Las Barettas Naranjas!
donderdag 19 augustus 2010 om 19:08
dat zijn ook wel heel veel dingen tegelijk om slecht door te slapen.
Pa is net weg, met de bus en de trein. was er vanmorgen al om 10 (!) uur geweest en had langs het IJ tot 3 uur gestaan. Had geen water bij zich, alleen krentenbollen, had ook niks gekocht. Was ernstig verbrand door de zon. Vind het voor een man van 78 in een niet al te denderende gezondheid niet heel slim.
Pa is net weg, met de bus en de trein. was er vanmorgen al om 10 (!) uur geweest en had langs het IJ tot 3 uur gestaan. Had geen water bij zich, alleen krentenbollen, had ook niks gekocht. Was ernstig verbrand door de zon. Vind het voor een man van 78 in een niet al te denderende gezondheid niet heel slim.
donderdag 19 augustus 2010 om 23:01
Nino neemt zijn regeldagen wel serieus: vanaf drie uur elk uur een voeding - en dan nog flink zijn best doen ook. Volgens mij heb ik morgen genoeg melk voor een heel weeshuis.
Pammie, mokkende mini nog onder zeil gekregen?
Sok, dat zou mijn vader ook kunnen doen, maar dan met gewone boterhammen in plaats van krentenbollen (hoewel, exclusief het verbranden: sinds er wat niet helemaal gezonde moedervlekken verwijderd zijn, is hij met de zon wel voorzichtig). Hij komt gewoon niet op het idee dat je ook iets te drinken zou kunnen kopen als je het niet bij je hebt.
Pammie, mokkende mini nog onder zeil gekregen?
Sok, dat zou mijn vader ook kunnen doen, maar dan met gewone boterhammen in plaats van krentenbollen (hoewel, exclusief het verbranden: sinds er wat niet helemaal gezonde moedervlekken verwijderd zijn, is hij met de zon wel voorzichtig). Hij komt gewoon niet op het idee dat je ook iets te drinken zou kunnen kopen als je het niet bij je hebt.
vrijdag 20 augustus 2010 om 05:20
Ik vind het ook niet slim van je vader, maar mijn moeder zou het inderdaad ook zo kunnen doen. En dan eenmaal thuis zeggen dat ze zich zo naar voelt... En je vader is natuurlijk al ouder en heeft qua gezondheid al het een en ander achter de rug, dus ik kan me voorstellen dat je ongerust was.
Miffy, wat een dag van Nino. Zou het weer net zo'n zuiplap worden als zijn grote broer?
Pammie, balen van dat slechte slapen. Gaat het nu je thuis bent weer wat beter?
Miffy, wat een dag van Nino. Zou het weer net zo'n zuiplap worden als zijn grote broer?
Pammie, balen van dat slechte slapen. Gaat het nu je thuis bent weer wat beter?
vrijdag 20 augustus 2010 om 11:29
Gelukkig Pammie dat het goed schijnt te gaan!
Sterkte Mif met het geregel (bibber).
Kwam er gisteren bij thuiskomst achter dat poets niet was geweest, en kon me toen weer herinneren dat ze daarover iets had gezegd ... Helaas had ik de boel wel heel erg de boel laten zijn de laatste dag omdat ik dacht dat ze kwam. De kinderen hebben dan maar heel fout een uur tv gekeken en ik heb maar wat gezogen enzo. Wat ben ik dan weer blij dat ze normaal altijd komt!
Zo, nu nog even een stom klusje afronden. Ben weer eens tussen mijn twee bazen in komen staan, heel fijn (not).
Sterkte Mif met het geregel (bibber).
Kwam er gisteren bij thuiskomst achter dat poets niet was geweest, en kon me toen weer herinneren dat ze daarover iets had gezegd ... Helaas had ik de boel wel heel erg de boel laten zijn de laatste dag omdat ik dacht dat ze kwam. De kinderen hebben dan maar heel fout een uur tv gekeken en ik heb maar wat gezogen enzo. Wat ben ik dan weer blij dat ze normaal altijd komt!
Zo, nu nog even een stom klusje afronden. Ben weer eens tussen mijn twee bazen in komen staan, heel fijn (not).
vrijdag 20 augustus 2010 om 11:44
vrijdag 20 augustus 2010 om 12:21
Och Pammie ... Amandelen eruit is ook niet niks. Ik was 8 jaar, en ik weet nog heel goed dat ik best pijn had. Ik heb toen dagen op komkommerschijfjes geleefd, lekker koel en glijd goed door de zere keel.
Ik vind het tv kijken op zich ook niet zo erg. Maar ten eerste "koop" ik ermee tijd om even rustig de keuken enzo te doen (daar heb ik namelijk s'avonds als ze eindelijk na negenen liggen geen zin meer in!), en dat voelt een beetje raar. En ten tweede zijn ze er hier in Duitsland echt een beetje hysterisch over. Er zijn zelfs ouders op het kdv waar de kinderen helemaal niets mogen kijken. En aan de andere kant hebben hebben de kinderen als ze s'middags thuis komen al van 8 tot 3 "moeten" spelen en creatieve dingen gedaan, ze mogen dan best even "niets". (Zei laatst zelfs nog de kinderarts tegen mij).
Ik vind het tv kijken op zich ook niet zo erg. Maar ten eerste "koop" ik ermee tijd om even rustig de keuken enzo te doen (daar heb ik namelijk s'avonds als ze eindelijk na negenen liggen geen zin meer in!), en dat voelt een beetje raar. En ten tweede zijn ze er hier in Duitsland echt een beetje hysterisch over. Er zijn zelfs ouders op het kdv waar de kinderen helemaal niets mogen kijken. En aan de andere kant hebben hebben de kinderen als ze s'middags thuis komen al van 8 tot 3 "moeten" spelen en creatieve dingen gedaan, ze mogen dan best even "niets". (Zei laatst zelfs nog de kinderarts tegen mij).
vrijdag 20 augustus 2010 om 13:04
vrijdag 20 augustus 2010 om 13:08
Hier wordt er in principe (maar principes zijn er om geschonden te worden ) geen TV gekeken overdag. Maar dat is meer voor mijn eigen gemak, omdat ik geen zin heb in ellenlange discussies en gezeur. Nu is er gewoon duidelijkheid.
Wat apart Nitrogen: hier in Duitsland kijken de kinderen juist heel veel TV heb ik de indruk (alle buurkinderen hebben TV/dvd die ze zelf aan mogen zetten en bij de oppas kijken ze ook vaak TV). En qua eten erger ik me soms dood aan de enorme hoeveelheden snoep/koeken enzovoorts. Ik ben totaal niet tegen snoepen, maar hier moet het altijd in van die enorme hoeveelheden (niet 1 koek, maar gelijk 2 of 3). Of dan spelen de kinderen bij de buurkinderen en dan krijgen ze om 17.30 uur een Magnum in de handen geduwd. En dan klagen de buurvrouwen dat hun kinderen zo slecht eten 's avonds...
Op de Kindergarten kreeg ik pas ook al de opmerking dat Ot zo weinig te snoepen meekreeg. Vond ik ook zo vreemd: hij krijgt een grote bak fruit, 4 boterhammen, een plak ontbijtkoek en een doos rozijntjes/soepstengels o.i.d. mee. En hij drinkt gewoon melk. Maar ik moest hem dan nog maar een pakje sap meegeven of nog een koek. Vind ik dus onzin: hij eet genoeg en ook qua snoep komt hij niets tekort. Ik hoef me toch verdikkeme niet aan te passen aan wat de andere kinderen meekrijgen.
Wat apart Nitrogen: hier in Duitsland kijken de kinderen juist heel veel TV heb ik de indruk (alle buurkinderen hebben TV/dvd die ze zelf aan mogen zetten en bij de oppas kijken ze ook vaak TV). En qua eten erger ik me soms dood aan de enorme hoeveelheden snoep/koeken enzovoorts. Ik ben totaal niet tegen snoepen, maar hier moet het altijd in van die enorme hoeveelheden (niet 1 koek, maar gelijk 2 of 3). Of dan spelen de kinderen bij de buurkinderen en dan krijgen ze om 17.30 uur een Magnum in de handen geduwd. En dan klagen de buurvrouwen dat hun kinderen zo slecht eten 's avonds...
Op de Kindergarten kreeg ik pas ook al de opmerking dat Ot zo weinig te snoepen meekreeg. Vond ik ook zo vreemd: hij krijgt een grote bak fruit, 4 boterhammen, een plak ontbijtkoek en een doos rozijntjes/soepstengels o.i.d. mee. En hij drinkt gewoon melk. Maar ik moest hem dan nog maar een pakje sap meegeven of nog een koek. Vind ik dus onzin: hij eet genoeg en ook qua snoep komt hij niets tekort. Ik hoef me toch verdikkeme niet aan te passen aan wat de andere kinderen meekrijgen.
vrijdag 20 augustus 2010 om 13:16
eeeh ... hier mògen ze juist helemaal niets zoets mee naar Kindergarten, zelfs geen zoet broodbeleg. En niet een koek, maar gelijk 2-3, da's geloof ik echt duits, want als je visite krijgt moet gewoon 3 keer de hoeveelheid taart op tafel zodat iedereen zoveel kan pakken als maar wil. Bij mijn duitse familie stond gewoon per twee personen 1 taart op tafel bij familiereunies (dus 6 punten statistisch gezien per persoon). Ik weet nog hoe een neefje (5 jaar) tijdens de wandeling na de koffie de hele brug over een beekje onderspuugde na het nuttigen van 6 punten cranberrie-slagroom-taart (de ouders waren hem tijdens de koffie een beetje uit het oog verloren). De nederlandse familie was dus heel anders, en dat was ook niet verkeerd.
Nee, Anky, TV kijken is hier echt not done, tenminste in mijn omgeving. Weet ook niet hoor.
Nee, Anky, TV kijken is hier echt not done, tenminste in mijn omgeving. Weet ook niet hoor.
vrijdag 20 augustus 2010 om 13:17
En dan een laatste hilarische opmerking van de Kindergarten (en dan houd ik er over op): Ot en Maby dronken ook geen chocolmelk. Tja, kan ik er wat aan doen dat ze dat niet lusten en dus gewone melk drinken.
Nu weer aan het werk. Ik heb het druk en ik heb problemen met software. Geen goede combinatie .
Nu weer aan het werk. Ik heb het druk en ik heb problemen met software. Geen goede combinatie .
vrijdag 20 augustus 2010 om 13:21
Kun je nagaan hoe ik keek toen de kinderafdeling in het nederlands ziekenhuis gewoon twee keer per week friet serveerde Hier echt niet hoor! Ik vond het heerlijk pragmatisch, de kinderen hadden dan tenminste twee dagen waarop ze lekker aten (hoewel Oudste liever de aardappelpuree had - kun je nagaan wat zo'n eenzijdige opvoeding voor gevolgen heeft, oudste slaat het lekkere kindereten af). Nog zoiets: Oudste dronk op een gegeven moment niet meer zoveel omdat hij aan het infuus zat. Om dat op te krikken kwam de verpleging met chipjes (voor de dorst) en waterijses (tegen de dorst) aanzetten. Lachen joh, dat had ik in Duitsland eens voor moeten stellen. Ik vond het wel slim.
vrijdag 20 augustus 2010 om 13:23