ChocolatCeesecake Brownie

19-08-2010 16:00 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit recept heb ik van het internet.......

Lijkt me zo lekker.

Ingrediënten voor 15-20 porties

. 380 g suiker

. 250 g zwarte chocola (70%)

. 250 g boter

. 150 g bloem

. 6 eieren

. 1 koffielepel vloeibaar vanille-extract

. wat zout

Voor de cheesecake-samenstelling

. 125 g ricotta

. 100 g mascarpone

. 50 g Philadelphia

. 1 ei

. 2 soeplepels suiker

. 1 soeplepels bloem

. 1 koffielepel vloeibaar vanille-extract

Bereiding

Bereid het cheesecake-samenstelling voor door de ingrediënten in een kom te mengen: de drie verschillende kazen, de suiker, het vanille-extract, het ei en de bloem.

Meng tot u een vloeibare crème krijgt en hou dan opzij.

Dan bereiden we de brownie-samenstelling voor. Laat de chocola (in stukjes) samen met de boter smelten in een bain marie.

Klop in een slakom de eieren samen met het vanille-extract op. Voeg er de gesmolten chocola aan toe en tenslotte de bloem en het zout. Meng stevig.

Giet dit mengsel van de slakom in een bakvorm (ca. 20 x 30cm) en voeg er de cheesecake-samenstelling aan toe. Teken met een vok of mes arabesken in het mengsel (niet té veel tekenen, anders mengen de twee samenstellingen zich te veel).

Bak in een voorverwarmde oven van 180°C gedurende ± 25 minuten.

De brownie moet niet helemaal doorbakken zijn. Hij wordt immers steviger bij het afkoelen.

Na afkoeling in het gewenste aantal stukken snijden.
quote:Hangmat schreef op 19 augustus 2010 @ 16:57:

Dit is al een poosje mijn absoluute TOP recept. Al een keer of 5 gemaakt en blijft zo fantastisch!

Raspberry Cheesecake Brownies

[afbeelding]

oh dit lijkt me echt goddelijk! maar hoe doe jij het met de cups? ik weet dat 1 oz 30 g is, maar zit altijd te rommelen met cups.

edit: leve google:http://blog.volume12.net/6716.htm
Die met die frambozen is echt goddelijk. Even kijken of ik nog een goede reden heb om die van de week te maken :D
quote:Hangmat schreef op 19 augustus 2010 @ 16:57:

Dit is al een poosje mijn absoluute TOP recept. Al een keer of 5 gemaakt en blijft zo fantastisch!

Raspberry Cheesecake Brownies

[afbeelding]

De ingredienten zijn gekocht, de oz en cups omgerekend naar grammen en ik ga er nu aan beginnen!!!!
quote:hiltje schreef op 21 augustus 2010 @ 17:44:

[...]

De ingredienten zijn gekocht, de oz en cups omgerekend naar grammen en ik ga er nu aan beginnen!!!!niet aan beginnen anders eindig het zoals bij mij : hij is namelijk alweer helemaal op Ga zo maar een rondje hardlopen om de calorieen er weer af te krijgen. ( en ondertussen een nieuwe gelegenheid bedenken om dit recept nog een keer te maken)
Bij kookwinkel.nl kun je zo'n setje maatschepjes krijgen in de verschillende cup maten: 1/4, 1/3, 1/2 en 1 hele cup.

Hoef je niks meer om te rekenen!
Hoe moeilijk kan het zijn? 1 cup = 236 gram, afgerond 250 gr.

1 oz = 28 gram, afgerond 30 gram. Zo doe ik het altijd en nooit problemen mee.

Voor die frambozen cheescake brownies is dat dus

250 gr. bloem, 500 gr. suiker. 200 gr. boter, 200 gr. chocolade, 150 gr. frambozen, 400 gr. monchou, 5 eieren, 1 t.l. vanilleextract.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven