Vocale vrijpartij

21-08-2010 13:15 36 berichten
Het zoveelste topic over buren, die nogal tekeer gaan in de nacht in hun bedstee (of elders in het huis?). Het lastige is dat je in deze stadswoningen niet goed kunt horen waar het vandaan komt, je hoort het, je wordt er wakker van, maar komt het van 3 hoog naast je, of twee hoog? Geen idee, misschien zelfs door windrichting komt het van de andere kant?

Ik dacht steeds dat het van de buren naast mij kwam, maar nu denk ik dat het van eentje eronder is. Ieder geval, wat te doen? Briefje in de bus aan alle bewoners gericht? Beetje anoniem, maar de boodschap is dan wel duidelijk. Of is dat overdreven, moet je er eigenlijk maar niets mee doen?

Ik merk dat andere buren het ook horen, want steevast als de buurvrouw gaat hijgen en gillen, hoor en zie ik mensen hun balkondeuren en raampjes dicht doen. In plaats van dat de luidruchtige buurvrouw dit doet, doen de buren maar de ramen dicht.

Zal ik een briefje in de bussen doen? En wat kan ik erop zetten (moet in NL en ENG aangezien er veel buitenlanders/expats hier wonen).
Ik zou zeggen, let op diegene die hun ramen dichtdoen. Die zijn het NIET

Dan weet je aan wie je je briefje moet geven
Haha, helaas kun je niet zo goed onder je kijken, tenzij je ver over het balkon heen gaat hangen.
Maar, ben ik nou raar dat ik dit echt bloedirritant vind, zulke geluiden (langdurig en hard)?
Alle reacties Link kopieren
Op de centrale deur van de hal naar buiten een briefje opplakken?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:mylenevalerie schreef op 21 augustus 2010 @ 13:20:

Op de centrale deur van de hal naar buiten een briefje opplakken?Dat zou ook nog kunnen, we hebben hier portieken die niet direct aan de straatkant zitten. Maar de postbode ziet die briefjes dan wel, misschien halen buren ze dan weg. Ik kan ze net zo goed door de bus gooien, aangezien er niet een 1 portiek/voordeur is voor de woningen (geen moderne appartementen, maar oude huizen a/d gracht). En wat zet ik erop?
Het hangt er van af. Wat geluid zou ik me niet aan storen, maar echt overlast wordt een beetje vervelend.

Een algemene mededeling helpt vast wel.
quote:DNM schreef op 21 augustus 2010 @ 13:23:

Het hangt er van af. Wat geluid zou ik me niet aan storen, maar echt overlast wordt een beetje vervelend.

Een algemene mededeling helpt vast wel.

Ik vind het ergens zo genant, iedere keer denk ik; daar gaan we weer. Het is werkelijk alsof er een varken wordt geslacht. Ik slaap zeker met deze temperaturen (ik woon direct onder een schuin dak) altijd lekker met het raam open, ik krijg het er benauwd van met het raam dicht. En het is niet de eerste keer dat ik een gebroken nacht heb door de buren, ik kom daarna slecht in slaap. Heb ook oordoppen geprobeerd, naast dat ik die niet zo prettig vind zitten en ik dan last van oorsuizen krijg, hoor ik de wekker niet meer

Ik ben zo'n tutje die echt de ramen dicht doet en een kussen over mijn hoofd, als ik te hard bezig ben. Wil echt niet dat anderen dit horen/last van hebben.

Wat zal ik in 2 talen op het briefje zetten?
Bij mij in de flat heb ik er ook last van. Dit geval onder buurvrouw die zoveel lawaai maakt dat ik vanacht heb geroepen: Nog even buurman volgens mij is ze er bijna. Toen was het meteen stil.
Het gras aan de overkant is niet groen.
nou, ik zou het ook niet prettig vinden. Even een paar minuten overlast oke, maar heel lang zou ik ook niet fijn vinden. Ik zou idd een briefje ergens ophangen, gewoon anoniem.

Iets van:

willen die 2 mensen die telkens luidruchtig zitten te seksen, iets rustiger doen:-) ik wil graag slapen.
quote:Kampen86 schreef op 21 augustus 2010 @ 13:29:

Bij mij in de flat heb ik er ook last van. Dit geval onder buurvrouw die zoveel lawaai maakt dat ik vanacht heb geroepen: Nog even buurman volgens mij is ze er bijna. Toen was het meteen stil.dat is lef hebben:-), wel een goeie haha.
Doe maar, dan weet je zeker dat ook niet Nederlanders het kunnen lezen. Als het zo erg is, gewoon doen. Het is jammer dat je niet weet waar het vandaan komt.
Hahahaha Kampen
quote:Kampen86 schreef op 21 augustus 2010 @ 13:29:

Bij mij in de flat heb ik er ook last van. Dit geval onder buurvrouw die zoveel lawaai maakt dat ik vanacht heb geroepen: Nog even buurman volgens mij is ze er bijna. Toen was het meteen stil.

Als het kon, zou ik in de richting waarvan ze wonen ook iets roepen. Ik klopte eerst altijd op de muur van de buren, maar vannacht kwam ik dus tot de ontdekking dat het helemaal niet die buren zijn (die zijn nu op vakantie, oeps

Goeie opmerking!
quote:toosad schreef op 21 augustus 2010 @ 13:30:

Iets van:

willen die 2 mensen die telkens luidruchtig zitten te seksen, iets rustiger doen:-) ik wil graag slapen.Neuken met de ramen dicht aub!
volg anders eens het geluid, kijken bij welke deur je uit komt... en dan gewoon ff aankloppen.:-)
Lol...
maar gaat het ook echt urenlang door of zo? ik zou knettergek worden idd, dit moet stoppen. Lijkt zeker net alsof ze door de geluidsbarriere gaan of zo:P
quote:toosad schreef op 21 augustus 2010 @ 13:35:

volg anders eens het geluid, kijken bij welke deur je uit komt... en dan gewoon ff aankloppen.:-)Als het in mijn trapgat zou zijn, had ik dit al lang gedaan natuurlijk! Maar daar komt het niet vandaan, en er woont maar 1 andere buur in mijn trapgat. Ik zal dan de straat op moeten in de nacht, de stenen trap van de portiek hiernaast omhoog en dan zijn er maar liefst 4 voordeuren. Aan de voorkant hoor je het niet, de slaapkamers zijn aan de achterkant aan de binnentuin en balkonzijde. Dus zou ik in de nacht per deur op 2 bellen moeten drukken, dat zou me wel eens 8 boze buren kunnen gaan opleveren.
quote:toosad schreef op 21 augustus 2010 @ 13:36:

maar gaat het ook echt urenlang door of zo? ik zou knettergek worden idd, dit moet stoppen. Lijkt zeker net alsof ze door de geluidsbarriere gaan of zo:Phet gaat verspreid over de nacht vanaf een uur of 12 tot 4 uur, eerst was het altijd op donderdag, nu is de vrijdag erbij gekomen. Ik logeer volgend weekend weer lekker bij vriendlief, die heeft alleen maar een buurman die aan karakoke doet
Wat een ramp. Ik heb ooit in een oud huis gewoond waar de buren beurtelings aan de gang gingen. Gelukkig wisten we dan wel waar het vandaan kwam.

Anderzijds, ik durf niet te beloven dat niemand mij ooit gehoord heeft.

Anyway, ik zou briefjes door de bussen doen als je er écht zoveel last van heb. Niet anoniem, dat vind ik een beetje slap eigenlijk. Gewoon erop zetten dat je de buurvrouw bent van nummer ...

En het liefst met een beetje humor.
quote:frizzy schreef op 21 augustus 2010 @ 13:55:

Wat een ramp. Ik heb ooit in een oud huis gewoond waar de buren beurtelings aan de gang gingen. Gelukkig wisten we dan wel waar het vandaan kwam.

Anderzijds, ik durf niet te beloven dat niemand mij ooit gehoord heeft.

Ik ook niet hoor, ik heb pre-ramen/deuren dicht tijdperk vast ook wel eens iemand geirriteerd. Maar niet structureel en ook niet de hele nacht door, dat is toch anders.quote:

Anyway, ik zou briefjes door de bussen doen als je er écht zoveel last van heb. Niet anoniem, dat vind ik een beetje slap eigenlijk. Gewoon erop zetten dat je de buurvrouw bent van nummer ...

En het liefst met een beetje humor. Suggesies voor het briefje? (he, potverdorie mag ik mijn buren niet anoniem toverstaffen).
To be honest, ik heb laatst ben ik bang wél overlast veroorzaakt. Niet structureel nee, maar het was even een uitschieter. Ik baal ervan, want ik wilde de buurvrouw aanspreken om het feit dat ze telkens de deur opengooit zonder de hond aan te lijnen en dan de naam van die hond onafgebroken over straat blért. En die hond blaft 's nachts de hele buurt wakker. Maar ja, als ik nu wat zeg ben ik bang dat ze zegt: "Alsof ik zit te wachten op dat lawaai van jou!". Oops.

Briefjes:

Beste buren, sommigen van jullie zijn op donderdagnacht erg enthousiast bezig, en daar is de laatste tijd ook de vrijdagnacht bij gekomen. Aangezien jullie gezelligheid mij uit de slaap houdt zou ik jullie vriendelijk willen verzoeken tijdens nachtelijke activiteiten deuren en ramen te sluiten. Alvast bedankt! Vriendelijke groet, de buurvrouw van nummer 38.
Alhoewel er natuurlijk veel grappigere teksten zijn te verzinnen.
Het briefje van frizzy is precies de goede tekst om in de brievenbus te doen,hier kan je nooit boos om worden.

Je kan er altijd nog een stukje tape in doen voor de moeilijke momenten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven