Mode & Beauty alle pijlers

Slijtage broek

25-08-2010 20:03 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt een hele fijne broek... maar die is helaas helemaal versleten aan de binnenkant van mijn bovenbenen, waarschijnlijk van het fietsen.

Kan dit nog gemaakt worden? Ik kan echt geen afstand doen van deze broek maar dit kan toch ook niet..

Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat voor soort stof is het? Spijker, of iets anders?
Dan kijk ik mijn moeder altijd lief aan, en zij lapt 'm op zodat ik de (spijker)broek nog een maandje of 2 aan kan. Daarna is het bye bye, helaas....
Ik ga naar de Turkse kleermaker en die naait er aan de binnenkant een stuk tegenaan, en dan kan ik er best nog wel een tijd mee doen. Zeker ook omdat het op een plek zit waar je het niet zo ziet (zit niet zo vaak met mijn benen wijd... )
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 25 augustus 2010 @ 20:09:

Ik ga naar de Turkse kleermaker en die naait er aan de binnenkant een stuk tegenaan,

Maar dan heb je dus aan de buitenkant een soort stikrand?

Je kan ook in de naaiwinkel een stuk stof halen wat je aan de binnenkant van de pijpen kunt warm maken met het strijkijzer. Dan blijft het ook nog wel een paar maanden goed.
Ja, aan de buitenkant zie je een soort 'strepen' genaaid. Maar dat valt (zeker bij een spijkerbroek) niet erg op omdat het in dezelfde kleur is gedaan.

Ik kan me voorstellen dat je met zo'n broek niet gaat solliciteren, maar hij kan nog een prima tijd mee, je loopt niet voor joker.

Kost me ong. 7 a 8 euro.
Ja het is een spijkerbroek. Het is inderdaad niet iets wat je heel goed ziet omdat het echt aan de binnenkant zit.

wat voor spul is dat wat je aan de binnenkant kan strijken?
Dat is een soort vlieseline. Ik vind het geen succes, het laat los en krult op langs de randen.

De kleermaker doet er een dun stukje katoen o.i.d. achter en naait het dan met 'streepjes' vast. Blijft prima zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven