Las Barettas Naranjas!

20-06-2010 15:09 2501 berichten

Copyright: Elessie
anoniem_64ef814a18d67 wijzigde dit bericht op 14-09-2010 22:14
Reden: dat zomerhoedje hebben we écht niet meer nodig
% gewijzigd
Dankjewel, Sok!

Plakband op je huid, heerlijk!
Oh bah Miffy, wat een rotdag. Hopelijk is het inderdaad geen spruw en was het gewoon een soort offdag van Nino.

Ah, ik wou nog meer typen, maar ik hoor wakkere kinderen boven. Snel dus maar aan de bak!

Training geven ging gelukkig prima, leuke enthousiaste groep met veel vragen en input. Het was al weer even geleden en ik merk dat ik het gemist heb. Jammer genoeg heb ik ondertussen bijna iedereen cursus gegeven op het werk en ben ik nu weer veel drukker met veel minder leuke dingen. Wel in ieder geval een eye opener en misschien een goede aanleiding om echt een andere richting te gaan kiezen qua werk.
Alle reacties Link kopieren
Och, arme Nino zeg. Hopen dat het snel beter gaat. Fijn dat het verder goed gaat daar, ben blij te horen dat Pluis het blijkbaar ook goed oppakt, zo'n leven als grote broer.

Anky, iemand die ik ken via werk is sinds een paar jaar zelfstandig en geeft, naast het werk wat ik doe, een boel cursussen of treed op als moderator bij interne discussie-dagen (zo'n beetje discussie sturen, "planspellen" bedenken, de uitkomsten documenteren). Ze heeft het blijbaar heel erg druk. En een buurvrouw van mij doet volgens mij precies jouw werk (projectmatig, veel vanuit thuis) wat jij doet, wel in een ander vakgebied. Toch maar (gedeeltelijk) freelancen?

Thuis is het heel "gezellig": De ramen van de kelderruimte (die we ook als gastenkamer gebruiken en misschien ooit als werkkamer) waren vanaf het begin een beetje verprutst, veel te klein. Dat gaan ze nu (op kosten van de bouwondernemer) aanpakken, ze zijn er dus sinds gisteren bezig de hele ramen eruit te hakken met zo'n boor. Het is natuurlijk een bende en ongelofelijke herrie (wel gewoon keurig op de wettelijke tijden), man is al helemaal gek aan het worden, die zit er namelijk de hele dag bij (leuke vakantiedagenbesteding). Maar wat we nu van de buren over ons heen krijgen, ongelofelijk. Ja, het is een verschrikkelijke herrie, nee, dat is niet leuk, maar het is nu even niet anders. Schelden dat de buurman vanochtend deed! En dat terwijl hij zelf zijn badkamer nog eens liet verbouwen drie jaar geleden nadat ze er net in waren, en bij hun echt weken achter elkaar zo'n herrie was, ook in het weekend, want ze lieten het zwart doen. Kijk, zeggen dat het niet leuk is, en vragen hoe lang het nog duurt, ok. Maar man belde net dat hij de buurman de volgende keer van ons grondstuk afknikkert, dit gaat echt te ver. Je woont nu eenmaal helaas dicht op elkaar in de stad, als je dit wilt vermijden moet je toch echt op het platte land gaan wonen. Eens kijken of de andere buurvrouw (die wond zich namelijk gisteren op) nog, zoals besproken, mee gaat sporten vanavond ...
Nou Ank, ik ben benieuwd wat je er mee gaat doen

Nitro, wat een rare reactie van de buren. Hadden jullie ze wel ingelicht van te voren? En hoe lang gaat het duren?

Ik heb niet lekker geslapen, Mannie sliep voor het eerst weer in zijn eigen bed maar daar was hij het om 2 uur vannacht toch niet helemaal mee eens. En toen sliep ik eigenlijk net. Vanmorgen kroop hij huilend van de keelpijn weer bij me, arm ding. Hij is héél aanhankelijk, zal nog wel een staartje van de operatie zijn.
Ik ben ook benieuwd Pammie: de laatste jaren heb ik weinig vorderingen gemaakt met "iets anders gaan doen".

Bah, Nitrogen, wat een gedoe met de buren. Ik neem aan dat ze toch ook wel snappen dat dit tijdelijk is.

He bah, wat een nacht Pammie. Hopelijk knapt mannie snel weer op.

Zo, hier een hele boze Sien omdat ik even aan het koken ben (en dus niet met haar bezig) en ze geen TV mag kijken. Het wordt echt tijd dat madam naar school gaat. Gelukkig vindt ze dat zelf ook .
quote:anky schreef op 24 augustus 2010 @ 10:41:

Ik ben ook benieuwd Pammie: de laatste jaren heb ik weinig vorderingen gemaakt met "iets anders gaan doen".

Joh
Eh, dat inlichten was ik inderdaad een beetje vergeten (en het stond eigenlijk ook tot het moment dat ze voor de deur stonden niet vast of ze echt zouden komen), en daar zou ik normaal gesproken ook mijn excuses voor hebben aangeboden, maar op deze manier heb ik er weinig zin meer in. Bovendien had het natuurlijk ook niet veel veranderd, buurman is op een paar projecten na werkeloos en slaapt iedere dag uit (dus zou zich met of zonder inlichting opwinden). Hij heeft ons trouwens zelf nooit ingelicht over die wekenlange verbouwing van zijn eigen badkamer. En voor buurvrouw vond ik het ook zielig omdat ze thuis was met een ziekige basisscholier (anders waren ze helemaal niet thuis geweest), maar ik kan die lui daavoor toch moeilijk weer wegsturen. Maar goed.

Nog een paar dagen, Anky, dan gaat ze eindelijk!

Wat sneu zeg, arme Mannie (en Pammie ook). Werkt de pijnstilling een beetje, je mag toch nog wel wat geven?
quote:nitrogen schreef op 24 augustus 2010 @ 10:52:

Hij heeft ons trouwens zelf nooit ingelicht over die wekenlange verbouwing van zijn eigen badkamer. Dit bedoel ik trouwens niet zo van "koekje van eigen deeg", maar dat ik wat meer begrip had verwacht omdat hij het zelf ook zo deed.
irritant, Nitro, van de buren. Inlichten was netter geweest, maar sommige mensen hebben wat dat betreft echt geen grenzen meer. Ik vind sws dat mensen tegenwoordig weinig van elkaar kunnen hebben. Als je het gezeik ook las van mensen die 'last' hadden van Sail. das eens in de 5 jaar, verder gebeurt er in die hoek van Amsterdam bar weinig dus kun je je daar dan niet overheen zetten? En als je dan last ervan hebt: in een hutje op de hei is het wél rustig, moven dan. En SAil is ook nog eens léuk
Ik snap dat geklaag ook nooit zo. Zie ook eens de lol van iets in denk ik dan. Maar ja.

Zo, even relatieve rust hier in Da House. 3 Kinderen aan het spelen en pas om 16 uur hoeven we weer naar de zwemles.
Denk idd dat het Sokman was Sokje. Plek klopt met je beschrijving in AK. Lollig zeg!

Hier ook haperende VPN Anky, dus ik begrijp je frustraties. Ik heb zo'n draak van een systeembeheerder, die snapt het maar net iets beter dan ik lijkt wel.

Sail-bewoners moeten niet piepen; evenement was er eerder dan hun huis, dus ze hadden kunnen bedenken dat er eens in de vijf jaar overlast is.

Ik zou het ook fijn vinden als ik van te voren wist als buren gingen verbouwen, maar zo'n scene is erg overdreven.

Mannie weer op school, hij was moe maar had het leuk gehad. Moppie moet even wennen dat Mannie er niet de hele dag is. Mini is ook beetje moe en mag even liggend op de bank tv kijken. We zijn allemaal verkouden, niet gek het leek gisteren wel herfst...
Zo, ik zit met slapende Nino op schoot op de bank terwijl man een stampvoetende Pluis in bed worstelt.

Nitro, wat hadden je buren dan gewild? Dat je niet ging verbouwen?

Ha esmee! Beterschap met collectieve verkoudheid. Ik doe geloof ik ook mee, dus ga zo maar naar bed.
Wow wat een windvlaag! We stegen bijna op!
leek het gisteren herfst? momenteel hier nog steeds. en dan het blije weerbericht:'vandaag was het prachtig weer'. Was, ja, want nu lijkt het idd wederom herfst en doet onze partytent verwoede pogingen te blijven staan, wat hem of haar manmoedig lukt. Ik vinnut knap!

collectieve verkoudheid klinkt niet als heel gezellig, hoop dat-ie snel wegtrekt. wel grppig, hoor esmee, dat je Sokman hebt gespot; dat je hem nog herkende! Maar ja: hij heeft ook wel een herkenbaar uiterlijk.

ga zo maar eens mijn schadeformulier invullen; joepie.
Knappe tent als hij/zij blijft staan hoor! Hier wordt het net wat droger na megahoosbui.

Man is bij buren die kast op MP hebben staan. Kwam ik vanmiddag toevallig achter. Mooi speelgoedopbergding, maar Esman is kritischer dan ik dus ik ben benieuwd.

Slapende Nino klinkt gezelliger dan stampvoetende Pluis. Mannie is zo moe van school dat hij vanavond voor zeven uur met zijn kleren nog aan in slaap is gevallen, liefje.

Succes met schadeformulier Sok. Ik vind het ook erg lollig dat ik Sokman zag. Heb hem natuurlijk 2x kort irl gezien, misschien scheelde dat ook. En Moppie zat vol enthousiasme de hele rit naar iedereen te zwaaien dus ik zat extra goed naar buiten te kijken.

Ik kijk Ik vertrek, dat zijn toch altijd weer bijzondere types haha.
Hier viel de regen wel mee maar wat een wind, niet normaal.

Wat een prullie, die Mannie

Ons Mannie was ook moe maar dat was niet zo raar. Vandaag mocht hij weer naar buiten dus we zijn naar de bieb getogen en boodschappen gaan doen. Daar wilden ze al niet mee, ze zijn in de auto blijven zitten lezen terwijl ik de boodschappen haalde. Dan is het wonen in een dorp wel erg fijn. Toen we thuiskwamen heeft Mini 5 vriendinnetjes gebeld voor ze er eentje trof die kon spelen. Haar daarheen gebracht en met moeder blijven beppen. Langs de gastouder gereden om af te spreken voor de koffie morgen, ook even bijbeppen. Was wel ontroerd om te zien hoe blij ze zijn elkaar weer te zien, er wordt eerst heel wat afgeknuffeld Weer thuis lekker eten met z'n drietjes en daarna zijn we een cake gaan bakken om mee te nemen morgen. Zojuist heb ik die cake vakkundig vernield: de helft is uit de vorm gevallen, de andere helft zit er nog in
Dat wordt een nieuwe cake bakken (of 'lijmen' met glazuur?)

en wat schattig dat het grut in de auto blijft lezen én zo lief is naar gastouder!

schadeformulier heb ik alweer opgegeven; eerst maar eens even de greenwheels gemaild voor meer gegevens.

en zwaaiende moppie is ook zo lief! hier wordt de laatste tijd heel schattig 'tot sjiens!' geroepen, ook al zo lief
Maar hoe krijg ik die vastgeplakte helft er nou heel uit? Pamman zei meteen dat ik 'em eerst goed had moeten laten afkoelen. Bedankt voor de tip schat
Ik begrijp dat Pamman volgende keer de cake bakt

Hard stampen op je aanrecht heb je zeker al geprobeerd? Mes langs de zijkant en taartschep langs de onderkant?

Maar ja, mislukte cake is de lekkerste. Schrale troost...

Eet en drinkt Mannie weer als vanouds?

Esman wil kast hebben. We hebben twee mogelijke plekken, dus dat wordt schuiven in de kamer. Wij zijn nogal van de vaste plekken (gebrek aan creativiteit haha) dus dat wordt nog lachen.

Ik ga lekker slapen.
Pamman zit altijd boordevol goede ideeën maar hij voert zelden iets zelf uit. Dat spreekwoord 'beste stuurlui staan aan wal' is voor hem uitgevonden. Tevens zijn meest irritante eigenschap, hij weet altijd álles beter, achteraf

Anyway.

Hij heeft vandaag wel onmiddellijk actie ondernomen toen ik zei dat ik de kamer van Mini nu écht wil aanpakken (nieuwe behang, nieuwe muurkleur, nieuwe gordijnen), hij ging de klusjesman bellen om te vragen wanneer hij kon. Nu alleen Mini nog zover krijgen dat ze een keer met mij behang gaat uitzoeken, daar heeft ze nooit zin in namelijk.
dus

Die Pamman; hij heeft goeie en slechte kanten: tis net een mens.

Sorry, flauw.

ut wordt tijd dat ik naar bed ga

trusten!
Ik ga eens kijken of de andere helft nu wel meekiepert
De helft van de helft kieperde mee Maar nu toch alles netjes eruit en strak in de folie ziet het er uit als een hele cake.

Ik ga ook naar bed, trusten.
morgen! Veel plezier met de cake vandaag, fijn dat het toch nog gelukt is. Ik zit in de trein op weg naar werk en ga vanavond met sokman uit eten: zin in!
bijna goedemiddag en nog steeds de eerste hier?

iedereen druk? allemaal een beetje lekker geslapen? hoop van wel. Ik vond mijn bed vanochtend weer veels te lekker.

o, telefoon

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven