Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
-
Wat een goed nieuws sofia......heerlijk genieten nu.

Wij mogen woensdag en ik moet zeggen dat ik het nu wel spannend begin te vinden.
Oe! Ik ook! Wij moeten maandag 30 augustus, heb soms best de zenuwen ervoor!

Ik heb echt even een lekkere week: werk gaat weer lekker, contract is verlengd, slaap goed, voel me goed, de baby beweegt lekker veel en tussen mij en m'n vriend gaat het al helemaal lekker! De vonken vliegen er vanaf en ik ben onwijs verliefd! *zucht* life is good :-)
Hier ook iemand die het heel spannend vindt dat we de 20 weken echo hebben! Nog 7 nachtjes slapen...

Ik heb ook een hele fijne week! Het kindje beweegt elke dag goed, iedereen zegt dat ik er heel goed uitzie, *smile*

Ik kan er zelfs niet mee zitten dat onze auto kapot is en de reparatie 4570 (!!!!) euro zou gaan kosten. Kopen nu een goedkope auto er voor terug, en ik kan alleen maar blij zijn... we worden VADER EN MOEDER!!!
Ook ff ego-post: wij komen net terug van de 20-weken echo en het wordt een meisje! Het zag er in principe allemaal goed uit, groeide goed, 340 gram, hele lange benen haha, er was alleen wel een cyste aanwezig in het hoofdje (een plexus choroid cyste oid). Volgens de echoscopiste komt dat wel vaker voor en kan het geen kwaad als er verder geen afwijkingen te zien zijn, maar ik had toch liever gehad dat het helemaal goed was! Nouja, ik probeer me er maar niet te druk om te maken.
Hier allemaal roze wolken! Gefeliciteerd Sofia en Littlegreen met de goede echo's!

Ik hang weer ver onder mijn roze wolken. Dicht in mijn omgeving is er een naar verhaal gekomen over een minder goed verlopen bevalling (ik zal jullie de details besparen) en dat laat me maar niet los. Ik ben gewoon weer vreselijk onzeker, en voel het kindje ook nog niet echt. Soms wel kleine dingen, maar dat overtuigt me niet echt.

Dinsdag mag ik weer naar de verloskundige, en ik baal dat ik er weer met angst en beven naar uitzie....

Ik ga vanmiddag maar even lekker zwemmen en misschien helpt het om daarna wat te gaan shoppen!
@teepje....ik voel mijn kindje ook nog niet hoor. Soms wel wat er op lijkt maar ik vind het ook heel jammer. Ik weet dat het er nog wel is maar zou ook graag bont en blauw worden gestopt haha. Iedereen zegt dat je het met de 2e eerder voelt maar meer dan af en toe een kriebeltje is het nog niet.

@littlegreen......wat balen dat het allemaal niet zo goed was als je gehoopt had. Het feit dat ze niet nu gelijk actie ondernemen zegt misschien wel genoeg dat het niet erg is maar ik snap je gevoel. Dikke knuffel....wel superleuk dat jullie een meisje krijgen.

Hier ook een beetje een dip dagje. Voel me lichamelijk niet zo fijn en ik kan moeilijk relativeren. We zijn al tijden bezig met het aanpakken van het huis en de tuin maar het is allemaal zo groot en veel dat het een eeuwigheid duurt. Manlief werkt heel veel en het is te zwaar voor mij om het zelf te doen.....

En omdat ik nu de hele tijd thuis zit irriteert het me dat ik het niet allemaal zelf in de hand heb pfff.....lang leve de hormonen.
@littlegreen: daar hoef je je niet heel erg zorgen om te maken. Komt idd meer voor rond de 20 weken en ze verdwijnen vanzelf. Als het goed is krijg je rond 30 weken weer een echo om te bewijzen dat ze echt weg zijn? Een vriendinnetje van mij is nu 30 wkn zwanger en had het ook, vandaar.

@iedereen die een beetje down is: volgende week voel ik me waarschijnlijk weer minder en jullie top. Lang leve de hormonen!!!
Hoi Allemaal.

Vandaag de 20 wkn echo gehad , echt super om te zine dat alles helemaal oke is. Weer een zorg minder. En we krijgen wonder boven wonder een MEISJE......... Wij hadden echt het idee dat we een jongen zouden krijgen ,zeker het feit dat er geen meisjes in de familie geboren worden, dit wordt voor mijn moeder dus de enige kleindochter, ( de rest is al klaar zeg maar) en na 8 kleinzonen is dit een toefje op de taart.

Moet er nog wel heeeel erg aan wennen, maar nu kan ik wel lekker gaan shoppen
@littlegreen en sinojo: Gefeliciteerd met jullie meiden! Wat een feest!
weer een meisje! Gefeliciteerd Sinojo, ik kan me voorstellen dat het een hele primeur is zo voor je moeder!

@littlegreen, ik kan me voorstellen dat je het toch niet leuk vindt dat niet helemaal alles goed is! Ik hoop dat het nog gewoon wegtrekt, heb er eigenlijk helemaal geen verstand van!
@rituals: daar heeft ze het niet over gehad, misschien omdat het in ons geval alleen één kleine cyste was? Ze zei dat zelfs al bleef die zitten dat het dan nog niets uitmaakte. Heb inmiddels zo'n beetje het hele internet gelezen en er zijn echt zooooveel verhalen van mensen die hetzelfde nieuws kregen en dat er vervolgens niets aan de hand was. We gaan er dus vanuit dat we gewoon een gezond dochtertje krijgen!
@teepje,me vader en moeder zijn er helemaal van onderste boven, ze weten namelijk heel goed dat dit in de familie het laatste kleinkind dochter zal zijn . Mijn vader gelunderde van oor naar oor, echt super.

Een jongen ook welkom en ook met veel vreugde ontvangen maar dit is voor ons in de familie wel heel speciaal. Aangezien van mijn kant van de gehele familie en dan neven etc van mijn vader meegeteld, dan ben ik en me zus de enige meiden in de familie. Mijn zus heeft dan zelf weer 4 jongens, mijn broer 2 en ik ook twee jongens en dan nu voor het eerst sinds...... geheugenis een meisje... echt super. moet er ook heel erg aan wennen hoor
Hallo allemaal!!

Zo daar ben ik weer... en er even 6 weekjes tussenuit geweest dus waarschuwing: dit wordt een ego-post! (Daarna zal ik braaf de zes weken terug gaan lezen).

We hebben een heerlijke reis gemaakt, en gelukkig is alles goed gegaan. Op wat darmprobleempjes (door het eten) na, ben ik de hele reis niet ziek geweest :-)

De kleine is in week 17 duidelijk (ook voor mijn vriend) voelbaar gaan schoppen. De primeur vond dus in het buitenland plaats.

En deze week hebben we de 20-weken echo gehad. Ons kindje is, voor zover ze op een echo kunnen zien, helemaal, totaal gezond! Jeej!! We zijn zo blij! En we weten ook welk geslacht ons kindje heeft.

Ik ben nu 21 weken zwanger en ik begin aardig te groeien. Gelukkig alleen op mijn buik en ietsjes op mijn billen en heupen.

Maar dat is minimaal en dat wil ik graag zo houden.... hihi..

Ik draag naar voren en al zeg ik het zelf: ik zie er aardig goed uit met dit buikje en die grote borsten

Het weer hier in Nederland is wel weer even wennen, vooral het binnen zitten, maar ik moet zeggen dat het wel lekkerder is dan de hele dag in de hitte lopen. Ik moest alleen bij thuiskomst allemaal nieuwe broeken kopen want ik pas nergens meer in hihi.. Ik ben nu dus 'eindelijk' aan de positiekleding begonnen.

Nou tot zover mijn ego-verhaal ik ga nu lekker even lezen in jullie posts...

En oja: nieuwe uitgerekende datum: 31 december 2010

Groetjes,

ZP
Lieve jan. mamma's

In het begin heb ik met jullie mee geschreven en helaas is toen de zwangerschap geindigd in een miskraam en daarna een curretage.

Net een test gedaan en ik kan jullie vertellen dat er nu een heel licht streepje te zien was. Ik ben zo blij en wilde dit even met jullie delen.

Liefs
.
Ooooh!! Derde kindje!! Wat fijn voor jullie zeg!!

Wat een geluk!!

Ik wens jullie alle moois, en goeds toe en dat dit dan de 'onbezorgde' zwangerschap mag worden die iedereen verdient!!

Gefeliciteerd met de goede echo's en met je zwangerschap 3ekindje.

Vandaag hebben we op zoontje van Floortje_7 gepast. Floortje_7 en Mickey leven zich nu lekker uit op Lowlands. Eigenlijk de eerste keer dat we dat hebben gedaan, ook onze eerste kennismaking met poepluiers :-). Floortje_7, je zoontje is een schatje en kan zo leuk lachen (en huilen kan hij ook goed :-).

Deze amateurtjes waren wel erg moe aan einde van de dag. Wel heel leuk. Maar goed ook anders hadden we een probleem gehad :-). Poeh respect voor de zwangeren met al een klein kindje, toch veel extra tillen en bukken, fysiek wel zwaar.

Nu ik jullie reacties las over bewegende baby's leek ik weer iets te voelen. Dit keer leek het net een klein trapje. Zou het dan toch?..

Eind volgende week 20-weken echo, kan niet wachten!

@Sinojo en Littlegreen, bij jullie klopte de Chinese conceptiekalender, zou ik dan toch een meisje krijgen? Haha, maar las al dat die kalender niet waterdicht is.

@zoplotseling, welkom terug in het lekker frisse kikkerlandje. Waar was je naartoe op reis?

Over temperatuur gesproken, vrijdag op de fiets was het niet te harden met die warmte. Vandaag ook vlagen van hele hete zon..

Groetjes Mojitolise
Wat een onwijs druk weekend is dit weer, heb nu net even de tijd om achter de computer te gaan zitten.

Dus eindelijk kan ik wat van me laten horen, op jullie reageren en straks de tabel bijwerken.

Na die twee keer heb ik eigenlijk geen huilbuien meer gehad, gelukkig maar, want daar knapte ik niet echt van op. Ook het onbestendige gevoel is gelukkig naar de achtergrond verdwenen. Misschien toch de bijwerkingen van de medicijnen?

Ik ben nog bij de huisarts geweest en mijn bloeddruk daar was prima. Volgens hem doen de medicijnen hun werk goed.

Ookal vind mijn collega het niet nodig medicijnen te slikken, ik ga maar af op het oordeel van mijn gynaecoloog. De huisarts benadrukte ook nog dat het echt geen kwaad kan voor de kleine.

Hij zei nog: "Weet je wat pas echt kwaad kan? Een te hoge bloeddruk met kans op zwangerschapsvergiftiging. Dan kan je je kleintje of jezelf zelfs kwijtraken". Best goed om de waarheid zo te horen. Hij heeft ook nog naar mijn multivitamines gekeken en deze zou ik ook gewoon kunnen gebruiken in combinatie met de medicijnen.

In de bijsluiter van de apotheek stond ook dat je alles kan eten, dus is het eigenlijk ook logisch dat je dan een multivitamine neemt (daar zitten alleen vitaminen, mineralen en extra visolie in).

Thuis ben ik druk bezig met opruimen (als ik thuis ben). De tijd gaat hard en we moeten de babykamer nog uitruimen (is nu nog computerkamer), verven, behangen, inrichten enzo. Maar dat gaat vast goedkomen.

Ik heb inmiddels via de website van de Hema al een jurkje en een rokje besteld, zo schattig! Ik ga die morgen ophalen in de winkel. Ook heb ik een voedingskussen besteld, was in de aanbieding en die wilden we toch hebben.

De kleine meid voel ik af en toe inderdaad rommelen (soms bijna de hele dag niet, soms wat vaker), echt zo schattig, dat zachte *boink boink* in mijn buik. Ondanks mijn overgewicht voel ik het goed, dus dat valt me reuze mee. Ik heb dan ook wel het voordeel dat de placenta aan de achterkant ligt.

Een vriendin is pas bevallen en van haar heb ik de Angelsound te leen. Ook met dat apparaat is het hartje te horen, zo lief! Maar ik probeer het niet iedere dag te doen, want stel ik hoor het een keertje niet, dan gaat deze druktemaker zich daar gelijk weer druk over maken.

Mijn verlof is ook geregeld op het werk: 17 november is mijn laatste werkdag (en een aantal weken daarvoor neem ik iedere week nog een extra dag vrij (ik heb nog vakantiedagen staan), dus langzaamaan afbouwen naar het verlof toe.

We gaan volgende week een weekje weg, dus ik zal dan niet op het forum kunnen komen denk ik. Maar dan weten jullie waarom ik er niet ben.

Als we terug zijn, op 1-9 de 20 weken echo. Toch wel spannend hoor.

@ Mirre102, Maliboo, SofiaLaLa, Sinojo en Zoplotseling: Fijn dat de 20 weken echo goed gegaan is, heel mooi!

@ LittleGreen: Jij ook gefeliciteerd met de 20 weken echo! Kan me voorstellen dat je liever had gehad dat het helemaal goed was, maar aan de reactie van Rituals_addict te lezen, gaat het helemaal goed komen met de cyste van de kleine!

@ Nolleke: Welkom terug! Ik zet je gegevens er zo weer bij in de tabel!

@ Lichtelijk: Nog gefeliciteerd met je verjaardag!

@ dames met buien: Ik hoop dat jullie je snel beter vinden. Met mij gaat het nu ook weer goed, dus er is hoop.

@ Lowlands-meiden: Hebben jullie het nog droog gehouden? Hoop dat het leuk geweest is.

@ allemaal: Nog bedankt voor jullie interesse hoe het met me ging/gaat!

@ 3ekindje: Wat super, je lichte streepje! Inderdaad leuk dat je het komt melden. Onwijs gefeliciteerd en ik hoop dat het helemaal goed gaat! Ik ga ook voor je duimen.
Nu ik toch achter de computer zit, net even heel erg lieve sokjes besteld.

sokjes 1

sokjes 2

Had deze al gezien voordat ik wist dat het een meisje werd en vind ze zo leuk, nu maar hopen dat het een meisje blijft...
-
Hoi dames,

Weer terug van Lowlands! Ondanks veel slaaptekort een super weekend achter de rug. Qua eten en drinken goed voor mezelf gezorgd, maar waar ik de energie vandaan haalde om twee avonden achter elkaar pas om half vier te gaan slapen??? Helaas ook weer elke dag om half negen wakker door de warmte en de herrie op de camping. We stonden gelukkig wel dicht bij de wc's, dus er 's nachts een keer uit hoeven was niet zo erg.

En Floortje_7 en ik hebben elkaar gisteren ontmoet! Floortje, leuk om er nu een gezicht bij te hebben. Wellicht spreken we nog een keer af met alle januari moeders???

@3e kindje: ik ben ontzettend blij voor je! Super dat je het hier komt melden!!! Kom nog een keer vaker terug als je wilt!

@zoplotseling: leuk weer van je te horen! Ik wist ook niet dat je zo lang op vakantie was. En fijn dat je je zo goed voelt en een goede echo had.

@Sinojo: een meisje proficiat! Ze zal wel erg verwend gaan worden door haar broers, neven en opa en oma!

@LittleGreen: ook een meisje, proficiat! Je moet je inderdaad niet druk gaan maken als de verloskundige dat ook niet doet. Maar wellicht mag je later toch nog een extra echo laten doen?

@Teepje: balen dat je er niet van kunt genieten. Hopelijk kan de verloskundige je morgen weer overtuigen.

@Lichtelijk: ook eindelijk echt aan het genieten! Super!

Zelf begin ik ook al uit te dijen. Nu bijna vijf kilo erbij. Helaas niet alleen op mijn buik maar ook op mijn kont al wat extra. Ach ja, het boeit me nu niet, ben gewoon blij en trots! Had op Lowlands een jurkje aan waar mijn lijf duidelijk te zien was. Dus niet alleen mijn kont en heupen , maar ook mijn buik en borsten en kreeg daarover nog een compliment van een vriend die ik tegenkwam. Dat doet een vrouw toch wel goed (ook al is het afkomstig van een slijmbal ).
O ja, volgens de chinese conceptiekalender zou ik een meisje krijgen. Woensdagavond hebben we de 20-weken echo dus dan weten we het. Wel raar, want iedereen die mijn leeftijd heeft zou dan een meisje krijgen als ze dit jaar tussen februari en november bevrucht zou zijn!? Ach ja, het is natuurlijk ook maar een leuke gadget.
Het was inderdaad meer een reis dan een vakantie hihi... Ik kan helaas (vanwege de herkenbaarheid) niet zeggen waar ik ben geweest. Ik vind het juist zo lekker om hier annoniem te kunnen schrijven

Ik ga zo voor een check-up naar de VK. De laatste keer was ruim acht weken geleden, dus ik ben benieuwd!! Maar goed, het allerspannendste hebben we al achter de rug; de 20-weken echo..

Volgens mij is dat opruimen echt een zwangerschapsding. Ook ik ben heel erg aan het ruimen in huis. Normaal kan ik niets weggooien en nu moet ik uitkijken dat ik niet teveel weggooi hihi.. Echt supergoed voor je bergruimte moet ik zeggen... Maar aan de andere kant komen er ook weer dozen en tassen vol met 'zooi' bij dus misschien komt er een evenwicht. Hebben jullie dat ook dat iedereen spulletjes en cadeautjes komt brengen? Jemig.. ik heb al een halve kamer vol staan. Echt superlief allemaal!
bij mij beginnen de eerste spulletjes ook binnen te druppelen.... maar ik heb behalve de babykamer nog niets gekocht, omdat ik wil wachten tot de 20 weken echo!

@streepjescode: goed dat je je weer wat beter voelt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven