Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
quote:Punkiedunkie schreef op 17 augustus 2010 @ 19:46:

En bij het goede topic, ik gooi ze er even in: graag jullie ongezouten mening:

Koeni

Renée

Tahne (spreek uit als Tannee)

Robin

Hilde

Nicky

Isha

Janneke

Gilles

Lunasu

Maria

SevarijnGilles vind ik een jongensnaam
En julie vind ik leuk, julia ook
Alle reacties Link kopieren
quote:Rozerood schreef op 13 augustus 2010 @ 21:15:

Wie o wie brengt me op een leuk idee. Ik zoek een mooie, aparte meisjesnaam, geen top 20. Mijn oudste dochtertje heet Tirza. Ter indicatie.

Cedra

Lola/Lole

Zelda

Ava

Esra

Viela

Lila

Dana

Xenna
quote:Naski schreef op 16 augustus 2010 @ 14:41:

Ben wel benieuwd, wat vinden jullie van deze namen:

Meike

Mayke

Maike

Imke

Hé Naski! Wat leuk om jou hier te treffen! Ik vind Imke de mooiste uit dit rijtje! Verder vind ik Mijke ook leuk (misschien iets aparter dan Meike). Wat vind je anders van Minke? Vind ik namelijk ook een mooie naam. Of Mirthe/Myrthe.
quote:Naski schreef op 17 augustus 2010 @ 12:14:

Maar Imke blijft favoriet. Lekker pittig en lief.

Een vriend van R. heeft een dochter die Ymke heet. Maar we zien ze hooguit 1x per 2 jaar en ze wonen 200 km verderop. Dus ik vind dat dat wel moet kunnen, toch?Toevallig ken ik een Imke en zij is inderdaad pittig en lief! En die vriend met een dochter die Ymke heet? Sowieso is Ymke net iets anders dan Imke en als je elkaar zó weinig ziet dan moet dat, in mijn ogen, kunnen. Ik zou Imke inderdaad ook uitspreken met een i ipv een ie.
quote:jelu schreef op 17 augustus 2010 @ 20:01:

Wat vinden jullie van Julie, te ouderwets?Nee, ik vind het juist een prachtige naam!
quote:Punkiedunkie schreef op 17 augustus 2010 @ 19:46:

En bij het goede topic, ik gooi ze er even in: graag jullie ongezouten mening:

Koeni vreemde naam, nooit gehoord, klinkt een beetje zelfbedacht

Renée erg mooi

Tahne (spreek uit als Tannee) te apart, je legt zelf al uit hoe je het uit moet spreken. Dat zou voor mij een reden zijn om hier niet voor te kiezen.

Robin leuk, lekker stoer!

Hilde tikkeltje ouderwets, maar wel leuk

Nicky Ik vind Nikki mooier staan, maar het is wel een leuke naam

Isha leuk, persoonlijk zou ik voor Ischa gaan

Janneke erg leuk, vrolijk en lief

Gilles is een jongensnaam, zou ik niet doen

Lunasu te apart

Maria mooi, wel een beetje ouderwets, maar aan de andere kant ook tijdloos

Sevarijn erg apart, maar wel mooi Je hebt trouwens wel erg uiteenlopende namen op je rijtje staan. Ik vind Janneke totaal iets anders dan Lunasu. Hoe komt dat zo?
Hey Blog

Leuk dat je reageert! Myrthe vind ik ook heel mooi, maar zo heet het dochterjte van mijn vriend. Dus die naam valt af. Ja, ik denk toch dat Imke hoge ogen gaat scoren.
Julie vind ik ook mooi, Jelu.
@blogbabe: mijn man en ik hebben een erg verschillende smaak en ik heb er wat namen tussen gegooid waar ik niet zo goed weet wat ik ervan moet vinden. Gilles is overigens ook een meisjesnaam...
Ik vind Gilles ook echt een jongensnaam, heb hem nog nooit als meisjesnaam gehoord...

Ik vind namen ook heel uiteenlopend, Maria vind ik bv erg ouderwets, mooiste vind ik dan denk ik Tahnee en Isa, zou ik dan op een normale manier schrijven

gelukkig hebben jullie nog ff de tijd om op dezelfde golflengte te komen!
Tja, het wordt lastig... Zul je zien dat het een jongetje wordt en daar zijn we al uit...

Gilles komt inderdaad veel vaker voor als jongensnaam, maar bij ons in de familie is het oude meisjesnaam. Sevarijn en Maria en Koeni (manskant) trouwens ook, dus vandaar.

Isha is echt een andere naam dan Isa, je zegt Isja of de suggestie van blogbabe: Ischa (niet verkeerd trouwens:-))
quote:Punkiedunkie schreef op 18 augustus 2010 @ 10:07:

Gilles komt inderdaad veel vaker voor als jongensnaam, maar bij ons in de familie is het oude meisjesnaam. Sevarijn en Maria en Koeni (manskant) trouwens ook, dus vandaar.

O, dus je wil misschien gaan vernoemen? Kijk, dat vind ik dan weer WEL heel leuk! Als Gilles bijvoorbeeld een tante is waar je een speciale band mee hebt, dan wordt het ineens heel anders (vind ik).
quote:Punkiedunkie schreef op 18 augustus 2010 @ 10:07:

Gilles komt inderdaad veel vaker voor als jongensnaam, maar bij ons in de familie is het oude meisjesnaam. Wat bijzonder! Ik begin er al steeds meer aan te wennen. Ik ken meisjes die Robin heten en Sam en Jip. Ik ken zelfs een Pim. Dus waarom eigenlijk geen Gilles?
Vraagje, we zijn al wat aan het nadenken over namen (we hebben nog even). Een heleboel namen vinden we leuk, echter, een heleboel staan al zo hoog in de top 20. Dat maakt die namen gelijk een stuk minder aantrekkelijk. Daarom zit ik ook te denken aan Lieske, wat vinden jullie daarvan?
Ik vind Lieske persoonlijk een beetje ouboullig, waarom niet Liese, Lise?
Dankje blogbabe, we spelen inderdaad met het idee van vernoemen:-)...

Ik vind Lieske leuk, hou wel van een beetje ouderwets!
Lieske vind ik niet zo mooi, maar Lise wel.
quote:frennie schreef op 18 augustus 2010 @ 12:04:

Vraagje, we zijn al wat aan het nadenken over namen (we hebben nog even). Een heleboel namen vinden we leuk, echter, een heleboel staan al zo hoog in de top 20. Dat maakt die namen gelijk een stuk minder aantrekkelijk. Daarom zit ik ook te denken aan Lieske, wat vinden jullie daarvan?Ik houd wel van ouderwetse namen, dus ik vind 'm leuk! Maar persoonlijk vind ik Lizeke leuker! Of Lise/Lize.
Lieske vind ik niet leuk, Lize, Lise, Lisa, Lieke, Lykke wel.
Oja ik hoorde van de week dat er een Klaasje was geboren....
Ik vind Lieske heel leuk!
Heb een maand of twee geleden advies gevraagd over welke naam leuk past bij de naam van mn oudste dochter Marjolijn. Ik zal even laten weten welke naam het geworden is: Annelot!!

Zijn er erg blij mee en het voelt helemaal goed. Moet ook zeggen dat ik erg leuke reacties krijg van anderen!!

Nogmaals bedankt voor jullie suggesties. Deze naam zat er niet bij trouwens..
Past erg goed, leuk! Mijn nichtjes heten Marjolein en Annelieke, ook leuk:-) gefeliciteerd trouwens!
Hoi meiden! Zojuist deze blog ontdekt en ook wij zijn aan het stoeien met namen, ook al weten we nog niet wat het gaat worden :-)

Tot nu toe weinig succesvol. Lief en ik hebben een redelijk uiteenlopende smaak, maar houden allebei niet zo van hippekip-namen. Ik hou wel van namen in de sfeer van Julia en Emma, maar wil liever niet zo'n populaire. Suze vinden we allebei wel mooi, maar ik ben benieuwd of ik nog een 'wow'-naam tegenkom... Iemand inspiratie om te inspireren? ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven