***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
mich die schoonmoeder van jou!! "het haar van je moeder" inderdaad heel geestig! bijzonder hoor dat Lars van die prachtige lichtblauwe ogen heeft en jullie bruin!

en jaja ik ben erg gelukkig met mijn chocola!
Spitsmuis, hopelijk groeit Steijn vanzelf over z'n maagvliesje heen (hmm, dat staat raar maar je snapt wat ik bedoel). Waar moet je nu op letten? Geef je hem bijvoorbeeld alleen maar kleine beetje eten en niet teveel in één keer?

Lara, fijn dat Max eindelijk weer snapt hoe het hoort 's nachts!
Framboos, mannen kunnen het allemaal zo makkelijk naast zich neerleggen, eerst even hun ding doen voor ze zich gaan bezighouden met baby of klusjes. Terwijl vrouwen dat eerst allemaal geregeld willen hebben voor ze gaan ontspannen. De meeste vrouwen dan.

Ik heb nu ook chocola! Lekker chocoladerozijnen, en m'n lievelingsthee van het moment. De kleintjes slapen allebei, ga even lekker niksen, krantje lezen op bed voor zolang het duurt.
Mich: volgens mij heb je daar helemaal gelijk in! Ga lekker relaxen met je krantje! Ga ik ook doen.
en toen belde mijn schoonmoeder... nou, ik heb de telefoon maar gewoon laten gaan (in het kader van: niet gehoord, was boven...).
hmmm mich geniet van je welverdiende rust! ennuh wat is jouw thee opt moment? Ik zit tegenwoordig aan de chocolaade sinterklaasjes, en speculaasjes

oja, en Lara natuurlijk ook! rustig aan!

Ik ga aan het werk!
Hier ben ik weer. In navolging van vriendlief ben ik gisteren ff heeeeeel ziek geweest. Kan me niet herinneren dat ik me zo beroerd heb gevoeld. Begon dus zondagavond met overgeven en diarree en gisteren van beroerdigheid helemaal nix kunnen eten. Is niet relaxed als je bv geeft kan ik je vertellen. Je lichaam moet voor twee zorgen maar heeft het al veel te zwaar met zichzelf. Vandaag gaat het weer een beetje en kan ik in ieder geval weer wat eten binnen houden. En gelukkig heeft Koen vannacht weer een beetje geslapen. Hij werd na moeilijk inslapen om 19 uur alleen om 2 uur en om 6 uur wakker. Dat is ook goed voor het herstel.

Swissie: Heel herkenbaar dus die constante bijna-ziek-zijn-modus sinds Koen zich op de creche begeeft.

Ik heb nog niet echt gesproken met de creche over Koen zijn slapen. Vriendlief heeft hem gisteren gehaald en gebracht. Ik heb wel wat met subtiele woorden in het schrift geschreven.

Maar Koen had het gisteren dus weer niet naar zijn zin. Lees eet en slaapt slecht. Ze laten hem nu in de wandelwagen slapen. Vind ik eigenlijk helemaal niet goed. En toen vriend hem ging halen wisten ze dus niet eens wanneer hij gegeten had en werd ook doodleuk gezegd dat we maar eens moesten gaan werken een eet-slaap-ritme. NOU DAT HEBBEN WE THUIS GEWOON HOOR!!!! Tis alleen helemaal in de war sinds hij naar de creche gaat.

Ik laat hem vandaag wel helemaal in het donker slapen. Lees: Ik heb de ramen afgeplakt met vuilniszakken. Ik heb namelijk geen verduisterende gordijnen en zelf sliepen we eigenlijk altijd met de gordijnen open.

Hij moet nu eerst wel huilen voor hij in slaap viel (vanmorgen 10 minuutjes) maar daarna ging hij wel slapen. Nu ligt hij weer huil hard te huilen, maar hij zal wel in slaap vallen. Heb Ria Blom er gisteren maar weer eens bijgepakt en ga hem nu echt laten huilen om hem weer te leren zelf in slaap te vallen in het donker. Op de creche wordt hij er op een gegeven moment uitgehaald als hij te hard huilt (anders worden andere kindjes wakker) en thuis hebben we dat dus ook ff gedaan omdat hij zo in de war leek. Zo had hij zich dus ff heel snel een nieuwe gewoonte aangeleerd.

Leen: Fijn dat de eerste ervaring met Luna haar helmpje meegevallen is. Hopelijk is ze de tweede dag ook goed doorgekomen.

Framboos: Succes met werken. En mannen... Al mag ik niet klagen over gisteren. Gisteren was vriend ook nog thuis omdat hij ook nog niet helemaal fit was en hij heeft me goed verzorgd.

Maar doorgaans.. dan past hij op. oeiiii.

Hij denkt gewoon niet na als het over Koen gaat. Alles zit gewoon in mijn hersenen geprogrammeerd en daar put hij uit maar zelf nadenken.. ho maar. Wat moet er mee als ik Koen naar de creche breng? Hoe dit? Hoe dat?

Gelukkig het is stil geworden!

En dan nog de schoonmoeders. Hier wordt gelukkig niet heel veel gepraat over op wie hij lijkt (in ieder geval niet 'op-eisend'). En als ze er over beginnen zeg ik dat hij gewoon op Koen lijkt en dat hij van ons allebei iets heeft.

Wel kan ik sinds Koen er is niet heel veel meer hebben van mijn schoonouders. Ze zijn zo gefocused en zouden hem het liefst iedere dag zien en de hele dag met hem spelen. Zelf vermaken is er dan niet bij. Aan een stuk door liedjes zingen, kiekeboespelletjes etc. Hij mag ook gerust een half uur op zijn kleedje liggen spelen HOOR!

Icke .. Hoe gaat het bij jullie? Is er al een klein beetje verbetering zichtbaar? Hoop het echt zo voor jullie. Na een week van hele slechte nachten heb ik weer zoveel respect voor jullie gekregen. Jullie houden dit al zolang vol..
Oh framboos.. die chocolade sinterklaasjes zijn lekker!! Maar nu nog ff niet.

Ziek zijn is wel goed voor de weegschaal. Was in één dag 2,5 kilo lichter. Als ik dat nu vasthoud ben ik gewoon terug op gewicht. Dat maakt buitenmeisje dan wel weer blij :-)
Buitenmeisje: Wat balen dat je zo ziek bent! Echt naar die bruikgriep en het enige dat je kunt doen is het uitzitten... Genoeg blijven drinken en beschuit met kaneel en suiker eten helpt soms iets. Sterkte!

Ik vind dat je gewoon op de creche moet gaan praten hoor! Als jij niet wil dat hij in de wagen slaapt (past hij nog in de wieg van de Bugaboo??) dan zou dat niet moeten gebeuren.

Ze hebben Max ook wel eens in de box laten slapen, maar sinds ik er wat van heb gezegd gebeurt het niet meer.

Ik vind het wat vreem dat ze er meteen vanuit gaan dat jullie thuis geen ritme zouden hebben. Het is toch logisch dat Koen eerst moet wennen op de creche?
Hmmm sinterklaas, hmm chocolade. Ga denk ik zo maar eens naar beneden, ze kennen hier geen sinterklaas, maar wel erg lekkere chocolade!

Buitenmeisje, beterschap!

Die buikgriep had ik zondag (altijd op een dag in het weekend), heb ook een dag helemaal niet gegeten, idd erg vervelend met bv (gelukkig maar twee keer per dag tegenwoordig). Ik hoop dat je je snel weer beter voelt!

Moet zo lachen om die schoonloeders verhalen!

Ik heb echt mazzel, zowel mijn ouders als mijn schoonouders wisselen elke keer met op wie Finn lijkt (is ook zo, in het begin meer op man, nu meer op mij). Da's wel vriendelijk dus. Ok, hij heeft mijn mega flaporen, maar dat is dan ook het enige wat minder mooi aan hem is (zegt een helemaal niet trotse moeder).

Spitsmuis, ja dat shoppen met ouders in idd erg leuk. Zowel met vader als met moeder eigenlijk. Ik denk dat als we nu gaan shoppen mijn vader gewoon alleen maar met Finn bezig is, dus wat dat betreft weinig kado's. Maar ik weet dat als we leuke dingen voor die kleine zien, we weer gaan kopen. Heerlijk.

Hebben jullie trouwens ideeen voor kerst / sinterklaar voor de kleine? Ik vind houten speelgoed erg leuk, en natuurlijk Nederlandse boekjes / DVD's en muziek. En dacht aan een hobbelpaard. Maar geen idee wanneer welk speelgoed leuk is.
Swissie, ik vind kindjes met flapoortjes altijd zo schattig! Het staat zo ondeugend!

Wij vragen voor sint'kerst twee wheely bugs! (de avatar van Icke). Ook denk ik aan wat leuke speeltjes en kleertjes, maar de bugs zijn prioriteit nummer een!

Buitenmeisje, wat vervelend dat je je niet lekker voelt! Zou je niet toch eens met de creche gaan praten? Ik vind de opmerking dat jullie eens moeten gaan werken aan het dag- en nachtritme erg onaardig! Eigenlijk vreselijk kattig.

Lara, volgens mij was jij het. Anders Mich! (geen zin om terug te scrollen). We moeten Steijntje nu zijn eten heel erg over de dag verspreid gaan geven (nog meer?); dat zou makkelijker zijn voor zijn maagje. Heel vervelend, want ze eten momenteel al elke twee uur iets en ik zou niet weten hoe het nog meer verspreid kan worden. Daarnaast is Steijn een klein holle bolle Gijsje en neemt geen genoegen met minder eten. (net nog mogen ervaren!)
Ergens vind ht het stiekem wel leuk dat jullie ook een beetje schoonloeders hebben, dan ben ik niet alleen in mijn misère....

Frambooske..mannen zijn gewoon nog een beetje een onderontwikkeld ras moet je maar denken...kunnen nog geen 2 dingen tegelijk, je moet ze alles uitleggen (een keer of 10)...

Leen, fijn dat het meeviel met het helmpje van Luna!

Zo, ben net naar de dietstiste geweest en heb nu een verwijsbrief terug naar de ha voor schildklier onderzoek, want ik ben de motivatie echt kwijt. In nu 6 maanden tijd is er in totaal maar 1,5 kg af terwijl ik echt heel goed oplet en niet meer dan 1500 kcal per dag eet en redelijk veel beweeg voor mijn doen en het lukt gewoon niet er meer af te krijgen. Zij kan niet meer doen dan advies geven en evt problemen localiseren zei ze en aangezien ik geen problemen heb met eten verder, wil ze dat ik toch mijn schildklierfunctie laat nakijken.
Goed dat je nu eindelijk dat onderzoek krijgt! Dat had je toch ook al eerder aangegeven bij haar?

Spitsmuisje: hoe is het eigenlijk met die kat afgelopen bij jullie? (ik dacht eraan doordat Max op mijn bed heeft geplast voor het badderen..., in die ene tel dat zijn luier af was. Jammer...)
Hahaha, hier ook een schoonloeder. Zij vindt uiteraard dat Kaj meer op mijn man lijkt dan op mij. Ook qua ogen (ik heb bruine, man heeft balwe en Kaj heeft...bruine ogen )

Dan het allerergste: goh, hij heeft de lengte van P maar jouw, geloof het of niet: benen. Nou vraag ik je....het is een baby en die horen dikke beentjes te hebben. En dat ik ze heb is een heel ander verhaal.

Leen, fijn dat het goed is gegaan met het helmpje.

Lievelust, wat vervelend dat je goed op je eten let en (bijna) niks afvalt. Misschien is het idd je schildklierfunctie wel.
Lilien, ik schoot even in de lach toen ik las dat Kaj jouw benen heeft! Hoe kan ze dat nu in hemelsnaam zeggen! Ook dat van zijn oogjes vind ik knap simpel, als je het mij vraagt.

Lievelust, wat goed dat je je schildklier laat checken! Het lijkt me knap frustrerend als je zo goed op je eten let, maar niets afvalt.

Lara, Poesje Pim woont hier nog steeds, maar de liefde is behoorlijk bekoeld van mijn kant. Ze heeft de afgelopen week nergens gepist (even afkloppen!), maar we hebben nu standaard de deur van de slaapkamer dicht.

Baby's plasje is engeltjeswater, aldus mijn moeder! Steijn heeft ook een keertje op ons bed geplast (kant van Muisman), maar ik vond het eigenlijk alleen maar schattig!
Hihihi grappig die verhalen over schoonloeders. Ik heb er gelukkig niet veel last van, toch wel een voordeel dat ze in Turkije woont. Ik hoef er maar een paar weekjes per jaar naar te luisteren. Maar de familie van mijn man vindt gelukkig allemaal dat Zahra op mij lijkt. En dat is ook echt zo, zondag heb ik bij mijn moeder mijn babyfoto's tevoorschijn gehaald en Zahra lijkt echt veel op mij. Ook dezelfde haar implant, zelfde vorm van hoofdje, neusje, lipjes etc. Echt grappig om te zien hoor.

Manlief is ook flink beroerd, heeft de hele dag niks gegeten want was misselijk en heeft diarree. Ik had al gezegd dat hij vanavond maar niet moest gaan werken maar dat vond hij geen goed idee. Hij ligt nu dik in gepakt op de bank te slapen onder 3 dekens.
Lilien: oei die opmerking slat ook echt alles! En hoe kun je nu weer zeggen van wie hij zijn benen heeft? Alle baby's hebben dikke spekbeentjes...

Layla: beterschap voor je man! (was het de bedoeling zijn naam te vermelden?)

Wat fijn dat Pim niet meer alles heeft ondergeplast. Zou dat liggen aan die dichte deur? Of gewoon ene kwestie van mazzel?

En inderdaad..., ik moet Max gewoon op de kant van mijn vriend uitkleden
Lilien, Zahra heeft ècht mijn beentjes en ook mijn billen Ik vind het wel grappig, maar of zij daar later blij mee is weet ik niet

Lara, bedankt ik had het niet door en ik heb het aangepast.
Lilien, die is echt erg!! Jouw benen, ohohoh!!

Spitsmuis, de enige die hier in huis de poezen nog leuk vinden zijn Lars en Morris, onze liefde is ook behoorlijk bekoeld naar die arme beesten toe hoor. Vooral naar het rode monster, de ander is eigenlijk nog wel lief.

Buitenmeisje, beterschap!

Icke, hoe is het nu met je?

Ehm, kinderen slapen nog niet, sterker nog, Morris ligt te krijsen dus even kijken maar.

O ja, Lara! Ik droomde vannacht dat wij in Tokyo waren! Gelukkig zag het er uit als Londen maar we waren wel verdwaald! Morgen ben ik er niet, maar misschien kun je vrijdag even een kopje thee komen drinken na je werk (of een heel vroege vrimibo hihi).

Alarm!!
Hee, wat leuk Tokyo! Hoe hadden we het (behoudens een verdwaalavontuur)? Ik voel me gevleid dat je zowaar over me hebt gedroomd Liepen er Engelsen, of zag het er alleen aan de buitenkant uit als Londen?

Morris al stil? Ik heb Max weer uit zijn bedje geplukt. Hij ligt nu te "zingen" in de box. Het is echt afgelopen met die vroege bedtijd. Hoop dat we dat gauw weer terug hebben.

Zou wel gezellig zijn vrijdag, maar Max moet vrijdag naar het cb en ik wil graag mee (mijn vriend gaat sowieso natuurlijk). Jammer!

Pfff...heb hoofdpijn want ik ben ongesteld. Dat was dan wel weer een voordeel van zwanger zijn...
Morrisje al rustig? Mich, wat fijn dat jij je poezen ook een stuk minder leuk vindt! Ik begon al helemaal te twijfelen aan mezelf, vooral doordat een vriendin laatst zei dat haar katten echt haar kindjes waren. Nu heeft ze zelf (nog) geen kinderen, maar ik ben echt mijn katten liever kwijt dan rijk op het moment. Hebben zij mazzel dat Steijn en Hugo ze wel hardstikke leuk vinden! (al is de liefde totaal niet wederzijds)

Lara, moet Max naar het cb voor de prikjes? Steijn en Hugo lagen er echt al heel vroeg in vandaag: 17:30! Beiden waren doodop, maar dit vond ik wel weer erg overdreven.
Ja, inderdaad. Ik hoorde dat deze ronde weer een nare is ofzo.

oh, Max heeft zichzelf geslagen met zijn rammelaar...
Lilien: Wat een opmerking over die benen. Dat kan gewoon echt niet.

Micha: Is het alweer een beetje rustig.

Koen is vanavond meteen in slaap gevallen. Heerlijk sinds tijden. Het lijk gelukkig allemaal weer de goede kant op te gaan. Het waren ook zoveel veranderingen in 1x.

Ik ben gelukkig ook weer wat fitter. Nu wel snip-verkouden maar dat is minder erg.

Layla: Beterschap voor je man. Het heerst blijkbaar. Zelfs tot in zwitserland

Goede tip trouwens van die slapjes bij Ikea. Niet eens duur. Ik ga ook maar eens kijken. Want die mouwen worden echt vies altijd.

Lara: Is max de klap alweer te boven?

Ik leg Koen nu meestal op de grond ipv in de box. Dan rolt hij de hele kamer door. Met het gevolg dat hij ook wel eens ergens heel hard tegen aan rolt (lees rand van de kast of tafel) en dan is het heel hard huilen. Maar een kusje van mama doet al wonderen :-)

Spitsmuis: 17.30 is echt heel vroeg. En slapen ze dan gewoon tot morgenochten. Knap hoor. Ik vind het al vroeg als Koen om kwart voor 7 in bed ligt. Vind het wel lekker want dan kun je savonds gewoon nog ff wat doen.

Lievelust: Hopelijk ligt het aan je schildklier. Dan weet je in ieder geval waar het van komt. Vind het knap hoor dat je op een dieet van 1500 calorien kunt leven. Wat kunnen ze eigenlijk doen bij een niet goed functionerende schildklier?

Al contact gehad met de politie?

Voor de dames die nutrilon goede nacht gebruiken. Je krijgt bij de Etos een pak gratis bij de aanschaf van drie pakke opvolgmelk.
:-) haha, die Max tochh!!!

Iedereen veel beterschap! Die buikgriep heerst echt he!!!

Ik kan niet meepraten over de schoonloeder verhalen (gelukkig!!) Moet soms wel een beetje lachen over de verhalen die ik hier lees, maar dat heeft te maken met dat het zo dom klinkt en ik kan me prima voorstellen dat bepaalde zaken helemaal niet grappig zijn als ze tegen jou persoonlijk gericht zijn....

Hier weer een prima middagje. fleur heeft lekker gegeten en daarna nog even gespeeld en ligt nu een kwartiertje in bed. helaas is ze tegenwoordig wel heel vaak rond 5 uur 's ochtends wakker. dus ik ben steeds minder fris en fruitig (manlief snurkt overal doorheen) Ik geloof dat ik maar een setje oordopjes ga bestellen bij de beste sint..
Spitsmuis, ik voel me niet schuldig naar de poezen hoor. Ze hebben elkaar toch nog? En als ze echt om aandacht verlegen zaten zouden ze wel wat enthousiaster op de optaters van Lars en Morris reageren.

Lievelust, wat raar dat je haast niet afvalt terwijl je goed oplet. Moet dan haast wel iets lichamelijks zijn. Wat gebeurt er als er iets met je schildklier is, krijg je dan medicijnen om hem weer sneller te laten werken? Er bestaat ook een multivitamine met iets erin dat ervoor zorgt dat je schildklier iets sneller gaat en je stofwisseling dus ook weer. Die ga ik slikken als ik stop met borstvoeden!

Lara, er waren gewoon Engelsen in m'n droom, maar toch was het Tokyo, dat heb je weleens in dromen. Helaas zijn we niet in de pub terecht gekomen, we zaten alleen maar in de tram en te lopen van hot naar her. Geen idee hoe ik erop kwam!

Morris slaapt hoor! Lars ook trouwens. Ze gaan nog steeds vroeg naar bed, hebben ze van mij. Ik ben stiekem een ochtendmens. Al kind in ieder geval. Toen ik ging studeren was het een tijdje omgegooid maar toen ik gewoon werkte ging ik een paar keer per week al om 6 uur op om eerst te gaan hardlopen of zwemmen, zelfs als ik de dag ervoor weer eens veel te veel had gedronken. Dus de kleintjes hebben het van mij, vroeg slapen, en vroeg weer wakker (7 uur tegenwoordig, dat gaat dus wel).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven