Date met een dove jongen

11-08-2010 20:24 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

zondag ga ik daten met een dove jongen. Heel spannend, want ik vind hem heel leuk. En dat terwijl ik hem nog helemaal niet zo vaak heb gezien.

We kennen elkaar uit de kroeg en hebben pas al een keer gezoend en aiiai wat een vonken. Ik weet dus eigenlijk ook wel zeker dat hij mij ook wel leuk vindt. We hebben ook al wat gemaild en elkaar berichtjes gestuurd. Zucht, ik voel me net een puber

Wat ik vooral spannend vind, is dat het voeren van een normaal gesprek best wel lastig is. Hij kan wel liplezen, maar ik ben nogal een kletskous en dat is voor hem niet makkelijk. Hij spreekt zelf echt heel moeilijk, want is altijd al doof geweest. We zullen elkaar dus bij alles moeten aankijken (vind ik niet heel erg, hij heeft prachtige ogen) en dan nog is alles wat je zegt natuurlijk minder spontaan dan normaal gesproken.

Ik weet niet helemaal waar ik met dit topic naartoe wil. Gewoon even mijn zenuwen van me afschrijven geloof ik. En misschien heeft iemand hier wel ervaring mee? Ik loop me nu al druk te maken en ik moet nog tot zondag!
TO, veel plezier vandaag! Laat je het nog even weten hoe het is gegaan...
Soepkippie: enenenenenenenenenen?
Soepkippie: vertelvertelvertelvertel.
niet nieuwsgierig maar wil wel alles weten
quote:Yamuna schreef op 11 augustus 2010 @ 21:02:

soepkippie , kladblok mee geen grapje

ik heb nog menig gesprek gevoerd per kladblok

Fijn dat het niet mijn ex is en ja ik ben er inmiddels helemaal vanaf, hij heeft inmiddels zijn taakstraf gedaan en heeft mij 200 euro betaald schadevergoeding voor twee jaar stalken Wat een koopje!
Leuk joh, die date!

Ik zou inderdaad geen spoedcursus gebarentaal gaan volgen, dat komt erg overdreven over vrees ik.

Hij vond je al leuk toen jullie alleen konden liplezen. Mochten jullie nou echt een relatie krijgen dan kun je je er altijd nog in gaan verdiepen.
Gut....eerst het hele topic lezen dus....hahaha

Hoe was het?
aaaah daar ben ik dan met het verslag... (Leuk dat jullie nog zo meegeleefd hebben)

Het was zooooo leuk! We hebben echt een hele gezellige middag en avond gehad. Eigenlijk was het meteen helemaal raak, qua gevoel. We zijn naar het strand geweest, daar lekker rondgewandeld en gekletst. Toen in een rustig tentje wat gegeten. 's Avonds heeft hij me thuis gebracht en hebben we nog een flesje wijn opengetrokken en tot diep in de nacht zitten kletsen (oja... en vooral veel zoenen... hihiih). Ik loop echt een beetje met mijn hoofd in de wolken nu. Totaal niets aan gebaren gedaan trouwens, dat was ook helemaal niet aan de orde. Toen we elkaar zagen voelde alles zo natuurlijk dat ik ook helemaal niet meer zenuwachtig was of er over nadacht hoe dat zou moeten gaan. Hij heeft ook echt heel veel te vertellen en we hebben veel dezelfde interesses. Zucht............. ik vrees dat ik echt verliefd wordt....

Vandaag moest er gewoon gewerkt worden, dus nu ben ik kapot!
*zwijmel* de taal van de liefde is universeel
Liefde is mooi...
Leuk!! Geniet ervan T.O.
jaaaaaa ik zit hier ook met zo'n grijns op mijn gezicht hahaha echt heel erg! Nu, ik ben net thuis en ik ga echt even een dutje doen om bij te komen en te dromen over gister
quote:Kipstra schreef op 16 augustus 2010 @ 16:45:

*zwijmel* de taal van de liefde is universeel dat dus
Wat heeeeeerlijk, dit! Geniet ervan!

(en wij genieten een beetje met je mee )
quote:jongjenever schreef op 12 augustus 2010 @ 11:16:

Ik bedoel het niet te zwaar hoor, maar je legt er hiermee meteen het accent op verschil ipv gelijkheid.

Dat vind ik niet. Gelijkheid is eienlijk niet mogelijk zonder gebarentaal. Een gesproken taal is ontoegankelijk voor een dove, dat geeft niet alleen praktische uitdagingen maar het betekent veel meer, namelijk dat de gesproken taal per definitie niet de moedertaal van een dove kan zijn (uitzonderingen daargelaten, maar een dove die geen gebaren leert heeft een ernsitige taalachterstand). Op de gesproken taal focussen is op de lange termijn niet realistisch en zal juist steeds het verschil doof - horend benadrukken. Gebarentaal is voor beide partijen even toegankelijk, hoewel het voor een horende natuurlijk ook nooit een moedertaal zal worden als je het op latere leeftijd leert.

Maar om het daar nu al over te hebben is wel heel zwaar. Gelukkig is het in deze fase "gewoon leuk" een paar woordjes leren om je interesse te tonen.
Ooooh leuk Soepkippie

Fijn dat alles zo vanzelf en natuurlijk ging
W-A-U-W Soepkippie, de romatiek druipt van je bericht af...

Fijn dat het zo'n succes was! Wanneer is de volgende date?

Droom maar fijn.
wat een heerlijk verhaal om te lezen

*is heul blij voor Soepkippie*
Ha, wat een fijn topic! Ik word er helemaal vrolijk van!
Leuk zeg! Wanneer zien jullie elkaar weer?

En even puur uit interesse: hoe hebben jullie nou met elkaar gecommuniceerd (behalve zoenen dan )? Liplezen, schriftje? En hoe kon hij zijn verhaal aan jou kwijt?
Hallo allemaal! Oeh bedankt voor jullie leuke reacties alweer. We zouden pas dit weekend weer afspreken, maar hij heeft me net gesmst dat hij me zo graag wil zien en of ik vanavond of morgen al plannen heb. Ik wil wel een beetje rustig aan doen, zo ben ik gewoon. Maar de drang om hem weer te zien is vele malen sterker, dus morgenavond zien we elkaar. Ik moet zeggen dat ik toch weer nerveus word van het idee, maar misschien zijn dat wel gewoon vlinders

Apple we hebben ook zijn kladblokje niet gebruikt. We hebben gewoon gesproken. Heel rustig dat wel. Ik ben echt een enorme ratel, dus dit is voor mij echt een test. Maar zolang er genoeg licht is, kan hij me prima volgen geloof ik. Hij heeft ook veel zitten kletsen, hoewel hij niet echt goed kan praten, begreep ik hem ook gewoon. Ik zal niet zeggen dat het helemaal niet opviel, want het is natuurlijk heel anders dan ik gewend ben, maar het zat ons zeker niet in de weg en maakte denk ik juist dat we echt aandacht voor elkaar hadden..... ofzo....

Nouja goed, met mij is dus al sinds zondag geen land te bezeilen. Dus ik hoop dat het morgen weer net zo leuk wordt. En nu kan ik me weer even druk maken om... wat moet ik aan, zal het weer goed voelen, zenuw zenuw, etc etc
Dat klinkt idd als vlinders... leuk! Geniet ervan, fijn dat de communicatie zo vanzelf liep .
Wow, wat een mooi verhaal Veel plezier morgen!
Soepkippie, hoe is ie nou???
Hoi Sneeuwvlok. Leuk dat je nog even komt vragen :-) Ook date nummer 2 was erg geslaagd en de volgende dag meteen weer afgesproken. Eigenlijk zitten we vol leuke plannen en ideeën, dus het lijkt erop alsof er iets prils ontstaat.... hihi! Volop genieten dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven