Cruise!
dinsdag 17 augustus 2010 om 16:49
YES!
Vriend en ik hebben een cruise geboekt. 20 November gaan we cruisen.
Nou krijg ik net de bevestiging, en ik zie dat er bij mijn naam alleen mijn eerste voorletter staat. Terwijl ik 2 voorletters heb. En dit voluit geschreven ook in mijn paspoort staat. Moet ik dit nog doorgeven?
Verder hadden we een thuisblijfnummer ingevuld en dat nummer staat nu inene als zijn nummer erbij. Het is een vast nummer en mijn vriend heeft niet eens een vast nummer. Moet ik dit ook doorgeven of zullen ze niet bellen?
Vriend en ik hebben een cruise geboekt. 20 November gaan we cruisen.
Nou krijg ik net de bevestiging, en ik zie dat er bij mijn naam alleen mijn eerste voorletter staat. Terwijl ik 2 voorletters heb. En dit voluit geschreven ook in mijn paspoort staat. Moet ik dit nog doorgeven?
Verder hadden we een thuisblijfnummer ingevuld en dat nummer staat nu inene als zijn nummer erbij. Het is een vast nummer en mijn vriend heeft niet eens een vast nummer. Moet ik dit ook doorgeven of zullen ze niet bellen?
dinsdag 17 augustus 2010 om 17:09
Ik ben sinds een tijdje helemaal gek van cruisen. Had vriendin al meegesleept naar een cruisebeurs en ik wist het zeker: Ik wilde perse een cruise boeken. Vriendin had uiteindelijk zoiets van: Nee toch liever niet.
Vond ik wel jammer, maar okeej, haar keuze.
Ik zag ondertussen hier op Viva dat Hans in december zou gaan cruisen en ik was me toch "jaloers"!
Daarna kreeg ik dus iets met mijn vriend en hij vond het wel een leuk idee om te gaan cruisen. Paar dagen geleden zag ik een aanbieding staan, dus erop gereageerd en nou is bijna alles rond.
Dus ik ga zelfs nog eerder dan Hans, wie had dat gedacht.
Ik vind het geweldig! Heb er superveel zin in!
En ik heb een mailtje gestuurd met de wijzingen.
Vond ik wel jammer, maar okeej, haar keuze.
Ik zag ondertussen hier op Viva dat Hans in december zou gaan cruisen en ik was me toch "jaloers"!
Daarna kreeg ik dus iets met mijn vriend en hij vond het wel een leuk idee om te gaan cruisen. Paar dagen geleden zag ik een aanbieding staan, dus erop gereageerd en nou is bijna alles rond.
Dus ik ga zelfs nog eerder dan Hans, wie had dat gedacht.
Ik vind het geweldig! Heb er superveel zin in!
En ik heb een mailtje gestuurd met de wijzingen.
dinsdag 17 augustus 2010 om 17:27
Voor een vliegticket is een correcte naam wel belangrijk, voor de cruise minder. Moet natuurlijk niet te veel afwijken, maar als er maar 1 letter fout staat, dan is dat wel oke.
Heb je rechtstreeks bij de cruise line geboekt, of via een agent?
Anders even de agent bellen en die lossen dit voor je op.
Op wel schip ga je?
Ik ga eind deze maand op de Independence of the Seas. Paar dagen later op de Celebrity Eclipse, en in oktober op P&O Azura.
Eerder dit jaar op de Grand Princess, Disney Magic en de Oceania geweest.
Dit is mijn baan............
Heb je rechtstreeks bij de cruise line geboekt, of via een agent?
Anders even de agent bellen en die lossen dit voor je op.
Op wel schip ga je?
Ik ga eind deze maand op de Independence of the Seas. Paar dagen later op de Celebrity Eclipse, en in oktober op P&O Azura.
Eerder dit jaar op de Grand Princess, Disney Magic en de Oceania geweest.
Dit is mijn baan............
dinsdag 17 augustus 2010 om 17:45
Italiaanse cruise line.
Ben ik nog nooit aan boord geweest! Je bent me voor!
En wanneer ga je precies?
Voor december dus. En veel is al uitverkocht.
Je vaart of van Dubrovnik, of van Venetie, of van Bari.
EN dan 7 daagse Middellandse Zee cruise.
De havens zijn Dubrovnik, Venetie, Bari, Katakolon, Izmir en Istanbul.
Mooie havens.
Katakolon is wat saai. De haven zelf dan. Maar je kunt vanaf daar naar Olympia, waar de Olympische Spelen begonnen zijn. Mocht je dat niet interessant vinden, dan gewoon een lekkere Griekse Taverna opzoeken en lekker eten en drinken.
Dubrovnik is geweldig. Ga op de muur wandelen. Ook mooi strand, maar weet niet hoe het weer dan is.
Venetie is ook super. Gewoon lekker door de stad dwalen. Neem een vaporetti (watertaxi) naar San Marco's plein en vanaf daar terug naar het schip slenteren.
Izmir, mooie stad in Turkije, moderne stad ook. Vanaf daar excursie naar Epheze, doe dit met een gids, echt waar! Zo mooi.
Istanbul, super mooie stad!
Mag ik mee? Krijg weer helemaal zin.
Ik heb deze route z'on 25x gedaan
Ben ik nog nooit aan boord geweest! Je bent me voor!
En wanneer ga je precies?
Voor december dus. En veel is al uitverkocht.
Je vaart of van Dubrovnik, of van Venetie, of van Bari.
EN dan 7 daagse Middellandse Zee cruise.
De havens zijn Dubrovnik, Venetie, Bari, Katakolon, Izmir en Istanbul.
Mooie havens.
Katakolon is wat saai. De haven zelf dan. Maar je kunt vanaf daar naar Olympia, waar de Olympische Spelen begonnen zijn. Mocht je dat niet interessant vinden, dan gewoon een lekkere Griekse Taverna opzoeken en lekker eten en drinken.
Dubrovnik is geweldig. Ga op de muur wandelen. Ook mooi strand, maar weet niet hoe het weer dan is.
Venetie is ook super. Gewoon lekker door de stad dwalen. Neem een vaporetti (watertaxi) naar San Marco's plein en vanaf daar terug naar het schip slenteren.
Izmir, mooie stad in Turkije, moderne stad ook. Vanaf daar excursie naar Epheze, doe dit met een gids, echt waar! Zo mooi.
Istanbul, super mooie stad!
Mag ik mee? Krijg weer helemaal zin.
Ik heb deze route z'on 25x gedaan
dinsdag 17 augustus 2010 om 17:53
quote:Hummeltje_ schreef op 17 augustus 2010 @ 17:47:
Hoe belangrijk is nou nette kleding? Alleen bij het eten? Of moet je echt de hele dag opgedirkt rondlopen?
Nee hoor, helemaal niet.
Op zich op een 7 daagse cruise heb 2 Formal Nights, waar je je dus op moet doffen. En dan valt het nog mee.
Spijkerbroek mag op zich niet in de diningroom bij het avond eten, daar ben je altijd wat meer gekleed, maar hoef je echt niet elke avond je op te doffen. Maar 2x in week is dus helemaal op en top. En dat is juist zo leuk. Wanneer krijg je nou z'on kans?
Je hoeft geen gala jurk aan te schaffen hoor, maar je mag wel je mooiste jurk uit de kast halen. En mannen wel stropdas en jasje.
Mocht je er echt niet van houden, dan ben je niks verplicht, maar dan dineer je dus in het buffet gedeelte, omdat in de dining room er wel een dress code is.
Hoe belangrijk is nou nette kleding? Alleen bij het eten? Of moet je echt de hele dag opgedirkt rondlopen?
Nee hoor, helemaal niet.
Op zich op een 7 daagse cruise heb 2 Formal Nights, waar je je dus op moet doffen. En dan valt het nog mee.
Spijkerbroek mag op zich niet in de diningroom bij het avond eten, daar ben je altijd wat meer gekleed, maar hoef je echt niet elke avond je op te doffen. Maar 2x in week is dus helemaal op en top. En dat is juist zo leuk. Wanneer krijg je nou z'on kans?
Je hoeft geen gala jurk aan te schaffen hoor, maar je mag wel je mooiste jurk uit de kast halen. En mannen wel stropdas en jasje.
Mocht je er echt niet van houden, dan ben je niks verplicht, maar dan dineer je dus in het buffet gedeelte, omdat in de dining room er wel een dress code is.
dinsdag 17 augustus 2010 om 18:24
Och, ik zou ook zo graag eens een cruise doen! Alleen al om het schip zelf, waar ik heen ga maakt niet uit. Ik woon in Noorwegen en elke dag vaart er zo'n joekel over het fjord waar wij uitzicht op hebben. Met de verrekijker bekijk ik dan de discobar en zwembad om de achterkant, droomdroomdroom....
Queen Mary was het hoogtepunt, wat een enorm schip! 140.000 ton geloof ik.
Mijn favoriet is de MSC Poesia, alleen al om de naam!
Queen Mary was het hoogtepunt, wat een enorm schip! 140.000 ton geloof ik.
Mijn favoriet is de MSC Poesia, alleen al om de naam!
dinsdag 17 augustus 2010 om 18:42
O help!quote:Voor boekingen hebben we alleen de eerste volledige voornaam volgens paspoort nodig. Ik zal voor onze administratie allebei de voorletters er in zetten. Op het ticket komt alleen (voornaam + achternaam) te staan.Is dit goed? Dat klopt dan toch niet met wat er op het paspoort staat? Op mijn paspoort staan mijn beide voornamen voluit vermeld. Sorry dat ik zo panisch ben. Ben echt heel bang niet te kunnen gaan, door een stom foutje.
dinsdag 17 augustus 2010 om 19:03
Hybelkanin, ik heb door de fjorden gecruised en dat was echt geweldig! Een van mijn mooiste cruises.
Hummeltje, Oasis wil ik ook nog. Ik ga heel mischien op de Allure (zusterschip) die dit jaar uit komt ( ik heb echt een geweldige baan! ).
Als je via een agentschap hebt geboekt, zou ik ze even bellen.
En voornaam en achternaam moet voldoende zijn. Ik heb echt nog nooit mijn 2e naam ergens op gegeven!
Hummeltje, Oasis wil ik ook nog. Ik ga heel mischien op de Allure (zusterschip) die dit jaar uit komt ( ik heb echt een geweldige baan! ).
Als je via een agentschap hebt geboekt, zou ik ze even bellen.
En voornaam en achternaam moet voldoende zijn. Ik heb echt nog nooit mijn 2e naam ergens op gegeven!