Gezondheid alle pijlers

Al dagen misselijk door stress

18-08-2010 13:49 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al dagen misselijk door stress. Het achterliggende probleem kan ik niet zo 1, 2 op lossen, maar wat kan ik doen om die misselijkheid tegen te gaan?

Ik probeer echt te eten, maar ik krijg m'n eten gewoon niet weg.
Ontspanning zoeken! Ga wandelen, een boek lezen, mediteren... Tegen de misselijkheid kun je niets doen tenzij je je stress wegjaagt. Eet gezond en kom een beetje in balans.
Verse gemberthee, google maar eens.
Eten is toch the only way. Want je hongergevoel ga je namelijk ook weer vertalen als 'misselijk' (dat doe ik tenminste wel bij stress) en dus blijf je misselijk. Als ik het zo erg heb, schakel ik over op fruit (banaan, ananas, mango, druiven) dat krijg ik nog wel weg.
potlood en papier en ga rustig zitten (na)tekenen, dat advies kreeg ik van de dokter bij misselijkheid bij stress.
Bedankt! Ik ga alle tips gewoon proberen
Dus je gaat al wandelend een gemberwortel na zitten tekenen, terwijl je een banaan in de thee sopt en een boek over meditatie leest. Leidt in elk geval wel lekker af van je stress-oorzaak, dunkt me
Een smootie van fruit en zuivel kan ook wel wat helpen.

Ik denk idd ook dat je misselijk ben door een lege maag.
quote:Moosey schreef op 18 augustus 2010 @ 14:30:

Dus je gaat al wandelend een gemberwortel na zitten tekenen, terwijl je een banaan in de thee sopt en een boek over meditatie leest. Leidt in elk geval wel lekker af van je stress-oorzaak, dunkt me gewoon alles in de blender en dan opdrinken met een rietje.
quote:Maja82 schreef op 18 augustus 2010 @ 14:31:

[...]

gewoon alles in de blender en dan opdrinken met een rietje. Zou dat geen laxerend effect hebben dan?
quote:spuka schreef op 18 augustus 2010 @ 14:56:

[...]

Zou dat geen laxerend effect hebben dan?Nee, in potloden zit toch Norit?
quote:Moosey schreef op 18 augustus 2010 @ 14:30:

Dus je gaat al wandelend een gemberwortel na zitten tekenen, terwijl je een banaan in de thee sopt en een boek over meditatie leest. Leidt in elk geval wel lekker af van je stress-oorzaak, dunkt me
quote:Captain_Obvious schreef op 18 augustus 2010 @ 15:37:

[...]

Nee, in potloden zit toch Norit?

Hoe is't nou, TO, al minder misselijk?
Zie je bericht nu pas Moosey. Maar helaas heeft het tot nu toe nog niet echt geholpen. Probeer echt te eten, maar ik krijg bijna niks weg en sowieso smaakt het allemaal ook niet.

Drinken gaat er nog redelijk in dus ik leef een beetje op drinkontbijt enzo
Probeer anders te eten wat je echt lekker vindt.

En hier een melig lied om je een beetje op te fleuren, het is Paul Haenen

http://www.youtube.com/watch?v=RTxeGpXlDKM
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Ik herken je gevoel van een hele tijd geleden.

Ontzettend veel stress (liefdesding) en misselijk. Daardoor niet eten en nog meer misselijk.

En toen was er een week voorbij.

Stom joh!

Mijn idee? Dwing jezelf dagelijks tot een yoghurtje en pers een sinasappel en gooi die in de blender met een banaan.

Dan gaat je maag niet helemaal op hol.

Sterkte!
Toen ik net hoorde dat mijn man kanker had heb ik een week lang niks gegeten. De eerste dagen ging zelfs drinken eigenlijk niet.

Water drinken en sapjes ging als eerste weer. Daarna kwam er een lieve forumster met iets wat ik lekker vind en heb ik heel heel langzaam wat vast weg zitten eten.

Sterkte want het is gewoon erg rot
Ow en wanneer je wel weer kan eten eet dan niet te vet en te veel om je maag niet van streek te maken.
Wat rot voor je dat je zoveel stress hebt.

Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Jullie zijn lief Ik was al een tijdje niet echt blij met m'n relatie en een paar weken terug kwam het besef dat er nu dingen moesten veranderen. Toen is de stress begonnen. Inmiddels ben ik in de laatste 2 weken zo'n 5 kilo afgevallen.

Met de lunch dwing ik mezelf om 2 boterhammen te eten, verder gaat er weinig in gedurende de dag. Wel drink ik goed, vooral ranja waardoor de misselijkheid minder wordt.

Als het straks beter gaat ga ik het eten ook maar langzaam opbouwen, anders is m'n maag weer gelijk van streek.
Ik hoorde laatst dat cola helpt tegen misselijkheid. Misschien kun je dat uitproberen!
Wat voor mij goed werkt als ik (om andere redenen) misselijk ben en toch iets naar binnen wil krijgen: van die zakjes met knijpfruit. Een soort van appelmoes maar dan met allerlei smaakjes. Je misselijkheid gaat er niet van weg, maar je voelt je dan wel iets beter omdat je iets in je maag hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven