Verwachtingen
zaterdag 21 augustus 2010 om 19:18
Hoi
Ik had een vriendin maar ze heeft de vriendschap verbroken.
Ik weet niet ik denk dat het me niet echt raakt..
ik bedoel ik vind het wel fijn als er afstand is en ik een deel voor mezelf houden kan.
Ik kon dat niet met haar. Wat me heel erg raakte was dat ze een beroep op me deed toen ze zich heel zwaar in de put voelde en letterlijk zei dat ze zo alleen was. Ik wilde haar er uit halen maar ik ben er ook niet goed in: Als ik tegen haar zei: ,'puntje puntje, iedereen is alleen'
Dan zei zij: ja wat is dat nou?
Zij zou tenminste tegen mij zeggen dat ik haar had en ze er voor me was.
Maar ja..ik was niet degene die hulp en steun zocht wel?
Ook was ze die periode behoorlijk depri en ze ging zover dat ze haar kat wegdeed. Later zei ze tegen me dat ze daar een half jaar over had nagedacht voor ze het deed en dat ze zich later besefte dat het was omdat ze iemand nodig had die haar even opving en dat ze die zorg op dat moment niet zelf kon geven aan haar kat.
Maar ik vond en dat heb ik haa rook gezegd: dat het heel erg ver ging van haar, om haar eigen kat weg te doen.
Nu heeft ze me een mail gestuurd. Ze mailt me dat ze geen behoefte heeft aan verdere vriendschap met mij.
???
Ik had een vriendin maar ze heeft de vriendschap verbroken.
Ik weet niet ik denk dat het me niet echt raakt..
ik bedoel ik vind het wel fijn als er afstand is en ik een deel voor mezelf houden kan.
Ik kon dat niet met haar. Wat me heel erg raakte was dat ze een beroep op me deed toen ze zich heel zwaar in de put voelde en letterlijk zei dat ze zo alleen was. Ik wilde haar er uit halen maar ik ben er ook niet goed in: Als ik tegen haar zei: ,'puntje puntje, iedereen is alleen'
Dan zei zij: ja wat is dat nou?
Zij zou tenminste tegen mij zeggen dat ik haar had en ze er voor me was.
Maar ja..ik was niet degene die hulp en steun zocht wel?
Ook was ze die periode behoorlijk depri en ze ging zover dat ze haar kat wegdeed. Later zei ze tegen me dat ze daar een half jaar over had nagedacht voor ze het deed en dat ze zich later besefte dat het was omdat ze iemand nodig had die haar even opving en dat ze die zorg op dat moment niet zelf kon geven aan haar kat.
Maar ik vond en dat heb ik haa rook gezegd: dat het heel erg ver ging van haar, om haar eigen kat weg te doen.
Nu heeft ze me een mail gestuurd. Ze mailt me dat ze geen behoefte heeft aan verdere vriendschap met mij.
???
zaterdag 21 augustus 2010 om 19:32
zaterdag 21 augustus 2010 om 19:42
zaterdag 21 augustus 2010 om 19:42
Ik vind eerlijk gezegd je opmerking naar je vriendin verkeerd, als ze echt depri is dan helpt deze haar juist niet.
Lijkt mij eerder dat ze iemand nodig heeft dan te horen dat je niemand hebt in het beginsel.
Of ligt het anders?
Wat betreft de kat, als die een leuk, goed ander huis heeft gekregen dan heeft ze dat juist heel goed gedaan.
Lijkt mij eerder dat ze iemand nodig heeft dan te horen dat je niemand hebt in het beginsel.
Of ligt het anders?
Wat betreft de kat, als die een leuk, goed ander huis heeft gekregen dan heeft ze dat juist heel goed gedaan.
zaterdag 21 augustus 2010 om 19:44
quote:Naja33 schreef op 21 augustus 2010 @ 19:31:
Nou ik ben ook heel gevoelig en ik heb geen zin om me mee te laten trekken in de misere van iemand die er maar niet uit komt.
ik zei ook steeds dat ze een therapeut moest zoeken voor haar eigen bestwil.
Heel gevoelig? En dan zeg je " Ja, meid..iedereen is alleen" ?
Wat zou een ongevoelig iemand gezegd hebben, denk je?
Nou ik ben ook heel gevoelig en ik heb geen zin om me mee te laten trekken in de misere van iemand die er maar niet uit komt.
ik zei ook steeds dat ze een therapeut moest zoeken voor haar eigen bestwil.
Heel gevoelig? En dan zeg je " Ja, meid..iedereen is alleen" ?
Wat zou een ongevoelig iemand gezegd hebben, denk je?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 21 augustus 2010 om 19:49
zaterdag 21 augustus 2010 om 19:49
Als ik in de put zou zitten en een vriendin reageert zoal jij deed, zou ik er ook geen vrienden meer mee willen zijn. Volgens mij ben je vrienden in leuke en minder leuke tijden.
En ik vind het juist heel moedig van haar dat ze haar kat weg heeft gedaan als ze zelf aanvoelt er niet goed voor te kunnen zorrgen. Zat mensen laten zo'n beest aan zijn lot over.
En ik vind het juist heel moedig van haar dat ze haar kat weg heeft gedaan als ze zelf aanvoelt er niet goed voor te kunnen zorrgen. Zat mensen laten zo'n beest aan zijn lot over.
zaterdag 21 augustus 2010 om 19:52
Mijn excuses ik heb jullie opzettelijk op het verkeerde been gezet.
Ik ben de vriendin die de kat heeft weggedaan en die depri was.
En de vriendin uit wiens gezichtpunt ik dit nu schrijf is de persoon die als vriendin voor mij heeft afgedaan.
Ik ben af en toe nog steeds boos dat ze op die manier de aandacht verlegd naar mijn gedrag als ik haar op haar gedrag aansprak.
Daarom wilde ik wel eens jullie reacties te weten komen.
Ik heb geprobeerd de realiteit zo eerlijk mogelijk weer te geven.
Niet in mijn voordeel of in haar nadeel maar precies zoals het is gegaan. Mijn excuses dat ik jullie opzettelijk heb misleid-het was voor mij een manier om haar proberen te zijn of te snappen.En ik weet ook wel dat ik geen reeele weergave van haar kan geven en haar geen rech tkan doen. Want zij heeft ook haar goede kanten. Het is alleen in tidjen van nood geen warme trouwe vriendin gebleken. (het staat niet op zich al die wringende situaties dit was dus de druppel voor mij)
Ik ben de vriendin die de kat heeft weggedaan en die depri was.
En de vriendin uit wiens gezichtpunt ik dit nu schrijf is de persoon die als vriendin voor mij heeft afgedaan.
Ik ben af en toe nog steeds boos dat ze op die manier de aandacht verlegd naar mijn gedrag als ik haar op haar gedrag aansprak.
Daarom wilde ik wel eens jullie reacties te weten komen.
Ik heb geprobeerd de realiteit zo eerlijk mogelijk weer te geven.
Niet in mijn voordeel of in haar nadeel maar precies zoals het is gegaan. Mijn excuses dat ik jullie opzettelijk heb misleid-het was voor mij een manier om haar proberen te zijn of te snappen.En ik weet ook wel dat ik geen reeele weergave van haar kan geven en haar geen rech tkan doen. Want zij heeft ook haar goede kanten. Het is alleen in tidjen van nood geen warme trouwe vriendin gebleken. (het staat niet op zich al die wringende situaties dit was dus de druppel voor mij)