Vocale vrijpartij

21-08-2010 13:15 36 berichten
Het zoveelste topic over buren, die nogal tekeer gaan in de nacht in hun bedstee (of elders in het huis?). Het lastige is dat je in deze stadswoningen niet goed kunt horen waar het vandaan komt, je hoort het, je wordt er wakker van, maar komt het van 3 hoog naast je, of twee hoog? Geen idee, misschien zelfs door windrichting komt het van de andere kant?

Ik dacht steeds dat het van de buren naast mij kwam, maar nu denk ik dat het van eentje eronder is. Ieder geval, wat te doen? Briefje in de bus aan alle bewoners gericht? Beetje anoniem, maar de boodschap is dan wel duidelijk. Of is dat overdreven, moet je er eigenlijk maar niets mee doen?

Ik merk dat andere buren het ook horen, want steevast als de buurvrouw gaat hijgen en gillen, hoor en zie ik mensen hun balkondeuren en raampjes dicht doen. In plaats van dat de luidruchtige buurvrouw dit doet, doen de buren maar de ramen dicht.

Zal ik een briefje in de bussen doen? En wat kan ik erop zetten (moet in NL en ENG aangezien er veel buitenlanders/expats hier wonen).
Alle reacties Link kopieren
Hahahahahhahaha een stuk van dat brede plakband!
quote:Igoneh schreef op 21 augustus 2010 @ 13:41:

[...]

het gaat verspreid over de nacht vanaf een uur of 12 tot 4 uur, eerst was het altijd op donderdag, nu is de vrijdag erbij gekomen. Ik logeer volgend weekend weer lekker bij vriendlief, die heeft alleen maar een buurman die aan karakoke doet Das beter dan luidruchtige seks. Wat is karakoke?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Igoneh schreef op 21 augustus 2010 @ 13:28:

[...]

Ik vind het ergens zo genant, iedere keer denk ik; daar gaan we weer. Het is werkelijk alsof er een varken wordt geslacht. O wat erg! Dat is wel heel gênant.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik heb ook zo´n buurvrouw gehad en ik vond het nogal overdreven. Een keer kreunen als het er heftig aan toe gaat vind ik niet gek, maar echt een halfuur of langer Aah-uh-aaahhh en dan een enorme krijs :puke:

Buurman van twee huizen verder heeft 's nachts een keer geroepen of het nou eens afgelopen kon zijn met die herrie. Toen was de lol er ook wel af voor ze.
quote:mylenevalerie schreef op 21 augustus 2010 @ 14:31:

[...]

Das beter dan luidruchtige seks. Wat is karakoke? Culinair zingen MV.
Als de plakband te smal is ,maakt ze nog lawaai en dat is niet de bedoeling.

Je hebt ook muikorfen in grote maten ,is ook nog lekker kinky,voor hun sexsleven.

Je kan ze ook doorverwijzen naar een bouwmarkt voor geluidwerend matriaal,kan je ook in de brief vermelden.
Wij hebben wel eens een applaus gegeven inc luid gejoel e.d. toen de buurvrouw weer eens zeer luidruchtig langdurig klaarkwam.

Buren onder en boven ons begonnen spontaan mee te klappen en te juichen, daarna nooit meer last van ze gehad
Wij hebben allemaal last van Jouw stemmingswisselingen !
Ow dat heb ik ook wel eens gedaan heel hard geklapt en geroepen jeeh het is jullie gelukt en nu bedtijd??

Maar blijkbaar snappen ze me nog steeds niet, zelfs na mijn uiting van gister avond liggen ze nu weer lawaai te maken..... Heb me muziek maar harder gezet zucht......
Het gras aan de overkant is niet groen.
Igoneh, nee, je bent niet de enige.

Misschien ben ik heel erg mosterd: een briefje in de hal ophangen? Met de tekst: Beste mede-bewoners, de laatste tijd is er vooral 's avonds en 's nachts veel geluidsoverlast. Onze flats zijn niet goed geïsoleerd, wilt u rekening houden met de anderen bij uw activiteiten?

Ik vind Borderwalks oplossing wel een goede
quote:frizzy schreef op 21 augustus 2010 @ 14:13:

To be honest, ik heb laatst ben ik bang wél overlast veroorzaakt. Niet structureel nee, maar het was even een uitschieter. Ik baal ervan, want ik wilde de buurvrouw aanspreken om het feit dat ze telkens de deur opengooit zonder de hond aan te lijnen en dan de naam van die hond onafgebroken over straat blért. En die hond blaft 's nachts de hele buurt wakker. Maar ja, als ik nu wat zeg ben ik bang dat ze zegt: "Alsof ik zit te wachten op dat lawaai van jou!". Oops.

Briefjes:

Beste buren, sommigen van jullie zijn op donderdagnacht erg enthousiast bezig, en daar is de laatste tijd ook de vrijdagnacht bij gekomen. Aangezien jullie gezelligheid mij uit de slaap houdt zou ik jullie vriendelijk willen verzoeken tijdens nachtelijke activiteiten deuren en ramen te sluiten. Alvast bedankt! Vriendelijke groet, de buurvrouw van nummer 38.

Een keertje een uitschieter tegenover structureel geblaf en geschreeuw, daar zit toch een heel verschil tussen!? Misschien ff tijdje wachten dat jouw uitschieter weer vergeten is....

Goede tekst Friz, ik ga even schaven en ook nog vertalen en dan kan het de bus in. Wil er ook niet te veel tijd insteken Tijd besteden aan andermans sexleven, wat erg eigenlijk
quote:Igoneh schreef op 22 augustus 2010 @ 14:42:

[...]

Een keertje een uitschieter tegenover structureel geblaf en geschreeuw, daar zit toch een heel verschil tussen!? Misschien ff tijdje wachten dat jouw uitschieter weer vergeten is....

Goede tekst Friz, ik ga even schaven en ook nog vertalen en dan kan het de bus in. Wil er ook niet te veel tijd insteken Tijd besteden aan andermans sexleven, wat erg eigenlijk

En dan hopen dat mijn uitschieter niet on-ver-ge-te-lijk was. Althans, voor mij was ie onvergetelijk, maar ik hoop voor haar niet.

Ja ik wacht gewoon nog eventjes, over een week of twee durf ik haar wel weer met goed fatsoen aan te spreken. Ze heeft al ruzie met de hele buurt omdat ze een nogal grote bek heeft (heeft commentaar op iedereen, terwijl men gek wordt van haar honden), maar naar mij luistert ze nog wel een beetje.

Hee laat je de definitieve tekst nog even lezen? En natuurlijk het eindresultaat? Ik zie al voor me dat men elkaar nu gaat aanschieten:

- Oh had jij er ook zo'n last van?

- Méid ik deed geen oog meer dicht!

- Volgens mij zijn het die van 42 hoor, wat denk jij?

- Woont daar niet dat meidje die elke keer een ander mee naar huis neemt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven