Werk & Studie alle pijlers

vraagje over zakelijk drukwerk

18-08-2010 11:19 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste medeforummers,

Ik ben op zoek naar een bedrijf dat van die kartonnetjes kan bedrukken die je over een plastic zakje heen niet. (Ik hoop dat iedereen begrijpt wat ik bedoel...) Hiervoor moet een naam zijn, maar die weet ik niet en dat is het probleem... weet iemand hoe je zo'n kartonnetje noemt? Dat zou het zoeken veel makkelijker maken, want ik kom niet verder dan 'gewone drukkers' (op papier) of bij plastic zakjes-bedrijven. Het gaat mij dus enkel om de kartonnetjes die je erover heen niet....iemand????

Alvast bedankt!

Groetjes Artio
.
Ik neem aan dat je zoiets bedoeld?

Die kan iedere drukker (op papier) voor je maken.

Gewoon het bestand aanleveren, op dik papier (karton) laten drukken.

De drukker kan het vaak zelf, of heeft anders wel connecties die er eventueel nog een vormpje uit kunnen stansen (bijvoorbeeld dat gaatje waaraan de dingen kunt ophangen).
Misschien kun je hier iets vinden: http://www.europages.nl/b ... rw/verpakkingszakjes.html
ja dat dacht ik ook, maar ik heb geen doosjes nodig en mijn conclusies tot nu toe zijn

- karton-mensen verkopen dozen, maar bedrukken deze niet

- karton-mensen die dozen verkopen verkopen geen plat bedrukt karton

- bedruk-mensen bedrukken papier, geen karton

- bedruk-mensen die wel drukken op karton bedrukken dozen

- karton en bedrukken gaat lastig samen (en zijn twee aparte vakgebieden)

ik wil dus iemand die karton aan 1 kant kan bedrukken op een maat door mij opgegeven. Deze vouw ik dan dubbel en niet ik over een zakje vast.

nog maar even doorzoeken....
wow jullie zijn sneller dan ik

tja ik dacht misschien van die dubbele visitekaartjes, maar dan betaal je voor een luxeproduct terwijl ik gewoon de budgetversie wil haha
Mag ik bedrijfsnamen noemen? Zo niet, dan haal ik het weer weg! (ik ben geen eigenaar, of belanghebbende, ik koop er zelf alleen af en toe ook eens wat)

www.knetterleuk.nl
.
Je kunt het ook laten drukken op gewoon papier en laten verlijmen met karton.
Budget wordt het toch niet, als je naar een echte drukker gaat.

Hoeveel van die dingen heb je nodig?
die snoepzakjes... zoiets bedoel ik!!!! (ik weet dat look-o-look ook snoep heeft in van die plastic-zakjes-met-een-kartonnetje) Daar moet toch een naam voor zijn????

ga even op die site loeren
quote:Artio schreef op 18 augustus 2010 @ 11:26:

ja dat dacht ik ook, maar ik heb geen doosjes nodig en mijn conclusies tot nu toe zijn

- karton-mensen verkopen dozen, maar bedrukken deze niet

- karton-mensen die dozen verkopen verkopen geen plat bedrukt karton

- bedruk-mensen bedrukken papier, geen karton

- bedruk-mensen die wel drukken op karton bedrukken dozen

- karton en bedrukken gaat lastig samen (en zijn twee aparte vakgebieden)

ik wil dus iemand die karton aan 1 kant kan bedrukken op een maat door mij opgegeven. Deze vouw ik dan dubbel en niet ik over een zakje vast.

nog maar even doorzoeken....Een beetje drukker kan inderdaad gewoon precies volgens jouw specificaties drukken en als het meezit krijg je je kartonnetjes nog gevouwen en wel geleverd ook.
.
Je kan het werkelijk bij elke repro laten printen hoor. Drukken is duur, maar printen op 300 grams is mogelijk, laten rillen en snijden en nieten maar. Doordat het is dubbelgevouwen krijg je 2x300 grams en dat voelt echt al wel stevig aan! Ik zou gewoon naar de eerste de beste repro stappen en je ontwerp digitaal aanleveren. (het adres wat ik gaf doet het volgens mij ook zo!)
Volgens mij kun je het beste zoeken op 'hanglabel'. :D
Nee iets laten drukken is niet goedkoop, maar ik vind dat bij een goede drukker en het juiste product de uitstraling zoveel beter wordt, dat dat het waard is.

Met budget bedoel ik dat je van die dubbele visitekaartje betaalt voor het dubbelzijdig laten drukken en dat is meestal mooi zwaar papier. Ik wil gewoon saai karton met bedrukking aan één kant. Ik weet dat drukken duur is, maar daarom wil ik ook niet meer betalen dan nodig

Aantallen heb ik nog niet zo over nagedacht eigenlijk (dat is zeker heel dom) Ik zit nog in de orientatiefase.... daarom kan ik niets vinden en heb ik geen benul van prijzen en aantallen
Kijk dat biedt perspectief als bijna elke drukker dat kan is het een kwestie van rondvragen idd.

Ik kan zelf de bestanden digitaal aanleveren in het gewensten format, dus dat is geen punt.
.
Als je wilt laten drukken valt knetterleuk al af, want die printen alles. Wat je wil is echter heel simpel, dus ik zou gewoon een aantal drukkers opbellen.
Tja ik dacht ook 'zo moeilijk kan het toch niet zijn', maar toen kon ik geen voorbeeld vinden van wat ik zocht en als je niet weet wat je precies zoekt (als in: term voor het product) is nogal frustrerend hahaha, maar bedankt in elk geval heb al weer zoveel suggesties gekregen!!!!
Als je oplage maar groot genoeg is, is drukken in verhouding helemaal niet zo duur hoor. Wat goedkope drukkers waar ik goeie ervaringen mee heb:

Printwebmedia

Rasterpunt/Printwell

Flyerwire

Vistaprint
Kijk eens op uniekverpakkingen.nl

Volgens mij heet hetgeen wat je bedoeld een eurolockkaart. En die kan je zeer zeker wel bij de drukker laten drukken. Zij stansen het dan gelijk uit, met het eurolockgat erin. Jij hoeft dan alleen te vouwen en te nieten.

Ik weet niet precies wat je wilt verpakken maar je zou ook kunnen denken aan een gripzakje met een kartonnetje er in (een gripzakje is zn zakje met een sluiting die je dicht moet drukken) die hebben ook een eurolockgat bovenin.

Of je koopt losse Eurolock plakoogjes, die kun je ook op je product plakken om te hangen. Die staan verder op die website ook wel genoemd.
Even gegoogled, ik ken ze niet en wil er geen reclame voor maken en als deze het kan, kan elke drukker het, maar hier de info die jij zoekt denk ik:

http://www.martinwebprint ... epersonaliseerd%20printen
Eurolock en hangtag zijn inderdaad zoekwoorden waar ik wat mee kan.

Ik heb van die zipzakjes idd, maar wilde graag wat extra's. Zat te twijfelen tussen een (visite)kaartje erin of zo'n hangtag eraan. Een kaartje erin is handiger (en goedkoper) maar dan is het kaartje moeilijk te zien door het product dat er in zit. Od zou de bedrukking dan aan de achterkant moeten??? Maar wie kijkt er naar de achterkant??? Lastig dus... vandaar dat ik 'even' wou kijken naar zo'n hangtag
Wat wil je er in stoppen dan? En waar ga je het verkopen, in een winkel of op de markt, dan maakt presentatie nog wel wat uit.

Soms is het mooier als je het of in een bedrukt zakje of doosje doet met een mooie foto van het product op de voorkant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven