Andorra??

19-08-2010 14:53 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Manlief en ik hebben in september eindelijk vakantie. Helaas maar 12 dagen maar beter dat dan niets. We zijn met z'n 2en dus geen kindjes.

Nu zitten we al een hele tijd te twijfelen waar we heen zullen gaan. Misschien moeten we naar Scandinavie om dingen te regelen (we gaan daarheen verhuizen) maar als dat nog niet hoeft dan willen we toch wel graag weg.

We hebben gedacht aan Italie (ouders hebben daar een huis).

Kroatie (met tent)

Schotland (hotelreis)

maar nu was ik nog wat meer aan het zoeken en kwam Andorra boven drijven. Maar ik weet echt niet of het leuk is, met name in september.

We zoeken: Mooie natuur, niet te druk maar ook niet uitgestorven. Lekker eten en drinken. Mooie stadjes, dorpjes om te bezoeken. Lekker kunnen wandelen en autotochtjes maken.

Lekker weer is mooi meegenomen (vandaar dat we ernstig twijfelen over Schotland).

Wie oh wie is in Andorra geweest en heeft tips voor me? Is het aan te raden of juist niet? Zo ja waar kan je dan het beste naartoe gaan?

alvast bedankt!
Leuk voor 1 dag, want het is erg ieniemienie, of je moet je goed vermaken met wandelen in de bergen. Dan kom je je tijd wel door.
In September veel regen volgens mij in Andorra.

Leuk voor een dag, maar vanuit Andorra kan je mooie delen in Spanje en Frankrijk bezoeken.

Andorra is relatief goedkoop (belasting vrij)
ik ben in Andorra geweest. Ik vond het helemaal niks. Een groot dal volgebouwd met winkelcentra, grote hotels, benzinepompen (want alles taxfree!). Niks moois aan. Geen schattige dorpjes, maar gewoon 1 "grote" stad (andorra-stad). De natuur (als je de bergen in gaat) is wel erg mooi, maar het landje is zo klein (en je kunt er maar op 1 bepaalde manier in) dat dit je ook al snel beperkt.

Wat mij betreft geen aanrader.

Dan zou ik gewoon in een mooi dorpje in het noorden van Spanje gaan zitten.
Zoek eens op Rupet / Rupit (weet niet precies hoe het heet)(schattig dorpje in Spanje) Niet ver van andorra af.
Ik ben ook in Andorra geweest en ik kan het ook alleen maar afraden. De enige voordelen zijn belastingvrij winkelen en mooie natuur. Behalve dat is er niks in Andorra te beleven.

Voor wat jij zoekt Floortje, zou ik lekker naar Andalusië gaan. Natuur, mooie steden, schattige dorpjes, lekker eten, en mooi weer te over.
Andorra is heerlijk bergwandelen, en de schattige dorpjes in Spanje ben je snel genoeg. Je moet wel van steile bergweggetjes houden (met de auto).
ik denk niet dat het Andorra gaat worden. Reacties hier zijn niet super en ik heb ook diverse andere negatieve reacties gevonden. Misschien een keer in de winter voor het skiën.

Nu zoeken we nog even verder. Inmiddels wel de vakantie weten te rekken naar 2 weken. Dat is natuurlijk altijd super!
Ik vind Andorra alleen maar leuk als er heel veel sneeuw ligt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven