Stedentrip oktober
vrijdag 20 augustus 2010 om 13:00
Dag fervente reizig(st)ers,
Ik wil graag nog een lang weekend weg boeken met een goede vriendin voordat ik minder mobiel ga worden (ivm zwangerschap) en zit te denken aan een leuke stedentrip in oktober.
Wat cultuur opdoen, lekker (pre Kerst en baby) shoppen en natuurlijk lekker eten.
Hebben jullie nog ideeen?
De volgende steden vallen af omdat ik daar (heel verwend) al meerdere malen ben geweest;
-Antwerpen
-Barcelona
-Berlijn
-Brussel
-Brugge
-Dublin
-Liverpool
-London
-Parijs
-Porto
-Praag
Ik wil graag nog een lang weekend weg boeken met een goede vriendin voordat ik minder mobiel ga worden (ivm zwangerschap) en zit te denken aan een leuke stedentrip in oktober.
Wat cultuur opdoen, lekker (pre Kerst en baby) shoppen en natuurlijk lekker eten.
Hebben jullie nog ideeen?
De volgende steden vallen af omdat ik daar (heel verwend) al meerdere malen ben geweest;
-Antwerpen
-Barcelona
-Berlijn
-Brussel
-Brugge
-Dublin
-Liverpool
-London
-Parijs
-Porto
-Praag
vrijdag 20 augustus 2010 om 13:17
vrijdag 20 augustus 2010 om 15:35
Venetië vind ik geen aanrader. Veel te toeristisch, alleen maar toeristen eigenlijk. Zelfs de niet gangbare zijstraatjes zijn niet de moeite waard. Het eten is duur en slecht.
Er komt bijna alleen maar fout volk, beetje Oostblok types. Treviso daar in de buurt is wel erg leuk, niet groot, maar voor een weekend prima.
Madrid vind ik een geweldige stad.
Salzburg is een fijne stad. Wenen is ok.
Florence is absoluut de moeite waard.
Sevilla en Granada zijn leuk, Malaga ook een prima stad.
Er komt bijna alleen maar fout volk, beetje Oostblok types. Treviso daar in de buurt is wel erg leuk, niet groot, maar voor een weekend prima.
Madrid vind ik een geweldige stad.
Salzburg is een fijne stad. Wenen is ok.
Florence is absoluut de moeite waard.
Sevilla en Granada zijn leuk, Malaga ook een prima stad.
vrijdag 20 augustus 2010 om 19:03
Budapest, Salzburg of Wenen lijken me wel leuk ja, zal ook niet zo´n groot budget voor nodig zijn om het gezellig te maken.
Venetie ben ik laatst nog geweest, net als London en Edinburgh... zoals ik al eerder aangaf, ben verwend, haha.
Vliegen met Ryanair doe ik niet meer na een aantal vervelende gebeurtenissen, daarnaast kost het me al een vermogen aan tijd en geld om in Eindhoven te komen.
Ik woon ongeveer 15 min van Schiphol, dus geef liever wat extra geld uit aan een vlucht vanaf daar.
Heb nog niets gehoord over Oslo, Kopenhagen of Helsinki.. iemand daar geweest?
Venetie ben ik laatst nog geweest, net als London en Edinburgh... zoals ik al eerder aangaf, ben verwend, haha.
Vliegen met Ryanair doe ik niet meer na een aantal vervelende gebeurtenissen, daarnaast kost het me al een vermogen aan tijd en geld om in Eindhoven te komen.
Ik woon ongeveer 15 min van Schiphol, dus geef liever wat extra geld uit aan een vlucht vanaf daar.
Heb nog niets gehoord over Oslo, Kopenhagen of Helsinki.. iemand daar geweest?
vrijdag 20 augustus 2010 om 20:29
zaterdag 21 augustus 2010 om 08:38
Thanks Liubi,
Edinburgh stond inderdaad niet op mijn lijstje, ben er met mijn verwarde hoofd wel meer vergeten (zoals Rome, Leipzig, Krakow) Mag ik mijn zwangerschapshormonen als excuus gebruiken voor mijn vergeetachtigheid? haha
Kopenhagen lijkt me ook erg leuk, ben er zelf nog niet geweest.
Qua temperatuur lijkt het me ook wel ok in oktober, en ga ervanuit dat er niet veel heuvels, trappen, bruggen zijn die beklommen moeten worden als je de stad doorkruist?
(ivm dikke enkels en dikke buik)
Verblijf je zelf meestal in het centrum of in een buurt daarbuiten?
Edinburgh stond inderdaad niet op mijn lijstje, ben er met mijn verwarde hoofd wel meer vergeten (zoals Rome, Leipzig, Krakow) Mag ik mijn zwangerschapshormonen als excuus gebruiken voor mijn vergeetachtigheid? haha
Kopenhagen lijkt me ook erg leuk, ben er zelf nog niet geweest.
Qua temperatuur lijkt het me ook wel ok in oktober, en ga ervanuit dat er niet veel heuvels, trappen, bruggen zijn die beklommen moeten worden als je de stad doorkruist?
(ivm dikke enkels en dikke buik)
Verblijf je zelf meestal in het centrum of in een buurt daarbuiten?
zaterdag 21 augustus 2010 om 12:37
de skandinavische steden lijkt mij ook wel interessant ja.
Oktober is voor Oostenrijk ook wel leuk, vanwege de wijnherfst. Maar goed, je mag geen wijn drinken
Het kan nog best warm zijn, maar het kan natuurlijk ook al echt herfst zijn, dat weet je nooit.
duur hoeft te niet te zijn. Oostenrijk is een stuk goedkoper als Nederland, enkel op de super toeristische plekken betaal je natuurlijk meer.
Oktober is voor Oostenrijk ook wel leuk, vanwege de wijnherfst. Maar goed, je mag geen wijn drinken
Het kan nog best warm zijn, maar het kan natuurlijk ook al echt herfst zijn, dat weet je nooit.
duur hoeft te niet te zijn. Oostenrijk is een stuk goedkoper als Nederland, enkel op de super toeristische plekken betaal je natuurlijk meer.
zaterdag 21 augustus 2010 om 13:22
zaterdag 21 augustus 2010 om 15:01
Ah ja ik mis mijn wijn
Kan het gelukkig wel inkopen, laat mijn vriendin dan wel proeven, haha.
Ik vind de vluchten naar madrid altijd zo duur, zal toch eens via Easyjet (blegh) gaan kijken.
Zag dat de trein naar Kopenhagen ongeveer 12 uur duurt, haha was leuk geweest als dat korter was. Vliegen moet ik nog even nakijken.
En Budapest ook! Misschien toch maar een maand vrij nemen en alles zien, haha.
Kan het gelukkig wel inkopen, laat mijn vriendin dan wel proeven, haha.
Ik vind de vluchten naar madrid altijd zo duur, zal toch eens via Easyjet (blegh) gaan kijken.
Zag dat de trein naar Kopenhagen ongeveer 12 uur duurt, haha was leuk geweest als dat korter was. Vliegen moet ik nog even nakijken.
En Budapest ook! Misschien toch maar een maand vrij nemen en alles zien, haha.
zaterdag 21 augustus 2010 om 15:16
quote:Shiloh schreef op 21 augustus 2010 @ 15:01:
Maar die trein rijdt wel 's nachts! Dat is (vind ik zelf) een groot voordeel, je stapt 's ochtends uit en je hebt gelijk de hele dag te besteden.
Is Dresden nog een optie? Of Stockholm? Vooral die laatste is mijn grote favoriet.
Maar die trein rijdt wel 's nachts! Dat is (vind ik zelf) een groot voordeel, je stapt 's ochtends uit en je hebt gelijk de hele dag te besteden.
Is Dresden nog een optie? Of Stockholm? Vooral die laatste is mijn grote favoriet.