Een hond, maar wat voor hond?
maandag 23 augustus 2010 om 09:58
Jaaaaaaaaaaaa......Char wat leuk!!!!
(tijd niet gezien trouwens)
Ik zag laatst toevallig een pup labradoedel (of zoiets)
Kruising tussen een labrador en een Poedel
Ik weet het het klinkt te belachelijk voor woorden maar de zijn echt leuk!!!!
Willen jullie trouwens een pup?
Want je weet dat de asiels ook weer overvol zittem hè?
Spannend hoor....ik blijf meelezen!
(tijd niet gezien trouwens)
Ik zag laatst toevallig een pup labradoedel (of zoiets)
Kruising tussen een labrador en een Poedel
Ik weet het het klinkt te belachelijk voor woorden maar de zijn echt leuk!!!!
Willen jullie trouwens een pup?
Want je weet dat de asiels ook weer overvol zittem hè?
Spannend hoor....ik blijf meelezen!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
maandag 23 augustus 2010 om 10:05
ja ik heb de leukste hond ter wereld, een lieve perfecte gezindshond, waar je wel veel energie in moet stoppen en echt ook mee op training moet (maar dat moet denk sowieso). wel intelligent en erg gericht op het gezin:
Niet supergroot, maar ook zeker niet klein:
even lezen of hij ook bij jullie gezin past:
oudduitse herdershond
Niet supergroot, maar ook zeker niet klein:
even lezen of hij ook bij jullie gezin past:
oudduitse herdershond
maandag 23 augustus 2010 om 10:05
quote:Avaeyebrow schreef op 23 augustus 2010 @ 10:04:
cavalier king charles spaniel zijn geweldige gezelschapsdieren die dol zijn op mensen en kinderen, je kan ze alleen niet heel erg lang alleen laten...
cavalier king charles spaniel zijn geweldige gezelschapsdieren die dol zijn op mensen en kinderen, je kan ze alleen niet heel erg lang alleen laten...
anoniem_57699 wijzigde dit bericht op 01-10-2010 19:52
Reden: privacygezeik op deze site
Reden: privacygezeik op deze site
% gewijzigd
maandag 23 augustus 2010 om 10:07
Een schapendoes! (Die vind ik zo leuk!) Ze zijn niet te groot, lekker vrolijk, goed met kinderen, speels, geen erg jachtinstinct.
http://www.doezen.net/
http://www.schapendoes.net/
http://www.schapendoesclub.nl
http://www.doezen.net/
http://www.schapendoes.net/
http://www.schapendoesclub.nl
maandag 23 augustus 2010 om 10:08
Volgens mij kunnen herdershonden ook behoorlijk eenkennig zijn. Het kan lastig zijn in een (groot) gezin als de hond maar naar 1 persoon echt goed luisterd.
Hou bij de raskeuze ook goed in de gaten hoeveel je met de hond kan lopen.
Onze duitse herder moet dagelijks toch wel het rondje van 5 km lopen en het liefst wel meer. In het weekend vaak een rondje van 10km.
Hou bij de raskeuze ook goed in de gaten hoeveel je met de hond kan lopen.
Onze duitse herder moet dagelijks toch wel het rondje van 5 km lopen en het liefst wel meer. In het weekend vaak een rondje van 10km.
maandag 23 augustus 2010 om 10:09
Gezinshond, allemansvriendje, middengroot en toch met pit?
Een cocker spaniel natuurlijk!
Heerlijke honden (ik heb er zelf één). Ze houden van spelen, zwemmen, apporteren, ze zijn slim, lief voor kinderen en ze hebben een hoog knuffelgehalte. Ze passen zich zowel in de stad, als op het land helemaal aan aan hun omgeving. En die flaporen, zooo grappig. Ik lig af en toe in een deuk om onze cocker. Ze zijn ook eigenwijs maar o zo lief.
Een cocker spaniel natuurlijk!
Heerlijke honden (ik heb er zelf één). Ze houden van spelen, zwemmen, apporteren, ze zijn slim, lief voor kinderen en ze hebben een hoog knuffelgehalte. Ze passen zich zowel in de stad, als op het land helemaal aan aan hun omgeving. En die flaporen, zooo grappig. Ik lig af en toe in een deuk om onze cocker. Ze zijn ook eigenwijs maar o zo lief.

maandag 23 augustus 2010 om 10:10
Ruwharige teckels zijn qua karakter vergelijkbaar met beagles. Eigenwijs dus. Heel eigenwijs. Moet je van houden.
Labradoedel is erg leuk ras, heel aaibaar, zeker als je kinderen hebt, echte gezinshond. Je kunt ook denken aan een kruising, met Malthezer of zo,. Dat zijn ook hele lieve hondjes, echte gezinshondjes.
Btw, de meeste mannen willen een grote hond...
Labradoedel is erg leuk ras, heel aaibaar, zeker als je kinderen hebt, echte gezinshond. Je kunt ook denken aan een kruising, met Malthezer of zo,. Dat zijn ook hele lieve hondjes, echte gezinshondjes.
Btw, de meeste mannen willen een grote hond...
maandag 23 augustus 2010 om 10:19
quote:Charlotte69 schreef op 23 augustus 2010 @ 10:15:
@deWareJacoba: wij hadden vroeger thuis een Amerikaanse cockerspaniel. Het was een lief beest maar had heel veel huidproblemen. Da's vervelend. Onze hond heeft helemaal geen huidproblemen, gelukkig. Ze krijgt wel iedere dag bonbons met schapenvet en vlowerende stoffen. Daarnaast eet te BARF.
@deWareJacoba: wij hadden vroeger thuis een Amerikaanse cockerspaniel. Het was een lief beest maar had heel veel huidproblemen. Da's vervelend. Onze hond heeft helemaal geen huidproblemen, gelukkig. Ze krijgt wel iedere dag bonbons met schapenvet en vlowerende stoffen. Daarnaast eet te BARF.
maandag 23 augustus 2010 om 10:21
maandag 23 augustus 2010 om 10:21
Ik dacht meteen aan een Labrador, want dat zijn goedzakken. Die wil je dus niet, want te groot. Wij hebben een kruizing van een labrador en pointer. Echt een superlief (maar erg lui) beest. Luistert enorm goed, maar idd door consequent te zijn en is naar veel cursussen geweest. Niks is belangrijker dan eten.
Wij hadden thuis, toen ik klein was een cockerspaniël (zo'n Lady van Lady en de vagebond). Misschien is dat wat? (mosterd, maar blijven leuke honden, wij hadden trouwens een neppert)
Ik wil ook graag een Beagle erbij. Ik vind ze zó leuk!
Als je thuis werkt zou ik niet voor een al te actief hondje gaan.
Ik vind de honden die uit de test komen, ook groot. Dus ik blijf bij de Labrador. Onze hond slaapt bijna de hele dag en vraagt dan weinig aandacht. Als we wandelen, maken we wel wandelingen van minimaal een halfuur en dat een paar keer per dag. Ben je er wel lekker even uit!
Wij hadden thuis, toen ik klein was een cockerspaniël (zo'n Lady van Lady en de vagebond). Misschien is dat wat? (mosterd, maar blijven leuke honden, wij hadden trouwens een neppert)
Ik wil ook graag een Beagle erbij. Ik vind ze zó leuk!
Als je thuis werkt zou ik niet voor een al te actief hondje gaan.
Ik vind de honden die uit de test komen, ook groot. Dus ik blijf bij de Labrador. Onze hond slaapt bijna de hele dag en vraagt dan weinig aandacht. Als we wandelen, maken we wel wandelingen van minimaal een halfuur en dat een paar keer per dag. Ben je er wel lekker even uit!
maandag 23 augustus 2010 om 10:25
Ik zelf heb ook 3 kids en ben in het trotse bezit van een Welsh springer spaniel!
Is een middelgrootte hond, mega lief, makkelijk opvoedbaar, soms tikkie eigewijs maar zo onwijs lief met kinderen!
Neems eens een kijkje op de officiele website!
En laat je niet afschrikken door verhalen dat het een jachthond zou zijn, het beste vriendje van mijn welshje is nl een konijn!
Vogels, eenden ea dieren laat hij gewoon met rust.
Mijn ouders hebben ook een oud duitse herder!Is wel een erg grootte hond maar ook zo onwijs lief voor kinderen!
Echt ook een hele leuke hond maar wat hierboven ook word vermeld, deze meneer luistert maar naar 1 persoon helaas maar goed dat kan ook aan de opevoeding liggen.
Ga ook met het beestje op cursus, je leert er zelf het meeste van!
Een beagle is leuk maar heeft zoveel energie, en teckels hadden wij ook in de familie maar die zijn stront eigewijs en zou ik zelf nooit nemen bij kinderen.
Als je wilt kun je vragen stellen op het wss forum!
Neem de tijd voordat je een keuze maakt!En geniet dan van je hondje!
Is een middelgrootte hond, mega lief, makkelijk opvoedbaar, soms tikkie eigewijs maar zo onwijs lief met kinderen!
Neems eens een kijkje op de officiele website!
En laat je niet afschrikken door verhalen dat het een jachthond zou zijn, het beste vriendje van mijn welshje is nl een konijn!
Vogels, eenden ea dieren laat hij gewoon met rust.
Mijn ouders hebben ook een oud duitse herder!Is wel een erg grootte hond maar ook zo onwijs lief voor kinderen!
Echt ook een hele leuke hond maar wat hierboven ook word vermeld, deze meneer luistert maar naar 1 persoon helaas maar goed dat kan ook aan de opevoeding liggen.
Ga ook met het beestje op cursus, je leert er zelf het meeste van!
Een beagle is leuk maar heeft zoveel energie, en teckels hadden wij ook in de familie maar die zijn stront eigewijs en zou ik zelf nooit nemen bij kinderen.
Als je wilt kun je vragen stellen op het wss forum!
Neem de tijd voordat je een keuze maakt!En geniet dan van je hondje!