Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Zomaar wat Engels/Amerikaans voor Catastrofe:

Jennifer

Meghan/Megan

Olivia

Ginny

Tiffany

Lindsay

Melanie

Meredith

Alanis

Ashley

Victoria - deze vind ik zelf wel stijlvol en kan ik veel landen.

Victory

Rebecca

Shania

Kimberley

Dana - mooi in Nld maar ook in Amerika.

Sara - deze naam is ook wel redelijk favoriet bij mij. Kan goed in Nld, maar ook in Amerika.

Jamilla

Mila

Milena - vind ik een mooie, originele naam

Chayenna

Caitlin

Katie

Lucy/Lucinda

Lindy

Jenah - dit spreek je uit als Djenna.

Lara
quote:blogbabe schreef op 23 augustus 2010 @ 21:46:

Zomaar wat Engels/Amerikaans voor Catastrofe:

Jennifer

Meghan/Megan

Olivia - die stond al op het lijstje, heel mooi! maar wij wilden er misschien Livia van maken, dat vonden wij wat moderner.

Ginny

Tiffany

Lindsay

Melanie

Meredith

Alanis

Ashley

Victoria - deze vind ik zelf wel stijlvol en kan ik veel landen.

Victory

Rebecca

Shania

Kimberley

Dana - mooi in Nld maar ook in Amerika.

Sara - deze naam is ook wel redelijk favoriet bij mij. Kan goed in Nld, maar ook in Amerika.

Jamilla

Mila

Milena - vind ik een mooie, originele naam

Chayenna

Caitlin

Katie

Lucy/Lucinda

Lindy

Jenah - dit spreek je uit als Djenna. ook leuk!

Lara - Leuk!

wat ben ik toch verschrikkelijk moeilijk hè...
Tot nu toe staat er op ons lijstje voor meisjes:

( willekeurige volgorde )

Yasmin

Lauren/Lara

Livia/Olivia
Zoe, Vera, Nora, Elle, Amber
quote:catastrofe schreef op 23 augustus 2010 @ 22:22:

Tot nu toe staat er op ons lijstje voor meisjes:

( willekeurige volgorde )

Yasmin

Lauren/Lara

Livia/OliviaLivia vind ik denk ik de leukste uit dit rijtje. Het is origineel en het woord 'lief' zit erin, wat in Nld ook weer erg leuk is. Yasmin vind ik ook mooi.
Ik vind ook zo leuk aan de naam Livia dat het heel vrouwelijk klinkt, en ik vind het kunnen bij zowel een baby/peuter als bij een volwassen vrouw.
Hoi! Wij zijn er uit, bedankt voor het meedenken! Als het een meisje wordt, laat ik tegen die tijd de naam nog wel ff weten!
Wij zijn op zoek naar een leuke meisjesnaam. Ik ben best wel van de klassieke namen maar nog wel van deze tijd. Ik vind Emma bijvoorbeeld erg leuk maar hoor je zo vaak. Aan de ene kant heb ik ook zoiets als wij het mooi vinden wat kan mij het dan schelen als het vaak voorkomt, maar ik doe graag wat inspiratie op. Alvast bedankt.
quote:bloemkool schreef op 24 augustus 2010 @ 15:39:

Wij zijn op zoek naar een leuke meisjesnaam. Ik ben best wel van de klassieke namen maar nog wel van deze tijd. Ik vind Emma bijvoorbeeld erg leuk maar hoor je zo vaak. Aan de ene kant heb ik ook zoiets als wij het mooi vinden wat kan mij het dan schelen als het vaak voorkomt, maar ik doe graag wat inspiratie op. Alvast bedankt.Emma, Sophie, Isolde, Anna, Rosa, Maria,
Ik vind Evy erg mooi. En Yasmijn ook maar die hoor je echt heel erg vaak.

Ik ben nog niet zwanger dus hoef me er nog niet in te verdiepen maar vind het leuk om dit topic een beetje te volgen.
Hallo dames!

Wij verwachten onze 1e kindje en zijn dus op namen jacht...

Voor een meisje hebben we nu de volgende namen bedacht maar weet nog niet of DE naam er tussen zit. Misschien is het wel wat inspiratie voor jullie om op door te borduren...

Lonneke

Larissa

Lisanne

Toevallig zijn ze alle 3 met een L maar hoeft niet natuurlijk.. Het mag iig geen O als beginnaam hebben want de achternaam begint met B... Dus dan krijg je O.B. dat kunnen we het kindje toch echt niet aandoen...

Wat vinden jullie van deze namen en wat zouden jullie hieruit aan inspiratie kunnen halen voor andere namen?

Alvast bedankt voor het meedenken!
@ blogbabe, bedankt voor je reactie

Emma, leuk!

Sophie, ook leuk maar ken er veel

Isolde, niet leuk

Anne, nee

Rosa, leuk

Maria, nee
voor bloemkool

Julie

Ise

Livia

Lena

Merle

Anna

Anouk

Lauren

Mette

Florine/Florien

Carmen

Frederique

Ines

Jolijn

Feline

Norah

Daphne

Valerie
voor rammie80

Ik vind LArissa een heel ander soort naam dan Lisanne en Lonneke dus ik gooi er gewoon wat in

Alyssa

Marissa

Cerissa

Lieke

Annelie

Annelijn

Arjanne

Elianne

Anieke

Avalon

Milou
quote:Rammie80 schreef op 24 augustus 2010 @ 18:28:

Lonneke dit vind ik de mooiste naam uit je rijtje. Heel erg lief!

Larissa houd ik niet zo van.

Lisanne leuke naam, beetje gewoontjes maar wel okéNamen die ik erbij vind passen: Madelief, Feline, Leanne, Lizeke, Lieve, Marjolijn, Annabel, Annemoon, Livia, Isolde, Phileine, Eline, Suzanne, Rosalie.
Blogbabe ben jij toevallig een wandelend namen boek? Je schut ze zo makkelijk uit je mouw?
.
tessaa wijzigde dit bericht op 02-10-2010 18:34
Reden: privacy
% gewijzigd
.
tessaa wijzigde dit bericht op 02-10-2010 18:34
% gewijzigd
Yentl

Yentel

Liv

Jazz
.
tessaa wijzigde dit bericht op 02-10-2010 18:32
% gewijzigd
quote:HaLi schreef op 25 augustus 2010 @ 11:40:

Blogbabe ben jij toevallig een wandelend namen boek? Je schut ze zo makkelijk uit je mouw?Ja, zoiets ja! Nou, ik werk op een grote basisschool. Dus ik kom wel heel wat namen tegen. En ik ben er ook in geïnteresseerd natuurlijk.
Cejo, Blogbabe, Tessaaa, dank jullie wel voor de tips. ZItten wel leuke tussen. Ga het eens met RammieMan overleggen....
quote:Rammie80 schreef op 24 augustus 2010 @ 18:28:

Hallo dames!

Wij verwachten onze 1e kindje en zijn dus op namen jacht...

Voor een meisje hebben we nu de volgende namen bedacht maar weet nog niet of DE naam er tussen zit. Misschien is het wel wat inspiratie voor jullie om op door te borduren...

Lonneke

Larissa

Lisanne

Toevallig zijn ze alle 3 met een L maar hoeft niet natuurlijk.. kindje toHet mag iig geen O als beginnaam hebben want de achternaam begint met B... Dus dan krijg je O.B. dat kunnen we het ch echt niet aandoen...

Wat vinden jullie van deze namen en wat zouden jullie hieruit aan inspiratie kunnen halen voor andere namen?

Alvast bedankt voor het meedenken!Goh, wordt daar echt zo diep over nagedacht? Ik kan me voorstellen dat als het T.R.U.T wordt je dan denkt : hmm, maar niet doen. Maar O.B? Ik vraag me dan af hoe vaak je daadwerkelijk enkel de eerste letter van je voor en achternaam gebruikt en of er dan echt mensen zijn die meteen gaan denken aan tampons.
Wij heeft er nog inspiratie om voor mij alternatieve, kunstzinnige, oudhollandse, punky, rock en een beetje kakkineuze namen te plempen. Ik houd mij aanbevolen

Ik zal een beetje aangeven wat ik tot nu toe mooi vind, dan weten jullie in welke hoek te zoeken;

Roos,

Madelief

Wies

Loes

Jet

Anna

Eva

Feline

Linet

Bella

Karlijn

Lara

Ella

Ise

Nore

Juul

Suze

Saar

Wende

Linde

Doris

Pleun

Lene

Lauren

Norah

Sterre

Leah

Olivia

Florine

Eline

Erin

AnneFleur

Annabel

Babette

Emilie

Elodie

Julie

Jolie

Claire

Louise

Marijne

Sophia

Dide

Vere

Raisa

Indira

Ronja

Faya

Liv

Livia

Reza

Terra

Ambra

Mathilde

Zina

Anastacia

Nova

Ninthe

Juna

Lotta

Ylva

Nive

Pilar

Avalon

Eszri

Dunja

Hadassa

Kate

Lune

Filippa

Pippa

Anais

Muze

Iduna

Lieve

Fee
Vivamp: jee, wat een lijst! Jij vindt wel heel veel mooi! Heb jij nog wel inspiratie nodig met zo'n lijst?!?! Nou ja, hier komen er nog een paar (ik vind ze niet allemaal mooi, maar ze zijn misschien wel alternatief/kunstzinnig): Lenne, Lenthe/Lente, Mirre, Zomer, Zilver, Zonne, Fay, Poeka, Bambi, Doeti, Doutzen, Phileine, Isolde, Rana, Ronja, Vlinder, Joya, Ava, Ravi, Isis, Irem, Bijke, Xenna, Yfke, Pip, Skylar, Evi, Rozemarijn, Aimée, Romée, Robine. En sommige jongensnamen zijn misschien ook leuk voor een stoer/alternatief meisje, zoals: Storm, Kick, Sam, Mees, Jip.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven