hoe moet ik dit uitleggen???

23-08-2010 21:05 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik liggen in scheiding en we zijn er samen uitgekomen dat hij de laatste schulden op zich neemt, staat ook in convenant. Ik stond er eerst niet achter omdat ik het niet eerlijk vond maar hij stond er op omdat ik straks weinig inkomen zo hebben (bijstand) en hij een eigen bedrijf heeft wat nog in een beginstadium zit maar wel goede perspectieven geeft en dat hij dat wel zou kunnen bolwerken.

En dat gaat ook wel goed.

Maar ik ken mijn eigen man niet meer op dit vlak wat financieel betreft

Ik breng normaliter ongeveer 500 euro netto in het laatje en daar worden dus de boodschappen van gedaan.

Ik had een kredietlimit van mijn bank die dus nu is ingetrokken dus ik kan niet meer aan mijn geld komen. Betekent dus dat ik deze maand van hem afhankelijk ben wat betreft huishoudgeld.

En dat is een crime, elke keer als ik geld nodig heb en het vraag moet ik overal verantwoording voor afleggen waarom ik het nodig heb. Ik vraag niet meer dan 120 tot 150 euro in de week, Ik mag ook zijn pasje niet meenemen en als het echt niet kan checkt hij gelijk op zijn rekening of ik niet stiekum meer heb opgenomen.

Waar is mijn onafhankelijkheid??

Hoe meer geld hij binnen krijgt hoe meer hij er op gaat zitten.

Wat zal ik dan blij zijn als ik straks samen met mijn dochter in een ander huis in de bijstand zit............hoef ik niets meer te verantwoorden
Eigen rekening waarop hij het totaal bedrag voorlopig stort?

(ik weet echt niet of kan en mag in een in gang gezette scheiding ik ben niet juridisch onderlegd)
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
eh waarom ga je niet werken?
in de bijstand moet je je de hele dag verantwoorden. waarom ga je niet werken?
Enn, ik heb een eigen rekening

Suus ik werk

Alleen mijn limiet is ingetrokken dus kan geen geld van mijzelf opnemen
Hoe komt het dat je zo afhankelijk van hem bent? Geen eigen bankpas van je eigen rekening hebt en in de bijstand moet?
Ga in godsnaam werken.

Oh, mosterd. Maar dan snap ik er helemaal niks meer van.
quote:oranjemuts schreef op 23 augustus 2010 @ 21:05:

Mijn man en ik liggen in scheiding en we zijn er samen uitgekomen dat hij de laatste schulden op zich neemt, staat ook in convenant. Ik stond er eerst niet achter omdat ik het niet eerlijk vond maar hij stond er op omdat ik straks weinig inkomen zo hebben (bijstand) en hij een eigen bedrijf heeft wat nog in een beginstadium zit maar wel goede perspectieven geeft en dat hij dat wel zou kunnen bolwerken.

En dat gaat ook wel goed.

Ik breng normaliter ongeveer 500 euro netto in het laatje en daar worden dus de boodschappen van gedaan.

Ik had een kredietlimit van mijn bank die dus nu is ingetrokken dus ik kan niet meer aan mijn geld komen. Betekent dus dat ik deze maand van hem afhankelijk ben wat betreft huishoudgeld.

En dat is een crime, elke keer als ik geld nodig heb en het vraag moet ik overal verantwoording voor afleggen waarom ik het nodig heb. Ik vraag niet meer dan 120 tot 150 euro in de week, Ik mag ook zijn pasje niet meenemen en als het echt niet kan checkt hij gelijk op zijn rekening of ik niet stiekum meer heb opgenomen.

Wat zal ik dan blij zijn als ik straks samen met mijn dochter in een ander huis in de bijstand zit............hoef ik niets meer te verantwoordenals je werkt, waarom zou je dan blij zijn als je in de bijstand zit??
quote:oranjemuts schreef op 23 augustus 2010 @ 21:05:

Ik vraag niet meer dan 120 tot 150 euro in de week, Ik mag ook zijn pasje niet meenemen en als het echt niet kan checkt hij gelijk op zijn rekening of ik niet stiekum meer heb opgenomen.

Wat zal ik dan blij zijn als ik straks samen met mijn dochter in een ander huis in de bijstand zit............hoef ik niets meer te verantwoorden

Waar was je onafhankelijkheid tijdens de relatie? Toen bracht je toch ook maar vijfhonderd euro binnen?

Waarop baseer je overigens dat je niets hoeft te verantwoorden als je in de bijstand zit?
Als je limiet is ingetrokken en je werkt, waar is je salaris?
als je in de bijstand zit moet je werkelijk ALLES verantwoorden
Ik vind het niet meer dan normaal dat je man zijn kaart niet zomaar meegeeft. Jullie zijn uiteindelijk aan het scheiden hé.

Hij is niet verplicht (als ik het goed begrijp toch) om jou geld te geven, is zijn fout niet dat jij niet aan je geld kan.
indien jullie nog niet officieel gescheiden zijn en in gemeenschap van goederen zijn getrouwd, dan is JULLIE geld van JULLIE. Schakel een advocaat in zsm. Ga er niet van uit dat hij jouw belangen zal behartigen. Heb je enig zicht op de financien?

Daarnaast... get a job!
waarom ben jij nog niet uit het huis weg? En als je dan al zo graag in de bijstand wilt zitten, waarom heb je dit dan nog niet aangevraagd?
Ik snap het niet, heb je nou salaris of bijstand? Hoe kan het dat je niet bij je eigen geld kan?
De bijstand lijkt me een drama en zeer onnodig voor gezonde mensen met handjes en voetjes, met of zonder scheiding/kinderen ed..

Je kunt niet eerst op een man gaan leven en vervolgens op de samenleving. Niet met een beetje zelfrespect iig.
Ach natuurlijk: het loepje.

Je kinderen zijn zeventien en negentien jaar. Waarom denk je überhaupt recht te hebben op bijstand?
Ik gok dat TO rood stond op haar rekening en dit niet tijdig genoeg aangezuiverd heeft. Dan word de roodstand opgeheven en worden alle tegoeden die binnen komen eerst gebruikt om de roodstand aan te zuiveren. Zodra dit gebeurt is kan TO weer gewoon bij haar centjes

Kwestie van meer uitgeven dan je had.
17 en 19? Dan krijg je echt geen bijstand, forget it.
Inderdaad ga fijn werken, waarom ga je nu niet alvast op banenjacht? Heb je alvast werk als je het huis uitgaat.

En als je al werk hebt ( wat mij niet geheel duidelijk is) waarom ga je dan niet meer werken, zodat je, je hand niet hoeft op te houden? In de bijstand moet je, je constant verantwoorden. Mijn moeder moest al haar bankafschriften elke maand laten controleren.
quote:dangeensuus schreef op 23 augustus 2010 @ 21:22:

17 en 19? Dan krijg je echt geen bijstand, forget it.

Uh, nerd-alert hier: waarom krijg je dan geen bijstand? Als je geen werk (meer) hebt, dan zou je toch automatisch aangevuld worden tot bijstandsniveau? En als die WW-uitkering dan ophoudt, dan verval je toch in de bijstand.

Vooropgesteld natuurlijk dat werken niet tot de mogelijkheden behoord (om wàt voor reden dan ook).

Offe... vergis ik me nu danig?
anoniem_96367 wijzigde dit bericht op 23-08-2010 21:28
Reden: spelvaut
% gewijzigd
Bijstand whoehahahahahhaahhaa...ja zo lust ik er nog wel een paar zeg hé.

(veegt de tranen van haar wangen)
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Omdat TO al een baan heeft, alleen te weinig uren draait, en geen kleine kinderen meer heeft om voor te zorgen en er feitelijk dus geen enkele aanleiding is om een bijstanduitkering te krijgen

Zijn er medische redenen waarom TO niet meer kan werken dan ze nu doet dan zal haar salaris wellicht kunnen worden aangevuld met een WAO uitkering maar niet met bijstand

Voor de kinderen hoeft TO niet meer thuis te blijven dus feitelijk gezien kan ze gewoon fulll time gaan werken, en als dit medisch gezien kan, dan zegt de bijstand: toedeloe ga maar werken
Er bestaan mensen die dat onredelijk vinden DGS
quote:dangeensuus schreef op 23 augustus 2010 @ 21:29:

Omdat TO al een baan heeft, alleen te weinig uren draait, en geen kleine kinderen meer heeft om voor te zorgen en er feitelijk dus geen enkele aanleiding is om een bijstanduitkering te krijgen

Zijn er medische redenen waarom TO niet meer kan werken dan ze nu doet dan zal haar salaris wellicht kunnen worden aangevuld met een AOW uitkering maar niet met bijstand

Voor de kinderen hoeft TO niet meer thuis te blijven dus feitelijk gezien kan ze gewoon fulll time gaan werken, en als dit medisch gezien kan, dan zegt de bijstand: toedeloe ga maar werken Bedoel je niet WAO?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven