Kind in je uppie?

30-09-2009 18:58 3310 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik ben er ook weer.

Wordt denk ik wel tijd voor een (jaja...) schema, want ik ben de draad echt even kwijt!

Ik zet mezelf er in, en wie wil: kom maar door!

NaamLeeftijdAl begonnen?Waar/hoeAl kinderen?OverigVinyl33NeeStart februari 2011 (als het nog lukt) anders maart bij Geertgen. Nee--Chilles38jaGeertgen/eigen donor Nee--Malaika240jaDonor via internet Nee1e inseminatie geëindigd in miskraam.Mama0331NeeOriënterend liefst bekende donor Ja, 1--Zoeter32NeeIntake gehad bij Geertgen NeeSun7634NeeStaat op 2 wachtlijsten nl Rijnstate & St GeertgenNee--Sokpop33Nee/oriënterend/eind oktober naar workshopliefst zi met bekende donor Nee--Superwoman2237Ja,Bekende donor en Denen als back-up via Geertgen NeeIk wed graag op meerdere paardenEmmetjebee39JaOnbekende donor NeeMeerdere tweelingen in de familieJive39JaNa aantal pogingen met bekende donor nu gestopt. Beraadt zich op plan BNeeDe aanhouder wint!!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Nou, het heeft een tijd geduurd voor ik dit topic durfde te openen, bang voor (ver)oordelen? Maar bij deze toch maar...

Mijn laatste echte relatie is bijna 7 jaar geleden geëindigd. Hierna heb ik nog 2 kortdurende relaties gehad die niet echt standvastig bleken te zijn, ookal had ik dat graag anders gezien.

Mijn kinderwens daarentegen is zeer standvastig, en wordt met de jaren alleen maar groter. Het laatste jaar denk ik er ook steeds vaker aan om deze misschien alleen in vervulling te laten gaan. Maar die gedachte vind ik ook wel wat eng.

Ik ben nu 32. Aan de ene kant zou je denken: je bent nog jong genoeg om iemand tegen te komen en een gezin mee te starten tzt.

En dat is misschien ook wel zo maar de andere kant van mij zegt dat dat de afgelopen 7 jaar ook niet is gelukt, dus waarom nu ineens wel.

Mijn hoofd is een warboel van dilemma's. Het fijne is dat vrienden er de laatste tijd zelf ook wel over beginnen en dat maakt te rustiger. Er zouden veel mensen achter me staan als ik deze stap zou nemen als ik het zo hoor. Maar het maakt mijn gedachten nog niet rustiger.

Kan ik het een kindje aandoen om zonder vader op te groeien? Ben ik niet ongeduldig omdat ik 'nog maar' 32 ben, en nog tijd heb. En aan de andere kant: ik wil geen oude moeder worden. Moet ik dan eerst 38 zijn voor een dergelijke stap gerechtvaardigd is?

Een kind alleen zal niet makkelijk zijn, en ook zwaar. Maar de stap alleen nemen zal wel een bewuste keuze zijn, dus anders denk ik als dat je plotseling alleen achter blijft met een kind.

Anyway, zoals je hoort: deze kikker is in de war!

Wie kan me van nuchter advies voorzien, van positieve en negatieve verhalen? Wie helpt me de chaos te ordenen?

*Zal ik dit topic plaatsen? Zal ik niet? Ja, ik druk op verzenden...*
..............Loopt nu met bonzend hart naar boven om een kopie van het paspoort van mijn donor uit de map te halen .....
...
...
Dragonfly, ik volg je niet helemaal. Wat is er nu precies gebeurd?
Perfectionisme is niet perfect...
...
Sjesus. Je zal je wel kapot geschrokken zijn. Gaat het een beetje?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
...
anoniem_77268 wijzigde dit bericht op 04-08-2010 23:27
Reden: te veel info getypt
% gewijzigd
Is er iemand die je kan bellen? Die van dit verhaal af weet?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
...
anoniem_77268 wijzigde dit bericht op 04-08-2010 23:28
Reden: te veel info getypt
% gewijzigd
Hi Dargonfly, ik lees dat je wat overstuur bent! Wat een ondekking ook zeg... Nu kon ik jouw info niet zo snel terugvinden op de linkjes, maar jij hebt vast meer aanknopingspunten. Je weet het zeker?

En wat gek dat alles zo normaal en keurig leek te gaan.. en dat blijkt het een veel-pleger donateur zijn?

Ik zou wel zijn naam ed hier weer weghalen. Ten eerste tegen deregels van Viva volgens mij en die hebben die regels vast ivm de Wet op privacy.

En waar schaam je je precies voor? Jij kunt er toch niets aan doen dat hij nu een malefide donor blijkt te zijn?
Hoi Dragonfly,

Sorry dat je hier nu zo achter moest komen. Daar heb ik niet over na gedacht. Het spijt me!

Het was als waarschuwing bedoeld en niet om jou narigheid te bezorgen.
Voor Dragonfly:

Hé Dragonfly wat shit voor je zeg! Even een voor jou.

Ik vraag me alleen af of het dezelfde man is die destijds in de uitzending was van Rondom10. Hij wil er bewust een stamboom op na houden namelijk en zo te lezen heeft klinkt het alsof het overeenkomt.

http://rondom10.ncrv.nl/ncrvgemist/rond ... k-wil-kind
Hoi Smart,

Dat bedoel ik, een man die er zeg maar een stamboom op na wil houden en tot de 25 kids wil gaan. Kan je zoiets maken tegenover je kind als je dit weet?
...
Jeetje Dragonfly, wat een verhaal. Ik kan me heel goed voorstellen dat je hier ondersteboven van bent. Wat wij doen is toch een heel persoonlijk, intiem gebeuren. Niet zomaar iets. En je verwacht dat de donor waar je mee in zee gaat hier ook zo over denkt. Dan komt het hard aan als blijkt dat hij een leugenaar is. Het heeft allemaal met vertrouwen te maken en dat is dan in één klap weggevaagd. Sterkte ermee.

Heb gisteren de uitzending van rondom 10 ook bekeken. Moet zeggen dat ik daardoor wel van slag was. Die discussie over de vaderrol... ben ik echt egoïstisch door alleen een kind te willen opvoeden? Denk ik dan alleen aan mezelf en niet aan het belang van het kind? Ik ga er steeds vanuit dat ik, samen met de mensen in mijn omgeving, het kind enorm veel liefde kan geven. En dat dat belangrijk is. Dat het kind weet dat het enorm gewenst is. Natuurlijk is dit niet het ideale plaatje. Ook voor mij niet. (Al ga ik er ook nog steeds vanuit dat ik niet de rest van mijn leven alleen blijf.) Maar als dat wel zo is, ontneem ik het kind dan een vader die hij of zij wel nodig heeft? Brrr, niet fijn om weer die twijfels te hebben. Komt nog bij dat ik ook niet de jongste moeder zal zijn. Dus ik scheep het kind op met een oude moeder, geen vader en geen broertjes of zusje. Klinkt idd wel egoïstisch he??
Dat is misschien wel egoistisch maar kan ik me wel overheen zetten. Kinderen van gescheiden ouders waar aan beide kanten aan getrokken wordt hebben in mijn ogen meer last van egoisme. Malaika ik denk als jij weet dat jij er genoeg liefde zelf voor hebt dat dan prima kan. Zelf zou ik wel zorgen dat er veel vriendjes en mannen in de omgeving zijn.

Mijn dilemma is nu vooral kan ik mijn kind dat aan doen om bv die man van rondom 10 als vader te hebben en dus nog 25 halfbroertjes en zusjes te hebben? Niemand precies van dezelfde ouders......
Even van vakantie:

Och lieverd, wat klote... dat jij nu net deze eikel te pakken hebt....

Ik ken Femke en spreek haar regelmatig. Ik heb ook contact gehad met deze mannen. Zo sneaky, zo elke keer onder een andere naam. Wat een klootzak. Bah, bah, bah!!

Waar woon je ergens? Ik ga mijn uppieverhaal toch uitstellen. Misschien kan ik je in contact brengen met 'mijn' donor?

Dikke
Ja, die uitzending is vreselijk! Erg conservatief. Tenenkrommend gewoon. Daar moet je door heen kijken, want het is ook een stukje montage. De zwangere BAM laten ze namelijk nauwelijks aan het woord.

Zelf sta ik dus op de wachtlijst bij een kliniek, maar bij een kliniek gaan ze ook tot een vrij hoog max. aan bevruchtingen van zaad van een donor. Volgens mij ook tot een kind of 20 a 25, maar dat weet ik niet zeker. Het verschil in deze is wel dat de man uit de uit de uitzending bewust voor een stamboom gaat en dat maakt het een vreselijk verhaal.

*zwaait even naar Vinyl en wenst haar nog een goede reis verder*
@smart zover ik van de klinieken op de hoogte ben gaan ze juist niet verder dan 5 of 6 x met de zelfde donor maar dat is misschien oude info.

@Vinly wat heeft je doen besluiten om het hele verhaal uit te stellen? Waar had jij je donor vandaan?

En natuurlijk nog een hele fijne vakantie verder.

@dragonfly (hoop dat ik het goed schrijf zo uit mijn hoofd) Wat een schok zeg om daar zo achter te komen.
Hallo dames,

Da's echt even schrikken dragonfly, OMG, wat een gedoe! Het doet je realiseren dat je echt met heeeeel erge prive dingen bezig bent en dat daar ook misbruik gemaakt van kan worden.

Ik ben vandaag weer naar Geertgen geweest en ben door de psycholoog officieel goedgekeurd als BAM. Ik ben nu officieel patient bij Geerten. Ik ben zoooo blij!

Volgende stap is kiezen in welke vorm ik moeder wil gaan worden. Via de bank, via een bekende donor, via zaad uit de commerciele Deense bank, via wederkerigheid... Ik heb een maand de tijd om te kiezen.

En ondertussen loopt mijn tweede traject ook voorspoedig. Mijn bekende donor en ik hebben ons gemeld bij een kliniek en wachten op een intake.

Ik ben zooo benieuwd hoe dit allemaal af gaat lopen. Ik heb nu 2 paarden waar ik op wed. Zo heb je niks (een ex die geen kinderen wilde) en zo heb je opties.

Spannende tijden.

XXX
Succes superwomen.

Maar kan je niet met je donor bij Geertsen het gaan proberen?
@ mama03: dat kan helaas niet om redenen die ik graag prive wil houden. Was heel logisch geweest, maar helaas...
Hoi hoi,

Ik zag trouwens dat er ook een cursus is. Heeft iemand deze al gedaan? Wat vond je ervan? cursus
- mosterd -
anoniem_63d7e0b6d92f2 wijzigde dit bericht op 07-08-2010 11:52
Reden: MEGA MOSTERD
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven