cd met lieve/leuke/grappige kinderliedjes

12-11-2007 07:42 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben dol op zingen en ik zing nu van Stevie Wonder tot Coldplay voor mijn newborn prinsesje. En ook al begint ze niet te huilen en lijkt ze het wel aardig te vinden, ik wil me graag aanpassen naar haar niveau.

Zelf kom ik niet verder dan slaap kindje slaap en klein klein kleutertje, maar laat ik vroeger als kind al een hekel aan dit soort liedjes hebben gehad...

Wie weet een leuke cd met lieve, grappige liedjes dat ook nog eens prettig gezongen wordt (dus niet a la de fluitekruidjes of de boomkrekeltjes of weet ik veel hoe die gruwelijke kinderkoortjes heten)? Het mogen dus echt wel bekende liedjes zijn (graag zelfs), maar weer niet te gezapig.

Ja, ja, moeilijk ben ik, he? ;)))
kingsqueen wijzigde dit bericht op 12-11-2007 07:43
Reden: Colplay is met een d ook nog erbij
% gewijzigd
Hier kom ik nog op terug
- cd´s van VOF de Kunst, van Dikkertje Dap, de Lapjeskat, Vanaf hier nog 5 kwartier. De eerste twee zijn in ieder geval de teksten van Annie MG Schmidt.

- Dirk Scheele, met o.a. de Liedjesspeeltuin

- De liedjes met een hoepeltje erom. Wel met een kinderkoortje, maar vaak voor weinig te krijgen bij Kruidvat, V&D en ze hebben een boel liedjes. Er zijn 5 cd´s van deze serie.

- Boemretteketet, ook een kinderkoor, maar het is wat meer moderner

- Cd´s van Sesamstraat. Vind ik wel vrolijke muziek, over allerlei onderwerpen. Ook in vele soorten en maten.

Anders bij een groot warenhuis eens kijken, ze zullen er ongetwijfeld wel wat hebben. Of anders bij bol.com.
http://www.music4babies.com/frame_baby.html

hier vind je in de webshop ook kleuter cd's ook op onderwerp, bv als je ze beter wil leren eten, zijn er liedjes over eten.

Ik heb zelf toendertijd de baby cd's gehad, die waren grappig om de reacties v je baby te zien.

leuk om even rond te neuzen.
Woezel en Pip is hier helemaal favoriet sinds een paar weken.

De liedjes met een hoepeltje erom heb ik ook, maar ik ga echt over mijn nek van die zoetsappige stemmetjes en die aardappeltjes in kinderkelen.
..
Hier hebben we in grote lijnen dezelfde muziek als Tieger. Daarnaast heeft de oudste (10) Doe Maar ontdekt en is de favoriet van de jongste (2) een cd'tje van de Nijntje musical.
Tja, ze zijn zoetsappig met de Nachtegaaltjes , maar je hebt dan wél praktisch alle ouderwetse kinderliedjes. Vind er zelf ook weinig aan, maar goed. Zing zelf een behoorlijk beperkt repertoire, van de liedjes die zoon het leukste vindt en die ze op het kinderdagverblijf ook zingen. En na 4 liedjes ben ik het ook wel zat, plus dat dan vaak het toetje al wel opgeschept is
Tegenwoordig zingen ze op de peuterspeelzaal voor een deel andere liedjes dan in mijn tijd. En de kinderen vinden ze geweldig. Olifantje in het bos en de Krokodil en zo nog wat meer. Die moet je kind eens leren, dat gaat gebeuren, dus je kan alvast een cd kopen waar die opstaan. Wij hebben ook zo eentje thuis, maar hoe heetie nou. Iets als Boem Ratakata of zo. Verder worden Bassie en Adriaan erg gewaardeerd en, natuurlijk, K3.
Soep met ballen zal nooit met hetzelfde zijn
Cowboy Billie Boom: dat zijn bekende kinderliedjes in een muzikaal jasje en de enige muziek waar paps en ikzelf ook vrolijk van worden (in plaats van steeds chagrijniger

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven