***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Succes Leen!

Even heel snel, want ik zit hier op kantoor al anderhalf uur met een loeiend brandalarm dat niet uitgaat.... IK WORD GEK!!!

Lievelust: ik zit niet in het strafrecht (natuurlijk wel gehad tijdens mijn studie). Ik heb het idee dat het niet heimelijk mag worden opgenomen en in elk geval niet openbaar gemaakt mag worden. Probleem is natuurlijk altijd om te bewijzen dat er getaped is.

Is er iets gezegd dat een probleem kan vormen als het opgenomen is? Staan de camera's alleen op zijn pand gericht of ook op de openbare weg en op dat van jullie? Dat kan namelijk niet zomaar op grond van de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP, of hele simpel: in het kader van privacy).
Hmmm...ik heb GV opgenomen. Nu hebben jullie de clou verteld...!
oeps, sorry Lara....
OOh wat zijn er toch een boel kleine snotneusjes!!! Hier gaat het best goed.

Ik ga even snel bijlezen hoe het is met Robbie. tot later!!
Lara, ik hoorde de telefoon niet, wat jammer! Ben je erg nat geregend? Het was hier trouwens complete chaos, vandaar (twee poepluiers mét vieze rompers, twee hongerige jongens, Morris die vervolgens ging overgeven, Lars die toen viel en heel hard ging huilen, Morris die ook heel hard ging huilen uit solidariteit, Morris die toen weer een borst moest en naar bed ging, Lars die bijna stikte in een stuk appel (héél eng), vervolgens moest overgeven en dat was het - behalve dan dat ik ook best honger had en zin in een kopje thee en de boodschappen moest uitpakken en o ja vreselijk moest plassen).

Wat afzien trouwens van dat brandalarm, zo valt toch niet te werken?

Nu eerst maar even drie keer diep ademhalen en ontspannen.
Hey meiden

Ik weet eigenlijk de laatste tijd niet teveel wat schrijven.

Sterkte Leen met het helmpje van Luna. Ik wil ook wel een foto zien hoor !

Dropneus : hoe gaat het op je werk?

Lara hopen dat dat vreselijk brandalarm stopt hoor, echt om gek van te worden

Gesprek met politie was goed. En de rechtzaak daar weet ik nog niets van.

Verder ben ik verder bezig met solliciteren.
Oei, oei, oei Michaatje...wat een drama zeg! Klinkt als erg druk. Jammer dat ik je niet een handje heb kunnen helpen.

Hoe heb je Lars van zijn appeltje bevrijd? Heb je hem op de kop gehouden?

Ik heb hard doorgefietst, dus ben niet al te nat geworden. Het alarm was om 12:15 nog niet uit, maar mijn baas was er en de monteur stond op de stoep dus ben ik maar weggegaan. Na 3 uur en een kwartier in de herrie had ik het ook wel gezien.... Woensdag hopelijk een productieve werkdag.
Lara, lekker zeg, bijna vier uur zitten in een brandalarm! Zou er helemaal gek van worden!

Mich, ik vraag me net als Lara af hoe je Lars hebt gered van zijn appeltje. Hugo stikte een paar dagen geleden bijna in een stukje brood (lang leve het zelf eten!) en ik heb in blinde paniek mijn vinger in zijn keeltje gestopt en het stukje er uit gevist. Het arme ventje was helemaal van de kaart, maar kreeg weer lucht.

Morgen ga ik met Steijn naar de huisarts en Hugo gaat solidair mee. Steijn geeft zo vreselijk veel terug, dat ik het niet normaal vind. Zijn flesje Nutrilon krijgt hij nog steeds met een berg Nutriton er in. (Huug ook, maar dan wat minder van de Nutriton) Hugo houdt het andere eten goed binnen, maar Steijn geeft werkelijk alles terug. Brood komt er uit, net als de warme prak en het fruitje. Vanmiddag hebben de jongens hun eerste flesje diksap gekregen (aanrader zeg!) en Steijn gaf binnen vijf minuten alles weer terug. Het was maar een klein flesje van 20 cc, dus mij lijkt niet dat het te veel was. Dit kan toch niet goed zijn? Ik heb wonder boven wonder de huisarts zelf aan de telefoon gekregen en hij wil Steijntje dus morgen zien. Waarschijnlijk heeft hij een vernauwing aan zijn maagje, dus ik moet hem goed in de gaten houden vandaag en alles in heel kleine beetjes aanbieden. Overigens is er al een paar maanden geleden gedacht aan een vernauwing, maar toen bood de Nutriton uitkomst. Jemig, ik kan toch niet alles met Nutriton gaan mengen? Dadelijk drinkt hij zijn op zijn examenborrel een (malt)biertje met een paar flinke scheppen uit die o zo mooie oranje pakken!
Een vriendinnetje vertelde me laatst dat je je vuist op zijn middenrif moet zetten en daar met je andere hand (niet al te hard natuurlijk) kort tegenaan moet drukken. Het schiet er dan direct uit.

Maarja, ik kan me voorstellen dat je het er zelf uit pakt. Kon je er zo goed bij?

Hee, die arme Steijn! Is het erger geworden dus? Als hij een maagvernauwing zou hebben zou dat toch niet erger worden?

(haha, ik zie al een stoere kerel met een miniverpakking Nutriton in zijn broekzak..!)

Gebruiken jullie eigenlijk al tuitbekertjes? Doe je daar dan melk in en gebruik je dan geen flessen meer?
Lara, wij gebruiken nog geen tuitbekertjes. Steijn en Huug vinden het nog gezellig om tegen me aan een flesje te drinken, dus ik begin er volgende maand pas mee. (Steijntje kruipt altijd helemaal tegen me aan, zo lief!)

Ik dacht dat je in het tuitbekertje als eerste iets van yoghurt in stopt. Dit schijnt handiger te zijn om te leren drinken dan gewone melk. (aldus de zeer chagrijnige medewerkster van het cb)
Ik heb net vanmiddag een tuitbeker gehaald, ga er vanmiddag even mee proberen...zaten wel erg grote gaten in dat tuutje trouwens.

Lara, nee er is helemaal niks gezegd, alleen waarvoor we die vergunning hebben aangevraagd en tot hoe laat dat duurt enzo. Die camera's staan niet op straat gericht, alleen in zijn voorportaal zeg maar. Hij is echt een beetje vreemd die vbent, daarom wil het ook niet zomaar over m'n kant laten gaan, hij hoeft echt geen opnamen van ons te hebben. Ik ga straks maar eens navragen bij de politie of we er iets aan kunnen doen.

Spitsmuisje.. oeh, een vernauwing, dat klinkt best eng. Wat is daar aan te doen?

Leen.. hoe ging het met het aanmeten vandaag?
Yoghurt, ook een goede inderdaad. Ik heb vandaag een tuitbekertje gekocht namelijk (en zeg eens eerlijk, wie wil er niet uit een Jip en Janneke-beker drinken?!) en vroeg me af hoe wat we er wanneer mee gaan doen.

Lievelust: tsja, vreemd. Je zit sowieso met een bewijsprobleem, want het is jouw woord tegen dat van hem. Succes bij de politie, sorry dat ik je niet echt kan helpen! (wil er wel induiken als je het heel graag wil hoor, maar niet vandaag).
Ole drinkt wel soms uit een tuitbekertje, wat diksap, maar hij laat hem wel erg vaak vallen en meestal moet ik hem voor hem omhoog houden, hij snapt het principe van zwaartekracht nog niet helemaal!

Spitsmuis, wat zou dat betekenen voor kleine Steijn, een vernauwing van zijn maagje,klinkt idd best wel eng!

Hé, kan je wel even aan je huisarts vragen wanneer je tv-debuut nu is

Even een vraag,Ole heeft in zijn mondje linksonder een stukje "wild vlees" zitten, een soort bolletje van tandvlees, dit heeft hij altijd al en het cb zei dat dit wel vaker voorkwam. Nu was ik laatst bij de tandarts en zij vond het maar vreemd een stukje wild vlees in zijn mondje en ik moest hem de volgende keer maar even meenemen. Herkent iemand van jullie dit? Weet niet zo goed of ik er nu iets mee moet, de tandarts heeft wel verstand van tanden en tandvlees natuurlijk, maar niet van babies. Bij het CB is het net andersom...Ole had trouwens ook wildvlees bij zijn naveltje, dit hebben ze op het CB behandeld!

Ole is vandaag 2 keer in de auto in slaap gevallen en heeft dus welgeteld 2 keer 20 minuten geslapen. Hij wilde daarna steeds niet meer slapen. hmmmm
Nog even een vraag, maken jullie diksap met afgekoeld gekookt water, of gewoon uit de kraan?
Ik geef nog geen diksap, maar zou het met kraanwater doen. Ik maak flessen ook gewoon met kraanwater, dus waarom diksap niet?
Fachat, ik maak diksap altijd (sinds vandaag) gewoon met water uit de kraan. Ik ben zo laks als ik weet niet wat en vergeet altijd dat ik weer water moet koken en af laten koelen als ik het weer nodig heb! Als je geen loden leidingen hebt kan het geen kwaad.

Ole en wildvlees in zijn mondje? Hmmm, ik zou niet weten op wie ik af zou moeten gaan: het cb of de tandarts!

Een vernauwing aan het kanaaltje naar de maag klinkt enger dan het is, schijnt. Het komt heel veel voor bij prematuur geboren kindjes en het schijnt dat het met een simpele operatie verholpen kan worden. Nu hoop ik niet dat het dit is, maar iets anders!
Oh en dat wild vlees: ik heb echt geen idee. Zou hij er last van hebben? Is het dan ene probleem met doorkomende tandjes?

Muis: dat maagje kan toch niet ineens nog meer vernauwd zijn? Hij spuugt toch meer dan eerst?
Even halverwege reageren want Tommy staat elk moment voor de deur! (onder begeleiding uiteraard)

Muis a.s donderdag echo. Je kan niet alles gaan onthouden hier hoor!!

Mich Wat een drama vanmorgen! werkelijk alles ging mis of niet???wat een baby soap bij jou thuis!!!;-)

Layla/Fachat Ik was helemaal in shock van het einde van GV!

Zoooow spannend!!! En ook vriendlief en ik waren een beetje van slag van de ontvoering! zo'n hulpeloos babytje die zomaar uit zijn wiegje werd geplukt! Tja..je merkt dan echt dat je zelf kinderen hebt!

Nog geen Tommy...even verder lezen.
ik maak dixap met fleswater...Wij hebben een stukje lood in onze leiding geloof ik. Ook steriliseer ik nog steeds elke dag de flessen.(misschien ook een beetje overdreven)
Framboos, ik steriliseer de flessen ook nog steeds! Diksap maak ik met kraanwater. Tja erg logisch is het niet...
Ik gooi de flessen in de afwasmachine (om de dag ofzo). Schijnt ook prima te zijn.

Ik las dat je ook tuitbekers met verschillende standen hebt. Die had ik dus moeten halen. Jammer.
even afreageren! Mijn moeder bracht net Tommy. Kwam ze weer met het verhaal dat iemand had gezegd dat tommy haar ogen had! Zo heeft ze mij ook regelmatig foto's gemaild waar ze vond dat Tommy op haaaaaar leek. Ook lijkt Tommy op mijn vader volgens "allemaal mensen" uit hun dorp

Neeeeeeee of Tommy op vriend of mij lijkt is nog nooit gezegd...Nee hoor, tis een kind van mijn ouders nou goed????

Vind het naar dat ze alles zo op zichzelf betrekt...

Oja, herkennen jullie ook dat jullie ouders geen oog meer voor jou hebben maar alleen nog maar voor het kind? (op zich wel relaxed maar even om het principe)

Ik ben 12wk zwanger denk dat er 2x naar gevraagd is...Vroeger werd ik platgebeld voor van alles en nog wat...Nu alleen nog maar als er iets met Tommy is.

Kortom hou ouder ik wordt, hoe minder band ik met mijn ouders krijg...herkenning?

bah! ben nog steeds boos!
Bah Framboos, wat naar! Maar ehm... dan zou jij dus op je vader noch je moeder lijken nu Tommy op beiden lijkt en niet op jou?

Mijn ouders hebben het gelukkig niet, maar mijn schoonouders wel. Sowieso vragen ze bij mijn vriend naar van alles en bij mij alleen naar Max.

Daarnaast lijkt Max of op mijn vriend of op hen, maar nooit op mij. Ik vind ook dat hij op mijn vriend lijkt, maar er zit ook wel wat van mij in.

Hij heeft bijvoorbeeld 2 kuiltjes in zijn wangetjes. Ik heb er 1. Zijn moeder schijnbaar ook (nooit gezien), dus zegt ze tegen iedereen dat Max dat van haar heeft. Sorry?? Zou het misschien ergens kunnen zijn dat hij iets van mij heeft?

Mijn vriendinnen vinden het dus hilarisch en zeggen elke keer: goh...Max heeft kuiltjes, wat schattig! Heeft hij dat van je schoonmoeder?
Framboos, herkenning! Mijn ouders hadden het eerste half jaar alleen maar oog voor de jongens, maar ze vergaten mij. Op een gegeven moment ben ik waanzinnig uitgevallen en sindsdien is alles weer pais en vree.

Mijn schoonmoeder is ook zo'n verhaal: Steijn lijkt erg op Abe, maar alles wat ze niet kan plaatsen moet hij wel van haar kant hebben. Zo was zij blond als kind (woonde in Nieuw-Guinea waar altijd de zon schijnt. Zelfs negerkindjes hebben daar blond haar), dus Steijn heeft zijn blonde haartjes van haar. Huh? Ik was zelf blond als klein muisje, maar dat wordt even buiten beschouwing gelaten. En dat terwijl er een foto van mij als blond baby'tje in de huiskamer staat! Hugo lijkt erg op mijn vader, maar volgens schoonmams moet hij erg lijken op een verre achternicht van haar, want hij heeft "zooooo'n ander snoetje dan Steijn!". *Heel erg lelijke taal*. Ze ziet de jongens nooit, maar als ze komt blijft ze gelijk maar de hele dag. Zonder dat van te voren aan te kondigen! Bah, bah, bah. Hoe langer ik haar ken, hoe vermoeiender ze wordt.
Spitsmuis: waar haalt ze het vandaan! Nog eerder op een verre achternicht dan op jou? Ik weet niet wat het is, maar kleinkinderen maken nogal wat los bij oma's..., soms alleen iets teveel!

Buitenmeisje: heb je het slapen van Koen op de creche besproken?

Ik had vandaag weer worteltjes gegeven. Max graaide dolenthousiast in het bordje, stak het worteltje direct in zijn mond en knabbelde er wat aan. So far so good, ware het niet dat hij elk hapje zorgvuldig met zijn tong naar buiten duwt om een nieuw hapje af te knabbelen. Zou hij het nu gewoon niet snappen?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel een beetje bezorgd ben elke keer of hij zich niet verslikt hoor... (overbezorgde moeder die ik ben...!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven