Januari 2009 (Deel 2)

22-04-2009 15:40 2502 berichten

En hier weer verder!

Link oude topic: JANUARI 2009
Alle reacties Link kopieren
Wow Njb, dat is ook een ontwikkeling zeg!

Wat is eigenlijk handiger, een potje of wc-verkleiner?
Wat goed NJB! En zo snel al! Ik heb wel vaker gehoord dat het met een tweede sneller kan gaan omdat ze een broertje of zusje als voorbeeld hebben.

Chili, m'n ouders hebben inderdaad een leren bank. Maar dat was helaas niet de bank waar ze op plaste.... m'n moeder heeft het met een emmer sop zo goed mogelijk schoon proberen te maken. Reactie van m'n zus: ik ga nooit meer op die bank zitten .

Lucia, goed te horen dat jullie goede ervaringen met Iberia hebben. Ik heb er namelijk slechte ervaringen mee, maar dat is wel zonder dat ik een kind bij me had. Misschien dat dat scheelt .

Wen, spannend over een maand al. We zullen je hier op het forum wel missen!

Chili, alvast een fijne tijd in Zweden gewenst (en een goede reis natuurlijk).
Ach, het was vast een toevallige samenloop. Kan me niet voorstellen dat dit het begin is. Ze heeft al wel intersse in de potjes.

Met Ragazzo begonnen met af en toe op potjes zitten. Toen weer een paar maanden geen aandacht aan gegeven. Toen gestart met de wc. Hij zit ook al zonder verkleiner op de wc. Bij prenatal een handige verkleiner mét trappetje gekocht, kan ie het helemaal zelf(op den duur) Hij zit inmiddels helemaal niet meer op het potje.

Denk dat we het met Ragazza ook zo gaan aanpakken en misschien wat vaker al op de wc.
He meiden,

Ik heb mn nick iets aangepast, ik was door alle topics die ik ooit geopend heb + alle info hier wel heel herkenbaar..

NJB wat goed zeg! Go Regazza!!
wij hebben so wie so 3 stoelen, oudste heeft een eigen, ik verwacht dat die twee kleine kontjes er wel samen op kunnen.

Mijn tante (= kinderarts) raadde mij aan om de kinderen allebei van te voren te sprayen met neus spray, niet de zoutoplossing, maar de versie voor kids vanaf 6 jaar. Eenmalig zou dat geen kwaad kunnen.

Hopelijk gaan de lange vluchten ook goed, dan zijn die 2 uurtjes van mij een kippetje!
Golfje, dat had ik ook gehoord. Gedaan voor onze vlucht en prompt kreeg Ragazzo een bloedneus in het vliegtuig! (schrok me rot, stewardess ook meteen erbij) Gelukkig ging het vrij snel over. Weet natuurlijk niet of ie dat ook had gehad zonder neusspray. Op de terugweg niet gedaan, geen bloedneus gehad.

Nu heeft ie trouwens af en toe uit dat neusgat vaker spontaan een bloedneus.

Ben ff kwijt wie er allemaal op vakantie gaan: fijne vakantie!
Njb, had hij voor die tijd ook al bloedneuzen?

Ik had er al wel eens aan gedacht om uit te zoeken of het niet kon, met xylospray.

Ooh Lucia, ook gezwicht? (je was inderdaad wel herkenbaar denk ik ) Dat wordt wennen, met je nieuwe nick
Nee, hij had het nog nooit gehad.
Hmm, dan denk ik dat ik het bij de zoutoplossing laat...
een bloedneus behoort echter niet tot de bijwerkingen? Kan het niet een adertje zijn dat door de druk is gesprongen? En nu steeds snel kapot is en daardoor bloed?

Ik neig nog wel naar geven, met name omdat de jongens een en al snot zijn. Zout oplossing helpt niet echt en ik denk dat zo n verstopte neus echt niet prettig is in het vliegtuig.

Wat is het toch altijd een hoop werk, zo n vakantie. Ik wil altijd het hele huis schoon, alle was aan de kant en de bedden verschoond voor vertrek. Pff. Ach ja, ik kan straks 2 weken uitrusten he!
Geen idee waardoor het komt, maar ik vond het wel erg toevallig.

Een ander tip die ik heb gekregen voor kinderen met oorpijn in het vliegtuig: op ieder oor een plastic bekertje plaatsen!
Heel herkenbaar Golfje! Ben hier ook al de hele avond aan het pakken en het schoonmaken. Ook de was moet gedaan worden. En het stomme is, na de vakantie kan je opnieuw beginnen... Yuna was ge-luk-kig niet verkouden in het vliegtuig. Echt mazzel omdat ze bijna altijd verkouden is. Al is het de laatste weken wel minder. Ik zou persoonlijk ook gaan voor de spray en daarnaast gewoon een flesje geven tijdens opstijgen en landen. Hier geen oorpijn ervaringen met het vliegen. Jullie vertrekken morgen toch? Heel veel plezier, lekker genieten!!

Wij rijden vrijdag weg, overnachten ergens aan zee in noord Duitsland. Terugweg ook met overnachting dus wel relaxed. Duim echt voor in ieder geval droog weer.

NJB wat goed van je kleine meid! Hoe is het met jou?

Hmmm Lucia, wel een kleine verandering, is dat voldoende? Wat Kitty al schreef, heb je deze week de echo?

Kitty had ze dus net de verkeerde bank haha

Wen; Yuna vind op dit moment een (plastic) thee service erg leuk (aanbieding Hema). Misschien is dit nog leuk om mee te nemen voor in het vliegtuig? Het zit in een klein rieten koffertje. En wasco kleurtjes met een kleurboekje?
Ha, ik ga toevallig morgen naar de Hema, ik zal eens kijken Chili, bedankt voor de tip!

Tijdens opstijgen en landen leg ik Bloem wel aan, met een flesje erbij paraat als achtervang. We denken nu over het aanschaffen van een net-book, mijn laptop is wel aan vervanging toe eigenlijk, en misschien is een net-book wel zo handig dan. En makkelijk in het vliegtuig.

Vakantiegangers, veel plezier en mooi weer gewenst!
Goeiemorgen!

Even snel, de echo was helemaal goed! Joepie! Alles erop en eraan. Wat een opluchting weer

Dat mn nieuwe nick niet zo anders is, geeft niet, als mn andere nick op non-actief staat, is dat 'loepje' weg en is mijn geschiedenis niet meer zo makkelijk te vinden, snap je?
O ja, over die neusspray, waarom de spray vanaf 6 jaar? Is t dan niet beter om een spray van 2-6 jaar te geven? Die gebruik ik voor mezelf ook, vind die andere veel te sterk..

Maar zoutoplossing moet zn werk ook wel doen toch? Zeker als het preventief is.
O ja, Golfje en Chili, fijne vakantie!!!
Fijn Lucia!

Is die van 2-6 ook met xylo?

Ik weet niet meer precies hoe het zit, maar de werking is anders. Ik geloof dat de zoutoplossing het slijm verdunt, en de xylo de slijmvliezen laat slinken. Ik denk dat dat laatste meer invloed heeft in het vliegtuig, maar geen idee of dat echt zo is.
Yep, zit ook xylo nogwat in, alleen de helft van de normale hoeveelheid, 0,5 mg. Ik heb net even op mijn eigen spray gekeken. Bijna alle (huis)merken hebben ook voor die leeftijdscategorie een spray.

Chica heeft die overigens nog niet gebruikt.
mm, morgen dan toch nog even goed kijken bij de drogist. Het gaat idd om die xylo, maar ik zag die alleen vanaf 6.Als er ook een variant is van 2-6 neem ik die zeker.

Ik heb uk gisteren nog eens in de babybjorn gedaan. Hij weegt nog steeds geen 10 kg, en hij paste eigenlijk nog prima. Ik duw die dus ook nog maar in de koffer.

Lucia, wat fijn dat alles goed was! En het geslacht gezien of niet? Heerlijk als alles er goed uit ziet.

Drinken jullie kids nog uit een flesje? Ik heb die allemaal al weggegooid, hij drinkt alles uit een (tuit)beker. Ik neem wel een flesje mee in het vliegtuig.

Oudste stuitert echt alle kanten op, hij vindt het zo spannend om te gaan. Wel erg leuk dat hij het echt al beseft.

Het huishouden is grotendeels bijgewerkt. Morgen nog twee wasjes en dan alles in de koffer en weg zijn we.

Tot over 2 weken en voor degenen die ook gaan: fijne reis!
Fijne vakantie Golfje! Ik dacht je vandaag al op reis zou gaan. Maar ook morgen dus. Veel plezier, hopelijk slaapt je oudste vannacht nog een beetje door de spanning .

Lucia; fijn dat alles goed is zeg! En je weet dus nu ook wat het wordt??

Wen; het service nog gevonden? Het was in de uitverkoop dus misschien wat het al uitverkocht? Een portemonnee met bonus kaarten is hier ook een hit op het moment. Die gaat dus morgen naast het service ook mee. Verder wat boekjes, dvd's met speler, een puzzel en wasco/potloden.

Fijn (zonnig) weekend alvast voor iedereen! Tot na mijn vakantie!
Serviesje wel zien staan, maar ik had mijn handen vol dus ik kijk van de week nog eventjes. Wel nog een houten puzzel gescoord die door vriend meteen bestempeld is als lelijkste ooit

Golfje, wij gebruiken heel soms nog een flesje als er 's avonds wat extra melk nodig is, dan vind ik zo'n tuit niet zo geschikt, wat kouder ofzo. Maar eigenlijk bijna nooit dus. Ik denk wel dat we er ook eentje meenemen in het vliegtuig, als ze wel veel moet drinken werkt dat beter met een flesje denk ik. Zo jong en dan al nostalgie
Hier ook een goede echo gisteren. Baby in wording was flink aan het rondspringen en had een sterke hartslag.

Lucia, ja ik ben ook nieuwsgierig, hadden ze het geslacht gezien?

Chili en Golfje vertrokken lees ik. Geniet van jullie vakantie!

Ik heb bij Elena trouwens nog nooit gemerkt dat ze last heeft van haar oren tijdens het vliegen in tegenstelling tot mijzelf.

Zelfs toen we een keer vlogen en ze herstellende was van een oorontsteking gaf ze geen kick.

Elena drinkt alleen nog een fles met melk voordat ze naar bed gaat. Als we vliegen neem ik altijd een lege beker mee en als we door de beveiliging zijn koop ik een fles water en/of een klein flesje met appelsap.

Vandaag is het weer zover. Ze vliegt terug vanuit Nederland samen met m'n ouders en zus. Ik kan ze vanavond dus allemaal op de hoogte stellen van m'n zwangerschap!
Jee, wat fijn Kitty! Gefeliciteerd!! Veel plezier met vertellen!

We weten het geslacht niet.. De baby wilde liever dat dat een verrassing blijft en liet zich niet in het kruis kijken..

Chica drinkt melk ook uit een fles. Alles drinkt ze verder uit een (tuit)beker, maar melk wil ze alleen uit een fles.. Gek kind..
Kitty, wat fijn!! Een broertje of zusje voor Elena in wording!

Haha, Lucia, dat had ik ook bij Ragazza. Komen we weken later bij de pretecho (3d) zegt de beste man meteen, o dan is het vast een meisje. En ja hoor.
Kittycat, super dat je een goede echo had! Veel plezier met vertellen en met Elena weer knuffelen natuurlijk.

Lucia, da's ook wat! Gaan jullie nog een extra echo laten maken, of laat je het zo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven