Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
pfff, ik ben onuitstaanbaar! Ik word gewoon moe van mezelf! Afgelopen zaterdag had ik al echt zo'n woede-uitbarsting naar mijn man toe en nu is het gisteren weer gebeurd! Ik raakte echt helemaal overstuur, gewoon in het volle besef dat ik het volledig uit zijn verband aan het trekken was! Ik voel me daarna echt superslecht! Dan slaap ik weer ontzettend slecht, en zo gaat de negatieve spiraal door....

De oorzaak van mijn woede zit hem er soms wel in dat mijn man echt nog helemaal niets met het kind in mijn buik heeft. Voor hem is het pas echt als het kind er echt is, hij wil zich nu nog niet te veel rijk rekenen. Maarja, doemdenker als ik ben, denk ik dan: 'wat als het nu misgaat?', dan ervaart hij het dus niet (zoals ik) als een kindje dat doodgaat, maar gewoon als een soort miskraam. Een beetje lastig uitleggen, maar daar kan ik dus helemaal van in paniek raken.

Kortom, ik zit niet zo lekker in mijn vel. Heb ook best heel veel moeite met mijn uitdijende lijf. Ik worstel al jaren met mijn gewicht en hou dus niet echt van mijn lijf. Ik dacht dat ik het wel zou kunnen relativeren met een zwangerschap, omdat het toch voor een goed doel is. Maar ik vind het gewoon heel moeilijk, ik vind mezelf zo lelijk worden! Ik ga dus superveel sporten om maar wel zo gezond mogelijk te blijven, maar ik heb ook ontzettende zin in van alles en nog wat, dus tja, echt heel gezond ben ik niet altijd bezig.

En dan heb ik ook nog eens enorme last van allergieen. Normaal heb ik wat hooikoorts en allergie voor katten, maar nu snotter ik werkelijk de hele dag door, en heb ik branderige ogen. Hebben jullie daar toevallig ook last van. Mijn normale pilletjes mag ik nu niet nemen, dus ik kan geloof ik niets anders doen dan van die homeopatische spray.

Jullie lezen het, ik ben echt even in een dipje beland. Sorry voor al mijn geklaag. De vrolijke ik komt vast wel weer een keer naar boven drijven!
Floortje, moet vanavond pas

Teepje, ik herken je gevoel wel een beetje. Ik kan er dan wel niet boos om worden want weet dat het toch niet helpt.Maar ook hier is vriend er niet zo mee bezig als dat ik er mee bezig ben. Bij ons in ons lichaam groeit er iets en dat kunnen ze gewoon niet begrijpen. Maar ik heb gezien met mijn miskraam dat het hem net zoveel deed als mij. We hebben samen zitten huilen. Ookal doen ze zich misschien voor alsof het ze niet veel uitmaakt. Het is toch ook hun kindje wat groeit in jou buik!

En met je lichaam wat veranderd, ik heb er ook meer moeite mee dan dat ik eigenlijk verwachtte. Leek me altijd geweldig om zo'n mooi buikje te hebben maar nu het zo begint te groeien denk ik nu alweer terug aan mijn oude gewicht.
Even snel! Mooie echo gehad net! Kleine lag er mooi bij!

Wij krijgen een jongetje!
Wat leuk maliboo.....had gisteravond nog gekeken maar toen was er nog geen nieuws en was te moe om op te blijven haha.

Maar leuk leuk leuk, je kunt nu dus helemaal los gaan op stoere jongenskleren.

Ons Ikea avondje liep helaas wat anders dan gehoopt.....mega druk en van de 3 kasten die we wilden hebben was er maar 1 op voorraad. Dus eigenlijk een ritje van 2 uur voor niks. Zaterdag maar weer opnieuw proberen haha
Ha die Maliboo, wat leuk zeg! Alweer een jongetje erbij in de tabel! Breng je morgen nog uitgebreid verslag uit?

Ik heb mezelf gisterenavond verwend met een heerlijk bad en om half 9 naar bed. Nu voel ik me ietsje beter, dus ik ga de komende dagen ook maar wat liever zijn voor mezelf.
-
@maliboo: wat leuk! En is het wat je verwacht had?

@teepje: goed zo meid, lekker jezelf verwennen! We hebben het al zwaar genoeg en die mannen mogen ook nog wel eens wat doen :-)

Hier ook iemand die niet altijd even lief is voor het vriendje...
@lichtelijk......je hoeft niet per se kilo's aan te komen hoor. Ik ben tot nu toe alleen maar afgevallen. Dacht dat ik aangekomen was maar volgens de gyn ben ik 2 kilo afgevallen. En als jij je buik ziet groeien zijn de andere mensen gewoon blind daarvoor haha.

Je eigen gevoel is vaak het beste hoor.....
@maliboo Gefeliciteerd met jullie zoon! Wat geweldig zeg, ik moet nog 9 nachtjes slapen....

@lichtelijk ik ben in eerste instantie ook afgevallen en ben nu anderhalve kilo aangekomen. Volgens mijn vk ligt het ook aan je baarmoeder of je al een buikje ziet. Mijn buik staat erg naar voren en is duidelijk zichtbaar, komt zegt ze doordat ik een smalle baarmoeder heb... weet ook niet of dit waar is hoor!

Ik zou me iig geen zorgen maken, je weet zelf het beste dat het goed is!
@lichtelijk.. gefeliciteerd met je verjaardag, en maak je niet druk om de kilo´s dat gaat vanzelf komen, daar hoef je je niet bang over te maken, of laten maken. Gewoon idd op je eigen gevoel af gaan
@helena81, dat van die smalle baarmoeder dat kan wel kloppen, ik heb dat nu bij de 3e ook de vorige waren in de ronde en deze gaat ook vooruit en ligt al heel hoog. 19 wkn en nu over de navel al duidelijk de rand voelbaar en dan automatisch meer naar voren
@sinojo ja, dat klopt, je voelt de rand al boven de navel.

@lichtelijk gefeliciteerd met je verjaardag! Sinds ik jouw berichtje las over het gebak,moet ik me inhouden om niet naar de bakker om de hoek te gaan om een Bossche Bol o.i.d. te halen. Gaat maar niet uit m'n hoofd hihi
@lichtelijk.....helemaal overheen gelezen. Gefeliciteerd en veel plezier. Ik ga voor een vruchtengebakje met heeeeeel veel slagroom.
Ik heb helemaal over de post van lichtelijk heen gelezen, maar meid: van harte! Geniet van jouw dag en de cadeautjes!

Doe mij maar iets met marsepein :p
@lichtelijk: gefeliciteerd met je verjaardag! Gebakje gaat er wel in ja :p. Over je gewicht/buikgroei; ik kwam ook helemaal niet aan en de buik wilde ook al niet groeien, maar de VK stelde me helemaal gerust dat de baarmoeder prima groeide en dat ik me nergens druk over hoefde te maken. Een paar dagen daarna kreeg mijn buikje ineens een groeispurt! Ik probeer er dus nu ook maar gewoon vertrouwen in te hebben.

@maliboo: jeeej gefeliciteerd, een jongen!
@streepjescode.......hoe gaat het meid?

Ik heb vandaag een drukke dag gehad. Gevolg dat ik niet meer kan lopen haha. Ik weet niet wat ik heb met mijn rug maar sinds een paar weken heb ik een plekje onderin mijn rug dat zo'n zeer kan doen. Dan zak ik gewoon door mijn been heen.....

Maaaaar alle was is weg en ik ben was-technisch gezien klaar voor de vakantie.

Ik word ook helemaal blij van dit weer (sorry voor de zomer meiden onder ons). Ik kan echt genieten van de herfst. Lekker kaarsjes aan, beker thee erbij.....mmmmm.

Al hoop ik dat het over een week wel wat beter wordt, beetje jammer van onze vakantie anders. Maar ja.....
Ben weer terug van vakantie! Een dag ingekort wegens slecht weer. Heb ik weer, de hele vakantie thuis geklust (kozijnen buiten geschilderd) en eindelijk op vakantie heeft het vanaf dag twee geregend (we zaten in de buurt van Frankfurt). Geeft me wel een dag rust voordat ik doorga naar Lowlands!

Ik ga zometeen alles bijlezen en op jullie berichten reageren. Hopelijk gaat met jullie alles goed! Zet ik nu even mijn eigen besognes op papier.

Schopjes: sinds een halve week voel ik de baby elke dag een aantal keer! Net onder mijn navel in het midden van mijn buik! Zo'n leuk gevoel!

Plassen: op vakantie dus ook elke nacht een keer de tent uit, of soms twee keer! We zaten aan de zijkant van de camping, dus ging ik als het even kon (= in het donker en alle buren op bed) achter onze tent zitten, de wc's waren veel te ver lopen!

Overdag was het nog veel erger, ik moest ongeveer elk uur! Zo lang ik zat had ik trouwens weinig last, maar zodra ik opstond leek mijn blaas op klappen te staan!

Kinderwagen: de dag voor vertrek hebben we een kinderwagen gekregen van mijn ouders. Het is een Bugaboo geworden, met 15% stickerkorting bij Prenatal was die nu niet zo duur. Bij Prenatal was ie sowieso 100 euro goedkoper dan bij BabyDump. En Babypark zit te ver weg. Het is een Paul Frank uitvoering geworden, in legergroen. De bekleding mag ik trouwens nog ruilen als ik het bij nader inzien niet zo'n goed idee vind mocht het een meisje blijken te zijn (wat ik nog steeds denk trouwens!). Ben helemaal blij met de wagen!

Zo, nu alles even bijlezen, maar ik kon het niet laten om dit al te posten.
quote:sinojo schreef op 13 augustus 2010 @ 18:13:

@mickey79.. striae op je bovenbenen? dat heb ik met een zwangerschap nog niet gehoord...... maar ja het kan wel dus idd. En zeker als je er aanleg voor hebt.

Dat wordt dus smeren smeren smerenNet als Rituals en Floortje heb ik die striae op mijn bovenbenen niet van de zwangerschap, maar door een groeispurt (in de lengte of in de breedte)!
@Maliboo: een jongetje wat leuk!

@Teepje: hopelijk voel je je snel beter en kun je ook genieten van de veranderingen van je lichaam. Ik heb misschien makkelijk praten, voor mij zijn de veranderingen (waaronder het zwaarder worden) helemaal nieuw dus associeer ik het volledig met mijn zwangerschap. Wat me dan eigenlijk alleen maar trots maakt.

@Streepjescode: lang niets gehoord, hopelijk is het maar een tijdelijke dip.

@Lichtelijk: proficiat met je verjaardag! Fijn dat je je niet meer zo probeert te laten leiden door je omgeving! Heb vanuit Duitsland al twee 'pflaumenkneudels' meegenomen en man lust die bij nader inzien niet ( ), dus voor mij geen gebakje meer.

Man/vriend: die van mij is er ook lang niet zo erg mee bezig als ik, maar vind het wel heel leuk.

Zelf trek ik me af en toe echt even terug om helemaal met mijn gedachten bij de baby te zijn en mijn hand op mijn buik te leggen.

Vind het soms zo onvoorstelbaar dat er een baby in mij groeit en dat mijn lichaam zo verandert. Dit is dus waarvoor je baarmoeder bedoeld is..

Dromen: op vakantie droomde ik dat de baby er ineens was (in het ziekenhuis bevallen en daarna naar huis gestuurd blijkbaar). Er was geen kraamhulp gekomen en inmiddels waren we al een dag verder. Mijn moeder zei dat ik toch maar eens de baby eten moest geven maar ik was helemaal in paniek: 'maar wat moet ik geven dan? de kraamhulp komt maar niet'. Ik was helemaal in paniek, wist niet wat ik met de baby aanmoest. Ik liet mijn man meteen bellen met het kraambureau, maar hij kwam in de wacht te staan, dus hij hing op. Hij had geen zin om te wachten. Ik helemaal boos, maar hij ging met vrienden voetballen of zo.... En toen ongeveer werd ik wakker...
Hey meiden, even een teken van leven van mij! Ik ben even bewust niet veel op het internet geweest, teveel verschillende informatie op verschillende sites is niet goed voor mij.

Nu ook even snel op mijn telefoon, straks moeten we weg, maar morgen ben ik vrij en ga ik uitgebreid op alles reageren, de tabel bijwerken en jullie vertellen hoe het gegaan is.

Uiteraard nog onwijs bedankt voor jullie lieve berichtjes over hoe het gaat met me!

Morgenochtend weer even naar de huisarts toe.

Maar geweldig nieuws is: dat ik mijn kleine meid heb voelen schoppen met mijn hand op mijn buik! Hopelijk kan Strerpjesman het vanavond ook voelen! We moeten er nu vandoor.

Sorry, dat ik even afwezig was, maar morgen geef ik jullie een uitgebreide update.

Ik ken jullie niet persoonlijk, maar vind jullie topmeiden die aan elkaar denken en dat doet me goed!

Tot morgen!
Mickey: Zo te lezen ga je op Lowlands vaak in de rij staan voor de toiletten! Leuk he, dat geschop, ik voel de kleine nu ook elke dag even als ik erop let. Jammer van het vakantieweer. Had je geen last van het liggen op een matje? Daar zie ik zo enorm tegenop.
Streepjescode: wat fijn zo'n positief bericht na het nare gevoel van van de week!

Ik ben in de halelujastemming, ik heb nu 3 weken en 3 dagen vakantie! En op mijn 1e werkdag de 20 weken echo (14-9).

Ik vond het werken de laatste tijd best zwaar maar door personeelsgebrek en doorzettingsvermogen, en hulp van mijn collegae heb ik het gehaald. En daar ben ik best trots op want ik had het een paar weken geleden niet gedacht dat ik het vol ging houden. Nu dus eerst Lowlands en dan drie weken vrij! En lekker met de camper op vakantie. Ik hoop dat ik er zo van oplaad dat het daarna ook nog goed te doen is op het werk.

Voor nu slaap lekker, voor zover mogelijk want door die dromen word ik veels te vaak wakker.
@streepjescode, fijn dat je er weer bent, je klinkt in elk geval een stuk opgewekter Ik lees morgen verder!

@floortje: we hebben zo'n dik luchtbed, dus dat lag prima. Wel lastig om in liggende positie een broek aan/uit te doen, of om om te draaien op het luchtbed, dat vraagt toch wat van je buikspieren (die ik nu niet meer hoor te hebben).
.
Jippie, SofiaLaLa! Dat is goed nieuws! En toch weer een hele opluchting lijkt me!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven