Forum Triviant!

29-10-2007 15:30 7220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi er eens even een spelletje tegenaan. Ik stel de eerste vraag en degene die het goede antwoord geeft, mag de volgende vraag neerzetten! De vragen mogen over vanalles gaan: techniek, kunst, geschiedenis, aardrijkskunde, maffe weetjes enz. enz. Enne: niet gelijk gaan Googelen, laten we het een beetje eerlijk houden! En weet je even geen nieuwe vraag? Zeg dat dan even, dan mag een ander gewoon een vraag neerzetten.

Ok, hierbij de eerste vraag:

De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ik ben mijn eigen bananenschil
De kerk[grootste] is Sint Pieterbalistiek in Rome .Het jaartal weet ik niet[moeilijk]
Volgens mij Ethiopië, en het is misschien de Koptische Kerk?
Nee, het is niet Ethiopie of de Koptische Kerk. Je moet wel in de "oosterse" hoek zitten.

Jaartal, okee bij benadering.

Met de bonus kun je twee kanten uit:

ofwel het gebouw

ofwel het instituut.

Antwoord op de vraag weet je waarschijnlijk als je met hen omgaat.
Zonder de maan (die per jaar ongeveer een centimeter van ons afdrijft) zou de aarde gaan schommelen. de maan houd de aarde dus een beetje recht. das heel bijzonder. we zien altijd maar een kant van de maan. de maan wordt dus alleen maar aan de "voorkant" verlicht. dus de maan heeft een darkside. nou en verder is het de regelaar van eb en vloed, heeft het invloed op onze mentruatie cyclus... en ik kan nooit slapen met volle maan.maar het antwoord zal wel zijn dat het de enige maan met een vlag is

volgende vraag

welke luis verft je stoffen rood?
WHOOHAAAA

goe nu dan snel het andere antwoord

haha
Istanbul?
Nee Armenië maar het jaar????
Idd Armenie

jaar?

kerk?
ok mijn national geographic verteld mij dat ik gelijk heb met armenie, de christelijke staat werd in 301 gesticht en de belangrijkste kerk is is de kathedraal van echmiatsin die eerst van hout was.

vraag blijft.....
gebouw klopt maar hoe is de officiele naam van het instituut?
quote:lievebees schreef op 13 november 2007 @ 11:44:

volgende vraag

welke luis verft je stoffen rood?

schildluis?

is de enige die ik ken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
pff speculaas, dat vroeg je niet je vroeg land datum en kerk en dat zijn eigelijks drie vragen, nu nog een vierde erbij???

goed apostolistisch zijn ze

dat wist ik uit mn hoofd

Ik heb ooit eens met een armenier gewerkt en die had hele leuke verhalen over wolven en zo... hihi

nou je zit niet ver met je schildluis..... maar hoe heet die dan?
Instituut heet idd Armeens Apostolische Kerk.

Ja, en dan het bloed van vrouwelijke schildluizen. Maar de kleurstof wordt vooral gebruikt in voeding, brrrrr (E120 is niet toegestaan bij een koosjer dieet)

cocchenile
*ff offtopic- verhalen over wolven???? *
haha

ja cocchenilee...E120 is toch beta caroteen? oh nee 160 nou ja ik ben allergis

verhalen over wolven,;; dat word mn volgende vraag haha
VOLGENDE VRAAG GRAAG

ik ben dol op spelletjes.....

Wat is het enigste zoogdier met vier knieen ?
Olifant?
Cum non tum age
klopt!
Nou, na vier en een half uur mag er wel een andere vraag neem ik aan ?

Mensen hebben sleutelbeenderen. Vogels ook. De meeste zoogdieren hebben ze niet.

Mollen hebben wèl sleutelbeenderen. Waarom ?
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Omdat ze gangen moeten graven en hun gestel zo steviger is?
Cum non tum age
Iets specifieker graag Noa. Een worm graaft ook gangen. En een tor heeft ook een stevig gestel. Maar sleutelbenen hebben die twee niet.
die hebben geen beenderen...
Ok dan. Een konijn graaft ook een hol onder de grond maar heeft geen sleutelbeenderen. Waarom een mol wel ?

(overigens: dit was een vraag die ooit mijn biologie leraar stelde in 3 Atheneum)
ze maken ook bewegingen naar opzij? zoals de schoolslag. Konijnen ed graven met alleen bewegingen die recht vooruit zijn, zoals borstcrawl.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven