Een hond, maar wat voor hond?

23-08-2010 09:53 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
anoniem_57699 wijzigde dit bericht op 01-10-2010 19:51
Reden: privacygezeik op deze site
% gewijzigd
Een Toller?

http://www.ducktollingretriever.nl/
Jaaah Kip, een bearded collie is ook geweldig!

Een beetje een soort bobtail maar dan kleiner.

Weet je een goede fokker?
Niet alleen de hond goed opvoeden, de kinderen ook! Die moeten echt leren hoe ze met zo'n hond om moeten gaan.

Verder: kijk eens in het asiel http://www.dierenasiels.com/

Daar staat ook altijd bij of de hond geschikt is met kinderen enzovoorts. Zeker in deze tijd zit ie vol.
Later is nu
Kijk eens op de site van de NBCC www.nbcc.nl

Daar staat alle info, en ook info over fokkers die momenteel een nest hebben. Ik kan je onze fokker aanraden, maar die woont in Drenthe.
Oh, er is wel erg veel keus zeg!
quote:Charlotte69 schreef op 23 augustus 2010 @ 10:15:

Een labradoedel hmmm, die zijn volgens mij wel heel erg duur, toch? Zijn dat niet die honden die mensen met een hondenallergie wel kunnen hebben?

Het is hip en het is niet eens een ras. Neem dan een echte poedel, die hoef je niet met bolletjes te scheren hoor!

Ik heb nog wel een leuke pup voor je

Overigens is allemansvriend geen raskenmerk! Dat is met name opvoeding.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Charlotte69 schreef op 23 augustus 2010 @ 10:21:

[...]

Hoe kom je aan een goede kruising? Ik heb begrepen dat je die vooral bij broodfokkers vindt of bij particulieren (Marktplaats?).Mijn ouders hebben een kruizing van een yorkshire en een maltezer. Klinkt lullig, maar het hondje blijft maar leven, heel sterk. Komt bij vrienden vandaan. Onze hond komt ook bij kennissen vandaan. Ik zou niet zomaar ergens even een hond vandaan halen, maar via via. Of bij jou uit de buurt, maar niet bij van die louche marktplaats figuren.
Overigens: zouden jullie voor een teeftje of een reu gaan?
Franse bulldog dan? Niet groot, niet heel klein, maar wel heel stoer!

En lief en aanhankelijk dat ze zijn!
quote:Charlotte69 schreef op 23 augustus 2010 @ 10:32:

Overigens: zouden jullie voor een teeftje of een reu gaan?Eerst het ras kiezen, dan hier over nadenken. Want hoeveel verschil dat maakt en welk verschil, ligt aan het ras.
.
anoniem_57699 wijzigde dit bericht op 01-10-2010 19:53
% gewijzigd
Idd vooral de kinderen goed inlichtten!

Mijn kids gaan ook mee met de training, vinden ze leuk en ze leren er veel van.

Er is veel keuze he!Mijn vriend vond onze hond ook eerst een vrouwenhond haha!Nu is het mormel zn beste vriendje!Ik zou wel een foto van hem willen plaatsen weet alleen niet hoe ik dit moet doen.

En mp?Je kunt geluk hebben of niet, maar helaas zitten hier erg veel broodfokkers op, en zo blijft het in staand als wij allemaal een mp hondje halen.Maar goed het kan fout gaan maar je kunt ook geluk hebben
Dat denk je, maar je denkt wel na over doodle. Poedels hebben onterecht een slechte naam. Het zijn zachte, slimme, grappige honden die niet verharen en vlot leren. Wel vachtverzorging nodig (borstelen).

Je kan ze natuurlijk in ieder model laten knippen dat je wil, hoeft niet de poedel-look te zijn.
Bij een welshje maakt het niet veel verschil of je voor een reutje of een teefje gaat.

Ik had gewoon geen zin in loopsheid dus werd het vanzelfsprekend een reutje!

Border collies zijn ook erg leuk hebben wel veel energie en moeten voldoende kunnen rennen
quote:Spijker schreef op 23 augustus 2010 @ 10:33:

[...]

Eerst het ras kiezen, dan hier over nadenken. Want hoeveel verschil dat maakt en welk verschil, ligt aan het ras.Een ras kiezen, da's nou net het moeilijkst!
(sorry, ik ben een beetje anti-doodle. Er zit ene hele marketing organisatie achter en mensen betalen belachelijke prijzen voor kruisingen. Niets mis met kruisingen, maar onderhand al wél erg veel mis met het hele doodle verhaal. Dus alsjeblieft trap er niet in)
@spijker, ik moest ook nooit iets van poedels weten, nu heeft iemand in de fam een poedel!heeft iets langere haren wel verzorgt natuurlijk maar die is zo mega stoer.

Maar eerlijk is eerlijk zou ook geen hondje zijn wat bij ons zou passen
quote:Charlotte69 schreef op 23 augustus 2010 @ 10:32:

Overigens: zouden jullie voor een teeftje of een reu gaan?Ik ben een reuenmens...geen zin in gezanik met loopse teven.
quote:Charlotte69 schreef op 23 augustus 2010 @ 10:35:

@Spijker: een poedel, nee daar zie ik mijn man eigenlijk ook niet mee op straat lopen!

Man en oudste zijn erg gecharmeerd van een Border Collie

[afbeelding]

Ik zelf vind de Bearded Collie leuker..Ik vind beardies veel vriendelijker.
..
anoniem_57699 wijzigde dit bericht op 01-10-2010 19:54
% gewijzigd
Een Border? Heb je ook de gelegenheid om die hond te laten werken? Borders hebben een tomeloze energie en zijn ook nog eens razendslim. Geen standaard gezinshond naar mijn mening!
quote:Charlotte69 schreef op 23 augustus 2010 @ 10:04:

Ik dacht zelf aan een Beagle of een ruwharige teckel ;)

Maar die Beagletjes schijnen totaal onopvoedbaar te zijn...Zowel beagles als tekkels staan er om bekend eigenwijs te zijn. Maar onopvoedbaar, dat is echt onzin! Mocht je een beagle willen, maak dan je borst maar nat. Ik verbaas me dagelijks over de reacties die ik krijg op mijn beagletje. 'Goh, dat is toch een beagle? Die moet je wel kort houden hoor.' of 'Oh nee hoor, die kun je niet opvoeden' of 'Is het wel een volle beagle? Hij luistert zo goed!'.
Charlotte,

heb je aleens gekeken na de welshjes?

Is een leuk ras hoor!Ik maak reclame merk je het?

Wij hebben veel verschillende hondjes in de familie/gehad dus ben wel een beetje een kenner.

Mijn ventje is 48 cm hoog dus qua grootte valt het dus wel mee.

Een herder is ook echt wel een goeie hond om in huis te hebben met kids maar die is weer te groot
quote:HEMAlover schreef op 23 augustus 2010 @ 10:45:

Een Border? Heb je ook de gelegenheid om die hond te laten werken? Borders hebben een tomeloze energie en zijn ook nog eens razendslim. Geen standaard gezinshond naar mijn mening!..
Ik ken iemand die die weekend een border heeft weggedaan.

Zij had totaal geen controle of het beestje, ik vond het een mega leuke en lieve hond echt waar maar zij had gewoon geen zin om er tijd in te stoppen dus die hond was mega gefrustreerd en kon zn energie niet kwijt.

Ik hoop dat het beestje nu een gouden mandje krijgt.

Vind het dus wel goed dat je hier om raad vraagt zo krijg je inside info van hondenbezitters

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven