Geld & Recht alle pijlers

Viva vrekkenclub

30-12-2009 09:35 3005 berichten
Zijn er meer mensen die het moeilijk vinden om geld uit te geven?

Ik vind het erg leuk om te besparen, zuinig te zijn etc. maar heb niet bepaald een geldprobleem. Daarom pas ik niet echt bij topics waar mensen zuinig zijn om uit het rood, of rond te komen.

Ik spaar gewoon graag. Zeker omdat ik geen pensioen heb en straks toch ergens van moet leven.

Wie wil er mee doen met de Viva vrekkenclub en wat doen jullie om geld te besparen?

En moeten we nog iets met een tabel?

Bijvoorbeeld een lijst met hoeveel geld we niet hebben uitgegeven, wat we anders wel hadden gedaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Fes schreef op 18 augustus 2010 @ 08:37:

Grootse besparing! Als de kapper op vakantie is en je een tip krijgt om naar een andere toe te gaan die tien euro goedkoper is. En haar zit net zo leuk!

Ik ga volgende week voor het eerst de Tien Euro Kapper proberen .
Ik ben een aantal keer naar de 10 euro kapper gegaan. Daar kon je niet een afspraak maken, en moest je maar zien wie je knipte. Er zat een mevrouw bij die heel slecht kon knippen, en ik durfde niet te zeggen dat ik niet door haar geknipt wou worden.

Ik ga nu ook naar een hele goedkope, en die is echt heel erg goed. Die kijkt heel goed naar wat je staat en wat niet. Ik ben heel blij met haar.
Ik ben 2 weken geleden voor het eerst naar BrainWash geweest: wassen, knippen, stylen + koffie/thee/water voor 14 euro. Goed bevallen.
Ik heb een thuiskappertje. Ze knipt mij voor 10 en mijn dochter voor 2,50. Perfect!
Ik ben alle pagina's aan het doorlezen, maar voordat ik ze alle 106 heb gehad wil ik toch ook even reageren...

Ik kom op dit topic doordat mijn familie mij sinds mijn terugzijn uit Frankrijk een vrek is beginnen te noemen en er het grapje is ontstaan dat ik bij de vrekkenclub hoor. Mijn zus is steeds meer aan het besparen en dus heeft die een proeflidmaatschap ed... ;)

Gek genoeg ben ik pas begonnen met zuinig zijn toen ik geld zat had. Heb het ook enigszins van mijn ex overgenomen, hoewel hij en zijn familie in mijn ogen wel doorschieten en vergeten ook lol te maken. Nu dus terug in NL en veel minder geld. En nu komt het wel héél goed uit dat ik goed kan besparen...

Hoe bespaar ik?

-Door acties in de gaten te houden (zo heb ik ook de hierbovengenoemde Wilkinson scheermesjes gekocht ). Ook was ik van de week bij Deen en daar was maandverband 2 voor 5 euro. Er stonden dubbele verpakkingen, dus ik ben even gaan vragen of het 2 dubbele verpakkingen was voor 5 euro, of 1 dubbelpak. Het was 2 dubbelpakken voor 5 euro. Dat vond ik zo goedkoop dat ik toen maar 4 dubbelpakken heb gekocht

-Door niet onnodig lichten te laten branden

-Door mijn flessen douchegel om te draaien zodra er nog maar weinig inzit

-Ook ik knip mijn tubes (crème en tandpasta) open

-Van de bloemen en planten waar dat bij kan, neem ik zaden of hou ik de knol over

-Ik stop kortingsbonnen van winkels waar ik vaak kom direkt in mijn portemonnee

and then some... (ik bedenk vast nog wel wat)

Dit zorgt ervoor dat ik aan het eind van de maand vrijwel altijd geld overhou *klopt af* en dus kan sparen. Iets waar veel mensen om mijn heen niet zo goed in zijn... ;)

*zo, nu verder met lezen...*
quote:Agnesje schreef op 18 augustus 2010 @ 15:10:

[...]

Hoi Copycat.

Ik zocht vroeger heel erg actief naar coupons in magazines enzoverder maar dat ben ik nu toch wat beu geworden. Leverde toch niet genoeg op ivm wat het opbracht.

Nu koop ik ook veel op het internet wat op zich al vaak prijsvoordeliger is plus er zijn ook heel wat sites die voor jou online coupons verzamelen die je dan kunt gebruiken.

In die zin is het allemaal niet meer zo tijdrovend en toch wel de moeite waard. Zo kocht ik onlangs nog bij Pixmania een fototoestel voor een mooie prijs.

Dank je Agnesje.

Is het volgens jou veilig genoeg om veel via internet te kopen? Ik heb het wel al eens gedaan maar ben er eerlijk gezegd nooit enorm gerust in…

Shop je ook online voor kleding? Nog geen tegenvallers gehad? Verkeerde maten ontvangen of de maat verkeerd in geschat of dergelijke?
Ik vind kappers altijd zo duur, en al helemaal als je een leuk verfje er in wil.. Nu heb ik al 2 jaar een vriend, en zijn vader heeft een eigen kapsalon, ook leuk
Ik ga dinsdag voor het eerst naar de Tien Euro Kapper
quote:Copycat schreef op 19 augustus 2010 @ 17:19:

[...]

Dank je Agnesje.

Is het volgens jou veilig genoeg om veel via internet te kopen? Ik heb het wel al eens gedaan maar ben er eerlijk gezegd nooit enorm gerust in…

Shop je ook online voor kleding? Nog geen tegenvallers gehad? Verkeerde maten ontvangen of de maat verkeerd in geschat of dergelijke?

Wat kleding betreft heb ik nog niet ongelofelijk veel online gekocht omdat ik inderdaad liever de kledij eens aan probeer voor ik het koop. Soms koop ik wel eens bij la Redoute. Voor de kinderen bijvoorbeeld maar ook soms voor mezelf.

Voor La Redoute zijn er overigens bijna constant kortingscodes te vinden online.
http://www.bespaarbazaar.nl/

Stond in de Libelle ofzo. Ik hou altijd wel van zulke sites, al staan er ook erg prijzige dingen op.
Misschien ben ik mosterd... heb ff geen zin om veel pagina's terug te lezen... maar afgelopen dagen had en komende dagen heeft Etos een leuke actie.

Vandaag nog (koopavond?): oude tube gel of stylingsproduct inleveren, en er één (nieuwe van Etos eigen merk) gratis krijgen.

Morgen: oude mascara inleveren en een nieuwe van Etos merk gratis krijgen.

Leuke actie! Gister al 2 flessen scheerschuim en vandaag een potje shaper (stylingsspul) ingeslagen.

Fijn! Ik kom toch al vaak bij Etos. Morgen ga ik voor de mascara

Bedankt voor de tip van de Sanex. Heb ik gelijk ff gedaan natuurlijk.
Ik heb tegenwoordig een Mastercard via mijn Bijenkorf-klantenkaart. Ik wist dat niet, maar je krijgt dus punten als je met die kaart betaalt, ook buiten de Bijenkorf. Je kunt er in de Bijenkorf mee betalen.

Mijn uitgavenpatroon is niet veranderd, maar afgelopen week kon ik met punten een zonnebril, 2 paar panties en een ceintuur betalen. Samen 60 euro.

Mijn ING Mastercard is nu dus tweede keus.

Omdat ik alles altijd gelijk betaal, betaal ik ook geen rente e.d.
Ik heb 'm ook gehaald hoor (de gratis mascara).

Bedankt voor het advies!
Nou.. ben de etos acties vergeten! :(

Net 2 koopjes op marktplaats.. 2 il' dolce broeken voor 2 euro (in goede staat!) Alleen jammer dat de verzendkosten dan weer zo hoog zijn, maar dan als nog, haha. Merk wel dat ik veel blijer ben met goedkope maar nog goede 2ehands merkkleding dan wanneer ik moet sparen voor iets nieuws.
Ben ik weer Ik postte voorheen onder een andere nick maar die is vervallen.

Phoe hé, ik houd sinds een maand een kasboek bij en gisteren even de boekhouding gedaan. Het blijkt dat we de afgelopen maand best wel als kapitalisten hebben geleefd (sja, vakantie, verjaardagen, extra uitgaven ivm aanschaf scooter enz.)

Maar goed, nu moeten we dus wat extra bezuinigen.

We hebben september max. ¤100,- per week te besteden en da's voor ons best wel krap. Hiervan moet ook benzine worden betaald (gelukkig alleen voor de scooter, dat tankt een stuk goedkoper dan een auto) dus ik ben benieuwd hoe we deze maand gaan rondkomen

Ik wil echt NIET aan de spaarrekening komen, wat we afgelopen maand dus wel veel hebben gedaan, dat moet ik allemaal weer terug betalen.
quote:nogeensdan schreef op 20 augustus 2010 @ 18:52:

http://www.bespaarbazaar.nl/

Stond in de Libelle ofzo. Ik hou altijd wel van zulke sites, al staan er ook erg prijzige dingen op.Dat is inderdaad een leuke site met leuke bespaarspullen, maar ze zijn wel wat duur. De radiatorfolie is bij Tonzon zelf veel goedkoper te bestellen. Prijzen vergelijken loont dus!
Voor vrekken die zich heel goed kunnen beheersen, is dit een leuke site met aanbiedingen: http://www.jouwaanbieding.nl/. Veel niet-vrekwaardige aanbiedingen, maar ook handige spullen die wij vrekken goed kunnen gebruiken. Laatst nog een oplader voor gewone batterijen (niet gekocht, maar zou het werken??).
Lieve medevrekken,

Ik zou graag jullie advies ergens over hebben.

Mijn moeder doet een bankje (2zits) weg omdat ze een nieuw bankstel (2 en 3zits) heeft gekocht. De 3 zitter is kapot, maar de 2 zitter nog niet. En die mag ik van haar hebben. Probleem is dat ik vanaf 04/09 in een kamer van 16 m2 zal wonen en dat bankje niet kwijt kan. Hoogstwaarschijnlijk ga ik over een jaar/anderhalf jaar een eigen flat kopen, en daar zou hij wel erg goed van pas komen

De vraag nu... wat te doen met het bankje in de tussentijd? Bij mijn moeder kan hij niet blijven. Ik ga vandaag een mail naar mijn vrienden sturen of ze plek hebben of iemand kennen die plek heeft. Maar daar verwacht ik niet veel van. Ik zou het zo zonde vinden als dit bankje weg moest, alleen omdat ik hem niet kan 'stallen'...
quote:DeWareJacoba schreef op 22 augustus 2010 @ 08:57:

Ben ik weer Ik postte voorheen onder een andere nick maar die is vervallen.

Phoe eh, ik hou sinds een maand een kasboek bij en gisteren even de boekhouding gedaan. Het blijkt dat we de afgelopen maand best wel als kapitalisten hebben geleefd (sja, vakantie, verjaardagen, extra uitgaven ivm aanschaf scooter enz.)

Maar goed, nu moeten we dus wat extra bezuinigen.

We hebben september max. ¤100,- per week te besteden en da's voor ons best wel krap. Hiervan moet ook benzine worden betaald (gelukkig alleen voor de scooter, dat tankt een stuk goedkoper dan een auto) dus ik ben benieuwd hoe we deze maand gaan rondkomen

Ik wil echt NIET aan de spaarrekening komen, wat we afgelopen maand dus wel veel hebben gedaan, dat moet ik allemaal weer terug betalen.Er is ook een topic over het nieuwe kasboek van de ING (TIM), daarmee kun je vergelijken wat anderen uitgeven en heb je dan gelijk een idee waar je zou kunnen besparen.
quote:jufnaatje schreef op 22 augustus 2010 @ 10:27:

De vraag nu... wat te doen met het bankje in de tussentijd? Bij mijn moeder kan hij niet blijven. Ik ga vandaag een mail naar mijn vrienden sturen of ze plek hebben of iemand kennen die plek heeft. Maar daar verwacht ik niet veel van. Ik zou het zo zonde vinden als dit bankje weg moest, alleen omdat ik hem niet kan 'stallen'...Tja, als je hem echt heel graag wilt hebben en niemand heeft plek, dan is de enige mogelijkheid om een stalling te huren (Shurguard ofzo). Maar of dat het bankje je waard is...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:mimama schreef op 22 augustus 2010 @ 10:37:

[...]

Er is ook een topic over het nieuwe kasboek van de ING (TIM), daarmee kun je vergelijken wat anderen uitgeven en heb je dan gelijk een idee waar je zou kunnen besparen.

Ik had het gezien, ik zal eens een kijkje gaan nemen. Bedankt

Ik gebruik nu een online kasboek waarin je mutaties kan downloaden. De mutaties kan je dan zelf handmatig aanpassen op categorie. Zo zie je aan het eind van de maand heel goed in één overzicht wat je vaste lasten zijn, wat je hebt uitgegeven aan boodschappen, geschenken, kapper, benzine en nog meer.

Het programma is gekoppeld aan meerdere Nederlandse banken. Ik vind dit een heel mooi en handig programma. Nu ben ik me ook meer bewust hoeveel we de afgelopen maand over de balk hebben gesmeten
Welk kasboek gebruik je dan nu?
Dubbel, 1e keer dat me dat gebeurt.
quote:jufnaatje schreef op 22 augustus 2010 @ 10:27:

Ik zou het zo zonde vinden als dit bankje weg moest, alleen omdat ik hem niet kan 'stallen'...

-scouting vragen (googlen en bellen/mailen), sommige groepen kunnen het bankje mss in het clubhuis gebruiken.

-kringloopbedrijven bellen (komen gratis halen tenzij eigen opslag al overvol staat)

-Asielzoekerscentra / Leger des Heils / ..

-marktplaats - gratis af te halen
quote:himalaya schreef op 22 augustus 2010 @ 10:40:

[...]

Tja, als je hem echt heel graag wilt hebben en niemand heeft plek, dan is de enige mogelijkheid om een stalling te huren (Shurguard ofzo). Maar of dat het bankje je waard is...Sja, nee, dan ben ik aan het stallen meer kwijt dan dat het bankje nog waard is... :( Misschien dat ik tegen de tijd dat de nieuwe bank komt hem op marktplaats zet. Dan vangt mijn moeder er tenminste nog wat voor...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven