Werk & Studie alle pijlers

Gesprek na proefperiode, help!

23-08-2010 11:49 33 berichten
Uit privacyoverwegingen verwijderd. Allen bedankt voor jullie hulp
Alle reacties Link kopieren
Wat was de reden van ziekmelding? Dat het even niet gaat vind ik erg vaag klinken.
Behandel hem als gelijkwaardig. Kijk hem recht aan, geef een stevige hand en ga zelfverzekerd zitten.
-
-
quote:Sprookjesbos schreef op 23 augustus 2010 @ 11:54:

[...]

Een geweldig grote griep met bijbehorende hoge koorts. Ik had het geprobeerd, maar op een gegeven moment ging het echt niet meer en heb ik me maar ziek gemeld.

Goede reden om je ziek te melden, ook in je proefperiode. Kan kan meneer de manager niet over vallen, lijkt me.

Succes!
Lijkt me een prima reden om je ziek te melden, hoor!

En mocht dat daar niet zo zijn, dan moet je je gaan afvragen of je bij zo'n bedrijf/manager wil werken...

Ik snap je probleem, er zijn soms ook mensen die zo'n soort invloed op mij hebben, dat ik dicht klap.

Kun je het gesprek misschien met iemand oefenen? Zodat je al weet wat je wil gaan zeggen op bepaalde vragen?

Probeer vooral rustig te blijven en rustig te antwoorden. Tel voordat je antwoord geeft bijv. even tot 3.

Succes in ieder geval!
-
-
Sprookjesbos, als hij begint over het verkeerd ziekmelden...

Gewoon zeggen dat je nergers de protocollen van hebt ontvangen na ondertekening van je contract

Kijk, ALS hij er dan over valt...

Danmoet er wel ergens zwart op wit staan hoe het WEL moet!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Oh....zie wel dat je de regels wist....

Hmmm, dan vind ik het ook wat minder slim

Maar om daarom je contract niet te verlengen....dat gaat me een tikkie te ver hoor
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
-
Wat voor contract heb je? Omdat je hebt over 2 maanden proeftijd.....
-
TO, kijk wel uit met hoe je een en ander naar voren brengt. Het klinkt niet als een sociaal type, en iets te veel op je strepen staan en zeggen dat je niet te horen hebt gekregen hoe ziek te melden, kan bij dat soort types alsnog tot een beeindiging leiden. Je hoeft natuurlijk niet alles over je heen te laten gaan, maar soms is het beter om even ja en amen te zeggen
Daarin heeft hij gelijk. Zeg dat tegen hem: "Je hebt gelijk, ik heb inmiddels de protocollen zelf doorgenomen". Geen smoesjes verzinnen, niet ja-maren.
-
-
Zelf niet lezen is geen uiting van zelfstandigheid, ik begrijp wel dat hij wil dat je zelfstandig dingen uitzoekt. Je hebt dat protocol gekregen, je had het gewoon moeten lezen. Je hoeft niet alwetend te zijn, maar je had het best makkelijk kunnen opzoeken. Bekijk het ook van zijn kant. Straks heb je een klantcontact en zoek je ook iets niet op. Dat is een risico. Erken je fout en maak hem niet nog een keer.

Respect moet je verdienen.
-
Sprookjesbos, in dit geval zou ik gewoon zeggen dat je het nogmaals hebt gelezen en dat je het de volgende keer wel goed zal doen. Ik denk dat je moet kijken naar waar je een discussie over moet aangaan. In dit geval zit jij ook zelf deels fout, aangezien er dus een protocol is, maar jij die niet hebt gelezen.. BIj ziekmelden moet je niet afgaan op collega's, maar altijd bij je leidinggevende te raden gaan, als je niet weet hoe het moet.

Kan je misschien verduidelijkem hoe jij je ziek hebt gemeldt, en hoe het had gemoeten?
quote:gizz schreef op 23 augustus 2010 @ 12:31:

Sprookjesbos, in dit geval zou ik gewoon zeggen dat je het nogmaals hebt gelezen en dat je het de volgende keer wel goed zal doen. Ik denk dat je moet kijken naar waar je een discussie over moet aangaan. In dit geval zit jij ook zelf deels fout, aangezien er dus een protocol is, maar jij die niet hebt gelezen.. BIj ziekmelden moet je niet afgaan op collega's, maar altijd bij je leidinggevende te raden gaan, als je niet weet hoe het moet.

Kan je misschien verduidelijkem hoe jij je ziek hebt gemeldt, en hoe het had gemoeten?Mee eens, je maakt het anders veel te groot en als je zegt dat je het gelezen hebt en de vlg keer goed doet dan is het helemaal geen punt meer en kun je het gesprek meer naar je hand zetten.
-
-
quote:Sprookjesbos schreef op 23 augustus 2010 @ 12:30:

@ Honingmeloen

Je hebt ook gewoon gelijk, ik had dat protocol gewoon moeten lezen toen ik me ziek wou melden, ipv blind af te gaan op wat mijn collega zei. Goed, dat is iets wat ik kan onthouden voor de volgende keer, geen smoesjes, ik had het gewoon beter aan moeten pakken.

Ja, je had dat protocol moeten lezen maar ik zou mezelf daar niet al te druk over maken nu. Zulke protocollen kun je het beste lezen op het moment dat je ze krijgt. Niet als je al ziek bent. Op het moment dat je met 40 graden koorts een onbekend protocol moet gaan doorlezen gaat dat meestal niet.

Ik vind ook echt dat je dat wel als geldend excuus in kunt zetten, dat je door de koorts even niet zo helder kon nadenken maar dat je doorgaans wel zelfstandig kunt nadenken en handelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven