Entertainment alle pijlers

Farmville - DEEL 2

01-03-2010 18:02 1940 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de echte diehard Viva-boerinnen en een enkele -boer, hier het tweede deel van het "Alles wat je ooit wilde weten maar nooit durfde te vragen"-topic over het Facebook-spelletje Farmville.

Het eerste deel farmville bevat veel handige aanwijzingen en tips.

Je eigen farm starten én lid worden van de heusche Viva-fanpage op facebook? Dat kán! Mocht je lid willen worden: meld je hier bij het Opperhoofd Himalaya aan! Wel even vermelden wie je bent/was/wilt worden op het forum, want dat is door knopjesgate een chaos geworden.

Wil je niet dat jouw privé-facebook gegevens alsnog bekend worden via Facebook op dit forum, heb je twee mogelijkheden:

- maak een apart FB-account aan op je Viva-nick

- scherm alle Farmville vrienden af door middel van het maken van een aparte lijst waar je alle mensen in zet die je niet irl kent en waar je geen privé-info aan wilt verstrekken (op je echte naam na, die kun je niet verbergen) en sluit in de privacy-opties deze lijst uit van alle info naar keuze.

Veel succes met 'boeren'!

moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-03-2011 00:20
Reden: aanpassing emailadres
% gewijzigd
Kan iemand me vertellen wat het doel is van die shovels die ik allemaal in mijn giftbox heb?
Je kan een ondergrondse opbergruimte graven dus de schuren kunnen weg en je kan de shovels inwisselen voor dingen net als met die weddingtent.
Fijn hoor, die kelder! En wat een ruimte zonder al die schuren....
Ik heb er lang over gedaan maar mijn nursery barn is af. Klopt het dat ik er zonder Horse Stable niets mee kan? Ik snap het niet zo goed.
In je nursery moeten de kalfjes en de veulentjes.

kalfjes krijg je uit de koeienstal, veulentjes uit de manege. (of van je buren)
Ok thanks, ik heb nog geen koeienstal of manege dus ga die maar eens bouwen en wie weet krijg ik nog wel wat van de buren
Op de startpagina staan regelmatig kalfjes en veulens. Als je die pakt kun je ze in je nursery zette, waar ze opgroeien.
Ik ga er op letten, dank.

Nog een vraagje, ik heb sinds kort een bakery. Dan kun je ook meteen zien wat je buren verkopen. Nu koop ik zo nu en dan maar eens wat bij hun maar ik snap niet zo goed wat ik er dan zelf mee moet. Voor de buren is het natuurlijk leuk die hebben iets verkocht maar wat is het voordeel als koper? Of is dat er niet?
Je kan je gekochte spulletjes inwisselen tegen fuel,ik geloof dat er later meer mogelijkheden komen wat je er mee kan doen.
Thanks, dolfje.

Alweer een vraag, ik heb een paar diertjes in mijn nursery barn. Als ik op look inside klik dan kan ik ze eruit halen (remove) maar hoe weet ik of ze klaar zijn? Ze staan er inmiddels een paar daagjes in, iedere ochtend kan ik zeg maar het gebouw ook harvesten.
Als je het gebouw harvest harvest je de diertjes,je kan ze niet apart nog oogsten.

Af en toe krijg je er een dier uit,zo groeit bv een kalfje op tot een koe en dan kan je weer een kalfje uitdelen aan je vrienden en je krijgt een koe in je giftbox.
Thanks, wederom afwachten dan maar.

Zou het aan mij liggen dat ik zo ongeduldig ben? Misschien is het nesteldrang, ben nu zo'n 36 weken zwanger. Probeer manlief al enthousiast te maken zodat hij het straks een beetje bij kan houden, haha.
Niks aan de hand als je dan een tijdje niet komt,de dieren en bomen blijven gewoon goed en verpieteren niet je moet alleen niks planten want dat verrot als je niet op tijd oogst.
Ok dus bij de eerste wee alles oogsten en niets meer planten al heeft iedereen dan natuurlijk wel meteen door dat ik aan het puffen ben, hihi.

Ach ik word nu al in de gaten gehouden, had gisteren niet veel op de mail gezeten en er waren al mensen in mijn omgeving die dachten dat ik aan het bevallen was, ik ga er nog maar niet van uit, bij mijn eerste was het ook gewoon 40 weken
Jaaa, ik speel ook, level 57 ... ben niet super actief meer maar het blijft leuk. Voor degene die zeggen dat het zo traag gaat ... Hebben jullie al een andere browser geprobeerd?

Bij explorerer gaat het bij mij ook supertraag maar met google chrome geen problemen. Probeer ook zoveel mogelijk je dieren in de daarvoor bestemde huizen te stoppen. Het zijn bewegende animaties dus kost ook veel tijd met uploaden van het spel. Maar ik heb inmiddels teveel veulens. sinds kort een aantal van die mini-foals erbij. Blijft wel leuk met die updates.
Here I am - now what are your other two wishes...
Ik heb ook chrome en dat werkt iid beter alleen gisteravond kwam ik op een gegeven moment niet eens meer op facebook..

Vandaag werkt alles tot nu toe weer prima.
Chrome is inderdaad heel goed. Heeft er alleen een handje van om flash vast te laten lopen, dat had ik met IE dan weer niet.
Met IE loopt alles bij mij vast, Chrome heeft last met Java..

Ik zie al de hele dag geen gamefeed, super irritant. Op visite bij jullie lukt ook niet, steeds "out of sync".
Oh en buren: álsjeblieft geen fuel meer . Ik zit nu op +936.
Echt waar, zoveel fuel, ik moet af en toe gewoon handmatig aan de slag omdat het op is. Misschien omdat mijn farm nog niet zo groot is.

Alweer een vraagje, mijn horsestable is af en ik ben nu een pigpen en garage aan het bouwen. Als ik materialen uit mijn giftbox haal dan kan ik nog wel steeds kiezen uit horsestable - garage of pigpen (om het materiaal aan toe te bedelen), ben ik dan al ongemerkt bezig met een uitbreiding van de horsestable of is dit een bug?
Ja, je kunt kiezen waar je je materialen aan wilt besteden. Tenminste, zo is dat met de vehicle parts wel, neem aan dat het ook zo gaat met je building dingen.

Advies: regelmatig het prikbord aflopen voor gratis bouwmateriaal, daar had ik (op 3 na) mijn hele pigstall binnen een half uur mee compleet. Ook berichten van een uur geleden ofzo: gewoon op klikken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ja ik zie dat de materialen idd naar de uitbreiding van mijn horsestable kunnen gaan ook al heb ik niet op een knop ofzo geduwd dat ik daar aan wil beginnen. Mijn pigpen heeft voorrang anders heb je allemaal van die onafgemaakte gebouwen.

Ja, ik klik mij suf maar sommige buren hebben wel heel veel buren dus er is veel weg maar het komt goed, vooral met de special delivery box
als je één keer kiest waar je wilt dat je materialen naartoe gaan, dan wordt de rest er ook meteen naartoe verzonden.

dit vraagt hij je iedere keer opnieuw als je je giftbox opent en je aan meerdere gebouwen bezig bent.
Die daily good deeds dat je 5 vrienden helpt,gaat dat nog ergens heen of is het compleet nutteloos?

Ik bedoel,ik heb het idee dat iedereen zowat omkomt in de check buttons en needlepoints....
Geen idee waar je het over hebt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven