3000 X 60 = best veel!

14-08-2010 20:50 3042 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op het moment dat ik serieus overweeg mijn forumcarrière te beëindigen (een nieuwe account is eigenlijk mijn eer te na) krijg ik een sms met het verzoek een nieuw deel van 3000 te openen.

Even overweeg ik me stil te houden en pas na de opening van het nieuwe topic op de proppen te komen of anders niet.

Een geintje met Bam, dat was het. Niks meer, niks minder.

Deel 60!

60 x 3000 berichten.

Lief, leed, lol, verdriet, hele ernstige ziekten, ruzie, soms even afstand, toch weer terug komen, vertrouwen, wantrouwen, Gierend van het lachen achter de computer, hard tegen hard, loyaliteit, huilend aan de telefoon, Jan Julius, 4 op een Remia. Engelen die voorbij vliegen, rel-imago, Tass, onze eigen grapjes, iedereen is welkom enz…

En plotseling denk ik…. eigenlijk wil ik wel wat zeggen:

Laten we koesteren, maar ook relativeren wat we hier hebben. Het is soms ‘maar’ internet, meestal niet!

Ik hoop van harte dat iedereen zich hier altijd welkom voelt. ‘Nieuw of oud’. Het moet gek lopen willen we er niet uitkomen.
He Choco, klinkt niet allemaal super bij jou.

Veel sterkte met alles.

Maar trouwen dat is super positief.

Dat het een leuke dag was nog positiever.

Ik ben ook depressief, dus weet wel dat het dan moeilijk is in te zien dat de positieve dingen veel belangrijker zijn.

Het is voor mij te laat om te veel zinnige dingen te zeggen.

Ben moe, zoals altijd bijna de laatste tijd.
eh staat er raar ik heb je loepje niet gelezen jij de mijne misshien wel
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Maar das toch moeilijk voor anderen, mijn toekomst en mezelf?
en ik heb hetzelfde stickertje als jij Chooc
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Chooc, dat is wat ik bedoel met dat ik het eng vind om dingen te zeggen... omdat ik er geen ervaring mee heb. Het enige wat ik kan doen is wat van mn nuchtere kijk op je te projecteren en hopen dat je er wat aan hebt.

Maar geef het beestje dan een naam! En als je het niet meer ziet zitten dan zeg je: Beest... ben je weer bezig?

Ofzow weet-ik-veel!
quote:chocolover schreef op 17 augustus 2010 @ 23:32:

Maar dat is het niet lieve Bi. Ik ben heel goed in vrolijk doen, vorlijk denken, vrolijk handelen. Maar diep van binnen is het zwart. Noem het getraumatiseerd, noem het depressief, geef het beestje een naam. Maar ik kom niet bij het lijntje om dat beestje uit te laten! En dat is pijnlijk..En net als ie aan het hengeltje hangt, dan valt ie er weer van af.
Maar wat moet er dan gebeuren willen jullie zien dat jullie eigenlijk gezegend zijn?

Omdat:

je fijne mensen om je heen hebt;

je in een rijk land woont;

je een welvarend leven hebt;

je lieve forumvriendinnetjes hebt

Wat moet er dan gebeuren om dat in te zien?
quote:chocolover schreef op 17 augustus 2010 @ 23:34:

Maar das toch moeilijk voor anderen, mijn toekomst en mezelf?zolang je het je leven laat bepalen wel, maar als je het accepteert, wordt het een onderdeel van wie je bent.

Stel bijv dat je blind bent, dan kun je wel daar tegen gaan vechten, maar daar ga je niet van zien, maar als je het accepteert en gaat kijken naar hulpmiddelen, dan ga je ook niet beter zien, maar je leven wordt wel makkelijker
Bianc, zo werkt het helaas niet, die dingen weet je verstandelijk wel, maar dat raakt niet tot in je kern hoe hard je dat ook probeert. Het is te abstract
quote:Bianca40 schreef op 17 augustus 2010 @ 23:36:

Maar wat moet er dan gebeuren willen jullie zien dat jullie eigenlijk gezegend zijn?

Omdat:

je fijne mensen om je heen hebt;

je in een rijk land woont;

je een welvarend leven hebt;

je lieve forumvriendinnetjes hebt

Wat moet er dan gebeuren om dat in te zien?Ik zie het wel degelijk. Kan alleen voor mezelf spreken, maar mijn depressies zijn endogeen. Dat houdt in dat de neurotransmitters in mijn hoofd niet doen wat ze zouden moeten doen. En dat zorgt voor een permanente negatieve stemming. Ik weet dat ik het goed heb, daar ben ik ook dankbaar voor, maar het voelt niet zo.
Dames,

Mag ik wat voorstellen.

Schrijf iedere dag 5 dingen op waar je dankbaar voor bent.

Die van mij voor vandaag

Heerlijk gegeten en een heerlijke maaltijd voor morgen in de ijskast

Vriend kunnen helpen

Mijn lief uit duizenden

Pijnstillerloos de dag door gekomen

Mijn huisje waar ik zo blij mee ben

ik kan ook een lijst negatieve dingen noemen maar daar wordt ik zelf niet vrolijk van dus weiger ik dat.
Bi je mag zeggen wat je denkt lieverd, dat voorop.

Ok ik snap het Roos maar dan loop ik tegen het volgende. Ik heb een baan nodig willen we een huis kopen. Als ik heel eerlijk ben zie ik mezelf (nog) niet werken maar hier word naartoegewerkt op therapie, ik ga in jan/feb beginnen.

Wat zijn dan mijn hulpmiddelen?

Man blij want we kunnen een huis kopen

Familie blij want ik ben 'gezond'

Maar chooc ni blij want geen meds meer ?
Ik weet het Roos... ik heb er ooit een topic over geopend omdat ik het begrip 'depressief' niet begreep.

Daarom vind ik het moeilijk om er wat over te zeggen, omdat ik weet dat het verstandelijk en gevoelsmatig tegenstrijdig is.
Maar je werkt er naar toe Choco.. en dat huis hoeft er niet volgende week te zijn? Probeer dan wat op langere termijn te denken?
amen tis maar internet
wat is hun motivatie om jou met je medicijnen te laten stoppen Chooc?
sowwy viel er weer even in!
Lieve oveja, dat doen wij ook elke avond. En ja, dat helpt me relativeren. Maar het is dat zwarte gevoel dat zo af en toe opduikt waar ik zo verdrietig (en bang voor de toekomst) van word.
haha idd amen het is maar internet
quote:Christiane04 schreef op 17 augustus 2010 @ 23:38:

[...]

Ik zie het wel degelijk. Kan alleen voor mezelf spreken, maar mijn depressies zijn endogeen. Dat houdt in dat de neurotransmitters in mijn hoofd niet doen wat ze zouden moeten doen. En dat zorgt voor een permanente negatieve stemming. Ik weet dat ik het goed heb, daar ben ik ook dankbaar voor, maar het voelt niet zo.

Ik weet het, maar het klinkt zo chemisch...

denken jullie overigens dat depressie een welvaartsziekte is?

Dat bedoel ik niet lelijk, want ik vind het ongelofelijk kut dat jullie je niet optimaal lekker voelen
Roosje, als je langer dan een jaar aan de AD zit, kom je er 98% niet meer af. Ik zit dus nu op bijna het jaar. Ze wilden me eerder laten stoppen maar ging ni ivm bruiloft en evt terugval..
quote:chocolover schreef op 17 augustus 2010 @ 23:42:

Lieve oveja, dat doen wij ook elke avond. En ja, dat helpt me relativeren. Maar het is dat zwarte gevoel dat zo af en toe opduikt waar ik zo verdrietig (en bang voor de toekomst) van word.

Nou en? Iedereen voelt zich af en toe kut. Dat mag toch?

En waar ben je bang voor... voor wat betreft de toekomst?
Iedereen veranderd zijn nickname.

Nouja niet iedereen, maar een aantal.

Hoe doe je dat/regel je dat?

Ik vind het ook wel fijn als mijn loepje leeg is.
weet ik niet Bianc, denk dat men vroeger ook depressief was en dan gewoon een einde aan hun leven maakten. Het begrip depressie was gewoon niet bekend
Bianc

je kunt het vergelijken met een verkeerde bril op hebben, verstandelijk weet je dat het anders is. Maar je beelden zijn zwarter als de werkelijkheid is. Het is zo verdomde moeilijk daar uit te komen.

Zeker als er ook nog sociale druk van familie en omgeving bij komt kijken.

Wat bij mij geholpen heeft is voor mezelf accepteren dat mijn familie me niet begrijpt en accepteerd. So be it, Dit is wie ik ben take it or leave it.

Ze hebben me jaren geprobeerd te veranderen en ik dacht dat ik dus ook moest veranderen. Nou zij veranderen maar .... Ik ben goed zoals ik ben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven