Werk & Studie alle pijlers

Wat zijn papadagen?

22-08-2010 20:07 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor wel eens mannen zeggen dat ze een (wekelijkse) 'papadag' hebben. Wat is dat eigenlijk?
Dat mama werkt (papa is vrij) en dat het kindje dus papa voor zichzelf heeft.
Dat ze die dag niet werken om voor hun kind te zorgen neem ik aan
Naast een nare uitvinding een vlekken opwekkend woord.
Een vaste vrije dag -buiten het weekend om- waarop papa de zorg voor het nageslacht heeft.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Dat zijn de dagen dat papa oppast op zijn kinderen.

Maar worden die dagen dan doorbetaald?
Nee, als je niet werkt, word je niet betaald.

Op ouderschapsverlofregelingen na. Alhoewel, die betaal je geloof ik ook uiteindelijk zelf.
Lijkt mij niet.
quote:pantalaimon schreef op 22 augustus 2010 @ 20:09:

Fout fout fout. Papa past niet op
quote:Star schreef op 22 augustus 2010 @ 20:12:

[...]

Fout fout fout. Papa past niet op

Ik mag hopen dat een vader, net als de moeder, zorgt voor de kinderen. En niet oppast....
Dus het komt erop neer dat iemand gewoon minder is gaan werken omdat er kinderen kwamen. Vrouwen noemen zichzelf dan parttimer, mannen niet, die hebben een papadag. Zoiets? (Ik begin het nu geloof ik ook een jeukwoord te vinden.)
Het is een gruwelijk jeukwoord. Mensen die het gebruiken zouden geen kinderen moeten mogen opvoeden.
quote:siesa schreef op 22 augustus 2010 @ 20:08:

Dat mama werkt (papa is vrij) en dat het kindje dus papa voor zichzelf heeft.Aanvyulling: en niet strijkt, geen boodschappen doet, niet de vaatwasser leegruimt want hé, het is toch papadag??
Pantalaimon!
quote:Hoenuverder75 schreef op 22 augustus 2010 @ 20:12:

Dus het komt erop neer dat iemand gewoon minder is gaan werken omdat er kinderen kwamen. Vrouwen noemen zichzelf dan parttimer, mannen niet, die hebben een papadag. Zoiets? (Ik begin het nu geloof ik ook een jeukwoord te vinden.)

Juist.

Ik heb het vandaag al eerder gezegd: zelfs in ons taalgebruik over zulke simpele dingen zie je dat vaders en moeders nog lang niet écht gelijkwaardig aan elkaar zijn.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Dat zijn die dagen (vaak vrijdag) dat je opmerkelijk veel mannen in het park/de speeltuin etc. treft. Die kinderen zijn dan aan het rondrennen en papa houdt zich vooral bezig met telefoneren.
Het is ook een jeukwoord.
Hier betekent papadag dat het de enige, vaste vrije dag is van man. De andere 6 dagen kan hij gewoon ingeroosterd worden en hij werkt om het weekend. Die dag werk ik een halve dag.

Voordat dochter op school zat werkte ik de donderdag om de week een hele dag. De vrije donderdag gebruikte we dan als "weekend" omdat hij dus vaak in de weekenden werkt.

En die papadag betekent hier gewoon ook boodschappen doen, wasje draaien, vaatwasser in- en uitruimen en alle andere voorkomende dingen.
quote:Honeyuseyourimagination1 schreef op 22 augustus 2010 @ 20:15:

Dat zijn die dagen (vaak vrijdag) dat je opmerkelijk veel mannen in het park/de speeltuin etc. treft. Die kinderen zijn dan aan het rondrennen en papa houdt zich vooral bezig met telefoneren.

whoehahahahaha inderdaad zeg, of ze brengen ze even gauw bij hun moeder achter de deur (oma dus)

lastig he, die kinderen......
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
En waar iedereen lyrisch over doet. En dan tegen de moeder zeggen: ja maar jij werkt ook wel heel veel he.

oppast? Hij past toch niet op z'n eigen kinderen ?

Maar ook ik krijg jeuk van het woord "papadag"
quote:pantalaimon schreef op 22 augustus 2010 @ 20:13:

Het is een gruwelijk jeukwoord. Mensen die het gebruiken zouden geen kinderen moeten mogen opvoeden.Helemaal waar!
quote:siesa schreef op 22 augustus 2010 @ 20:14:

[...]

Aanvyulling: en niet strijkt, geen boodschappen doet, niet de vaatwasser leegruimt want hé, het is toch papadag??

Yep. Precies. Zo wil ik ook wel mamadagen...

Het is idd een jeukwoord.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven