, zoals ik het teruglees.

Moest vanaf dinsdag teruglezen (zucht) want pc was even 'overleden'. Gelukkig heeft man hem weer kunnen reanimeren én kan ik weer lustig meebabbelen.

Bri: KL#T# voor jou man. Hoop dat je huisarts je snel doorverwijst en je niet laat lopen sukkelen, meer dan doorverwijzen kan zo'n man/vrouw toch ook niet doen. Weet zelf goed wat je wilt (bereid je goed voor), dat scheelt al een hoop!

Jules: ik zal zo even jullie kleine bekijken op gmail...ben benieuwd!

Luum: jij ben aan de beurt joh....of ziet je 'lichtje' nog geen licht aan de eind van de tunnel?

KQ: er stond laatst een stuk bij ons in de krant over draagdoeken, heb ik even uitgeknipt omdat het mij wel aanstond (draagdoek stilt huidhonger). Daar linken ze naar www.draagdoek.nl

Mim: heb je geen foto's van jullie hondje in de draagdoek? Lijkt me wel lachen haha.

Iedereen met gebroken nachtrust wens ik voor vanacht een goede nacht.

ff ego:

Wij hebben vandaag aan twee heeeele goede bekenden verteld dat we zwanger zijn. Echt hele leuke reacties gehad (was niet echt een verrassing voor hun, ze hadden al een beetje een vermoeden vanwege mijn complete wijnstop). We wilden het hen toch graag eerder vertellen. Na de 2e echo gaan we het echt van de daken schreeuwen (zin in). We zijn beiden heeeel benieuwd naar de gezichten van sommige vrienden van ons.

kus Klaver
ff kort: foto's en verhaal op g-mail!

Liefs Es
Es! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon! Wat een droppie zeg, we krijgen allemaal prachtige kindjes, echt super!

Ik ga z.s.m. de tabel aanpassen!
Bri! Klote voor je! Fijn dat je zo snel terecht kan.

Zo Luum, gnagna, spannend he?

Ik ga nu proberen voor het eerst eten te koken. De nacht was een drama, ik heb veel te veel melk en ontzettend zere borsten. Later meer, ik ga weer de lactatiekundige bellen, we praten al over kunstvoeding.....
Klaver, leuk om het aan mensen te vertellen he! En bij ons in de krant stond vorige week ook een stuk over draagzakken. Ene Kay nogwat (ff haar naam kwijt). Zij heeft daar een bedrijfje in. Mij lijkt het ook echt heel erg gaaf om te hebben. Ook om in huis lekker bezig te zijn met de kleine tegen je aan.

Nee Soep, wat vervelend voor jou! Kunnen wij niet gewoon een mix maken? Jij een borst van mij en ik een borst van jou? Nee, even zonder dollen, dit vind ik echt super klote voor je! Ik hoop dat de lactatiekundige iets voor jullie kan betekenen. Weet je al wanneer ze langs kan komen? Sterkte meid.
Soep is het nog gelukt met de lactatiekundige?
Plieno, leuke foto's op die website en je hebt een prachtige zoon!

En die kinderwagen, ook een beauty! (wij hebben m ook, hihi).
Plieno: inderdaad leuke foto's. Mooi kereltje hebben jullie hoor!! En inderdaad bekende kinderwagen, wij hebben hier dezelfde maar dan in college lime groen. Bestaat er dus naast een forum pyama (die ik overigens vandaag heerlijk aan heb) ook een forum kinderwagen.

Soep: hoest vandaag? Nog iets gehoord van de lacatiekundige? Hoop het voor je meis.

Luum: on top of the list!! Haha, ben benieuwd wanneer we jouw kleine man of vrouw op de gmail kunnen gaan bewonderen.

Klaver: Leuk hè, vertellen dat je zwanger bent! Vond de reacties van iedereen echt helemaal geweldig!

Jules: Goed man dat jullie kleine aan het groeien is en dat je Bv het weer doet!

Parel: alles goed met de jumpstylende kleine? Lekker van genieten hoor!!!

Hier is alles prima, kleine man doet het super. Heeft gisteravond ontdekt dat hij ook lekker door kan drinken als hij wordt aangelegd dus da's supergoed. Lief is beetje grieperig dus da's minder maar verder is hier alles heerlijk rustig. Eigenlijk geen kraamvisite nog (logisch kaarje zijn er nog niet uit) wel veel sms-verkeer met vrieden en af en toe wat telefoon maar verder hebben we alle tijd voor elkaar. Heerlijk!!

Meiden ik hoor m'n kleine man piepen dus ik ga weer lekker voeden.

Liefs Es
Es, ik vind het echt bewonderingswaardig dat jij al weer op het forum bent en zo op iedereen kunt reageren! Ook echt heerlijk om te horen dat alles zo goed verloopt. Geniet er maar heel erg van en ook van de tijd met z'n drietjes. Na de kaartjes gaat het stormlopen en dan ben je over een paar weken blij dat je eindelijk weer eens met z'n drieen bent!

Zelf zit ik er trouwens over te denken om het bezoek op bepaalde dagen te ontvangen, zodat je niet iedere dag mensen over de vloer hebt. Hoorde ik van iemand en leek me een goed idee!

En die bv, ja dat is echt een verhaal apart. Het was echt volledig weg. Ik heb mezelf echt uren en uren en uren lopen afkolven en er kwam geen druppel meer uit. Volledig leeggeperst. Na alle tranen over FV (ga nooit, maar dan ook nooit googlen op fv vs bv! Ze maken je helemaal gek. Ze schilderen je zo ongeveer af als moordenares als je fv gaat geven ipv bv!) toch de knoop doorgehakt om met fv te starten als het niet meer zou lukken als de kraamhulp weg was. Inmiddels ook twee dagen extra gekregen (vrij en za). Maar een wonder gebeurde: op vrijdagochtend had ik weer stuwing (ben nog nooit zo blij geweest met pijn in mijn borsten ). De kraamhulp had ook het gevoel dat ik gewoon nog een keer zou beginnen met de aanmaak van melk. En ik moet zeggen, sinds vrijdag geen fv meer hoeven gebruiken en volledig aan de borst. Soms het flesje, want er staat nog afgekolvde melk in de koelkast. Maar dat is meer om nog even bij te voeden als de kleine aangeeft toch nog honger te hebben. Heb namelijk helaas een schimmelinfectie aan mijn tepel (geen spruw gelukkig, tenminste daar lijkt het niet op) en het doet echt zeer in het begin als de kleine aanlegt. Maar ik ben zo gelukkig dat hij weer drinkt dat ik graag even een paar minuutjes de pijn verbijt, want daarna is het eigenlijk ook wel voor het grootste gedeelte weg. Ik smeer ook een zalf hiervoor en hopenlijk is het over tien dagen over.

Oja, soep, ik hoorde een tip van iemand. Misschien heb je er wat aan. Het komt van borstvoedingsvereniging nederland.

Als je teveel melk hebt dat je op knappen staat en je vergaat van de pijn, dan moet je allebei je borsten helemaal leeg kolven. De dag erna herhaal je dit en in de meeste gevallen komt het dan niet meer zo hevig terug!

De vrouw van die vereniging had ook gezegd dat het heel erg tegenstrijdig klinkt, want kolven betekent stimulatie tot meer productie, maar dat het in de meeste gevallen echt werkt.

Ik ga weer even tukken. Vandaag tukken wij met de kleine mee! Heerlijk.

Tot snel, liefs jules

PS. hoe is het met Luum; zenuwachtig?
Ik meld me ook maar weer even... Toch wel druk!

Lieve Es, van harte met je kleine man! Wat een mooi ventje zeg, en fijn dat je lekker thuis bent bevallen! En inderdaad: wowie dat je gewoon hier al weer schrijft! Weet niet of ik dat tegen die tijd kan (al is het alleen al omdat ik in elk geval in het ziekenhuis beval en mogelijk ivm klinische bevalling iets langer moet blijven...)

Jules, ik herken je verhaal over bv vs fv! Nou mág ik niet eens bv geven ivm medicijnen, maar toch, de term borstvoedingsmaffia heb ik in mijn omgeving al een aantal keren gehoord. Niet voor niks! Ben blij dat ik (tot nog toe) nog geen veroordelende blikken heb gehad, maar wellicht komt dat nog. Ik trek me er niks van aan, het is niet anders! Ook voor Soep, hou niet tot in het oneindige vol hoor, er zijn genoeg kindjes groot geworden met fv!

Luum: spannend hoor, jij de volgende! Heb je al de bibbers? En Mimmie volgt vrij gauw achter je, voor je het weet piept zij straks nog even voor... Spannend hoor! Wel blijven melden hier, hè!

Plieno: wat een hartstikke leuke fotos heb je! Echt leuk om zo even mee te kijken met jullie kleine man! En het is wel een scheetje hoor!

Klaver: bereid je maar lekker voor op al die enthousiaste reacties straks als je het aan de grote klok gaat hangen, lekker van genieten hoor! Ik heb dat nog steeds wel, moet ik zeggen, er is toch een soort positiviteit om je heen als je zwanger bent (althans, zo ervaar ik dat, maar das misschien persoonlijk...). Ik blijf er van genieten!

Bri: heel erg veel succes morgen, ik zal voor je duimen! Hopelijk helpt dat! Een eerste gesprek lijkt me altijd wel lastig want je weet niet helemaal wat je kunt verwachten, maar wel fijn dat je zo snel terecht kan.

Parel: geniet lekker van die kleine, dat gejump wordt vast nog veel meer!!!

Liefs

Herah
Herah, het is afschuwelijk zoals er wordt gereageerd op mensen die voor de fles gaan. Of je nou wel of geen reden hebt, iedereen mag het helemaal zelf beslissen, vind ik. En dan in jouw geval heb je niet eens de keus. Wel goed om te horen dat er in jouw omgeving nog niemand heeft lopen " zeiken" of veroordelende blikken heeft gegeven!

Maar ik vind het wel schandalig zoals er op het internet wordt ingepraat op mensen over bv vs fv. Ga daar dus nooit, maar dan ook nooit op googlen. Je wordt gek!

Hee en Herah, als straks de novemberbaby's er zijn, dan wordt het jouw maand! Spannend joh. Hoe gaat het verder met alle verhuizingen, zwanger zijn e.d.?

Liefs Jules
Es, had jij je adres op gmail gezet? Ik kan hem namelijk niet in mijn rijtje vinden.
He, ik ga morgen de lactatiekundige weer bellen, dan heeft ze spreekuur. Een beetje kolven voor de voeding heeft zijn effect, meisje drinkt rustiger. Ik wacht tot zij komt of de visite binnenloopt, weet niet wie eerder is. Morgen ook druk, weet even niet wanneer ik weer uitgebreider kan reageren.

Liefs!
Jules, ik was even aan het lezen en ik durf nog niet zo goed zo leeg te kolven, inderdaad vanwege het gevaar van extra hard aanmaken. Ik heb het er morgen nog met de Lact. over, maar ik had het ook in de folders van VBN gelezen. Misschien dat ik dan morgen borst voor borst even leeg maak.

En die BV-maffia maakt mensen echt het leven zuur, ik heb soms zelf het gevoel dat ik niet goed voor haar kan zorgen, maar dan is flesvoeding zo geregeld. Wij hebben er alles aan gedaan om het te laten slagen. En kan het niet, dan kan het niet, er zijn ook vrouwen die eng worden van het idee van gelurk aan hun borsten.

Kleine meid wordt volgens mij wakker, ga verschonen en eten geven!
Soep, you go girl! Inderdaad naar je hart luisteren en je niet gek laten maken (zegt zij die zich dus gek liet maken...). Je bent een hartstikke goede moeder want je laat nu al blijken het beste met je kind voor te hebben! Dat is het aller belangrijkste.

Ik hoop dat het met het bv nog goed gaat komen en dat ze morgen een fijne oplossing heeft. Is dat niet zo, dan lekker aan de fles. Ik -en met mij nog meer- zijn groot geworden met de fles en ik ben haast nooit ziek. De fv van tegenwoordig is waarschijnlijk nog vele malen beter dan in de jaren '70! Maar goed, ik heb er toch ook wel een zeker een dag of twee drie voor nodig gehad om mezelf hiervan te overtuigen. Vele tranen, google en gesprekken met mijn moeder en vriendlief verder ben ik er van overtuigd dat de fles een uitstekend alternatief wordt voor mij als bv niet lukt.

Succes en sterkte ermee!

Liefs jules
Allereerst de felicitaties voor ES!!! super zeg zoals jij tussen het forumschrijven door even bent bevallen.. wow!! ga zo op de gmail even je foto bekijken en je verhaal lezen. Genietze meid!!! ook gefeliciteerd voor es man natuurlijk!!!

meiden, wat een gedoe over dat bv tegenover fv he.. bij de intake van mijn kraamzorg zei de eigenaresse van het bureau al dat dat zo erg was. Zij hebben zelf ook wel een bepaald certificaat maar ze zei ook al dat ze echt niet tot het uiterste gaan om het te blijven promoten, ze zei ook; als het zeer doet, echt niet wil of veel te veel stress geeft is dat gewoon niet goed voor de band tussen moeder en kind en dat is wel de basis die goed moet zijn en dan is Fv dus gewoon een superoplossing. Was ik wel blij mee om te horen en dat moeten jullie ook gewoon bedenken soep en jules, niet alles kan en de band en rust met je kindje is het allerbelangrijkste!!!! succes!!

klaver, super he, om het voor het eerst te vertellen!! ga maar genieten van al die momenten die zo nog gaan komen, heerlijk dat enthousiasme van iedereen.

parel; is mini parel ng steeds aan het blaas jumpen ? haha, moest wel lachen hoor!!

luum; hoe gaat he bij jou? first to go nu he!! spannend. Hoe is het eigenlijk met je opa? alles wel weer wat beter? hoop t!

Bri; dikke knuffel voor jou, kl#te menstruatie ook altijd!! wel heel fijn dat je morgen bij de huisarts kan komen, laat je niet met een kluitje het riet in sturen he!! succes meid!

lily en jusa, hoe is het bij jullie? veel liefs vanuit hier!!

heb nog geen draagdoek foto van de hond gemaakt maar zal t proberen te bedenken als lief thuis is van zijn voetbal middag.

hier alles rustig, ben het wachten/thuiszitten wel wat zat aan het worden maar gelukkig bestaat er telefoon, sms en msn en fit leuke groepje. maakt de dag stukken gezelliger!!

fijne middag nog en tot later weer! kus mim
Hier ook nog iemand die borstvoeding geeft en gisternacht dacht: "als dit elke nacht zo gaat, ga ik heel snel over op flesvoeding...", maar warempel vannacht ging het fantastisch. 1 Keertje gevoed en de rest van de tijd heeft ons meisje geslapen tot half zeven/zeven uur.

Ik ben dus ook absoluut niet voor koste wat kost borstvoeding geven. Ik merkte al wat 1 nacht met je kan doen qua je slecht voelen. Op een gegeven moment ga je het je kind bijna kwalijk nemen als ze weeeeer begint te huilen, nadat je haar al 6 uur achter elkaar hebt gevoed. Waarschijnlijk heeft ze een regeldag gehad, want vandaag gaat het perfect.

Nou, meiden, laat je niet gek maken inderdaad, volg je gevoel en niet de zogenaamde wetenschappelijke praatjes. We doen allemaal ons best en we moeten continu afwegen wat beter is: moeheid en stress vs goede voeding etc.etc. Niemand heeft er wat aan als je honds- en hondsmoe bent, je kind continu honger heeft en daardoor gefrustreerd is en ga zo maar door.

Es, geweldig dat je alweer op het forum te vinden bent!!

Heb vandaag niet veel tijd om te forummen. Morgen moet mijn lief weer aan het werk en komt mijn moeder om te 'mantelzorgen'. Ben natuurlijk nog niet helemaal hersteld en ik mag 6 weken lang niet tillen (nu dus nog maar 4 weken niet), dus die zorg is zeer welkom. De week is echt voorbij gevlogen, zeg!

Ga nog even op gmail kijken. Tot snel maar weer.
Hier kom ik nog op terug
Hoi allemaal,

Ik zal me even melden! Met kind in buik nog hoor! Wat een heerlijke meiden zijn jullie toch allemaal. Zo meelevend met elkaar en ook over fv vs. bv zit iedereen op één lijn. Ik vind het heel mooi dat iedereen die het kan geven het in ieder geval probeert, maar er allemaal toch vrij relaxed onder blijft en zich niet bij bv-maffia heeft aangesloten.. Ik heb hier al heel wat topics voorbij zien kopen waar elkaars huid over dit onderwerp wordt volgescholden.

Gelukkig niet bij ons!!!!

Hier nog geen enkel voorteken. Ook ben ik nog niet zenuwachtig. Wel wordt het met de dag zwaarder, meer waggelen, rot slapen, heel de dag een jetlag gevoel. Maar het duurt maximaal nog een dag of 18 en dan is het 'lichtje' er.

Mim, lief dat je naar mijn opa vraagt. Hij zal niet meer beter worden helaas, maar als de medicijnen hun werk doen, kan hij nog wel even meegaan. Hij heeft die rotziekte met een k in zijn longen is geconstateerd en op zijn leeftijd kunnen ze er niet veel meer aan doen.

Es: wat oog jij fit! Ik zal niet de enige zijn die bij voorbaat al jaloers is! Fijn dat je mannetje het zo goed doet!!

Jules en Soep: fijn dat het met de bv beter gaat

KQ: wat een lekkere nacht heb jij gemaakt, dat is fijn zeg!

Bri: succes morgen bij de huisarts!
hey meiden,

zo aan het eind van het weekend ook nog een post van mij.

Wat een weer zo de afgelopen dagen eej, we zijn vanmiddag nog ff gaan uitwaaien op het strand. Nou ja zijn maar meteen het strandpaviljoen binnen gegaan want we werden gezandstraald en zand was er nauwelijks want de zee kwam tot heel hoog en liet grote schuimkoppen achter !!

De teleurstelling van het weer niet gelukt zijn valt nog steeds mee, het gaat met ups en downs. Vanmiddag zomaar uit het niets kwamen er ineens weer traantjes, was aan het autorijden dus maar ff aan de kant gaan staan. Snap er nix meer van joh, gek lijf. Al die hormonen enz.

Vrijdag was ik voor mijn doen best erg ongi geworden, zaterdag was het zo goed als over en ook vandaag nauwelijks iets. Kzal morgenochtend voor de zekerheid toch nog even een testje doen, niet dat we dan dadelijk bij de dokter zitten en dat het een innestelbloeding bleek te zijn!! Zou wel verklaren waarom ik laatste week snel emotioneel ben, anderhalve week last van borsten heb gehad en voor mijn doen vreemde menstruatie. Heb ook al 2 dagen hoofdpijn nu.

Hoop dat de huisarts (het is een hij trouwens, weet ff neit meer wie er nou hij/zij schreef) wat voor ons kan gaan betekenen. Zal morgenavond nog ff laten weten wat er uit het gesprek is gekomen. We moeten er al vroeg zijn maar daarna gelijk door naar werk en na werk snel eten om weer op tijd in het zwembad te zijn. Dus zal morgen waarschijnlijk pas tegen half11 s''avonds zijn voordat ik me meld (behalve als ik goede test heb smorgens natuurlijk).

sorry voor het ego-bericht moet nog ff de zenuwen van me afschrijven. Beloof echt om de komende tijd wat meer op jullie te gaan reageren hoor, merk dat ik daar de laatste tijd veel te weinig aan heb besteed. Tis in elk geval niet mijn bedoeling geweest, sorry hiervoor.

liefs bri1976
Bri, wat gek toch weer! Zou het dan toch? Ben benieuwd naar morgenochtend.

Hier gaat het weer wat minder. Tranen, tranen, tranen om die borstvoeding. Op zich gaat het best aardig. Klein meisje is tevreden en groeit ook, zo op het oog. Aanbod lijkt zich wat aan te passen aan de vraag. Alleen ik ga er zowat aan onderdoor. Zit nu voor de tweede avond achter elkaar huilend op de bank. Ik vind het fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die dat heeft, je hoort daar nooit iets over van andere moeders, daar lijkt het allemaal koek en ei. Mijn vriend vroeg waar voor mij het keerpunt ligt om te stoppen met bv en ik weet het niet. Vooralsnog voelt het als vreselijk falen als ik zou stoppen, alsof ik niet goed voor mijn kindje kan zorgen. Het lastige vind ik mijn belang vs haar belang. Voor haar gezondheid is het het beste om bv te krijgen, vitamientjes K en straks D met het lepeltje en ze doet het prima. Maar als ik nu niet meer kan, het liefst deze zorgtaak óók wil delen met mijn vriend, zoals we alles in het huis en rondom ons kindje verdelen, ook het luiers verschonen, in badje doen, omkleden na goede spuugbeurt, etc, we staan echt samen op dezelfde lijn en rennen om het hardst voor ons ukkie. Als ik me ook een keertje wil omdraaien en hij de fles kan geven, ben ik dan een ontaarde moeder? Het is nu zo'n circus met een beetje afkolven, tepelhoedje, handdoek tegen de spetters en soms protesten bij het aanleggen. Ik zie mezelf niet de deur uit gaan als het zo moet, ik zie mezelf trouwens ook niet tijdens de lunch met een vriendin mijn borst tevoorschijn toveren, zoals in alle bv-bladen staat. En dan wil ik eigenlijk zonder tepelhoedje gaan voeden en dat betekent weer proberen om goed aan te leggen, risico van tepelkloven, borstonsteking en dat soort narigheid. Weer een gevecht dus. En komen mijn gevoelens nu omdat ik moe ben? Zou het morgen dan weer over zijn? Voor mijn vriend is dit trouwens ook niet leuk, hij ziet me alleen maar huilen nu.

Je kunt niet in de toekomst kijken en dat vind ik nu vreselijk. Bang dat ik spijt krijg als ik stop. Het niet weten wat er komt kijken bij fv, daar zijn geen folders over. Je moet dan gaan zoeken naar de goede voeding, naar de goede speen, dus dat kost ook weer tijd en geduld. Zucht. Ik weet het niet.

Ik wou dat ik een moeder was bij wie het allemaal soepel loopt, die hun kindje na een jaar nog voeden.

Ik heb geen idee of jullie hierop kunnen reageren, maar ik wilde het graag even van me af schrijven.
lieve soep,

wat ontzettend rot voor je dat je je zo moe en slecht voelt over het Bv vraagstuk.

Weet dat je het nooit fout doet!!! jij bent je meisjes mama en jij kan prima voor haar zorgen wat je ook voor voeding geeft!! Ik weet van mezelf dat ik dat borstvoeden op vreemde plekken ook echt niets vind en daarom ben ik sowieso al van plan maximaal tot het einde van mijn verlof te bv en daarna volledig op Fv te zitten. ( mocht het lukken en anders ga ik eerder over naar fv.)

een goede vriendin van mij heeft een wolk van eem meisje van nu ruim 1 die alleen maar Fv heeft gehad en het is echt een al hollandse gezondheid!!

echt meid, je kan het niet fout doen, beslis rustig maar denk ook aan jezelf he, je meisje heeft daar ook heel veel aan, aan een blije mama.

je doet t allemaal top!!

succes en ik hoop dat je wat slapen kan vannacht!!

dikke knuffel mim.x

Bri, voor jou ook een dikke knuffel. wat loopt het allemaal toch raar bij jou.. spannend hoor, waar dit allemaal van komt!! duim voor je voor sowieso een goed gesprek bij de huisarts morgen.

liefs en goede nacht voor iedereen!!

oh, luum; wat naar van je opa zeg!! rot is dat dat ze op oudere leefdtijd nog zo weinig kunnen doen aan die vreselijke ziekte!! sterkte meis.

en eh.. jij eerst of ik eerst?????? ik ben benieuwd. Hier staat in ieder geval nog niets te gebeuren!

dag dag x
Meiden met de mutsy kinderwagen met 4 wielen:

maken die twee voorste bij jullie ook zo'n raar geluid alsof ze niet goed vast zitten?

Liefs jules
Geen idee Jules, wij zijn nog niet wezen wandelen.... Zal er eens op letten, als het goed is gaan we deze week voor het eerst de deur uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven